Auteur Topic: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief  (gelezen 36401 keer)

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #20 Gepost op: 11-01-2020, 23:29:47 »
Ik denk eigenlijk dat het de mol niks kan schelen waar die zit. Als één vrachtwagen niet opengaat, is het maximale bedrag 210 euro en heb je de overige 1890 euro dus basically al "vermold" (woord geleend van Simone Weijmans). in de grand scale of things is 210 euro niks. Je wil als mol vooral niet je laadbak openen.

Dus de fotokamer, of de knoppenkamer (hé, dat lijkt op een onderdeel van de lichtopdracht van een paar jaar terug). De fotokamer lijkt mij makkelijk onopvallend te saboteren, dus ik zou de mol vooral zoeken bij dat duo. Claes en -wie was het?- Tina?
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline DB88

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #21 Gepost op: 11-01-2020, 23:34:13 »
Ja, heb het testbeeld ook gezien. Meerdere malen zelfs, steeds een paar milliseconden. Volgens mij is dit bij iedereen te zien geweest. Let wel dat ze dit bewust zo gedaan kunnen hebben en dit ook weer bewust uit de uitzending gemist upload gehaald kunnen hebben!

Ja precies, hints alleen in de echte uitzending, of juist in het verschil tussen de echte uitzending en de gemist-versie.

In interactieve tv zou je de "echte" uitzending moeten kunnen terugkijken...

Offline joost2014

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #22 Gepost op: 11-01-2020, 23:37:38 »
Ja precies, hints alleen in de echte uitzending, of juist in het verschil tussen de echte uitzending en de gemist-versie.

In interactieve tv zou je de "echte" uitzending moeten kunnen terugkijken...

Ik heb helaas geen interactieve tv, maar ben benieuwd of iemand het 'origineel' nog kan terugkijken. Ben benieuwd!
Ben jij de mol?

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #23 Gepost op: 11-01-2020, 23:38:22 »
Eens met Erik, maar het zou opvallen als slechts een duo het niet voor elkaar krijgt. De wagen met 2 verkeerd zetten, kost ook meer dan 40% van het maximum en lijkt nog wel positief. Een nul of een zou je vooraan kunnen zetten, maar dat is niet gebeurd. Nu valt slechts op dat die wagens niet opengaan en dat een nul en de euro goed staan. De 2 kun je over discussieren. Het lijkt positief maar is het in mijn ogen niet.

Offline Wendyy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #24 Gepost op: 11-01-2020, 23:43:55 »
Ik heb helaas geen interactieve tv, maar ben benieuwd of iemand het 'origineel' nog kan terugkijken. Ben benieuwd!

Ik ga morgen even kijken of ik dit terug kan vinden. Ik gok zomaar dat het weleens morsecode kan zijn...

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #25 Gepost op: 11-01-2020, 23:44:29 »
Ik heb helaas geen interactieve tv, maar ben benieuwd of iemand het 'origineel' nog kan terugkijken. Ben benieuwd!

Ik had de aflevering opgenomen om uitgesteld te kunnen kijken.

Het gebeurt terwijl Rob zijn introotje doet "Hallo mijn naam is Rob Dekay..." en tijdens de storingen zijn enkel beelden van Leonie en Rob te zien in hun vrachtwagen.

