Auteur Topic: [kandidaat] Jaike Belfor  (gelezen 11116 keer)

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
[kandidaat] Jaike Belfor
« Gepost op: 18-12-2019, 16:52:34 »

Praat hier over het doen en laten van Jaike! Meer weten over haar? Klik hier.
« Laatst bewerkt op: 3-02-2021, 21:52:19 door putyourHANSup! »

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [kandidaat] Jaike Belfor
« Reactie #1 Gepost op: 5-01-2020, 02:01:09 »
Wat Niels in Moltalk zei over Jaike is wel waar - ze is typisch iemand die 'er óók nog is'. We hebben de afgelopen twee seizoenen met Jan en Merel echte in-your-face mollen gehad, dus misschien dat ze nu weer voor een Thomas-type gaan, iemand op wie niemand let. Misschien dat we daarom van haar ook nog weinig hebben gezien in de promo's, omdat de productie bewust haar uit de schijnwerpers wil houden.

Ik ga haar in ieder geval zeker in de gaten houden. ::vergroot::
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jaike Belfor
« Reactie #2 Gepost op: 6-01-2020, 13:54:37 »
Ze zei "het is een art", verwijzing naar oud-presentatoren vanwege het 20-jarig jubileum?

Offline wieowie

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jaike Belfor
« Reactie #3 Gepost op: 11-01-2020, 21:40:12 »
mijn mol na afl 1

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [kandidaat] Jaike Belfor
« Reactie #4 Gepost op: 11-01-2020, 22:47:42 »
Ze corrigeert de fout van het meerdere foto's maken -> onmols? Het lukt echter niet om Leonie te overtuigen -> was het een poging onmols over te komen? Kan twee kanten op werken, ik neig naar onmols van Jaike. (en mols van Leonie)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jaike Belfor
« Reactie #5 Gepost op: 11-01-2020, 22:55:23 »
Ook zij is hilarisch  ::rofl:: ze is zó ontzettend fanatiek
Frankje Lapi

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Jaike Belfor
« Reactie #6 Gepost op: 11-01-2020, 23:31:37 »
Ze zegt pas iets over t maken van die meerdere foto’s op 1 gsm, nadat ze al meerdere foto’s hebben gemaakt. Klein nuance verschil maar zeker niet onbelangrijk.

Verder lijkt ze bij de executie steeds onder te duiken. En wat ze zegt over de plek van de vrachtwagen is gewoon vreemd.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jaike Belfor
« Reactie #7 Gepost op: 12-01-2020, 10:54:46 »
Anderen het werk laten doen (fouten laten maken). Jaike laat zowel Anita áls Leonie iets verkeerds inbrengen.

Bij het eten vraagt Rob "Wie heeft er niets?". Jaike steekt haar hand op. (Buddy ook.)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [kandidaat] Jaike Belfor
« Reactie #8 Gepost op: 12-01-2020, 14:29:52 »
Anderen het werk laten doen (fouten laten maken). Jaike laat zowel Anita áls Leonie iets verkeerds inbrengen.
Zou ze de mol zijn had ze er toch in mee gegaan, lijkt mij? Of op z'n minst er niks tegenin gebracht. En dat deed ze toch? Als mol wil je in zo'n geval juist niet hebben dat door iets dat jij zegt, anderen toch ineens het licht zien, wat zeker had gekund.
Nee, voor mij is ze voorlopig geen kandidaat-mol.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Jaike Belfor
« Reactie #9 Gepost op: 12-01-2020, 14:54:18 »
Ze reageert Pas NADAT er al meer fotos gemaakt zijn en reclameert aan t einde nog van “zie je wel”.   Wendt de schuld hier mooi af op Leonie en Anita.




Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [kandidaat] Jaike Belfor
« Reactie #10 Gepost op: 12-01-2020, 15:26:33 »
Maar dan nog. Het spel was nog niet afgelopen, dus zou je zo'n tip/aanwijzing als mol toch nooit moeten geven? Laat ze lekker hun gang gaan met meerdere foto's per toestel!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Jaike Belfor
« Reactie #11 Gepost op: 12-01-2020, 19:11:10 »
Het leed was al geleden.  Ik vind dat dit het aanzetten is van t vermeiden van fouten van anderen. En dat is iets wat mollen vaak doen

