Auteur Topic: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief  (gelezen 36402 keer)

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #120 Gepost op: 15-01-2020, 04:50:50 »
Dit was by far de makkelijkst te mollen truck. Verder kan ik t me makkelijk voorstellen dat je een foto niet helemaal goed kan zien en dus even vd muur wilt halen om beter te bekijken. En dan is een misplaatste foto hier en daar zo gedaan, al of niet bewust.

Maar mooi gevonden inderdaad.

Op zich is t wel Jammer dat we niet weten hoe de duos hier zijn gekozen , want claes Zonder kennis van molgeschiedenis uitgerekend in deze truck is wel vragen om een moeilijker opgave voor de buddy van claes.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #121 Gepost op: 15-01-2020, 09:14:42 »
Ik denk dat de makers om tactische redenen niet hebben laten zien dat het €-teken nodig was omdat ze wisten dat Mol Mil er wel voor zou zorgen dat dit teken keurig op de juiste plek zou worden gezet. De Mol wil namelijk in de eerste aflevering de perfecte kandidaat uithangen in een opdracht die toch gedoemd is om kleingeld in de pot te brengen.
Perfect misschien wel, maar kleingeld? Je kan er inderdaad vanuit gaan dat niet alle opdrachten gehaald worden, maar je mag er als mol niet vanuit gaan dat ze allemaal gehaald worden. Er is hoe dan ook altijd een kans dat wel alle opdrachten gehaald zouden worden, en op de juiste plaats zouden gaan staan. Doordat zij de wagen op de juiste plek hadden gezet was er de mogelijkheid om 2100 Euro te verdienen. En dat is geen kleingeld voor een mol.
En je had al helemaal niet dan als eerste met je oplossing moeten komen...
Ich bin ein Bärliner!

Offline WIDM_DH

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #122 Gepost op: 15-01-2020, 10:21:37 »
Dit was by far de makkelijkst te mollen truck. Verder kan ik t me makkelijk voorstellen dat je een foto niet helemaal goed kan zien en dus even vd muur wilt halen om beter te bekijken. En dan is een misplaatste foto hier en daar zo gedaan, al of niet bewust.

Maar mooi gevonden inderdaad.

Op zich is t wel Jammer dat we niet weten hoe de duos hier zijn gekozen , want claes Zonder kennis van molgeschiedenis uitgerekend in deze truck is wel vragen om een moeilijker opgave voor de buddy van claes.

Ik dacht eerst ook dat Tina de foto verkeerd had teruggehangen nadat ze hem erbij had gepakt om te checken of het een presentator was. Dat waren namelijk beelden die de regie wel toonde.

MAAR, op een later moment is te zien dat de foto juist is teruggehangen. Dat dit in chronologische volgorde was, blijkt uit het feit dat de foto net iets rechter is teruggehangen dan die daarvoor hing (met hoge beeldkwaliteit is dat gelukkig te zien).

De foto is dus pas verplaatst in het gedeelte vlak voordat Tina overging in het gokken.

Dat de regie het eerdere moment dat ze de foto pakt (en vervolgens goed terughangt) wel toont, maar niet het moment dat dit gebeurd zonder goed terughangen, wijst er voor mij op dat dit een actie van de mol is.

Dat ik Tina i.p.v. Claes vergelijk is deels vanwege duidelijke hints in opdracht 1 die wijzen in de richting van Tina en het feit dat cijfer 1 (waar ook minstens één foto is verplaatst) steeds het domein van Tina was.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #123 Gepost op: 15-01-2020, 16:49:47 »
In deze fase van het spel, en vooral als er met koppels wordt gewerkt, gaan de kandidaten elkaar uittesten. Dat is denk ik wat Nathan ook probeerde.... kijken of Mil met hem meeging. Mil trapte daar niet in en blijft daardoor onverdacht terwijl de kans op het maximaal bedrag toch al klein was. Dus waarom als mol nog moeite doen om nog verder te mollen. Je maakt jezelf als mol daarmee alleen maar onnodig verdacht.

Omdat je door zo snel al zo goed te presteren alles uit handen geeft als mol. Je kan ook afwachten of er kans is dat iedereen uit zn vrachtwagen komt en dan nog een goede beurt maken als "kandidaat". Nu geef je alle controle uit handen en dat is onnodig en onwenselijk voor een mol. De kans blijft dat ze 2100 euro pakken op deze manier en daar kan je dan niks meer aan doen. De mol zou wat langer wachten, dan eruit komen, en dan zien of de truck verkeerd neergezet moet worden om van 2100 naar max 210 euro te zakken of gewoon goed neergezet kan worden voor een goede beurt bij de groep.

