Auteur Topic: Wie verdenkt wie?  (gelezen 41873 keer)

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #160 Gepost op: 23-02-2020, 05:10:57 »
Denk ongeveer hetzelfde als Saskiaax95.

Plus dat Nathan nogal zonderling kiest als hij de groene kaart heeft. Hij heeft/geeft geen reden om Mil te kiezen maar geeft een reden om Rob niet te kiezen. Hij zegt dan dat Rob spel tactisch dingen heeft gedaan die goed waren voor Rob maar tegen Nathan in gingen. (Omdat Nathan de mol is?)

Denk dat de verdenkingen volgende week heel anders zullen komen te liggen. Buddy en Mil hadden volgens mij verwacht dat Nathan een rood scherm zou krijgen (denk ook aan het extra beeldmateriaal van de week), Buddy zakt zowat in een depressie als hij de rode kaart gepakt blijkt te hebben. Nathan kreeg groen, dat zal zowel Buddy als Mil aan het twijfelen brengen hoe goed hun eigen bondje tactiek was. Mil gooit Buddy bovendien stuurs maar toch snoeihard onder de bus. Buddy heeft wat heroverwegingen te doen en Mil zal dat zeker ook doen. Rob was duidelijk teleurgesteld in Nathan omdat die zijn groene kaart aan Mil gaf. Daarmee komt Nathan wellicht nu wel in beeld bij Rob. Waarschijnlijk denkt Mil dat Nathan haar groen geeft omdat hij Rob verdenkt en zal ze of steviger op Rob komen te zitten of Nathan terug in het vizier krijgen (ik denk het laatste). Leonie lijkt amper wat mee te krijgen van de veranderende groepsdynamiek (komt nog wel) en lijkt alleen maar blij te zijn dat ze door is door Rob en indirect Nathan.

Ook vreemd van Nathan. Hij lijkt erg opgetogen te zijn dat iedereen is losgeweekt en solo verder zal spelen. 1. Waar is zijn groepsgevoel ineens gebleven? 2. Waarom is voor hem niets verdacht en blijft hij spreiden om het spreiden? En zoals opgemerkt, hoe kan hij daarmee door gaan?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #161 Gepost op: 23-02-2020, 07:52:05 »
De verdenkingen bij de executie van aflevering 7 zijn stuk voor stuk vals. Tijdens de aflevering zie je 4 kandidaten, die weten wie de mol is , waarbij ik vermoed dat Buddy een handje geholpen is. Rick heeft Buddy nodig om het 20e seizoen te redden en blijkbaar lukt dat vrij aardig.
De verdenking van Leonie is van aflevering  8, dus Buddy volgende week eruit.
En Rob die had de test het slechtst gemaakt, daarom krijgt Leonie van Rik een groene kaart, zodat zij deze aan Rob kon geven, anders was hij afgevallen en dat zou flauw zijn, want Buddy is op het goede spoor geholpen.
En Nathan met twee groene kaarten.
In deze fase geef je je groene kaart aan de mol, niet aan een andere kandidaat. Nathan moest een groene kaart krijgen.
En Buddy kreeg de rode kaart van Mil, omdat Rick zo nodig de Leonie fixatie van Buddy wil uitmelken om dit seizoen te redden.
Fake News van Rick deze executie en verdenkingen.
(er zullen ongetwijfeld opmerkingen komen over dan Nathan geen rode kaart kan krijgen als voetballer, maar helaas zo zit het dus niet in elkaar).
« Laatst bewerkt op: 23-02-2020, 07:58:28 door foxhunter »

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #162 Gepost op: 23-02-2020, 09:32:48 »
Volgens mij zit ongeveer iedereen hoofdzakelijk op Leonie. En ik denk dat ze binnenkort wel zal afvallen. Wat heel interessant kan worden als dat pas in afl.9 gaat gebeuren, vlak voor de finaletest.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #163 Gepost op: 23-02-2020, 09:44:34 »
Volgens mij zit ongeveer iedereen hoofdzakelijk op Leonie. En ik denk dat ze binnenkort wel zal afvallen. Wat heel interessant kan worden als dat pas in afl.9 gaat gebeuren, vlak voor de finaletest.
Nathan noemde Buddy als 1e in z'n rijtje. Ik geloof wel dat Miljuschka en Rob vooral op Leonie zitten

Leo zit vol op Buddy denk ik. Haar testbiecht gaf me knip-en-plakwerk vibes. Er miste iets.

