Auteur Topic: Vragen(v)uur  (gelezen 7064 keer)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Vragen(v)uur
« Gepost op: 26-01-2020, 14:48:50 »
Plaats hier al je onbeantwoorde vragen vooruitlopend op de Fandag of chats met Rick of Rik!
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vragen(v)uur
« Reactie #1 Gepost op: 26-01-2020, 15:00:48 »
Was het theeservies echt 2700 euro waard, of was dit een fictieve tegenwaarde om het dilemma (contant geld of de ''waarde'' van het servies) mogelijk te maken?
« Laatst bewerkt op: 26-01-2020, 16:22:16 door Bodejos »

Offline Mol-Cooper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hey!
Re: Vragen(v)uur
« Reactie #2 Gepost op: 26-01-2020, 15:03:02 »
Hadden jullie de uitgelekte beelden verwacht?
Hallo! Hello! Bonjour! 你好! Hej! Hei! გამარჯობა! Γεια! Aloha nui! Dia duit! Halló! Halo! Ciao! こんにちは! Сәлем! 안녕! Xin chào! Merhaba! Salaan! Hola! Olá!

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Vragen(v)uur
« Reactie #3 Gepost op: 26-01-2020, 16:21:37 »
Welke kandidaten wilden de mol zijn?

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Vragen(v)uur
« Reactie #4 Gepost op: 26-01-2020, 21:37:17 »
Wisten de afhaalchinezen dat ze gebeld konden worden? Of werd later nog contact met hen opgenomen?
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vragen(v)uur
« Reactie #5 Gepost op: 26-01-2020, 21:45:22 »
Waarom is Karin geen kandidatenbegeleidster meer?
Frankje Lapi

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Vragen(v)uur
« Reactie #6 Gepost op: 11-02-2020, 19:16:13 »
Ik heb begrepen dat de regie niet wil dat bij de ontknoping blijkt dat geen van de kandidaten op de juiste Mol zat. Met andere woorden: de winaar moet de Mol goed hebben. Maar wat nu als er sprake is van een extreem goede Mol? Eentje die dus eigenlijk niet ontmaskerd is. Dan zou toch eigenlijk degene moeten winnen die dan weliswaar ook niet de goede Mol had, maar (min of meer per ongeluk) toch de meeste goede antwoorden?

Mijn vraag is: Als er dan toch een winnaar moet zijn die wél de Mol goed had, hoe regelt men dan dat die er komt? Hoe wordt dat dan gestuurd? Gaat de Mol dan tegen één van de kandidaten toespelingen maken, zodat die op het laatste moment doorkrijgt dat niet die ander, maar hij de Mol is? En zo ja, op grond waarvan wordt er dan gekozen de ene kandidaat wél en de andere niet op het goede spoor te zetten?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline peterterh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vragen(v)uur
« Reactie #7 Gepost op: 11-02-2020, 19:37:42 »
Bij opdracht 2 van aflevering 2 (afhaalchinees) zitten de kandidaten in taxi’s. Hier zit duidelijk geen cameraman/vrouw bij in. Toch zijn er beelden van rennende kandidaten die even uit de taxi springen. Waar komen deze cameramensen opeens vandaan? Ze zitten neem ik aan ook niet op het dak van de taxi’s?  :D

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: Vragen(v)uur
« Reactie #8 Gepost op: 12-02-2020, 08:39:22 »
Volgauto's?
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline peterterh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vragen(v)uur
« Reactie #9 Gepost op: 12-02-2020, 09:38:11 »
Volgauto's?
Dat moet het wel zijn, maar de crew had geen idee welke kant de kandidaten op zouden gaan. Hoe raak je dan in dat drukke verkeer je kandidaten niet kwijt?

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vragen(v)uur
« Reactie #10 Gepost op: 12-02-2020, 19:09:43 »
Dat moet het wel zijn, maar de crew had geen idee welke kant de kandidaten op zouden gaan. Hoe raak je dan in dat drukke verkeer je kandidaten niet kwijt?
GPS is makkelijk te regelen, vooral met de telefoon die ze hadden
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Rob310

  • Forumlid
Re: Vragen(v)uur
« Reactie #11 Gepost op: 16-02-2020, 22:06:03 »
Ik vraag mij al jaren af, 'weet de presentator wie het rode scherm gaat krijgen bij de executie?' En is dit ook een vrije keuze van hem of haar, net zoals presentator ook mag kiezen om wel of niet te weten wie de Mol is?

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Vragen(v)uur
« Reactie #12 Gepost op: 16-02-2020, 22:14:26 »
Is dat niet al eens gevraagd geweest? Ik denk dat het antwoord toen was dat de volgorde meestal op voorhand wordt bepaald en dat de presentator dus weet wie afvalt. Of was dit bij Gilles De Coster?
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Rob310

  • Forumlid
Re: Vragen(v)uur
« Reactie #13 Gepost op: 16-02-2020, 22:17:37 »
Is dat niet al eens gevraagd geweest? Ik denk dat het antwoord toen was dat de volgorde meestal op voorhand wordt bepaald en dat de presentator dus weet wie afvalt. Of was dit bij Gilles De Coster?
Ik ben nog niet zo lang actief als beginnend molloot en heb dus nog nooit een eerdere chat o.i.d. meegemaakt. Kan dus best zijn dat het antwoord al ooit gegeven is maar ík weet het daarmee nog niet....

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Vragen(v)uur
« Reactie #14 Gepost op: 16-02-2020, 22:25:17 »
'weet de presentator wie het rode scherm gaat krijgen bij de executie?' En is dit ook een vrije keuze van hem of haar
Volgens mij zit het antwoord in een van de Avrotrospodcasts van dit seizoen. Weet helaas niet meer welke aflevering. Daar stelt een inbeller de vraag ook. Rik zegt dat de schermenvolgorde vooraf door productie wordt bepaald en dat Rik weet wiens scherm rood wordt. Er is ook gezegd dat niet altijd alle schermen die aan de kandidaten worden getoond, worden uitgezonden.


Mijn vraag: wie kwam er (het eerst) met het idee om een opdracht te doen met mollotennamen, en hoe is dat idee verder ontwikkeld?
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Vragen(v)uur
« Reactie #15 Gepost op: 16-02-2020, 22:29:09 »
Hoe werd er bepaald welke namen in de aflevering kwamen en welke niet?
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: Vragen(v)uur
« Reactie #16 Gepost op: 17-02-2020, 00:00:38 »
Waren de geldbedragen in de opdracht 'Alles Kenners' gekoppeld aan de oorspronkelijke locatie van de namen, of (in het geval van verwisselen/verplaatsen) aan de eindlocatie van de namen?
« Laatst bewerkt op: 17-02-2020, 00:02:15 door annebeth »

Offline Mol-Cooper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hey!
Re: Vragen(v)uur
« Reactie #17 Gepost op: 17-02-2020, 09:55:15 »
Waarom zitten er geen vrijstellingen meer in jokers?
Hallo! Hello! Bonjour! 你好! Hej! Hei! გამარჯობა! Γεια! Aloha nui! Dia duit! Halló! Halo! Ciao! こんにちは! Сәлем! 안녕! Xin chào! Merhaba! Salaan! Hola! Olá!

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Vragen(v)uur
« Reactie #18 Gepost op: 15-03-2020, 08:51:52 »
Welke kandidaat had rood gekregen in aflevering 7 als iedereen zijn scherm te zien kreeg?

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vragen(v)uur
« Reactie #19 Gepost op: 15-03-2020, 09:06:46 »
Is er een draaiboek voor als de mol of een foutieve kandidaat een rood scherm krijgt?