Auteur Topic: [presentator] Rik van de Westelaken  (gelezen 13164 keer)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [presentator] Rik van de Westelaken
« Reactie #40 Gepost op: 23-02-2020, 11:42:19 »
Rik had ruzie met Nathan tijdens de executie. Het ging over fair play. Hij moest ferm optreden en hannesen met kaarten om de tenenkrommende executie tot een goed einde te brengen. Rik wordt in het spel betrokken en dat vind ik kwalijk. Je ziet dan toch even een kant van Rik die niemand wil zien.
Edit bij nader inzien zegt Nathan geen Rob, maar Mil.
« Laatst bewerkt op: 23-02-2020, 22:41:18 door foxhunter »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [presentator] Rik van de Westelaken
« Reactie #41 Gepost op: 23-02-2020, 11:48:45 »
Ik denk dat je  ::spook:: ::spook:: ziet foxhunter. Maar misschien als je het wat duidelijker uitlegt (graag één topic daarvoor kiezen zodat het niet overal staat) dat ik je beter kan begrijpen?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [presentator] Rik van de Westelaken
« Reactie #42 Gepost op: 23-02-2020, 12:01:30 »
Rik deed me een beetje aan Karel denken, hij kreeg iets "dreigends" (ik zoek een beter woord maar ik kom er niet op) over zich. Bozig/intimiderend, zoiets. Wel leuk om te zien, al is het niet altijd terecht om de kandidaten op hun kop te geven als de opdracht gewoon te onduidelijk is.

Schoolmeesterachtigs? In de zin van de schoolmeester die de rapporten uitdeelt en maar matig tevreden is over de resultaten van zijn pupillen?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [presentator] Rik van de Westelaken
« Reactie #43 Gepost op: 23-02-2020, 12:03:56 »
Ja zoiets, inderdaad ook met een zekere autoriteit. Maar ook met wat geheimzinnigs erbij. Wel iets minder speels dan Karel, Rik leek écht een beetje bozig/geïrriteerd. ;D

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [presentator] Rik van de Westelaken
« Reactie #44 Gepost op: 23-02-2020, 13:00:43 »
Ik denk dat je  ::spook:: ::spook:: ziet foxhunter. Maar misschien als je het wat duidelijker uitlegt (graag één topic daarvoor kiezen zodat het niet overal staat) dat ik je beter kan begrijpen?
Dat Nathan Rob zegt bij de executie is gewoon in beeld te zien. Maar van de regie moet hij Mil zeggen, omdat er anders geen verhaallijn meer is.
Nathan met vurige ogen, Rik die strak terugkijkt, het is allemaal gewoon te zien. Die biecht van Nathan eringelast om daarna Nathan Mil te laten zeggen en Rik die hem daarbij strak bijna bestraffend aankijkt. Nathan is van de fair play en kan gewoon niet tegen dat tenenkrommende gedoe.
Ik vind de rol van Rik hier dubieus en daarom benoem ik dat hier.

Edit bij nader inzien zegt Nathan geen Rob, maar Mil.
« Laatst bewerkt op: 23-02-2020, 22:41:01 door foxhunter »

Re: [presentator] Rik van de Westelaken
« Reactie #45 Gepost op: 23-02-2020, 13:04:05 »
Dat Nathan Rob zegt bij de executie is gewoon in beeld te zien. Maar van de regie moet hij Mil zeggen, omdat er anders geen verhaallijn meer is.
Nathan met vurige ogen, Rik die strak terugkijkt, het is allemaal gewoon te zien. Die biecht van Nathan eringelast om daarna Nathan Mil te laten zeggen en Rik die hem daarbij strak bijna bestraffend aankijkt. Nathan is van de fair play en kan gewoon niet tegen dat tenenkrommende gedoe.
Ik vind de rol van Rik hier dubieus en daarom benoem ik dat hier.

Heb je wat op?

