Auteur Topic: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Vrijstellingsroute  (gelezen 21244 keer)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Vrijstellingsroute
« Reactie #40 Gepost op: 1-02-2020, 23:57:49 »
ik: tss, welke productiemedewerker gelooft er nogsteeds dat er mensen voor geld gaan bij zo'n opdracht? Haal die domme bedragen toch gewoon weg...

kandidaten 2020:
Ja, laten we gewoon €1000 pakken ipv jokers of vrijstellingen.

 ???

Zo gek is dit niet. Leonie had aan het eind alleen nog de keuze tussen 500 euro of de groepsvrijstelling. Kennelijk was ze zeker genoeg van haar test om niet voor de groepsvrijstelling te gaan.

Buddy same story, zeker van zijn test. Als je denkt dat je een goede kans maakt te winnen dan snap ik heel goed dat je even 500 euro meepakt. Al helemaal gezien het niet zo succesvolle verloop van de opdrachten.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Vrijstellingsroute
« Reactie #41 Gepost op: 2-02-2020, 00:05:47 »
Maar als het de bedoeling was dat er niemand af zou vallen (het ideale scenario), werkt de mol daaraan mee lijkt mij. Dus groepsvrijstelling voor de mol, is sowieso de meest onverdachte move, want de enige zekerheid om door te gaan, om kandidaats te lijken.

Voor jezelf spelen, cq voor geld gaan of jokers / individuele vrijstelling is kandidaats, groepsvrijstellingen maakt de mol niets uit, het komt sociaal over en 'groepsgevoel / teamspirit, maar echte kandidaten willen anderen zo snel mogelijk wegspelen, (zo staat het tenminste in het widm mol script van de afgelopen jaren).

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Vrijstellingsroute
« Reactie #42 Gepost op: 2-02-2020, 00:09:13 »
Voor jezelf spelen, cq voor geld gaan of jokers / individuele vrijstelling is kandidaats, groepsvrijstellingen maakt de mol niets uit, het komt sociaal over en 'groepsgevoel / teamspirit, maar echte kandidaten willen anderen zo snel mogelijk wegspelen, (zo staat het tenminste in het widm mol script van de afgelopen jaren).

Dat klopt wel, alleen was in deze situatie alleen de groepsvrijstelling een zekerheid, omdat jokers of andere vrijstellingen niet meer ingezet konden worden.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Vrijstellingsroute
« Reactie #43 Gepost op: 2-02-2020, 00:28:32 »
Zo gek is dit niet. Leonie had aan het eind alleen nog de keuze tussen 500 euro of de groepsvrijstelling. Kennelijk was ze zeker genoeg van haar test om niet voor de groepsvrijstelling te gaan.
Alleen viel het hulpdakdekker op (zie ook zijn post in het Leonie-topic) dat Leonie al eerder langs een bakje met de groepsvrijstelling liep. Heb het teruggekeken en dat klopt inderdaad. Dus het is dan wel raar dat ze dacht dat er in het laatste bakje ook een groepsvrijstelling ging zitten. Ik denk zelf dat er wel meerdere groepsvrijstellingen in zaten (aangezien je als productie de kans wil verhogen op een afvallerloze aflevering) en dat Leonie dit misschien zelf bedacht heeft, maar enigszins raar is het wel. Het klinkt op deze manier als een slecht excuus van haar waarom ze €500 pakt, maar waarom zou je als mol ooit geld pakken alleen om je onverdacht te maken bij de kijker? ???
« Laatst bewerkt op: 2-02-2020, 00:32:24 door Starlight »
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Vrijstellingsroute
« Reactie #44 Gepost op: 2-02-2020, 00:51:30 »
Om het allemaal onlogisch te laten lijken?

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Vrijstellingsroute
« Reactie #45 Gepost op: 2-02-2020, 04:55:37 »
Theorietje: reageert Buddy niet zo overdreven omdat hij al heel vroeg de groepsvrijstelling vindt? En dus vroeg moet kiezen of hij voor zichzelf gaat zonder te weten wat er in de rest van de bakjes ligt of toch bij nader inzien de groepsvrijstelling pakt.


Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Vrijstellingsroute
« Reactie #46 Gepost op: 2-02-2020, 07:10:54 »
Zo gek is dit niet. Leonie had aan het eind alleen nog de keuze tussen 500 euro of de groepsvrijstelling. Kennelijk was ze zeker genoeg van haar test om niet voor de groepsvrijstelling te gaan.

Buddy same story, zeker van zijn test. Als je denkt dat je een goede kans maakt te winnen dan snap ik heel goed dat je even 500 euro meepakt. Al helemaal gezien het niet zo succesvolle verloop van de opdrachten.
Niet gek maar in mijn ogen pleit het tegen het molschap. Ik denk dat de mol eerder voor de groepsvrijstelling kiest dan voor het geld. Hij/zij wil de pot niet vullen, is anoniemer in een grote groep, heeft geen zeggenschap over wie er naar huis moet.
Alleen viel het hulpdakdekker op (zie ook zijn post in het Leonie-topic) dat Leonie al eerder langs een bakje met de groepsvrijstelling liep. Heb het teruggekeken en dat klopt inderdaad. Dus het is dan wel raar dat ze dacht dat er in het laatste bakje ook een groepsvrijstelling ging zitten. Ik denk zelf dat er wel meerdere groepsvrijstellingen in zaten (aangezien je als productie de kans wil verhogen op een afvallerloze aflevering) en dat Leonie dit misschien zelf bedacht heeft, maar enigszins raar is het wel. Het klinkt op deze manier als een slecht excuus van haar waarom ze €500 pakt, maar waarom zou je als mol ooit geld pakken alleen om je onverdacht te maken bij de kijker? ???
Ik vermoed dat zij dacht dat er nog een vrijstelling zou komen, of een bakje met 5 jokers.
« Laatst bewerkt op: 2-02-2020, 07:12:34 door molE13 »

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Vrijstellingsroute
« Reactie #47 Gepost op: 2-02-2020, 10:17:50 »
Ik vermoed dat zij dacht dat er nog een vrijstelling zou komen, of een bakje met 5 jokers.

Dat sowieso niet. Ze claimt aanvankelijk op een zwarte vrijstelling te hopen, en daarom door te gaan.
Die komt niet.

Daarna verwacht ze naar eigen '100%' in het laatste bakje een groepsvrijstelling.
Terwijl ze die dus al gezien heeft.

Het gaat er niet om waarom ze de eerste keer doorloopt.
Maar waarom ze dit in het laatste kistje verwacht & vermoedelijk liegt over het eerdere kistje.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Yobi

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Vrijstellingsroute
« Reactie #48 Gepost op: 2-02-2020, 10:31:08 »
Bij Nathan kun je zien dat er 13 kistjes + 1 inlever-kistje waren én dat de andere kandidaten kunnen zien bij welk kistje er iets uithaalt. Dat kan belangrijk zijn.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Vrijstellingsroute
« Reactie #49 Gepost op: 2-02-2020, 11:31:20 »
Dat sowieso niet. Ze claimt aanvankelijk op een zwarte vrijstelling te hopen, en daarom door te gaan.
Die komt niet.

Daarna verwacht ze naar eigen '100%' in het laatste bakje een groepsvrijstelling.
Terwijl ze die dus al gezien heeft.

Het gaat er niet om waarom ze de eerste keer doorloopt.
Maar waarom ze dit in het laatste kistje verwacht & vermoedelijk liegt over het eerdere kistje.
Wat er kan komen weten de kandidaten niet. Wat ze zeggen is niet altijd wat ze denken. Wellicht hoopte zij op werkelijk op een zwarte vrijstelling, om jokers en vrijstellingen ongedaan te kunnen maken.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Vrijstellingsroute
« Reactie #50 Gepost op: 2-02-2020, 14:19:53 »
Wat er kan komen weten de kandidaten niet. Wat ze zeggen is niet altijd wat ze denken. Wellicht hoopte zij op werkelijk op een zwarte vrijstelling, om jokers en vrijstellingen ongedaan te kunnen maken.
...lees het bericht anders nog eens een keer? Leonie zegt dus zelf dat ze op een zwarte vrijstelling hoopt. Dat weten we. Bij het een na laatste bakje gaat ze er echter ineens vanuit dat die er niet tussen zit, en dat in het laatste bakje een groepsvrijstelling zit. Die switch is vrij raar, omdat ze al langs een groepsvrijstelling is gelopen en niet kon weten dat er nog een in zat. Dat is het hele punt.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Vrijstellingsroute
« Reactie #51 Gepost op: 2-02-2020, 15:44:54 »
Zo raar vind ik die redenering van Leonie niet.
Aangezien er nog een keer een aflevering moet komen waarbij er niemand naar huis gaat kon je op je klompen aanvoelen dat dit bij deze aflevering gepland is. De productie zal hier dus naartoe sturen. Dit gaat het beste door een groepsvrijstelling in het laatste bakje te stoppen, want als je hierbij aankomt heb je geen keuze meer. Als ze dan ook nog eens de minst interessante optie (€500) in het één na laatste bakje stoppen (wat het geval was), dan zullen veel kandidaten automatisch bij de groepsvrijstelling uitkomen.