Het is eerder gebeurd dat de Mol een opdracht in de kijker uitmuntend uitvoerde en bijdroeg aan de pot om de verdenking te minderen.
Dat was omdat er een specifiek element geïntroduceerd moest worden of er een speciaal spectaculair gedeelte van de opdracht anders niet zou plaatsvinden.

Dit was vorig jaar heel vaak zo, hopelijk gaat dat niet weer zo het hele seizoen. Als je niet weet welke uitleg de kandidaten hebben gekregen of wat precies de regels zijn is het ook lastig speuren naar wie de boel saboteert.
Ja, echt heel irritant.

De vrachtwagen van Leonie en Rob. 8 knoppen om in te drukken. Dat is onmogelijk, je moet minimaal op 1 been staan, dus 6 knoppen kon je indrukken. Dat betekent dat je met hout 2 knoppen zelfklemmend vast moest zetten, voor zover dat mogelijk is, dan moet je een richel hebben. Voor twee beter dan gemiddelde technisch aangelegde widm-kandidaten was deze opdracht al onmogelijk, laat staan voor Rob en Leonie. Met andere woorden: deze opdracht was nooit geslaagd.
Mil kon probleemloos de opdracht laten slagen, de maximale score was 200 of 210 euro.
Lijkt me niet zo moeilijk hoor, eentje met je hoofd (op het plafond), eentje met beide armen en eentje met een been. zo doe je allebei 4. degene waar je niet bij kunt maak je een langere stok voor die je vast kan houden. Zo ongeveer had het iig gekund volgens Rik in de podcast.

Ik heb dit ook op een ander forum gedeeld, maar zie dat die hier nog ontbreekt:

In de truck van Claes en Tina wordt minstens een foto verplaatst en dat specifieke moment wordt door de regie verborgen gehouden (wat natuurlijk extra verdacht is).

--
Hm, wel gek ja, dat die foto verplaatst is, maar ik zie daaronder nog een foto die alleen in shot 3 te zien is, waar komt die dan vandaan?

Ik vind het trouwens niet veel toevoegen, voor de verplaatsing kan je er ook geen getal uit halen. En dat ze de eerste actie van Tina wel laten zien, het pakken van die foto, maar de daadwerkelijke wissel niet, duidt veel meer op Claes, waarbij de regie met voorgaande beelden van Tina wil suggereren dat Tina hier achter zit.

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #124 Gepost op: 15-01-2020, 20:30:51 »
Ook ik vond t eerst super onmols om zo super snel de Code te Vinden en de vrachtwagen op de juiste plek te zetten. Maar toen las ik hier de mogelijkheid dat de deelnemers niet Wisten dat ze een bedrag moesten maken.  Ja in dat Licht is t wegrijden van t euroteken toch ineens andere Koek. 

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #125 Gepost op: 15-01-2020, 21:23:35 »
Met een paar parkers door de drukknop heen had je de knop kunnen vergrendelen. Snelste oplossing, duurt alleen een beetje lang om het uit te denken.  ::rofl::

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #126 Gepost op: 16-01-2020, 00:58:54 »
We gaan toch niet meteen de boel zitten mollen!

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #127 Gepost op: 16-01-2020, 10:25:41 »
Ik heb op de beelden teruggekeken of die ene overblijvende foto van de 1 ook vanaf het begin te zien is, maar dat is heel lastig te zien.

Ja die foto hangt er aan het begin ook al op die positie. Zie bijlage, het ene screenshot is van helemaal het begin (foto die blijft hangen met rood omcirkeld). De andere aan het einde

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #128 Gepost op: 16-01-2020, 12:04:22 »
Ook ik vond t eerst super onmols om zo super snel de Code te Vinden en de vrachtwagen op de juiste plek te zetten. Maar toen las ik hier de mogelijkheid dat de deelnemers niet Wisten dat ze een bedrag moesten maken.  Ja in dat Licht is t wegrijden van t euroteken toch ineens andere Koek.

Als je de oplossing weet en je weet ook dat je het als mol wilt oplossen, is het natuurlijk moeilijk om enigszins te tijd in te schatten. Het kan ook gewoon een foutje van mol mil zijn om zo vroeg naar buiten te komen.

