Auteur Topic: [Funstuff] WIDM-Quiz!  (gelezen 221970 keer)

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #600 Gepost op: 27-01-2020, 17:47:50 »
Veel afleveringen van 'Wie is de mol?' (sinds 2005) kun je terugkijken op YouTube. Dat geldt niet voor 1 aflevering uit 2005. Er gebeurde iets in die aflevering waar de winnaar in de finale naar verwijst.

Wat was dit? (Opdracht (omschrijving + naam), betrokken kandidaten, resultaat voor de deelnemers.) 

In de bevestiging/onthulling van het antwoord zal ik beelden laten zien.

Gokje: Isabelle zat vooral op Yvon, maar switchte op het laatste moment toch naar Marc-Marie, mede doordat hij haar neerknalde in de laseropdracht met Godzilla, waar een finalevrijstelling te verdienen was. Zoiets?

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #601 Gepost op: 27-01-2020, 18:15:52 »
Gokje: Isabelle zat vooral op Yvon, maar switchte op het laatste moment toch naar Marc-Marie, mede doordat hij haar neerknalde in de laseropdracht met Godzilla, waar een finalevrijstelling te verdienen was. Zoiets?
Zoiets. Het is deels goed. Namelijk het gedeelte dat Marc-Marie besloot om Isabelle af te schieten tijdens de Godzilla-opdracht.



Maar, wat gebeurde er in de finale? (Er werd verwezen naar de actie van Marc-Marie.)

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #602 Gepost op: 27-01-2020, 19:09:11 »
Ik heb het moeten terugkijken, maar ik denk dat je hierop doelt

Bij de laatste opdracht in de finale zijn de kandidaten een aantal dilemma's voorgeschoteld, die de andere finalisten moesten raden.
Een dilemma voor Yvon was: "Zou je een onschuldig persoon kunnen vermoorden als je daarmee zeker weet dat de honger uit de wereld zal verdwijnen? (zij antwoorde ja)
Antwoord van Marc-Marie: "Met de ogen dicht wel en sorry-zeggend, net zoals ik Isabel dood maakte" (laser-opdracht)
« Laatst bewerkt op: 27-01-2020, 19:19:15 door BigBoots »
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #603 Gepost op: 27-01-2020, 19:59:13 »
Ik heb het moeten terugkijken, maar ik denk dat je hierop doelt

Bij de laatste opdracht in de finale zijn de kandidaten een aantal dilemma's voorgeschoteld, die de andere finalisten moesten raden.
Een dilemma voor Yvon was: "Zou je een onschuldig persoon kunnen vermoorden als je daarmee zeker weet dat de honger uit de wereld zal verdwijnen? (zij antwoorde ja)
Antwoord van Marc-Marie: "Met de ogen dicht wel en sorry-zeggend, net zoals ik Isabel dood maakte" (laser-opdracht)
  ::ok:: Correct!

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #604 Gepost op: 29-01-2020, 13:26:09 »
Aangezien het al meer dan een dag geleden is pik ik het podium in ::joehoe::

Het Molgevoel laait elk jaar weer op wanneer we eindelijk die beroemde muziek weer horen: de volgende & vorige week-muziek, de testmuziek, de executie, de afvallerstune en natuurlijk de leader. Maar door de jaren heen is de muziek nog wel veranderd. Slechts één melodie is er al vanaf het allereerste seizoen bij en is sindsdien nooit meer weggeweest.

De makkelijke vraag: welke muziek is dit?

De moeilijke vraag: van alle 194 afleveringen tot nu toe was er één waar de muziek niet te horen was. Welke aflevering was dit?
« Laatst bewerkt op: 29-01-2020, 13:28:22 door Pac »
...óf niet!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #605 Gepost op: 29-01-2020, 14:29:41 »
-De muziek van Hans Zimmer in de leader?

-De aflevering waarbij bekend werd gemaakt dat Frédérique was overleden?

