Auteur Topic: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen  (gelezen 111235 keer)

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #60 Gepost op: 15-01-2020, 13:48:01 »
Ja 18:10 op google balk intoetsen en dan op afbeeldingen klikken

Vast een toevalligheidje maar toch grappig
Zeker een toevalligheidje want zoekresultaten op Google kunnen niet door de redactie van WIDM worden beïnvloed.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #61 Gepost op: 15-01-2020, 18:24:07 »
Ik vind Mil wel opvallend op de achtergrond in zowel de belopdracht als de nabespreking over de zwarte vrijstelling. En dan wel net te laat met een telefoon komen. Ik heb nog Claes op 1 maar Mil komt op 2.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #62 Gepost op: 16-01-2020, 14:55:36 »
Ik schuif na nog een keer kijken toch wat op richting Mil.

Aan het begin van de Parkeertarief opdracht vraagt ze aan Nathan: "Daar is een slot?" Nathan: "Ja". Mil: "Hoeveel codes?" Mil staat op dat moment achter Nathan en kan het slot niet zien. Maar als ze dat slot nog niet gezien heeft, kan ze ook niet weten om wat voor soort slot het ging. Waarom zou het niet gewoon een sleutelslot kunnen zijn? Voorkennis? Bovendien hapert ze, ze zegt: co.. codes? Alsof ze halverwege de vraag zich realiseert dat ze met haar vraag misschien iets weggeeft.
Als Rik het resultaat van de opdracht bekend maakt (20 euro) lijkt ze bewust, bijna met een knipoog de camera in te kijken. Ze is natuurlijk niet de enige die hier luchthartig reageert (Buddy spant de kroon), maar wel de enige die meteen de kant opkijkt van de camera, die het tafereel vanaf de zijkant filmt.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #63 Gepost op: 17-01-2020, 20:59:21 »
Rik: Test en executie.
introverte Mil direct: Nou jongens dat wordt een gezellige avond.

Dit klopt gewoon niet. Zo snel zo'n  reactie van deze persoon. 

Mijn tunnel is al heel stevig.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #64 Gepost op: 17-01-2020, 21:36:22 »
Zegt ze van zichzelf dat ze introvert is? Ik dacht alleen dat ze zei niet zo sociaal te zijn, dat is iets anders. Introvert is zeker niet het beeld wat ik van haar heb nadat ik haar kook/reisprogramma in Japan heb gezien waarin ze met iedereen spreekt en omgaat.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #65 Gepost op: 17-01-2020, 21:40:25 »
Haha nee. Mil komt uit de jordaan. Die komen kletsend de baarmoeder uit

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #66 Gepost op: 17-01-2020, 21:41:51 »
Haha nee. Mil komt uit de jordaan. Die komen kletsend de baarmoeder uit

 ::rofl::
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #67 Gepost op: 17-01-2020, 22:29:15 »
Ik vond dit op een ander forum:

In de eerste aflevering zien we regelmatig beelden van draken. De draak is een van de chinese zodiac jaar tekens. Geen van de kandidaten is geboren in het jaar van de draak. Wel heeft Miljouska een t-shirt aan met 1976, het jaar van de draak. Ook was de code om uit de bus te komen van Miljouska & Nathan : 1989 een jaar van de draak. Maar eens in de 12 jaar komt een dierenriemteken terug. Dan heeft miljouska ook nog de “sleutel” 2012, ook dat jaar is het jaar van de draak. Dit is wel heel erg veel toeval! Overigens is de “draak” ook een teken van “geluk”. Laten Miljouska en Nathan nou beide ook nog de poort geluk hebben gekozen... / daarnaast zegt ze ook nog nadat ze de mol eruit gehaald heeft “ lijkt te voor de hand liggend he”

Chinese jaren eindigen in februari dus daarom geldt het ook nog voor 1989. Met de sleutels heeft ze wel geluk gehad omdat de 2012-sleutel ook al door iemand anders gepakt had kunnen worden.
In een land als China is niet het gek dat er veel draken in beeld komen, ik zoek daar geen aanwijzing in.

