Auteur Topic: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Wijsheid en Geluk  (gelezen 55953 keer)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Wijsheid en Geluk
« Reactie #280 Gepost op: 6-03-2020, 17:02:03 »
Maar het is toch prima mogelijk dat de mol een van de andere verklede personen op het plein was? Dat zou me niet eens verbazen. Ik begrijp alleen niet waarom het per sé de dirigent moet zijn.
Ja, klopt. Het lijkt me wel verreweg de mooiste keuze. Een mol die helemaal apart staat (ook symbolisch heel mooi), voor de kandidaat en dezelfde kant opkijkt.

(Het viel me trouwens op dat de dirigent niet loodrecht voor de uitgerolde loper staat opgesteld. De 2 rijen Chinezen daar achter staan ook een beetje naar links. In die stills hierboven i.i.g. Geen idee of dat iets zou kunnen zijn)

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Wijsheid en Geluk
« Reactie #281 Gepost op: 7-03-2020, 05:33:07 »
Hoe weet je dat Cinner?

Dat komt in allerlei gesprekken aan bod. En daarom weten Anita en Leonie dat Tina of Buddy liegen over wat ze gekozen hebben. Alleen wij zijn na de eerste vier niet zeker van de volgorde maar de kandidaten wisten exact wie wanneer ging.


Offline Steen

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Wijsheid en Geluk
« Reactie #282 Gepost op: 7-03-2020, 07:06:41 »
Maar het is toch prima mogelijk dat de mol een van de andere verklede personen op het plein was? Dat zou me niet eens verbazen. Ik begrijp alleen niet waarom het per sé de dirigent moet zijn.

Ik heb een keer ergens de mogelijke schoenen van Rob langs zien komen bij een van de anderen op dat plein inderdaad. Weet niet meer waar die screenshots stonden.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Wijsheid en Geluk
« Reactie #283 Gepost op: 7-03-2020, 16:51:12 »
Dat komt in allerlei gesprekken aan bod. En daarom weten Anita en Leonie dat Tina of Buddy liegen over wat ze gekozen hebben. Alleen wij zijn na de eerste vier niet zeker van de volgorde maar de kandidaten wisten exact wie wanneer ging.

Ze wisten de volgorde van elkaar, maar we weten nergens zeker dat ze ook bij elkaar stonden te wachten op hun beurt. Het zou in theorie kunnen dat nadat de volgorde was bepaald ze allemaal apart van elkaar moesten wachten.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Wijsheid en Geluk
« Reactie #284 Gepost op: 7-03-2020, 16:56:53 »
Ze wisten de volgorde van elkaar, maar we weten nergens zeker dat ze ook bij elkaar stonden te wachten op hun beurt. Het zou in theorie kunnen dat nadat de volgorde was bepaald ze allemaal apart van elkaar moesten wachten.

Jawel, ze stonden bij elkaar te wachten. En ze zijn ook niet compleet afzonderlijk naar de muur gestuurd, we zien verschillende mensen bij elkaar in beeld voor de muur.

Offline bmol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Wijsheid en Geluk
« Reactie #285 Gepost op: 7-03-2020, 17:14:17 »
Jawel, ze stonden bij elkaar te wachten.

Is dat ergens gezegd?

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Wijsheid en Geluk
« Reactie #286 Gepost op: 7-03-2020, 17:20:17 »
Jawel, ze stonden bij elkaar te wachten. En ze zijn ook niet compleet afzonderlijk naar de muur gestuurd, we zien verschillende mensen bij elkaar in beeld voor de muur.

Ja dat klopt, ze lopen allemaal bij de muur.

Maar heb jij iemand zien lopen toen Mil bij de muur was?

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Wijsheid en Geluk
« Reactie #287 Gepost op: 7-03-2020, 19:54:35 »
Is dat ergens gezegd?
Ik heb nergens gezien dat dit gezegd is. Wel is gezegd dat de opnames bijna een hele dag in beslag namen. Ik kan me niet voorstellen dat de kandidaten een hele dag bij elkaar zijn opgesloten.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Wijsheid en Geluk
« Reactie #288 Gepost op: 7-03-2020, 23:44:42 »
Ik heb nergens gezien dat dit gezegd is. Wel is gezegd dat de opnames bijna een hele dag in beslag namen. Ik kan me niet voorstellen dat de kandidaten een hele dag bij elkaar zijn opgesloten.

Precies. Het enige dat we weten is dat de kandidaten van te voren wel de volgorde wisten. En dat we ze later bij de muur in redelijk juiste volgorde soms bij elkaar hebben zien lopen. Maar dit zegt niets. Ze kunnen eerst het eerste gedeelte hebben gefilmd (dus met de rode loper en trommelaars en zo) en pas later het gedeelte dat ze bij de muur lopen.

