Auteur Topic: [Aflevering 5] - Aangeraakt  (gelezen 13388 keer)

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 5] - Aangeraakt
« Reactie #40 Gepost op: 9-02-2020, 11:10:58 »
Hahaha we zijn zoooooo gedrild! Zat meteen overeind bij D'N terwijl niemand van mijn familie daarvan opkijkt haha....Nu al zin in! En Heinz, jij gaf eerder aan dat er in aflevering 6 iets aan zit te komen. Hebben ze aan jullie wat Forum namen opgevraagd?  ::vergroot::

Vond deze aflevering op 1 of andere manier heel erg verwijzen naar danwel Amsterdam/ Denemarken of Sparta. Met al die wit/ rood kleuren. Ook die koeienletters Wie is de Mol? Alsof ik op op het Museumplein rondloop. En dan ook nog in andere opdracht 'Het melkmeisje' die in het Rijksmuseum hangt. Ik heb daar lang gewoond dus was erg herkenbaar, sommige aspecten. Zal niks betekenen, maar ik zat vanuit mijn referentiekader meteen rechtop.

Vind het alles aan Mil linken, alleen zit ik niet in haar tunnel  ;D
« Laatst bewerkt op: 9-02-2020, 11:24:22 door Juuls247 »
Meer L

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [Aflevering 5] - Aangeraakt
« Reactie #41 Gepost op: 9-02-2020, 13:28:14 »
De scene dat ze sleutels pakten in het hotel bij de balie deed me denken aan WIDM Junior.. (Zwolle). (Amin)
« Laatst bewerkt op: 9-02-2020, 13:31:48 door Mosquito »
'Ook een fijne dag verder...’

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 5] - Aangeraakt
« Reactie #42 Gepost op: 9-02-2020, 13:30:43 »
Mooie aflevering weer met 3 mooie opdrachten. Ja, opdracht was misschien wat te chaotisch, en bij 3 ging het vooral om de mooie beelden, maar toch: chapeau!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Aangeraakt
« Reactie #43 Gepost op: 9-02-2020, 15:30:02 »
Weer een magistrale aflevering   ::bravo:: ::bravo:: Drie hele mooie opdrachten! Vooral de eerste (zat goed in elkaar en was prachtig qua beeld om te zien) en de laatste (erg spannend en mysterieus). Ontzettend genoten!  ::ok::

Ik twijfel nog erg over mijn mol... is het Rob of Nathan? Bijzonder dat Nathan 250 pakt bij de laatste opdracht  ::oink::

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Aangeraakt
« Reactie #44 Gepost op: 9-02-2020, 15:34:10 »
Aangeraakt

Bij de test en executie werd op bij de vraag Wie is de Mol, nummer 20, Miljuschka ingevuld. (Leonie?)

Aangeraakt... Geraakt... Raak

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Aangeraakt
« Reactie #45 Gepost op: 10-02-2020, 16:07:25 »
De eerste beelden van aflevering 5 waren Olympische ringen en een stadion.
Olympisch stadion staat ook in Amsterdam.
Mil komt uit Amsterdam.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Aangeraakt
« Reactie #46 Gepost op: 10-02-2020, 17:09:44 »
Aangeraakt

Bij de test en executie werd op bij de vraag Wie is de Mol, nummer 20, Miljuschka ingevuld. (Leonie?)

Aangeraakt... Geraakt... Raak
Dacht ik ook eerst. Maar we zien Rob ook vraag 20 invullen, maar dan met Buddy. Daarna een close-up van de Zwarte Vrijstelling. Hier staat De Mol op. Maar dit krijg je al snel als iemand een vrijstelling o.i.d. inzet na de laatste vraag. Dus ik vrees dat geen van beide een hint is.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Aflevering 5] - Aangeraakt
« Reactie #47 Gepost op: 11-02-2020, 15:14:42 »
Deze aflevering vond ik leuk omdat je er wat het speuren betreft iets aan had en de opdrachten en locaties leuk waren (met name de tweede vond ik gaaf!). Die laatste opdracht vond ik wel iets minder, maar zo'n soort opdracht hoort er een beetje bij I guess aangezien je zo'n opdracht jaarlijks weer terug ziet komen. Het was wel leuk om die vrouwen met die waaiers te zien dansen, maar ik miste persoonlijk een beetje de spanning tijdens het kijken (aangezien ik toch niet verwachtte dat iemand - zowel wij kijkers als de kandidaten zelf - hiermee dichter bij de mol zou komen).
« Laatst bewerkt op: 11-02-2020, 18:04:21 door Heinz, Reden: algemene feedback mag bewaard worden tot het feedbacktopic »