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #26 Gepost op: 11-01-2020, 23:52:30 »
Heeft iemand enig idee wat de oplossing was voor de vrachtwagen met de foto's, ik kom er namelijk niet helemaal uit.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #27 Gepost op: 11-01-2020, 23:57:53 »
De auto met het euroteken staat goed, ondanks dat ze het onwaarschijnlijk lijken te vinden en er ruimte is voor twijfel. Omdat die wagen ook als eerste gaat, zou de mol in deze wagen alle controle kwijt zijn.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #28 Gepost op: 12-01-2020, 00:06:16 »
Als ik overigens ooit in een escaperoom beland met het niveau van die van Buddy en Anita, zou ik direct mijn geld terugvragen.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #29 Gepost op: 12-01-2020, 00:25:27 »
Anita heeft minutieus de wagen doorzocht en plotseling ligt daar een sleutel op de grond, waar zij al op de knieën heeft gezocht. Hoe kan dat Buddy?
Claes en Tina hebben geen overleg over de cijfers. Tina toetst snel de verkeerde code in.
Jaike let goed op en zorgt dat de wagen op de juiste plaats wordt geparkeerd. Johan volgt haar.
Mil en Nathan zijn het snel eens over wat de oplossing moet zijn.
Rob en Leonie, een komisch duo. Hoe vul je de tijd, nou door te gaan timmeren.
Waar wordt gemold?
Bij Buddy? Bij Tina? Bij Rob? Bij Leonie?
Wie waren volgzaam?
Johan? Nathan? Claes?

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #30 Gepost op: 12-01-2020, 00:31:37 »
Heerlijke opdracht!

Meest verdacht toch wel Rob en Leonie, al kan het natuurlijk ook zijn dat ze elkaar aan het testen waren. En Tina en Claes natuurlijk.

Mil en Nathan vond ik het minst verdacht. Ze waren snel uit de vrachtwagen bevrijd en, terwijl er ruimte was voor twijfel en verwarring, gingen ze in het goede vak gaan staan.

Offline loetjef

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #31 Gepost op: 12-01-2020, 00:51:21 »
Mil zou ik na deze opdracht haast willen afschrijven. Waarom zou je als mol het voortouw nemen in zeggen dat je niet de molletjes uit de machines moet halen, maar de molletjes moet tellen? En zo snel al. En vervolgens is zij ook degene die het voortouw neemt in de wagen richting de 5 sturen, hoewel Nathan hier nog wel probeert te opperen of de 1 niet een optie is.

Nathan was hier overigens echt overgeleverd aan het fanatisme van Mil, als hij de mol is kon hij weinig meer doen dan de schamele protesten die hij hier en daar heeft geleverd.

Offline Ralph21

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #32 Gepost op: 12-01-2020, 02:42:49 »
Foto-opdracht is makkelijk mollen. Als de ander niet kijkt, snel wat foto's van plek verwisselen... zo blijft er een foto hangen op een plek die eigenlijk blanco moet zijn.

Claes en Tina zoeken voornamelijk los van elkaar naar foto's en lijken elkaar niet echt te controleren.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #33 Gepost op: 12-01-2020, 05:47:40 »
Als mol zou ik het eerste denken aan de wagen met euro-teken. Mil komt op de oplossing voor de code, ziet de tekens op de wagen en vindt daardoor het euro-teken op de eigen wagen en is zo snugger om op 5 te gaan staan. Ziet Nathan dan al zijn mogelijke molacties in rook op gaan?

De tweede goede keuze zou ik de wagen met de 2 erop vinden. Is ook een stukje subtieler. In dat geval heeft Johan goed zijn best gedaan om uit de wagen te komen en zou hij opzettelijk het kaartje aan de sleutel kunnen missen. Zowel Jaike als Johan rijden blind een vak in, 'gezellig' in het midden (wat ik persoonlijk wel vreemd vond).

De foto-wagen was een hoop gestuntel maar het lijkt me als je de mol bent, je liever zo snel mogelijk uit de wagen komt om op een verkeerde plek te gaan staan in plaats van als laatste en risico te lopen dat je geen keuze meer hebt of op valt door niet uit de wagen te komen.




Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3
« Reactie #34 Gepost op: 12-01-2020, 09:18:36 »
Tina en Claes hebben hier m.i. het meest ondermaats gepresteerd, en in de montage wordt de aandacht gelegd op Tina terwijl Claes volgens mij ook heel matig bezig is met foto’s zoeken. Anders hadden ze wel meer duidelijkheid over de cijfers gehad. Claes hier het verdachtst.