Offline TotalPowned

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Wijsheid en Geluk
« Reactie #289 Gepost op: 9-03-2020, 23:33:10 »
WIDM NO NINE.

Oftewel mol nummer 9 in de leader: Miljuschka. Of de mol die als nummer 9 aan de beurt was in de opdracht toen hij zijn wijsheid te horen kreeg: Rob.

Wat deze hint achteraf sterk maakt is dat beide kandidaten nog in het spel zitten in de finale.

Mij lijkt het dan ook dat de hint wel móet slaan op de 9e kandidaat die zijn wijsheid te horen kreeg in het spel. In de leader kun je altijd een kandidaat op nummer 9 monteren waardoor de hint op 2 personen kan slaan. Als de hint zou slaan op een kandidaat die als 9e zijn wijsheid zou horen en die valt later af. Zou de hint alleen nog maar naar één iemand te verwijzen zijn. Daarom moet de Mol wel als 9e aan de beurt zijn geweest in het spel, Rob dus. Toch?

Offline ZwarteMol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Wijsheid en Geluk
« Reactie #290 Gepost op: 9-03-2020, 23:51:22 »
WIDM NO NINE.

Oftewel mol nummer 9 in de leader: Miljuschka. Of de mol die als nummer 9 aan de beurt was in de opdracht toen hij zijn wijsheid te horen kreeg: Rob.

Wat deze hint achteraf sterk maakt is dat beide kandidaten nog in het spel zitten in de finale.

Mij lijkt het dan ook dat de hint wel móet slaan op de 9e kandidaat die zijn wijsheid te horen kreeg in het spel. In de leader kun je altijd een kandidaat op nummer 9 monteren waardoor de hint op 2 personen kan slaan. Als de hint zou slaan op een kandidaat die als 9e zijn wijsheid zou horen en die valt later af. Zou de hint alleen nog maar naar één iemand te verwijzen zijn. Daarom moet de Mol wel als 9e aan de beurt zijn geweest in het spel, Rob dus. Toch?
Code in de eerste afl bij Mil ( die het zo makkelijk vond) : 1989 , som is ook 9  ::vergroot::

Offline TotalPowned

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Wijsheid en Geluk
« Reactie #291 Gepost op: 10-03-2020, 07:59:16 »
Code in de eerste afl bij Mil ( die het zo makkelijk vond) : 1989 , som is ook 9  ::vergroot::

Die snap ik even niet?  ::schaam::

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Wijsheid en Geluk
« Reactie #292 Gepost op: 11-03-2020, 12:35:34 »
WIDM NO NINE.

Oftewel mol nummer 9 in de leader: Miljuschka. Of de mol die als nummer 9 aan de beurt was in de opdracht toen hij zijn wijsheid te horen kreeg: Rob.

Wat deze hint achteraf sterk maakt is dat beide kandidaten nog in het spel zitten in de finale.

Mij lijkt het dan ook dat de hint wel móet slaan op de 9e kandidaat die zijn wijsheid te horen kreeg in het spel. In de leader kun je altijd een kandidaat op nummer 9 monteren waardoor de hint op 2 personen kan slaan. Als de hint zou slaan op een kandidaat die als 9e zijn wijsheid zou horen en die valt later af. Zou de hint alleen nog maar naar één iemand te verwijzen zijn. Daarom moet de Mol wel als 9e aan de beurt zijn geweest in het spel, Rob dus. Toch?

Of WIDM NO NINE = GEEN Negen
Dan kan je Rob en Mil afschrijven als mol  ::rofl::

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Wijsheid en Geluk
« Reactie #293 Gepost op: 15-03-2020, 00:11:36 »
Wat was nou het nut van deze opdracht? Waarom moesten ze de sleutels bewaren? Deze vragen zijn niet beantwoord in de laatste aflevering. Vraag voor Rik in de chat van 18 maart?
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Wijsheid en Geluk
« Reactie #294 Gepost op: 15-03-2020, 00:19:17 »
Enige wat ik kan bedenken is dat het misschien iets te maken had met een geschrapte opdracht? ???
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Wijsheid en Geluk
« Reactie #295 Gepost op: 15-03-2020, 11:22:31 »
Misschien iets om bij de chat met Rik te vragen? ::vergroot::

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Wijsheid en Geluk
« Reactie #296 Gepost op: 15-03-2020, 11:54:24 »
Ben ik de enige die deze opdracht eigenlijk een deceptie vond? Ik had hier meer van verwacht.

Was die WIDM No Nine nog een officiele verwijzing naar Rob als mol?