Hmmm, ze is wel erg snel en behendig in de truck challenge (opdracht 3), ...hoe heten die programma’s ook al weer ? Ohja, de 24Kitchen Food Truck Challenge & Miljuschka's Food Trucks, oefening baart kunst!  :)

Onderbouwing van snel en behendig:
Grijpt bij deze opdracht super snel 2 knuffels (o.a. een mol)  en slecht geacteerd zegt ze “...het lijkt idd te voor de hand liggend” , komt vervolgens makkelijk tot de conclusie dat het aantal molletjes per machine de sleutel is. (heeft opdat moment nog zeeën van tijd 12:53 over). Eenmaal buiten wijst ze Nathan er op dat ze op markeringen moeten letten, stappen vervolgens in en even later ziet zij de cijfermarkeringen op de overige trucks (in hun geval het € teken). Daarna legt ze Nathan ook uit dat ze in vak 5 en niet in 1 moeten parkeren, omdat Rik vanaf  de andere kant zal beoordelen. Ze heeft dan al lang ingeschat dat er niet veel geld verdiend ging worden.
Miljuschka is zo’n voorbeeldige kandidaat, dat ze mijns inziens zeker de mol is!


Mijn voorspelling voor de volgende afleveringen vanwege mijn eerdere post (link, citaat hieronder); mol Miljuschka gaat de kandidaten/tv-kijkers plagen/verwarren met extra (zwarte)vrijstellingen verkregen bij opdracht 1.

https://www.wieisdemol.com/forum/2020/?topic=68465.msg2225864#msg2225864
Ik denk niet dat ze extra zwarte vrijstellingen heeft. Ze heeft hoogstwaarschijnlijk geen extra sleutels gepakt, maar als dat zo zou zijn , zou ze ook nog extra kistjes moeten hebben opengemaakt bij de muur met tekens. Dat is wel riskant, gezien er meestal meerdere kandidaten tegelijk liepen. En je hebt er als mol niks aan dus dat risico nemen, in aflevering 1? Lijkt me niet waarschijnlijk.

Miljuschka staat net iets te lang te vertellen met die man op de markt, waardoor ze nét te laat is om het bedrag te laten meetellen. Ik vind haar hier niet echt overtuigend haar best doen om die man sneller te laten bewegen. Ik zie het eigenlijk wel voor me dat ze als mol zijnde gewoon lekker gesprekjes met de locals aan het voeren was  ::jaja::
Maarja, waarom zouden de makers dat dan in beeld laten? In de eerste aflevering, in een opdracht met zoveel chaos? Als dat een molactie was zouden we die denk ik niet zien.

Ik schuif na nog een keer kijken toch wat op richting Mil.

Aan het begin van de Parkeertarief opdracht vraagt ze aan Nathan: "Daar is een slot?" Nathan: "Ja". Mil: "Hoeveel codes?" Mil staat op dat moment achter Nathan en kan het slot niet zien. Maar als ze dat slot nog niet gezien heeft, kan ze ook niet weten om wat voor soort slot het ging. Waarom zou het niet gewoon een sleutelslot kunnen zijn? Voorkennis? Bovendien hapert ze, ze zegt: co.. codes? Alsof ze halverwege de vraag zich realiseert dat ze met haar vraag misschien iets weggeeft.
Als Rik het resultaat van de opdracht bekend maakt (20 euro) lijkt ze bewust, bijna met een knipoog de camera in te kijken. Ze is natuurlijk niet de enige die hier luchthartig reageert (Buddy spant de kroon), maar wel de enige die meteen de kant opkijkt van de camera, die het tafereel vanaf de zijkant filmt.
Als het echt een verspreking was, dan zouden ze dat toch niet laten zien in de uitzending?

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #68 Gepost op: 17-01-2020, 22:45:28 »
Citaat
Als het echt een verspreking was, dan zouden ze dat toch niet laten zien in de uitzending?


Als Klaas echt de Mol was...
Als Stine echt de volgende afvaller was...

I'll rest my Case.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #69 Gepost op: 17-01-2020, 22:50:03 »

Als Klaas echt de Mol was...
Als Stine echt de volgende afvaller was...