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #164 Gepost op: 23-02-2020, 12:28:50 »
Deze executie was vooral ook om Rob heel erg úít het zonnetje te plaatsen als mogelijke mol.

Mil --> Leonie + Rob als bijmol
Leonie --> Buddy + Rob als bijmol
Nathan --> spreiden over iedereen behalve Rob
Buddy --> Leonie

Rob --> de dames

Nathan en Buddy hebben een groen scherm dus die heb ik even weggestreept. Blijft over dat Rob, Leonie of Mil kon afvallen. Als één van hen af zou vallen is het een grote ontkrachting van Rob als mol. Vandaar denk ik dat een en ander aan elkaar is geknipt bij de testbiecht en de daadwerkelijke afvaller hier helemaal niet op Rob heeft gestemd (indien Rob de mol is). Het zou ook nog kunnen zijn dat dit à la seizoen 10 is, waarin het met geen andere mogelijkheid kon dan dat Arjen af zou vallen als je nu zo terugkijkt (hij was de enige die niet op Kim zat), maar hij was toch door. Voelt heel erg alsof dit gedaan is om ons uit de Rob richting te laten gaan.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #165 Gepost op: 23-02-2020, 12:33:06 »
De enige die hier beschermd wordt, is de persoon met een rood scherm. En aangezien we niet weten wie dat was, moeten we gokken waarom mensen tot hun keuze kwamen. Een kandidaat wil bij een ander een rood scherm zien, lijkt me. Dat betekent informatie en bevestiging. Wat de Mol wilde weten we niet. Zelfs niet of het iets uitmaakte.

anoniem 30784

  • Gast
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #166 Gepost op: 23-02-2020, 12:37:51 »
Deze executie was vooral ook om Rob heel erg úít het zonnetje te plaatsen als mogelijke mol.

Mil --> Leonie + Rob als bijmol
Leonie --> Buddy + Rob als bijmol
Nathan --> spreiden over iedereen behalve Rob
Buddy --> Leonie

Rob --> de dames

Nathan en Buddy hebben een groen scherm dus die heb ik even weggestreept. Blijft over dat Rob, Leonie of Mil kon afvallen. Als één van hen af zou vallen is het een grote ontkrachting van Rob als mol. Vandaar denk ik dat een en ander aan elkaar is geknipt bij de testbiecht en de daadwerkelijke afvaller hier helemaal niet op Rob heeft gestemd (indien Rob de mol is). Het zou ook nog kunnen zijn dat dit à la seizoen 10 is, waarin het met geen andere mogelijkheid kon dan dat Arjen af zou vallen als je nu zo terugkijkt (hij was de enige die niet op Kim zat), maar hij was toch door. Voelt heel erg alsof dit gedaan is om ons uit de Rob richting te laten gaan.

Ja, ik vind dit ook wel opvallend en iets om in ons achterhoofd te houden inderdaad. Meestal wordt de mol niet makkelijk weggegeven via de verdenkingen bij de test.


Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #167 Gepost op: 23-02-2020, 12:43:54 »
Wat de Mol wilde weten we niet. Zelfs niet of het iets uitmaakte.
Geen rode schermen: geen bevestiging of ontkrachting van vermoedens over wie de mol is.
Met zoveel mogelijk door: maakt het voor de mol makkelijker om zich te  "verstoppen".
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline RazorBlade

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Jongens, Unite, de pot!
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #168 Gepost op: 23-02-2020, 12:57:39 »


Aflevering 7:
Buddy: Zit vanaf aflevering 1 in tunnel op dezelfde (hij noemt geen naam maar dit moet Leonie zijn) (testvraag: mol = Leonie)
Leonie: Verdenkt NIET Nathan. Verdenkt wel Rob en heel erg Mil. (testvraag: mol gaf NIET eerste wagenkleur door (=Buddy/Leonie/Nathan/Rob))
Miljuschka: Leonie met stip op 1, neemt Rob ook mee. (testvraag: mol = vrouw (=Leonie/Mil))
Nathan: Spreidt op Buddy, Leonie & Mil. (testvraag: mol = ? (er wordt geen antwoord gekozen))
Rob: Op twee mensen inzetten. Twijfelt over Buddy. Zegt dat Leonie een goede mol zou kunnen zijn. (het is allemaal erg vaag). (testvraag: Mol wil Bruno Mars zijn (=?))