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #129 Gepost op: 16-01-2020, 12:10:45 »
10 spelers in deze opdracht. Van die 10 speelt er 1 het spel perfect, vindt snel de code, heeft snel door waar de vrachtwagen moet staan, overruled de twijfel van haar duo-partner en is ruim voor het verstrijken van de 20 minuten klaar. De andere 9 klooien in meer of mindere mate maar wat aan, zodanig dat er een paar nog wel bijdragen aan de pot (waarbij er 2 wel het maximaal te behalen bedrag om zeep helpen) maar 4 ook helemaal niet.

En daarin zouden we moeten zien dat die ene perfect spelende speler de mol is?
Vind ik de wereld op zijn kop.

Als Mil toch de Mol blijkt te zijn dan ben ik heel benieuwd naar haar gedachtegang hierachter.

Ja, goodwill kweken (en daarbij geld in de pot spelen) kan, maar dit is het andere uiterste.

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #130 Gepost op: 16-01-2020, 12:21:16 »

Als Mil toch de Mol blijkt te zijn dan ben ik heel benieuwd naar haar gedachtegang hierachter.


Iemand anders heeft het hier al aangehaald, maar wat zou kunnen, is dat de kandidaten níet weten dat ze een geldbedrag vormen. Het euroteken op de vrachtwagen zou dat weggeven. Door die kamer het snelst op te lossen is het euroteken niet meer zichtbaar.

Het lijkt me echter wel dat de kandidaten wisten dat ze een geldbedrag gingen vormen, aangezien ze allemaal op zoek zijn naar een aanwijzing aan de buitenkant, maar zeker weten doen we dat niet.

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #131 Gepost op: 16-01-2020, 14:22:05 »
Iemand anders heeft het hier al aangehaald, maar wat zou kunnen, is dat de kandidaten níet weten dat ze een geldbedrag vormen. Het euroteken op de vrachtwagen zou dat weggeven. Door die kamer het snelst op te lossen is het euroteken niet meer zichtbaar.

Het lijkt me echter wel dat de kandidaten wisten dat ze een geldbedrag gingen vormen, aangezien ze allemaal op zoek zijn naar een aanwijzing aan de buitenkant, maar zeker weten doen we dat niet.

Doet me denken aan een uitspraak van Margriet in haar seizoen: het gaat om geld in dit spel, niet om jaartallen etc.
De kans dat je als je cijfers ziet een geldbedrag moet hebben, is vrij logisch lijkt me.

Daarbij, maakt dat euroteken uit? Als ze de sleutelhanger goed bekeken, zagen ze waar ze moesten staan ook al wisten ze niet wat ze moesten zoeken.
klaar voor de strijd

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #132 Gepost op: 16-01-2020, 14:31:49 »
Daarbij, maakt dat euroteken uit? Als ze de sleutelhanger goed bekeken, zagen ze waar ze moesten staan ook al wisten ze niet wat ze moesten zoeken.
Oh dat ben ik met je eens hoor! Maar dat cijfer is bijvoorbeeld al door 2 van de 3 koppels gemist... Ik snap ook nog steeds niet waarom die cijfers op de sleutels zijn gezet, daardoor wordt een opdracht wel heel gemakkelijk. Ik heb zelf zoveel vragen bij hoe deze opdracht in elkaar zat (kozen ze zelf een container, mochten ze zelf koppels maken, wisten ze dat ze (op de voorkant) van de vrachtwagens moesten kijken, en zo ja, waarom dan nog dat cijfer aan de sleutel?), dat ik er zelf voor het ontdekken van de mol niet al te veel waarde aan hecht. Zonde.

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #133 Gepost op: 16-01-2020, 18:22:23 »
Volgens mij liepen we er vorig jaar ook al tegenaan dat het bij veel opdrachten onduidelijk was wat precies de regels waren en wat de deelnemers wel en niet verteld was. Maakt het inderdaad lastig om conclusies te trekken.

Offline MolPaul

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #134 Gepost op: 16-01-2020, 21:30:52 »
10 spelers in deze opdracht. Van die 10 speelt er 1 het spel perfect, vindt snel de code, heeft snel door waar de vrachtwagen moet staan, overruled de twijfel van haar duo-partner en is ruim voor het verstrijken van de 20 minuten klaar. De andere 9 klooien in meer of mindere mate maar wat aan, zodanig dat er een paar nog wel bijdragen aan de pot (waarbij er 2 wel het maximaal te behalen bedrag om zeep helpen) maar 4 ook helemaal niet.

En daarin zouden we moeten zien dat die ene perfect spelende speler de mol is?
Vind ik de wereld op zijn kop.

Als Mil toch de Mol blijkt te zijn dan ben ik heel benieuwd naar haar gedachtegang hierachter.