I'll rest my Case.
Ik snap hem niet, heeft Klaas of Stine zich ooit verproken mol dan wel kandidaat te zijn? In aflevering 1?

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #70 Gepost op: 17-01-2020, 22:51:14 »
Haha nee. Mil komt uit de jordaan. Die komen kletsend de baarmoeder uit
::rofl:: ::rofl::

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #71 Gepost op: 17-01-2020, 22:52:56 »
Ik snap hem niet, heeft Klaas of Stine zich ooit verproken mol dan wel kandidaat te zijn? In aflevering 1?

Nee de productie heeft zich ooit “versproken” over deze mensen

De montage verklapte dat Stine zou afvallen door montagefoutje

En de klaashint.. he gatver.. snel vergeten

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #72 Gepost op: 17-01-2020, 22:54:24 »
Nee de productie heeft zich ooit “versproken” over deze mensen

De montage verklapte dat Stine zou afvallen door montagefoutje

En de klaashint.. he gatver.. snel vergeten
Ja, ok, er kan altijd wat doorglippen, al was het bij Klaas de bedoeling, maar gewoon onderschatting van de molloten. En bij Stine een technische fout. Maar een verspreking zou toch wel opvallen en eruit geknipt worden lijkt me, maar je hebt gelijk dat die garantie er niet is.

Offline Doctor WidM?

  • Forumlid
  • Brilliant!
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #73 Gepost op: 17-01-2020, 23:00:42 »
Je hebt ook nog de 'ontmaskering' van Kees Tol door Paulien Cornelisse ('Keessie wordt rood!') die ook gewoon in de uitzending zat.  ;D
« Laatst bewerkt op: 18-01-2020, 12:25:21 door Doctor WidM? »

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #74 Gepost op: 17-01-2020, 23:10:07 »
Citaat
Maar een verspreking zou toch wel opvallen en eruit geknipt worden lijkt me

Juist die blijven zitten, omdat ze niet bedacht zijn. Klaas was een hint. Het scherm met Stine was een fout. Het gedrag van kandidaten is onvoorspelbaar. Lastiger te controleren dan de Mol, eigenlijk. Omgekeerd kun je stellen dat je de Mol het best ontdekt aan de kandidaten. Die weten zelf 'niets' en de makers kunnen hen ook maar matig instrueren.

De vraag was of het zou blijven zitten...

Ja hoor. In die gevallen. En ook bij Thomas. Er blijft altijd iets over. En dat moet ook.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #75 Gepost op: 17-01-2020, 23:18:09 »
Wat overblijft na de regie (althans bewust) is een molactie die je door deduceren kan achterhalen (merel vorig jaar met de laseropdracht), maar niet een verspreking van de mol.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #76 Gepost op: 17-01-2020, 23:20:56 »
Ik denk, dat je een inschatting moet maken met de kennis die je als maker hebt (alles) en de kennis die de kijker niet heeft (niets). Dat is lastig. Ik kan me een Yvon herinneren: "Jij zat toch bij de stokers?" bij een treinopdracht. Met de kennis van nu... Niet uitzenden. Als je niets weet... Voer voor speculatie.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #77 Gepost op: 18-01-2020, 12:03:55 »
Stel dat ze de mol is, is het niet eens zo dom om snel de € vrachtwagen te parkeren. Voor de anderen is het veel minder duidelijk dat er een bedrag bovenop staat. Iemand met een 2 op de auto, zou deze dan misschien wel in vak 2 parkeren.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #78 Gepost op: 18-01-2020, 12:16:40 »
Dat ligt aan wat de opdrachtuitleg was en die kennen we niet. + dat een bedrag vormen vrij logisch is bij widm.

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #79 Gepost op: 18-01-2020, 16:57:50 »
Bij de test valt mij het scherm van Miljuschka op. Bij allen een donker scherm met het logo (en zo niet in zijn geheel sowieso een donkere hoek) te zien. Bij onze Chef is een vreemde reflectie te zien.  Helaas niet zódanig dat we kunnen spreken van een "afgeschermd" scherm....maar toch.
@1.02.19u.

Dat valt inderdaad op, dit is geen weerspiegeling. Vreemd!