Auteur Topic: [de Mol] Rob Dekay  (gelezen 137293 keer)

Offline Zeeuwse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Spannend spel!
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #780 Gepost op: 5-03-2020, 01:32:37 »
Nog even deze hint, zet die vingers maar eens zo in je zij zoals Rob doet, onnatuurlijk..gelijk kramp...

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #781 Gepost op: 5-03-2020, 07:52:11 »
Nog even deze hint, zet die vingers maar eens zo in je zij zoals Rob doet, onnatuurlijk..gelijk kramp...

Geen problemen mee hoor  ???
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #782 Gepost op: 5-03-2020, 09:13:35 »
Geen problemen mee hoor  ???
Ik ook niet, maar ik maak veel handgebaren. Af en toe een setje opgooien. Maar Zeeuwse heeft gelijk dat  een 'M' / 'W' maken met je vingers geen natuurlijke houding(?) is, omdat de pezen in je hand niet allemaal onafhankelijk van elkaar zijn. 




Offline Lootmol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #783 Gepost op: 5-03-2020, 09:55:56 »
Waarom zouden velen zo teleurgesteld zijn met Rob als mol? Tuurlijk, hij is minder in het oog springend als mol dan ieders wensmol Nathan, en misschien ben ik enigszins bevooroordeeld omdat ik al best lang fan ben van Rob zijn muziek en een beetje weet hoe die in elkaar steekt via bekenden, maar zijn stoïcijnse houding betekent toch niet meteen dat het geen geniale mol kan zijn?
« Laatst bewerkt op: 5-03-2020, 10:37:12 door Lootmol »

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #784 Gepost op: 5-03-2020, 10:23:36 »
Nee hoor, helemaal niet teleurgesteld. Als hij de mol is heeft hij het heel goed gedaan en ben ik nieuwsgierig naar zn molacties in de laatste aflevering. De pot is historisch laag, hij heeft mensen om de tuin geleid die hem een slome chaoot vinden die je alles wijs kan maken, hij heeft veel gestuurd in de spelaanpak en zijn eigen positie daarin, petje of hoedje af!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #785 Gepost op: 5-03-2020, 10:24:05 »
Rob lijkt me juist een hele goede Mol. Hoe ie balanceert tussen zijn coole houding bewaren en toch op cruciale momenten in moeten grijpen als Mol vind ik mooi om te zien.

Offline Bzada

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #786 Gepost op: 5-03-2020, 10:40:42 »
Waarom zouden velen zo teleurgesteld zijn met Rob als mol? Tuurlijk, hij is minder in het oog springend als mol dan ieders wensmol Nathan, en misschien ben ik enigszins bevooroordeeld omdat ik al best lang fan ben van Rob zijn muziek en een beetje weet hoe die in elkaar steekt via bekenden, maar zijn stoïcijnse houding betekent toch niet meteen dat het geen geniale mol kan zijn?


Ik zou helemaal niet teleurgesteld zijn met Rob als mol. Ik zou het heerlik vinden als we een seizoen hebben gehad waar we de mol in actie hebben kunnen zien ipv een door de montage beschermde mol, zoals de afgelopen jaren.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #788 Gepost op: 5-03-2020, 11:48:21 »


Ik zou helemaal niet teleurgesteld zijn met Rob als mol. Ik zou het heerlik vinden als we een seizoen hebben gehad waar we de mol in actie hebben kunnen zien ipv een door de montage beschermde mol, zoals de afgelopen jaren.

Rob lijkt me juist een hele goede Mol. Hoe ie balanceert tussen zijn coole houding bewaren en toch op cruciale momenten in moeten grijpen als Mol vind ik mooi om te zien.

Mee eens. Ik denk dat de ontknoping heerlijke beelden gaat opleveren als Rob de mol is.
Hij zal zich vast meermaals hebben afgevraagd hoe de kandidaten hem nog zo weinig verdacht kunnen hebben na acties als veel vazen omstoten, vage communicatie en het lang wegblijven in het dorp zonder veel informatie door te geven en het fotograferen van wat bamboestokken zonder Chinezen erop.  ::rofl::