Ja, goodwill kweken (en daarbij geld in de pot spelen) kan, maar dit is het andere uiterste.
Helemaal mee eens. Als de Mol al in deze truck zat, dan zou het toch eerder Nathan zijn. Hij probeerde in elk geval nog verwarring te zaaien doordat hij aan de andere kant wilde parkeren, zodat het euroteken aan de verkeerde kant van het bedrag was komen te staan. Helaas (voor Nathan als mol) doorkruiste Mil die opzet. In de truck zelf heeft Nathan ook, voor zover dat in beeld is gebracht, niets bijgedragen aan de oplossing. Probeerde hij de boel te vertragen? Helaas (voor hem als mol) had Mil door wat de bedoeling was en typte ze de juiste code in. Nee, ik zie totaal geen mol in haar.

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #135 Gepost op: 16-01-2020, 23:24:27 »
Ik had mil al bijna weggestreept als mol toen ze zo snel de Code vond en op de juiste plek ging staan. Maar door een Post hier, heb ik die toch niet gezet omdat t euroteken vd 5 tekens voor t bedrag cruciaal is.

Tuurlijk kun je stellen t gaat om bedragen in widm , maar we weten niet of d3 kandidaten wisten wat ze moesten vormen. Met de 2 op je truck of Met een nul had je bv ook aan m 2020 kunnen denken.

Mil heeft inmiddels wel weer een potloodstreep omdat t verstoppen vH euroteken op een verkeerde plek wel mols was geweest en op de juiste plek is t voor mij toch niet mols.

Maar zoals zo vaak ontbreekt er stukje Info over wat er tegen de kandidaten is gezegd over de opdracht , om nog maar te zwijgen over hoe de duos zijn bepaald en wie zei in welke Truck te willen.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #136 Gepost op: 17-01-2020, 11:05:53 »
Helemaal mee eens. Als de Mol al in deze truck zat, dan zou het toch eerder Nathan zijn. Hij probeerde in elk geval nog verwarring te zaaien doordat hij aan de andere kant wilde parkeren, zodat het euroteken aan de verkeerde kant van het bedrag was komen te staan. Helaas (voor Nathan als mol) doorkruiste Mil die opzet. In de truck zelf heeft Nathan ook, voor zover dat in beeld is gebracht, niets bijgedragen aan de oplossing. Probeerde hij de boel te vertragen? Helaas (voor hem als mol) had Mil door wat de bedoeling was en typte ze de juiste code in. Nee, ik zie totaal geen mol in haar.

Ik ga akkoord als je zegt dat Nathan enigszins probeert te vertragen/verwarring te scheppen, maar het is toch minimaal. Als mol had hij wel iets meer kunnen doen, bijvoorbeeld in de eerste plaats zelf beginnen grijpen. 

Offline widm_kijker

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #137 Gepost op: 17-01-2020, 15:43:37 »
Bij deze een klein overzicht van wat ik kon herleiden uit de beelden:

wat me niet lukte om te herleiden zijn de vraagtekens, dat betekend dat ik niet weet wie van (tina & claes) en (rob & leonie) in welke truck zat.

Opvallend vind ik wel dat alle trucks een kenteken of code achterop met een M hadden, behalve (waarschijnlijk) de onbekende truck..

cijferkleurkentekencode achteropdeelnemersopdracht
2grijsM NG517MP4515jaike & johanbuizen water
0witM DO6776???
0blauwM MM695MP0084buddy & anithasleuteltje zoeken
1witM MV032MMV032??
eblauwM MX905M70386mil & nathangrijparmen

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #138 Gepost op: 17-01-2020, 17:22:37 »
Opvallend vind ik wel dat alle trucks een kenteken of code achterop met een M hadden, behalve (waarschijnlijk) de onbekende truck..

Die M betekent alleen maar dat het voertuig in een bepaalde plaats staat geregistreerd. Er staat nog een Chinees karakter voor dat de provincie aangeeft. De kleur van de kentekenplaten geeft het soort voertuig aan.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #139 Gepost op: 17-01-2020, 17:23:28 »
Inmiddels denk ik dat Nathan wilde mollen maar Mil er een stokje voor stak. En Mil het gevoel kreeg dat nathan wilde mollen en daarom op hem zat.

Het enige waarom ik een slag om de arm houd is dat het niet de eerste keer is dat Mollen iets heel goed doen om een reden/uit opdracht van de regie. Ze kan dit gerust gedaan hebben om alle verdenking kwijt te zijn en daarna gerust haar gang te kunnen gaan.