Offline Bram0546

  • Forumlid
Re: [presentator] Rik van de Westelaken
« Reactie #46 Gepost op: 23-02-2020, 13:34:02 »
Ik vond trouwens wel weer gek dat Rik na een opdracht zei: "Zo, nathan heeft nog steeds iedereens volste vertrouwen." Als Nathan de mol is zet je hem echt totaal onverwacht voor het blok omdat Rik zelf weet wie de mol is.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [presentator] Rik van de Westelaken
« Reactie #47 Gepost op: 23-02-2020, 13:41:56 »
Dat moment wilde ik nog opzoeken inderdaad. En dan ook het lachje van Nathan er achteraan. Als hij de mol is, een best grappig moment. Maar wel weer net iets te veel benadrukt.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [presentator] Rik van de Westelaken
« Reactie #48 Gepost op: 23-02-2020, 14:01:40 »
Dat Nathan Rob zegt bij de executie is gewoon in beeld te zien. Maar van de regie moet hij Mil zeggen, omdat er anders geen verhaallijn meer is.
Nathan met vurige ogen, Rik die strak terugkijkt, het is allemaal gewoon te zien. Die biecht van Nathan eringelast om daarna Nathan Mil te laten zeggen en Rik die hem daarbij strak bijna bestraffend aankijkt. Nathan is van de fair play en kan gewoon niet tegen dat tenenkrommende gedoe.
Ik vind de rol van Rik hier dubieus en daarom benoem ik dat hier.
Ik heb het stukje teruggekeken, en Nathan lijkt gewoon Mil te zeggen rond 53:34 in de aflevering. De beweging die je mond maakt is anders als je Rob zegt.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [presentator] Rik van de Westelaken
« Reactie #49 Gepost op: 23-02-2020, 14:08:48 »
Ik heb het stukje teruggekeken, en Nathan lijkt gewoon Mil te zeggen rond 53:34 in de aflevering. De beweging die je mond maakt is anders als je Rob zegt.
Ik zie het ook niet idd. Zie ook niet dat Rik hier sturend is. Niet naar Nathan, of naar wie dan ook.

Als dat wel zo was, zou de hele groep dat merken. Dan haal je de mol er zo uit als kandidaat.


edit: foxhunter hint er blijkbaar op dat de mol volgens hem is ontdekt door alle kandidaten en dat het scripted reality is waar we naar kijken.
« Laatst bewerkt op: 23-02-2020, 14:55:51 door Amethyst »

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [presentator] Rik van de Westelaken
« Reactie #50 Gepost op: 23-02-2020, 14:12:36 »
Ik vond trouwens wel weer gek dat Rik na een opdracht zei: "Zo, nathan heeft nog steeds iedereens volste vertrouwen." Als Nathan de mol is zet je hem echt totaal onverwacht voor het blok omdat Rik zelf weet wie de mol is.

Dit vind ik juist opvallend. Want in een van de eerdere podcasts zei Rik dat hij soms best wel moeite heeft om te weten wie de mol is. Dit omdat hij vaak opmerkingen geeft die naar de mol kunnen herleiden. Hij zei dat het soms wel lastig was.

Dit had hij ook eerder met Buddy bij de Hoovercraft opdracht (jullie begonnen zo voorspoedig en de oplossing was er al, Maar...)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [presentator] Rik van de Westelaken
« Reactie #51 Gepost op: 23-02-2020, 18:21:46 »
Precies. En daarom is het zeer onwaarschijnlijk dat Rik zo'n opmerking zou maken als Nathan echt de Mol is.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [presentator] Rik van de Westelaken
« Reactie #52 Gepost op: 23-02-2020, 20:21:31 »
Neuh, gewoon omgekeerde psychologie
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [presentator] Rik van de Westelaken
« Reactie #53 Gepost op: 23-02-2020, 20:30:52 »
Dat Nathan Rob zegt bij de executie is gewoon in beeld te zien. Maar van de regie moet hij Mil zeggen, omdat er anders geen verhaallijn meer is.
Nathan met vurige ogen, Rik die strak terugkijkt, het is allemaal gewoon te zien. Die biecht van Nathan eringelast om daarna Nathan Mil te laten zeggen en Rik die hem daarbij strak bijna bestraffend aankijkt. Nathan is van de fair play en kan gewoon niet tegen dat tenenkrommende gedoe.
Ik vind de rol van Rik hier dubieus en daarom benoem ik dat hier.