Leonie concludeert hier volgens mij terecht dat in het laatste bakje de groepsvrijstelling zal liggen. Als in het laatste bakje de hoofdprijs (vrijstelling) zou liggen, dan hadden ze het één na laatste bakje wel wat interessanter gemaakt, bijvoorbeeld een stuk of 3 jokers.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Vrijstellingsroute
« Reactie #52 Gepost op: 2-02-2020, 15:46:44 »
Zo raar vind ik die redenering van Leonie niet.
Aangezien er nog een keer een aflevering moet komen waarbij er niemand naar huis gaat kon je op je klompen aanvoelen dat dit bij deze aflevering gepland is. De productie zal hier dus naartoe sturen. Dit gaat het beste door een groepsvrijstelling in het laatste bakje te stoppen, want als je hierbij aankomt heb je geen keuze meer. Als ze dan ook nog eens de minst interessante optie (€500) in het één na laatste bakje stoppen (wat het geval was), dan zullen veel kandidaten automatisch bij de groepsvrijstelling uitkomen.

Leonie concludeert hier volgens mij terecht dat in het laatste bakje de groepsvrijstelling zal liggen. Als in het laatste bakje de hoofdprijs (vrijstelling) zou liggen, dan hadden ze het één na laatste bakje wel wat interessanter gemaakt, bijvoorbeeld een stuk of 3 jokers.
Ik vind die redenering van Leonie ook niet vreemd.

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Vrijstellingsroute
« Reactie #53 Gepost op: 2-02-2020, 15:57:28 »
Ik vind het ook geen rare redenering. Er waren toch zéker een stuk of 12 bakjes en we hebben maar 4 verschillende kaartjes gezien (1 joker, 2 jokers, €500 en groepsvrijstelling).
Waarom zou er dan maar 1 bakje zijn met de groepsvrijstelling?  ???
Helemaal wanneer het de bedoeling zou zijn van de programmamakers, dan stop je die vrijstelling toch in meerdere bakjes? Als je de andere verleidingen niet verleidelijk genoeg vindt, kun je in een later stadium toch wél besluiten om voor de groepsvrijstelling te gaan, ook al ben je die misschien al 1 of 2 keer voorbij gelopen.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Vrijstellingsroute
« Reactie #54 Gepost op: 2-02-2020, 16:02:30 »
Zo raar vind ik die redenering van Leonie niet.
Aangezien er nog een keer een aflevering moet komen waarbij er niemand naar huis gaat kon je op je klompen aanvoelen dat dit bij deze aflevering gepland is. De productie zal hier dus naartoe sturen. Dit gaat het beste door een groepsvrijstelling in het laatste bakje te stoppen, want als je hierbij aankomt heb je geen keuze meer. Als ze dan ook nog eens de minst interessante optie (€500) in het één na laatste bakje stoppen (wat het geval was), dan zullen veel kandidaten automatisch bij de groepsvrijstelling uitkomen.

Leonie concludeert hier volgens mij terecht dat in het laatste bakje de groepsvrijstelling zal liggen. Als in het laatste bakje de hoofdprijs (vrijstelling) zou liggen, dan hadden ze het één na laatste bakje wel wat interessanter gemaakt, bijvoorbeeld een stuk of 3 jokers.
Ja, ze wisten al dat er een groepsvrijstelling was, dat zei Rik van tevoren al. Alleen kon ze niet weten dat er in dat laatste bakje één ging zitten, want ze is dus al langs een groepsvrijstelling gelopen. Toch zit er volgens haar eigen woorden "100%, naar mijn gevoel, één in".