Er zijn twee mensen die hun scherm te zien kregen en die waren niet de slechtste met hun antwoorden: Buddy en Nathan.

Laten we even de opties afgaan:

Leonie is de mol: Het is dan logisch dat Buddy niet een rood scherm kreeg maar ook Nathan heeft haar als mogelijkheid dus dat kan het groene scherm van Nathan verklaren. Lenonie is dus afgaand op de verdenkingen van deze aflevering een optie.
buddy is de mol: Het is dan weer logisch dat Buddy een groen scherm krijgt maar ook Nathan heeft op hem gespreid. Buddy kan dus op basis hiervan de mol zijn
Nathan is de mol Het is dan logisch dat Nathan een groen scherm krijgt maar ook buddy is niet de enige die niet heeft ingezet op Nathan. Dit is dus zeker mogelijk.
miljuschka is de mol Nathan heeft gespreid op Miljuschka dus hij kan heel goed een groen scherm krijgen. Buddy heeft niet ingezet op Miljuschka maar ook Rob heeft in ieder geval niet letterlijk gezegd dat hij op Miljuschka heeft ingezet. Dit is dus ook nog een optie.
Rob is de mol" Dit is volgens deze verdenking in theorie uitgesloten. De enige die niet inzetten op Rob zijn Nathan en Buddy. Als Rob de mol zou zijn dan zou één van deze twee een rood scherm te zien hebben gekregen.
« Laatst bewerkt op: 23-02-2020, 13:44:41 door RazorBlade »

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #169 Gepost op: 23-02-2020, 13:00:41 »
Leonie blijft moeiteloos op kop qua verdenkingspercentage.

Opmerkelijk dat Nathan en Rob zo weinig verdacht worden door de andere deelnemers, als we geloven wat we in de testbiechten te zien en te horen krijgen. ;)

De verdenkingspercentages van alleen aflevering 7 vergroten de verschillen verder uit.

Leonie 100% verdacht
Nathan 0% verdacht
« Laatst bewerkt op: 23-02-2020, 13:17:23 door Moldo »

Online Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #170 Gepost op: 23-02-2020, 15:24:34 »
Zit de oude afleveringen weer terug te kijken en in afl. 1 gaat Anita er als eerste uit door op.. Rob in te zetten.. Als we de verdenkingen mogen geloven uiteraard. Maar dat spreekt dan in theorie ook tegen Rob. Ze zegt: "Ik denk op dit moment aan Miljuschka, aan Tina en aan Rob."

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #171 Gepost op: 23-02-2020, 15:29:24 »
Zit de oude afleveringen weer terug te kijken en in afl. 1 gaat Anita er als eerste uit door op.. Rob in te zetten.. Als we de verdenkingen mogen geloven uiteraard. Maar dat spreekt dan in theorie ook tegen Rob. Ze zegt: "Ik denk op dit moment aan Miljuschka, aan Tina en aan Rob."

Geert ging met jokers op zak eruit en stemde op Milouska. Geloof dat zelfs Ewout op Kees had gestemd en er toch uit lag. Daarnaast monteren ze de verdenkingen zo om ons kijkers te sturen. Zo kon je op basis van de verdenkingen in 2012 niet weten dat praktisch iedereen op Annemarie stemden bv.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Online Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #172 Gepost op: 23-02-2020, 15:35:34 »
Geert ging met jokers op zak eruit en stemde op Milouska. Geloof dat zelfs Ewout op Kees had gestemd en er toch uit lag. Daarnaast monteren ze de verdenkingen zo om ons kijkers te sturen. Zo kon je op basis van de verdenkingen in 2012 niet weten dat praktisch iedereen op Annemarie stemden bv.

Maar gingen zij ook als allereerste eruit door op de daadwerkelijke mol te spreiden?