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #606 Gepost op: 29-01-2020, 14:40:38 »
Ik weet zo niet welke muziek, maar kan me nog herinneren een aantal jaren terug toen een nieuw seizoen begon, in de eerste aflevering een bepaald muziekje niet te horen was. Daar was nogal wat 'heisa' over op het forum. Volgens mij kwam de muziek in de tweede aflevering alweer terug (makers soms meegelezen?)

Het was in de eerste aflevering van een seizoen waarin ze zouden vernieuwen. Maar dat horen we al zo vaak. Ik gok seizoen 17 (met allerlei vervolgopdrachten).
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #607 Gepost op: 29-01-2020, 14:42:59 »
Ugo Farell - Oratio (hoop dat ik het goed zeg)
Het was niet te horen in... gokje: ontknoping seizoen 1

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #608 Gepost op: 29-01-2020, 14:49:20 »
Oratio is goed ::ok:: Van Ugo Farell inderdaad - de leadermuziek ::jaja::

Aangezien je het antwoord op de tweede vraag niet zomaar raadt geef ik gelijk een tip. Deze muziek was wél in die aflevering te horen.

...óf niet!

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #609 Gepost op: 29-01-2020, 14:54:04 »
Lastiggg, denk wel een onbekenden seizoen. De ontknoping van seizoen 3? (met dat mislukte parachutespringen)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #610 Gepost op: 29-01-2020, 14:57:02 »
Ik denk dat het de finale van seizoen 1 is  (aflevering 8?) waarin de aller allereerste mol bekend gemaakt ging worden uiteindelijk. Moet in ieder geval een obn'er seizoen zijn.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #611 Gepost op: 29-01-2020, 14:59:45 »
Ik denk eerste seizoen met bekende Nederlanders.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #612 Gepost op: 29-01-2020, 15:03:26 »
Een seizoen met onbekenden is de goede richting ::jaja:: De goede aflevering is nog niet genoemd.

Ik ga offline, dus wie het zeker weet kan een nieuwe vraag bedenken. De laatste tip: er kwam een tuinman in voor.
...óf niet!

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #613 Gepost op: 29-01-2020, 15:10:19 »
Ik herinner mij heel vaag een Erik de tuinman in seizoen drie. Die viel als eerste af geloof ik, dus dan moet het aflevering één zijn.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #614 Gepost op: 29-01-2020, 15:22:26 »
Ik herinner mij heel vaag een Erik de tuinman in seizoen drie. Die viel als eerste af geloof ik, dus dan moet het aflevering één zijn.
En dat is correct ::bravo:: Die ene aflevering werd de leader overgeslagen omdat er al een uitgebreide introductie van de kandidaten was geweest op het vliegveld (onder de muziek die ik net postte). Niuno of Jacco mag een nieuwe vraag bedenken ::ok::
...óf niet!

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #615 Gepost op: 29-01-2020, 15:31:26 »
Niuno mag van mij  ::ok::

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #616 Gepost op: 29-01-2020, 16:23:35 »
Ga jij maar, Jacco. Jij had muziek goed en je zat juist met de onbekenden. Ik gokte eerst een paar keer fout  :-[
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #617 Gepost op: 29-01-2020, 17:24:44 »
In seizoen 8 was een leuke opdracht in een hotelkamer met heel erg veel foto's. Wat was de clue hoe je 2500 euro kon verdienen bij die opdracht?
Opzoeken is natuurlijk verboden  ;D Succes  ::bravo::

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #618 Gepost op: 29-01-2020, 17:28:20 »
Er was iets met een cassettebandje die dankzij de mol maar half werd afgespeeld. Ze moesten bepaalde foto's zoeken, dat vormde samen Pieter Jan, met op de achterkant een cijfercode voor een kluis.

Wie maakt het af?
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Bram0546

  • Forumlid
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #619 Gepost op: 29-01-2020, 17:50:06 »
Dit is de eerste opdracht die ik ooit heb gezien van Wie is de mol. Aflevering 4 als het goed heb, zelfde aflevering als de fabriekopdracht.

In alle hotelkamers waren aanwijzingen waarvan een kamer dus allemaal foto's. Met deze foto's kon je een grote foto maken van Pieter Jan waarop op de achtergrond een kluiscode stond.