Auteur Topic: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Afhaalchinees  (gelezen 22408 keer)

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Afhaalchinees
« Reactie #60 Gepost op: 19-01-2020, 10:21:48 »
Heet dat een lichtkrant? (zo wil je toch geen krant lezen?)

Nou goed, zul je zien dat die lichtkranten af en toe veranderden van 'Wie is de mol?' naar '[naam vd mol] is de mol?' tijdens het rijden. Maar ik denk dat ze het gewoon erg mooi vonden dat die taxi's daar lichtkranten hebben.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Afhaalchinees
« Reactie #61 Gepost op: 19-01-2020, 10:24:08 »
Lijkt er op dat die codes bewust op zo'n vreemde plaats zijn geplakt  ???

 

Offline Jcw

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Afhaalchinees
« Reactie #62 Gepost op: 19-01-2020, 10:41:36 »
Als je niet door nederlandse toeristen gespot wil worden is het rondrijden met zo'n lichtkrant ook niet echt handig...

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Afhaalchinees
« Reactie #63 Gepost op: 19-01-2020, 11:43:52 »
De chauffeur van Rob & Nathan zegt "zullen we ergens iets gaan drinken?" Voor een taxichauffeur is hij tegendraads.

Mil "zal ik een afhaalchinees bellen?"
« Laatst bewerkt op: 19-01-2020, 11:47:57 door molE13 »

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Afhaalchinees
« Reactie #64 Gepost op: 19-01-2020, 12:34:34 »
Ik snap echt werkelijk waar niets van hoe de deelnemers deze opdracht hebben aangepakt. Als ze de rust hadden genomen om de route eerst rustig door te lezen en te visualiseren d.m.v. tekeningen, dan had deze opdracht met gemak kunnen lukken. Ook gezien de lange tijd die de deelnemers hadden voor deze opdracht. Tina kwam daarin (voor mijn gevoel) nog best ver, al is het lastig te controleren aangezien ook ik geen Chinees kan en de weg niet ken.

De opdracht was hilarisch. Ik heb dubbel gelegen van het lachen (al hoop ik inderdaad dat de afhaalchinezen wisten dat ze helpdesk waren, anders is het best onbeschoft). Maar zoals hij nu gespeeld werd kun je er nauwelijks een mol / verdachte acties uithalen. Duidelijk is in ieder geval dat de mol ervoor heeft gekozen om op tijd binnen te komen; misschien was het de bedoeling om net te laat binnen te komen? Dan zou het laatste koppel dat binnenkwam (wie waren dat ook alweer?) het meest verdacht zijn.

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Afhaalchinees
« Reactie #65 Gepost op: 19-01-2020, 12:36:56 »
Ik heb niet het idee dat de opdracht onmogelijk was. Als ze op tijd de afhaalchinees hadden gebeld en de locatie vertaalt hadden aan de taxichauffeur was de opdracht wel te halen denk ik.
Maar ik snap wel dat de opdracht niet lukt als je met zo'n komische taxichauffeur in de auto zit  ::rofl::

Ik vraag me af of die afhaalchinezen wisten waarvoor ze gebeld werden want als je Leonie ter Braak in een taxi hoort zitten in China zou je de link kunnen leggen met widm, de makers willen natuurlijk niet dat in mei al is duidelijk waar widm zich afspeelt.
« Laatst bewerkt op: 19-01-2020, 12:39:28 door Jacco :) »

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Afhaalchinees
« Reactie #66 Gepost op: 19-01-2020, 12:56:05 »
De chauffeur van Rob & Nathan zegt "zullen we ergens iets gaan drinken?" Voor een taxichauffeur is hij tegendraads.
Dus de taxichauffeur is de Mol? ::rofl::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Afhaalchinees
« Reactie #67 Gepost op: 19-01-2020, 13:18:29 »
Dus de taxichauffeur is de Mol? ::rofl::
Ja, zoiets.

Offline JK28

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Afhaalchinees
« Reactie #68 Gepost op: 19-01-2020, 13:30:39 »
Jaike tegen Claes "hang maar op".

Inderdaad! De mol zou bij deze opdracht de telefoon pas willen gebruiken nadat ze langs het eerste belangrijke punt zijn gereden. Daarna maakt het toch niet veel uit wat de hulplijn zegt. Nathan en Jaike zijn degene die aan het begin van de opdracht de telefoon nog niet willen gebruiken.  Rob:"Je moet beginnen te bellen!" Nathan: "Maar waarom zou je nu gaan bellen?"

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Afhaalchinees
« Reactie #69 Gepost op: 19-01-2020, 13:33:48 »
Ik vraag me af of die afhaalchinezen wisten waarvoor ze gebeld werden want als je Leonie ter Braak in een taxi hoort zitten in China zou je de link kunnen leggen met widm, de makers willen natuurlijk niet dat in mei al is duidelijk waar widm zich afspeelt.

Volgens mij hebben de kandidaten hun naam niet gezegd door de telefoon. Ik dacht daar inderdaad ook al aan, waardoor ik erop ging letten. Het was steeds meer zoals: "Eeuh, hallo, wij zitten hier in een taxi in China en..."