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #789 Gepost op: 5-03-2020, 12:13:22 »
Waarom zouden velen zo teleurgesteld zijn met Rob als mol? Tuurlijk, hij is minder in het oog springend als mol dan ieders wensmol Nathan, en misschien ben ik enigszins bevooroordeeld omdat ik al best lang fan ben van Rob zijn muziek en een beetje weet hoe die in elkaar steekt via bekenden, maar zijn stoïcijnse houding betekent toch niet meteen dat het geen geniale mol kan zijn?
De andere 3 vind ik veel leuker o.a. qua mimiek ...Rob zit er idd vaak een beetje als een zombie bij ...dat is minder m'n ding. Ik zou het ook jammer vinden als het publiek pas in afl. 5 mag zien hoe de mol op een groen scherm reageert.  :\'(

Tuurlijk zou Rob een goede mol kunnen zijn. Hij lijkt me ook als persoon oké ...mooie ogen ook.

maar vooral een kwestie van smaak denk ik ja.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #790 Gepost op: 5-03-2020, 12:18:54 »
Wat ik vooral leuk zou vinden aan mol Rob, is dat hij de groep soms subtiel beïnvloedt. Bij de vazenopdracht bijvoorbeeld wanneer hij Buddy succes wenst om hem ervan bewust te maken dat er mensen meekijken waardoor met de duurste stok lopen alleen maar spannender wordt voor Buddy. Of toen hij zei dat het was alsof ze over lucht liepen omdat hij doorhad dat Mil moeite had met over de glazen brug lopen vanwege haar hoogtevrees. Hierna wilde ze niet meer verder lopen. Dat soort momentjes waren subtiel, maar effectief en ik denk dat die er zeker aan hebben bijgedragen dat er geld uit de pot is gehouden.  ::tandpastasmiley::

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #791 Gepost op: 5-03-2020, 16:46:25 »
De opdrachten van aflevering 2 waren gebaseerd op 10 kandidaten waaruit blijkt dat de productie er rekening mee had gehouden dat er geen afvaller zou zijn. De productie en mol hadden dus geen intentie om een zwarte vrijstelling te pakken en/of gebruiken.
Maar, als de productie wilde dat er in afl. 1 niemand zou afvallen, waarom kwamen er dan zwarte vrijstellingen in het spel?
Bovendien, de onmolse acties van Rob wegen niet op tegen die van Buddy.
Verder ben ik het eens met Saskiaax95.

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #792 Gepost op: 5-03-2020, 16:59:31 »
Wat ik vooral leuk zou vinden aan mol Rob, is dat hij de groep soms subtiel beïnvloedt. Bij de vazenopdracht bijvoorbeeld wanneer hij Buddy succes wenst om hem ervan bewust te maken dat er mensen meekijken waardoor met de duurste stok lopen alleen maar spannender wordt voor Buddy. Of toen hij zei dat het was alsof ze over lucht liepen omdat hij doorhad dat Mil moeite had met over de glazen brug lopen vanwege haar hoogtevrees. Hierna wilde ze niet meer verder lopen. Dat soort momentjes waren subtiel, maar effectief en ik denk dat die er zeker aan hebben bijgedragen dat er geld uit de pot is gehouden.  ::tandpastasmiley::
En dat hij bij de 'doorzichtig' opdracht bij Leonie staat met 3 kokers en zegt: "Ik heb 110, ja? Die heb ik van jou gekregen. En 50 en 50, dat is 210." Terwijl in zijn kistje 210 moest en Leonie had dat niet eens door. Heel brutaal.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #793 Gepost op: 5-03-2020, 17:52:51 »
Maar, als de productie wilde dat er in afl. 1 niemand zou afvallen, waarom kwamen er dan zwarte vrijstellingen in het spel?
Bovendien, de onmolse acties van Rob wegen niet op tegen die van Buddy.
Verder ben ik het eens met Saskiaax95.

Ik zeg niet dat de productie wilde dat er niemand zou afvallen, de productie hield er rekening mee.
Daarom was het m.i. niet de bedoeling dat de mol een ZV zou pakken.En nogmaals  we weten nu dat het helemaal geen zin had om die ZV te bewaren want er kwamen geen troeven meer in het spel de volgende afleveringen ( op die paar jokers na in de vrijstellingsroute). Ik blijf het raar vinden dat Rob, als hij de mol is, Johan zou willen piepelen door de ZV in te zetten.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #794 Gepost op: 5-03-2020, 17:59:29 »
we weten nu dat het helemaal geen zin had om die ZV te bewaren want er kwamen geen troeven meer in het spel de volgende afleveringen ( op die paar jokers na in de vrijstellingsroute). Ik blijf het raar vinden dat Rob, als hij de mol is, Johan zou willen piepelen door de ZV in te zetten.

Helemaal mee eens, temeer daar Johan met zijn warrigheid een geweldige bliksemafleider kon zijn voor een mol.