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: [Aflevering 5] - Aangeraakt
« Reactie #48 Gepost op: 11-02-2020, 16:04:59 »
Deze aflevering was de beste tot dusver maar wel nog een paar puntjes.

-Waarom stond er maar 250 euro tegenover die wandeling? Ze willen dus wel de kandidaten een mogelijkheid geven tot het pakken van geld maar voor 250 euro, zoals rob al zei, gaat niemand dat doen. Behalve Nathan dus en dat maakt hem nóg verdachter dan hij al is.

-die cirkels bij opdracht 1 waren onnodig. Het waren best pittige opdrachten en die cirkels maken het alleen maar chaotischer voor het beeld. Soms heeft een opdracht al genoeg chaos, neem deze: 7 losse opdrachten. er gebeurd dus al genoeg dus ik vind die cirkels het dan juist irritant chaotisch maken en er is altijd een kandidaat die dan express iets doet met zo'n spel onderdeel. In dit geval Johan. Ben blij dat hij weg is want hij deed dit bij de vazen ook en het was zo obvious en begon irritant te worden in mijn ogen.

Verder prima aflevering met in ieder geval wat mooie dialogen en wat meer inzicht in wie de kandidaten verdenken!
« Laatst bewerkt op: 11-02-2020, 18:04:43 door Heinz, Reden: algemene feedback mag bewaard worden tot het feedbacktopic »

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Aangeraakt
« Reactie #49 Gepost op: 11-02-2020, 17:55:22 »
Deze aflevering vond ik leuk omdat je er wat het speuren betreft iets aan had en de opdrachten en locaties leuk waren (met name de tweede vond ik gaaf!). Die laatste opdracht vond ik wel iets minder, maar zo'n soort opdracht hoort er een beetje bij I guess aangezien je zo'n opdracht jaarlijks weer terug ziet komen. Het was wel leuk om die vrouwen met die waaiers te zien dansen, maar ik miste persoonlijk een beetje de spanning tijdens het kijken (aangezien ik toch niet verwachtte dat iemand - zowel wij kijkers als de kandidaten zelf - hiermee dichter bij de mol zou komen).

Ik ben het hier mee eens. Maar ik denk wel dat zo’n opdracht spannender kan zijn. Neem nu Jan die vlak langs de kandidaten liep. Of de meet-the-mole versies in 2006, 2008 en 2013 (en ik vergeet vast nog wat jaartallen). Ik heb het idee dat ze van een dergelijke opdracht veel meer kunnen maken dan ze nu gedaan hebben want dat hebben ze in het verleden wel bewezen. Ik zou het jammer vinden als dit de meet-the-mole opdracht van dit jaar was.
« Laatst bewerkt op: 11-02-2020, 18:03:51 door Heinz, Reden: algemene feedback mag bewaard worden tot het feedbacktopic »

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 5] - Aangeraakt
« Reactie #50 Gepost op: 11-02-2020, 18:15:11 »
Ik ben het hier mee eens. Maar ik denk wel dat zo’n opdracht spannender kan zijn. Neem nu Jan die vlak langs de kandidaten liep. Of de meet-the-mole versies in 2006, 2008 en 2013 (en ik vergeet vast nog wat jaartallen). Ik heb het idee dat ze van een dergelijke opdracht veel meer kunnen maken dan ze nu gedaan hebben want dat hebben ze in het verleden wel bewezen. Ik zou het jammer vinden als dit de meet-the-mole opdracht van dit jaar was.
Ik vond dit juist een leuke nieuwe manier van de meet-the-mole opdracht ::jaja::. Misschien niet zo spannend als de meet the mole van sommige andere seizoenen, maar zeker wel uniek, creatief en inventief op zijn eigen manier.