Maar dan zouden alle anderen toch gehoord hebben dat Nathan Rob zei en dat hij dat van Rik moest corrigeren?
Je gelooft toch hopelijk zelf niet dat dit zo gebeurd is? Op dat moment weet iedereen dan toch wat er aan de hand is en wie dus de Mol is?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Gerhardt78

  • Forumlid
Re: [presentator] Rik van de Westelaken
« Reactie #54 Gepost op: 23-02-2020, 21:57:53 »

Maar dan zouden alle anderen toch gehoord hebben dat Nathan Rob zei en dat hij dat van Rik moest corrigeren?
Je gelooft toch hopelijk zelf niet dat dit zo gebeurd is? Op dat moment weet iedereen dan toch wat er aan de hand is en wie dus de Mol is?

Ik heb het net nog even teruggekeken. Het ziet er apart uit. Er is in geëdit, geluid is weggedraaid, er is een biecht tussendoor geplakt.
De dynamiek tussen Rik en Nathan op dat moment is ook bijzonder.

Ik onderschrijf dat het onwaarschijnlijk is dat Nathan “Rob” hardop heeft gezegd, dat de rest het heeft kunnen horen en hij het vervolgens weer intrekt en naar Mil switcht.

Maar het kan wel. Er is eerder al aangegeven dat executies lang duren, o.a. door het geluid van vliegtuigen.

Hypothese:
  • Nathan kiest de kaart die hem wordt gehint door Rik
  • Nathan kijkt opzij en mompelt Rob terwijl er een vliegtuig overvliegt
  • Rik kijkt Nathan bestraffend aan, met de non-verbale boodschap “dit hebben we niet afgesproken
  • Biecht wordt ertussen gefrommeld
  • Nathan kiest toch voor Mil
  • Nathan loopt geïrriteerd terug en blijft nog even hoofdschuddend zitten mokken


Wederom redenerend vanuit mijn tunnel.  :)
« Laatst bewerkt op: 23-02-2020, 22:00:25 door Gerhardt78 »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [presentator] Rik van de Westelaken
« Reactie #55 Gepost op: 23-02-2020, 22:13:15 »
Het lijkt mij eerlijk gezegd stug dat de productie het zover zou laten komen. Als Nathan de opdracht had Mil de groene kaart te geven, dan is dat vooraf allang doorgesproken en niet iets wat tijdens de executie dan ook nog eens ter discussie zou staan. Daarbij komt dat men een nukkige Mol Nathan gewoon niet zou uitzenden. De productie zou dan 'gewoon' zeggen: "Sorry mensen, het staat er niet goed op. Het moet echt over."
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [presentator] Rik van de Westelaken
« Reactie #56 Gepost op: 23-02-2020, 22:37:58 »
Ik heb het nog tig keer terug gekeken en ik zat fout. De beelden voor de knip zijn exact hetzelfde als na de knip. Let maar op de man linksachter Nathan, hij beweegt zijn ogen exact hetzelfde. op beide momenten.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [presentator] Rik van de Westelaken
« Reactie #57 Gepost op: 24-02-2020, 10:13:16 »
Ik heb het net nog even teruggekeken. Het ziet er apart uit. Er is in geëdit, geluid is weggedraaid, er is een biecht tussendoor geplakt.
De dynamiek tussen Rik en Nathan op dat moment is ook bijzonder.
Zou het dan niet veel logischer zijn, mocht Nathan de mol zijn, dat hij via een bepaald teken te weten heeft gekregen wie hij had moeten kiezen? De mol wist wat er ging gebeuren bij de executie. En zou de mol weten dat hij de afvaller had moeten kiezen, zou het dan niet veel logischer zijn geweest dat er een bepaald teken zou zijn afgesproken om degene aan te duiden die hij had moeten kiezen. En dus niet op zo'n knullige manier?
Ich bin ein Bärliner!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [presentator] Rik van de Westelaken
« Reactie #58 Gepost op: 29-02-2020, 22:21:18 »
Wel een applausje hoor. Volgens mij heeft de beste man best wel wat hoogtevrees en moest toch even die brug op.  ::bravo::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [presentator] Rik van de Westelaken
« Reactie #59 Gepost op: 29-02-2020, 22:25:08 »
Ik vond 'm goed in het gesprekje met afvaller Leonie. Deed ie heel lief. ;D