Ik verwacht zelf ook dat de verklaring gaat zijn dat er meerdere groepsvrijstellingen tussen zaten en Leonie dit tijdens de route heeft bedacht, en er daarom bij het laatste bakje vanuit ging dat dat er nog één ging zijn ipv de zwarte vrijstelling waar ze eerder op hoopte. Maar nadat hulpdakdekker en ik eerst een lange discussie erover hebben gevoerd snap ik ook wel zijn punt ;D: dat dit klinkt als een mol die met een kromme redenering aankomt, maar eigenlijk een klein bedrag pakt om zichzelf vrij te pleiten bij het publiek. Ik geloof er niet in, maar het is een rare omslag in haar gedachten.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Vrijstellingsroute
« Reactie #55 Gepost op: 2-02-2020, 16:04:36 »
Ik vind het ook geen rare redenering. Er waren toch zéker een stuk of 12 bakjes en we hebben maar 4 verschillende kaartjes gezien (1 joker, 2 jokers, €500 en groepsvrijstelling).
Waarom zou er dan maar 1 bakje zijn met de groepsvrijstelling?  ???
Helemaal wanneer het de bedoeling zou zijn van de programmamakers, dan stop je die vrijstelling toch in meerdere bakjes? Als je de andere verleidingen niet verleidelijk genoeg vindt, kun je in een later stadium toch wél besluiten om voor de groepsvrijstelling te gaan, ook al ben je die misschien al 1 of 2 keer voorbij gelopen.
Tja, zoals ik al zei "wij weten niet wat er kan komen" en dat weten de kandidaten ook niet als ze de route volgen. Uitspraken in de biecht hoeven niet waar te zijn en uitspraken die onlogisch lijken hoeven geen leugens te zijn.

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Vrijstellingsroute
« Reactie #56 Gepost op: 2-02-2020, 17:13:55 »
Ben bezig deze opdracht uit te pluizen.

Het wordt er niet makkelijker op gemaakt door de montage van beelden in de verkeerde volgorde, van met name Johan.

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Vrijstellingsroute
« Reactie #57 Gepost op: 2-02-2020, 17:25:07 »
Eerste reconstructie poging.

Miljuschka naar mijn mening verdacht, loopt door tot laatste envelop.
Rob ook verdacht, loopt ook ver door.
Leonie pakt geld. Geen mol verdachte meer voor mij.
Claes of Buddy pakken geld of vrijstelling.
Ik denk Buddy vrijstellingen en Claes geld.
Johan pakt 1 joker.
Johan, Nathan en Buddy leggen maar een klein deel van de route af voordat ze een envelop pakken.

Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Vrijstellingsroute
« Reactie #58 Gepost op: 2-02-2020, 17:45:44 »
De kandidaten weten inmiddels ook, dat er sowieso een groepsvrijstelling komt, los van hun eigen gedrag en keuzes. Komt ie nu niet, dan komt ie later.
Een flink geldbedrag pakken terwijl andere kandidaten dat zien laat alle verdenking van je af vallen, maar geld pakken als niemand dat ziet daarmee spek je de pot zonder dat anderen jou wegstrepen.

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Vrijstellingsroute
« Reactie #59 Gepost op: 2-02-2020, 17:51:20 »
Lege kistjes?
Ik was er eigenlijk vanuit gegaan dat de route (en dus de inhoud van de kistjes) voor iedereen hetzelfde was, m.a.w. dat de kistjes steeds weer aangevuld worden. Vrijstelling gepakt, dan weer een vrijstelling in dat kistje. Joker gepakt, dan weer een joker in dat kistje. Alleen dan is het voor iedereen gelijk en staat iedereen voor dezelfde dilemma’s.

Iedereen móet de keuze gehad hebben om voor een groepsvrijstelling te gaan én om voor € 500,- te gaan. Dus dan zou je al 14 kistjes hebben met alleen dát? Daarnaast hebben we ook 2x 1 joker en 1x 2 jokers, dus sowieso 17 kistjes. Maar zoveel waren het er niet.