Dat het geldbedrag wat laag was ben ik het wel mee eens. Naar mijn idee hadden ze misschien nog iets anders kunnen doen qua opdracht erbij. Nu kon je voor geld kiezen en dan was de opdracht voorbij. Ik had dat waarschijnlijk nog uitgebreid met een klein opdrachtje voor geld of jokers ::jaja::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Aangeraakt
« Reactie #51 Gepost op: 11-02-2020, 18:20:30 »
Ik vond dit juist een leuke nieuwe manier van de meet-the-mole opdracht ::jaja::. Misschien niet zo spannend als de meet the mole van sommige andere seizoenen, maar zeker wel uniek, creatief en inventief op zijn eigen manier.

Ja uniek, creatief en inventief was het. Ik miste zelf alleen de interactie met de kandidaten. Zoals bijvoorbeeld Milouska die voor de kapel schrok van de stem van Karel ::love::

Offline Steen

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Aangeraakt
« Reactie #52 Gepost op: 11-02-2020, 20:45:06 »
Ik vond de derde opdracht wel leuk, maar ook al de derde keer dat het ging om het herkennen van Chinese tekens (na de muur en het theeservies). Wordt een beetje uitgemolken vind ik.

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Aangeraakt
« Reactie #53 Gepost op: 11-02-2020, 21:38:37 »
  ???

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 5] - Aangeraakt
« Reactie #54 Gepost op: 11-02-2020, 21:49:53 »
Dat zou wel heel toevallig zijn. (Dat Johan net die pakt.) Maar zolang we niet weten wat erop staat hebben we er precies niks aan.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Aangeraakt
« Reactie #55 Gepost op: 11-02-2020, 22:28:04 »
Ik vind sowieso dat we aan het meeste "precies niets" hebben. Je kunt kijken en nog eens kijken, maar als een groep mensen zo vaak iets bekijkt en nog eens bekijkt en er is eigenlijk niets uit te halen... Wat is er dan nog van het originele idee over? Ik snap, dat ze het niet gemakkelijk weg willen geven, maar als chronologie niet meer klopt en we dingen zien die niet gebeurd kunnen zijn of niet in die volgorde... Waar kijken we dan naar? Wie is de mol? Of hoe verstoppen we een mol in de montage?

Ik vond de laatste opdracht saai om naar te kijken; dat is meer voer voor mensen die tijd en zin hebben alles nog eens te bekijken. De letteropdracht brengt nog een aardige twist, al heb ik geen idee wie wat gezien kan hebben. De opdracht met cirkels zag er prachtig uit, maar bleek uiteindelijk voor mij als kijker eentje in de categorie afhaalchinees. Chaos en geen idee wat de oplossing eigenlijk is. En dus ook geen goed aanknopingspunt om te gaan zoeken of zelfs te interpreteren.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 5] - Aangeraakt
« Reactie #56 Gepost op: 12-02-2020, 09:03:27 »
eens.

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Aangeraakt
« Reactie #57 Gepost op: 12-02-2020, 16:36:31 »
Nu kon je voor geld kiezen en dan was de opdracht voorbij. Ik had dat waarschijnlijk nog uitgebreid met een klein opdrachtje voor geld of jokers ::jaja::.

Precies wat Johan(?) achteraf aan Nathan vroeg, of hij z'n naam had moeten schrijven voor die 250 euro.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Aflevering 5] - Aangeraakt
« Reactie #58 Gepost op: 12-02-2020, 23:18:06 »
  ???
Dat zou wel heel toevallig zijn. (Dat Johan net die pakt.) Maar zolang we niet weten wat erop staat hebben we er precies niks aan.
Er vanuit mogen gaand dat de dames en waaiers op de zelfde plek blijven... Op de betreffende waaier staat "Susan is de mol".

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Aflevering 5] - Aangeraakt
« Reactie #59 Gepost op: 14-02-2020, 22:15:04 »
Is wel een goede opmerking van Rob of de joker van Johan net zo dik is als de vrijstellingsplasticrondjes. Zelfde formaat voor alle troeven zal denk ik een verbetering zijn.