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jaike Belfor
« Reactie #12 Gepost op: 12-01-2020, 21:19:02 »
Ze reageert Pas NADAT er al meer fotos gemaakt zijn en reclameert aan t einde nog van “zie je wel”.   Wendt de schuld hier mooi af op Leonie en Anita.
Het leed was al geleden.  Ik vind dat dit het aanzetten is van t vermeiden van fouten van anderen. En dat is iets wat mollen vaak doen
Ja, mee eens. Zeker gezien haar introductie.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jaike Belfor
« Reactie #13 Gepost op: 18-01-2020, 01:22:05 »
Ze was heel fanatiek op dat maar 1 foto per toestel, wellicht heeft ze dit al vaker gezegd maar is dat niet in de uitzending gekomen. Iig onmols om de regels actief goed toe te gaan passen waarmee anders juist geld verloren kan worden.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Jaike Belfor
« Reactie #14 Gepost op: 18-01-2020, 01:58:14 »
Ik denk dat er wel een verschil is te maken tussen zeggen dat er maar 1 foto gemaakt, mag worden en er ook echt voor te zorgen dat er maar 1 foto gemaakt wordt.

In het laatste geval is dat actief ingrijpen en dus het voor komen van een molactie, door het Alleen maar te zeggen , is het meer de nadruk leggen op dat Anderen mogelijk iets verkeerde doen.

Voor mij is jaike hiermee Alleen maar het molgedrag van Anita en leonie aan het benadrukken en dat is voor mij niet direct onmols. Maar het kan inderdaad beide Kanten in.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jaike Belfor
« Reactie #15 Gepost op: 18-01-2020, 09:51:49 »
Als mol zijnde blijft het een te groot risico. Jouw opmerking kan er opeens voor zorgen dat ze niet meer meerdere foto's trekken. Jaike hierdoor toch zo goed als af te schrijven.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jaike Belfor
« Reactie #16 Gepost op: 18-01-2020, 10:29:39 »
Ik sluit Jaike nog niet uit. Had vrachtwagen 2 met Johan, liet hem niet in vak 2 rijden zo leek het ( zet maar ergens neer, de mol weet dat de 2 niet in vak 2 moet komen)) en liep beetje snel weg toen ze de opdracht achteraf bespraken en gauw weer terug toen ze zag dat iedereen er nog stond. Misschien was ze wat nerveus, keek ook naar de grond toen ze het over de opdracht hadden. Ik durf niet meer zo goed op mimiek af te gaan, maar ik ga haar (nog) niet uitsluiten als mol. ::)

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jaike Belfor
« Reactie #17 Gepost op: 18-01-2020, 10:31:22 »
Wat Jaike deed is wat Jon van Eerd in 2009 deed in een supermarkt. Aangeven hoe het moet (in vragende vorm) en als de kandidaten dan laten blijken het zogenaamd beter te weten meegaan met de groep. Met de vuist op tafel slaan is verdacht, want duidt op voorkennis. Nu kan je later zeggen "had ik het toch goed begrepen tijdens de uitleg, maar ja ik liet mij overtuigen door jullie". Het kan zijn dat kandidaten ineens de opdracht goed gaan uitvoeren, wat pech is, maar dan heb jij vertrouwen gewonnen. Door pas iets op te merken als er al een fout gemaakt is, is er in ieder geval al geld verloren gegaan.

Jon kon destijds het spel nog redden. C.q. het had door zijn opmerking verloren kunnen gaan (een hoog bedrag kunnen opleveren).

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jaike Belfor
« Reactie #18 Gepost op: 18-01-2020, 11:00:01 »
Jaike was de kandidaat die ik meteen afschreef in mijn hoofd, maar toen ik er echt na over ging denken ineens verdacht werd.

Ze heeft de opdracht dus door, en gaat toch mee met het foute plan. Zij kan mooi zeggen dat zij alles goed deed, maar dat was dus niet zo! Ook haar biecht tijdens de opdracht brengt haar in een geweldige positie: je denkt automatisch dat het ieders fout was, behalve die van Jaike.
Ook in de truck: het verkeerde vak in rijden. Achteraf gezien heeft ze dus helemaal net zo veel goeds gedaan. ::vergroot::

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Jaike Belfor
« Reactie #19 Gepost op: 18-01-2020, 11:39:48 »
Ik denk alleen al gebaseerd op haar interview waarbij ze zegt dat ze niet van spelletjesprogramma's houdt, ik haar heb afgeschreven. Lijkt mij een onwaarschijnlijk iemand om de mol te maken.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human