En het was inderdaad tricky om Wie is de Mol? op die taxi's te zetten. Eén Nederlands(e) (sprekende) toerist was al genoeg geweest dan... ::vergroot::
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Afhaalchinees
« Reactie #70 Gepost op: 19-01-2020, 13:37:38 »
Leuke opdracht, vooral genoten van Tina, Rob en Nathan.  ::rofl::

Wel erg lastig inderdaad, maar met goede communicatieve skills wel haalbaar  ::rofl::
Frankje Lapi

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Afhaalchinees
« Reactie #71 Gepost op: 19-01-2020, 13:52:51 »
Lijkt er op dat die codes bewust op zo'n vreemde plaats zijn geplakt  ???
Ha molmuis, dank voor de screenshot! Precies wat ik meteen in notitieblokje schreef. Deze strip met tekens en extra QR code’s lijken te zijn geplakt. Alsof er extra aandacht naar uitging, ook nog even omdat buddy er tegen tikt. Heeft iemand die tekens en codes al kunnen ontcijferen?
Meer L

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Afhaalchinees
« Reactie #72 Gepost op: 19-01-2020, 13:53:00 »
Inderdaad! De mol zou bij deze opdracht de telefoon pas willen gebruiken nadat ze langs het eerste belangrijke punt zijn gereden. Daarna maakt het toch niet veel uit wat de hulplijn zegt. Nathan en Jaike zijn degene die aan het begin van de opdracht de telefoon nog niet willen gebruiken.  Rob:"Je moet beginnen te bellen!" Nathan: "Maar waarom zou je nu gaan bellen?"

Jaike sommeert Claes later nog eens om op te hangen, terwijl de chauffeur in gesprek is met de belchinees. "Dit kost tijd." Dat kan uiteraard waar zijn; het kost tijd. Maar ze spreekt geen Chinees, dus ze zou op die manier ook een goed gesprek kunnen afkappen. Ik ga deze opdracht nog eens herbekijken, het kan zijn dat ik 't verkeerd meegekregen heb natuurlijk, bijvoorbeeld dat de belchinees al aan gaf dat hun chauffeur hem niet begreep etc... Ik vond het in ieder geval opvallend én mols om twee keer op te willen hangen.

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Afhaalchinees
« Reactie #73 Gepost op: 19-01-2020, 14:06:02 »
En het was inderdaad tricky om Wie is de Mol? op die taxi's te zetten. Eén Nederlands(e) (sprekende) toerist was al genoeg geweest dan... ::vergroot::

Of gewoon iemand die daar woont/werkt, er zitten zat Nederlanders in China hoor en WidM wordt over de hele wereld bekeken.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Afhaalchinees
« Reactie #74 Gepost op: 19-01-2020, 14:11:59 »
Maar China is vrij groot. En als ik Rik/Rick zo moet geloven in de podcast dan komen er in Henan wel heel erg weinig toeristen, dus daar hoefden ze opzich niet zo bang voor te zijn.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Afhaalchinees
« Reactie #75 Gepost op: 19-01-2020, 14:17:07 »
Wat ook weer opvallend is, is dat er bij test en executie gewoon mensen aan het filmen waren/ foto’s maken. Dat is natuurlijk tricky....

Maar goed, terug naar de taxi’s: wat was het doel van dat bord op het dak? Ik vond Nathan en Rob zeer verdacht door de chaos die ze creëerden en toch lekker snel binnen kwamen. Nathan wilde niet bellen, ook interessant.

Mmmmm ondanks niet haalbaar ga ik toch nog eens kijken naar deze. Enne, Nam Kee werd expliciet vernoemd. Is dit een subtiele verwijzing naar woonplaats mol, of wellicht een knipoog naar beroep mol (kok?). Ook al staat Mil op 3 en doet ze best veel goed, ik vond het wel een grappige verwijzing zo haha
Meer L

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Afhaalchinees
« Reactie #76 Gepost op: 19-01-2020, 14:18:18 »
Maar China is vrij groot. En als ik Rik/Rick zo moet geloven in de podcast dan komen er in Henan wel heel erg weinig toeristen, dus daar hoefden ze opzich niet zo bang voor te zijn.

Zo weinig toeristen dat er plotseling een bus vol bejaarden parkeert op een plein waar je de seizoensopening aan het filmen bent  ::rofl:: ::rofl::
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Afhaalchinees
« Reactie #77 Gepost op: 19-01-2020, 14:24:26 »
Maar China is vrij groot. En als ik Rik/Rick zo moet geloven in de podcast dan komen er in Henan wel heel erg weinig toeristen, dus daar hoefden ze opzich niet zo bang voor te zijn.
Genoeg om zo'n filmpje te maken dat ophef veroorzaakt als "uitgelekt materiaal".

Offline Retep

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Afhaalchinees
« Reactie #78 Gepost op: 19-01-2020, 15:33:10 »
Ha molmuis, dank voor de screenshot! Precies wat ik meteen in notitieblokje schreef. Deze strip met tekens en extra QR code’s lijken te zijn geplakt. Alsof er extra aandacht naar uitging, ook nog even omdat buddy er tegen tikt. Heeft iemand die tekens en codes al kunnen ontcijferen?

De chinese tekens betekenen 3 soorten noodle gerechten die ze verkopen. De QR codes betekenen dat je met wechatpay en ALIpay kunt betalen.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Afhaalchinees
« Reactie #79 Gepost op: 19-01-2020, 15:43:57 »

Of het een tandarts was kun je niet direct zien. Zelfs in een gewone huis tuin en keukenapotheek draagt men hier vaak doktersschorten. Chinezen vinden het dan sneller professioneel lijken en zijn dan eerder geneigd wat te kopen.

Tijdsverschil op moment opname is 6 uur. Nu zijn het er 7. China verzet de klok niet.

Ah, dankjewel voor de info!