Klopt maar dat seizoen met Annemarie was ook een drama, toen zat iedereen al vanaf ronde 2 ofzo op haar. Daar moesten ze wel mee goochelen  :-\\

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #173 Gepost op: 23-02-2020, 15:41:45 »
Maar gingen zij ook als allereerste eruit door op de daadwerkelijke mol te spreiden?

Klopt maar dat seizoen met Annemarie was ook een drama, toen zat iedereen al vanaf ronde 2 ofzo op haar. Daar moesten ze wel mee goochelen  :-\\

Volgens de testbiecht wel, bij Geert iig. Ewout weet ik niet.

Online Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #174 Gepost op: 23-02-2020, 15:48:33 »
Volgens de testbiecht wel, bij Geert iig. Ewout weet ik niet.

Ok thanks. Lang geleden dat ik dat seizoen van Milouska zag, dacht altijd dat er maar heel weinig op haar zaten.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #175 Gepost op: 23-02-2020, 15:53:49 »
Citaat
En Rob die had de test het slechtst gemaakt, daarom krijgt Leonie van Rik een groene kaart, zodat zij deze aan Rob kon geven, anders was hij afgevallen en dat zou flauw zijn, want Buddy is op het goede spoor geholpen.

Kan. Maar hoe wist Leonie dat Rob de afvaller was? Waar had de rode kaart van Mil had niet naar Rob kunnen leiden? Dan hadden we een rood scherm gezien.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #176 Gepost op: 23-02-2020, 18:04:27 »
Ik lees hier heel veel. Ik ga enkele conclusies bijstaan of proberen te ontkrachten.

1) Rob is waarschijnlijk niet de mol.
- Hier ga ik mee akkoord. Buddy kan nog op Rob zitten, maar Nathan spreidt al op drie waar Rob niet bij zit en die is door.
2) Leonie is waarschijnlijk niet de mol.
- Niet akkoord. Iedereen zit minstens half op Leonie, buiten mogelijk Nathan. Hoewel Nathan op drie kandidaten spreidt, is het niet persé onmogelijk dat dit 50-25-25 of een andere verdeling is. Zo vulde Sanne in aflevering 7 ook nog drie vragen op Thomas in en spreidde ze dus ook nog op drie in een zo late fase (en dus niet 33-33-33). We weten wie dat seizoen won.
3) Nathan doet molse dingen.
- Niet akkoord. Op drie spreiden klinkt heel kandiddaats. De mol laten ze in deze fase twee namen noemen. Ook zogezegd afvaller Mil redden lijkt me vreemd. Zoals Mil terecht opmerkt maakt dat totaal geen steek en komt hij zo ineens uit het niets bij meerdere kandidaten serieus in beeld als mol. Als dit moest van de productie hebben ze het hier in ieder geval goed verpest. Ik zie hier voorlopig gewoon een ondoordachte keuze van een kandidaat in.
« Laatst bewerkt op: 24-02-2020, 13:46:43 door Belgian Mol »

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #177 Gepost op: 23-02-2020, 19:28:27 »
Nathan doet me al het hele seizoen denken aan Taeke Taekema. Die spreidde in de laatste test voor de finale nog. Maarten van der Weijden had ook al een opvallende tactiek om de test te maken. Misschien is dat dus wel gewoon typisch iets voor sporters.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #178 Gepost op: 23-02-2020, 19:51:29 »
Nathan doet me al het hele seizoen denken aan Taeke Taekema. Die spreidde in de laatste test voor de finale nog. Maarten van der Weijden had ook al een opvallende tactiek om de test te maken. Misschien is dat dus wel gewoon typisch iets voor sporters.

Dat is niet heel zeker. Teake zei meer dingen in de aard van 'en Tim zou ook een goede mol zijn'.

Maarten deed het op basis van kansrekening en statistiek. Op zich een tactiek waar je heel ver komt, maar niet ik een seizoen met de makkelijkste mol ooit voor de kandidaten. 

Offline Nijntjelief

  • Forumlid
  • We mogen weer!
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #179 Gepost op: 23-02-2020, 22:08:03 »
Ik heb het al eerder ergens gepost, maar ik vond het heel vreemd dat de biecht van Buddy zonder beeld was. Alleen zijn stem was te horen. Alsof het later (of eerder?) of opnieuw is opgenomen en eronder is geplakt.