Ik wil hier bij nader inzien wel aan toevoegen dat hij als mol kan zijn ingeseind dat Johan zijn joker niet had ingezet, en dat het een goede gelegenheid was om van de ZV af te komen.
Desalniettemin kan ik maar moeilijk geloven dat een mol zich zoveel op de hals haalt door die ZV te pakken in eerste instantie, vasthouden en moeten liegen erover, het vestigt alleen maar meer aandacht op je dan nodig.
« Laatst bewerkt op: 5-03-2020, 22:56:20 door tureluurs »

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #795 Gepost op: 5-03-2020, 18:52:45 »
Mee eens. Ik denk dat de ontknoping heerlijke beelden gaat opleveren als Rob de mol is.
Hij zal zich vast meermaals hebben afgevraagd hoe de kandidaten hem nog zo weinig verdacht kunnen hebben na acties als veel vazen omstoten, vage communicatie en het lang wegblijven in het dorp zonder veel informatie door te geven en het fotograferen van wat bamboestokken zonder Chinezen erop.  ::rofl::

Gelukkig hoefden de Chinezen niet op de bamboestokken  ::rofl::

Mij blijft die zwarte vrijstelling en het theeservies dwars zitten. Zwarte vrijstelling zou nog kunnen dat er veel meer vrijstellingen gehaald werden dan bedoeld en verwacht (volgens podcast) en Rob als Mol is ingeseind een zwarte vrijstelling te pakken. Alleen waarom bewaarde hij hem dan zo ontzettend lang?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #796 Gepost op: 5-03-2020, 19:00:13 »
Ik blijf het raar vinden dat Rob, als hij de mol is, Johan zou willen piepelen door de ZV in te zetten.

Maar daarmee komt hij toch juist heel kandidaats over bij de resterende kandidaten?
Ik vind dat juist een slimme actie van de Mol.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Overalsterretjes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #797 Gepost op: 5-03-2020, 19:09:40 »
Als hij inderdaad de mol blijkt (en dat hoop ik!) dan zou ik hem ook echt een hele leuke mol vinden. Hij heeft zichzelf heel relaxed, een beetje warrig en chaotisch neergezet, dusdanig dat de andere kandidaten eigenlijk al steeds verwachten dat het bij Rob een beetje mis zou gaan in de opdrachten. En hij wordt inderdaad steeds brutaler en lolliger in zijn mol gedrag. Ik denk ook dat we in aflevering 10 dan te zien krijgen dat hij best gewiekst te werk is gegaan  8)
Ik ben benieuwd!

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #798 Gepost op: 5-03-2020, 19:14:23 »
Als hij inderdaad de mol blijkt (en dat hoop ik!) dan zou ik hem ook echt een hele leuke mol vinden. Hij heeft zichzelf heel relaxed, een beetje warrig en chaotisch neergezet, dusdanig dat de andere kandidaten eigenlijk al steeds verwachten dat het bij Rob een beetje mis zou gaan in de opdrachten. En hij wordt inderdaad steeds brutaler en lolliger in zijn mol gedrag. Ik denk ook dat we in aflevering 10 dan te zien krijgen dat hij best gewiekst te werk is gegaan  8)
Ik ben benieuwd!

Ik heb helemaal niet zo de indruk dat hij warrig en chaotisch is weggezet of dat de mede kandidaten hem zo zien. Ze hebben ingespeeld op het feit dat hij overal mollen achter de gordijnen zag en alles en iedereen verdacht vond. Leonie voelde zich zelfs aangevallen in het begin. Is hij de mol, ook een mooie speltactiek natuurlijk.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #799 Gepost op: 5-03-2020, 19:16:56 »
Als hij inderdaad de mol blijkt (en dat hoop ik!) dan zou ik hem ook echt een hele leuke mol vinden. Hij heeft zichzelf heel relaxed, een beetje warrig en chaotisch neergezet, dusdanig dat de andere kandidaten eigenlijk al steeds verwachten dat het bij Rob een beetje mis zou gaan in de opdrachten. En hij wordt inderdaad steeds brutaler en lolliger in zijn mol gedrag. Ik denk ook dat we in aflevering 10 dan te zien krijgen dat hij best gewiekst te werk is gegaan  8)
Ik ben benieuwd!
Mag ik dan namens de zwijgende minderheid (?) spreken en zeggen dat ik het hier hartgrondig mee oneens ben. Worst mol ever (maar ik geloof ook niet dat hij het is).