Met al die foto's: 20 mollen in 1 vrachtwagen?
 :P
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #35 Gepost op: 12-01-2020, 09:22:43 »
Wat als het € niet geparkeerd werd? Zou er dan wel € 2100 verdiend zijn?

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #36 Gepost op: 12-01-2020, 09:52:51 »
Meest waardevolle opdracht om te mol te vinden denk ik. De twee niet-gelukte opdrachten zijn natuurlijk het verdachtst, waarbij de foto-opdracht de meeste mogelijkheid om effectief te mollen biedt. De knoppenopdracht was gestuntel waar je je als mol effectief kunt verbergen achter onhandigheid.

Op basis van deze opdracht:
- Claes
- Tina? Lag er te dik bovenop dat ze de verkeerde code intikte in mijn optiek.
- Rob? Leek duidelijke de verdenking op zich te willen laden door het geklooi met de stoel.
- Leonie
- Johan, had geen mogelijkheid om te mollen in de vrachtwagen, maar laat geen enkele ruimte om na te denken over de positie van de vrachtwagen en verlaagt het bedrag naar 10% van de maximumopbrengst. Subtiel...

In mindere mate verdacht:
- Nathan: moet inderdaad lijdzaam toekijken hoe Miljuschka de leiding neemt.
- Buddy: waar komt die sleutel ineens vandaan?!
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #37 Gepost op: 12-01-2020, 10:03:41 »
Er is een vrachtwagen met een groen nummerbord.  ::vergroot::
Wie zat er in welke vrachtwagen? De tweede van links is groen. Edit: volgens mij Tina en Claes
« Laatst bewerkt op: 12-01-2020, 10:05:44 door xanneweetwel »

Offline Wendyy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #38 Gepost op: 12-01-2020, 10:32:05 »
Ik ga morgen even kijken of ik dit terug kan vinden. Ik gok zomaar dat het weleens morsecode kan zijn...

Ik heb het ongeveer 20 keer teruggekeken. Maar ik kom niet echt uit een woord met morse. Het beste wat ik ervan kan maken is lang-kort / lang-kort-kort-kort / kort / kort. Dat zou staan voor de letters N B E E. Zegt niet echt iets dus.

Overigens viel me bij het terugkijken nog wel op dat Rob zegt: “We moeten een verlengstuk maken om alle knoppen in te drukken” (wat op zich een goed plan is). Leonie reageert daarop met: “Dus we moeten een bouwwerk maken...” daarna komt de stoel. Leonie dus verdachter hierin dan Rob wat mij betreft.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #39 Gepost op: 12-01-2020, 10:44:07 »
Het meest vreemde aan deze opdracht is de lege truck van Anita en buddy.

Als ik zoveel cijfers zie op wanden denk ik meteen cijfers om zetten naar letters en kijken of je ergens komt. Als dit in China gebeurt, zou ik nog meenemen dat de volgorde niet de normale volgorde is.

Maar onze 2 deelnemers ontdekken wel cijfers maar doen er niets mee. Dat Buddy dan “toevallig” de sleutel vindt, is verdacht , zeker na zijn eerder uitspraak over sleutel in zak.
Maar wat betekent dat? Had buddy de sleutel van begin en is de regie er dus bij betrokken en Liepen ze de kans dat Anita dit zou doorkrijgen?  Voor mij vrij onlogisch.

Vond buddy de sleutel al vrij snel en speelde hij m nu pas uit? Als mol zeker mogelijk , gezien de resterende tijd op Moment van sleutel Vinden. 

Of is t echt puur toeval geweest?  Wat was dan de opdracht in deze truck? Voor mij meest logisch en dat de kandidaten de Code op de wand niet hebben doorzien.

Hoe dan ook, molpunten voor deze Truck omdat het a ) in t donker was. B) de meeste optie had om niet te slagen.