Auteur Topic: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Beeld en Geluid  (gelezen 33522 keer)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Beeld en Geluid
« Reactie #140 Gepost op: 12-02-2020, 16:09:27 »
Is gewoon pareidolie

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Beeld en Geluid
« Reactie #141 Gepost op: 12-02-2020, 16:11:01 »
Echt? Jammer. Ik zie echt uitgelicht de brede hoed, de neus en  schouders. Jullie niet?



Detail dat je volgens mij bedoelt:




Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Beeld en Geluid
« Reactie #142 Gepost op: 12-02-2020, 16:19:58 »
Ja, neus kan ook de kin zijn. Is het precies hetzelfde als bij Olcay?

Offline CWZ1970

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Beeld en Geluid
« Reactie #143 Gepost op: 12-02-2020, 16:29:20 »
Pieter Jan, Pieter Jan nog wat...Leonie kan maar niet op zijn achternaam komen. Pieter Jan Hagens presenteerde in 2008 voor het eerste WIDM. Leonie pakte in aflevering 1 bij de eerste opdracht 2008. Is er een relevante link tussen Leonie en Pieter Jan? Ze moet hem toch kennen van hun tijd samen bij NPO1.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Beeld en Geluid
« Reactie #144 Gepost op: 12-02-2020, 23:16:52 »
Ik wou even reageren op een citaat van Bigboots, maar hier is dat passender:


Daarnaast kan ze wel snel van gedachten veranderen hoor.
Bij beeld & geluid, de mario opdracht
"O, ik kan dit niet spelen, ik weet niet hoe het moet... ik weet niet hoe het moet"
Biecht: "Praise the lord. Mijn favoriete spel..."

Kan ze niet bedoelen dat ze graag Mario speelde maar nog nooit gespeeld heeft op de nintendo?

Ik heb zelf nooit een console/playstation/... gehad maar wel mario op de pc gespeeld

klaar voor de strijd

Offline Vage logica

  • Forumlid
  • ... is not equal to ...
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Beeld en Geluid
« Reactie #145 Gepost op: 13-02-2020, 00:39:19 »
De Super Mario World opdracht:

We horen het bekende Mario Bros theme (een paar varianten) terwijl dit niet is te horen in Super Mario World, de game die ze spelen, maar het is wel een logische montage keuze van de productie.

Detail van deze specifieke game is trouwens dat het vanaf de start en ook na een game over gelijk mogelijk is om zowel level 1 als 2 te spelen. Het kan daardoor verwarrend zijn voor de speler welk level level 1 is, en dus ook welke level 3 is. De levels zijn wel gewoon (in-game) officieel genummerd en ik ga er dan ook vanuit dat de productie die nummering gebruikt. Ze hoefden dus in theorie alleen level 2 te finishen en het spel in level 3 te pauzeren om de opdracht te doen slagen. Level 1 konden ze overslaan.

We horen en zien achtereenvolgens het volgende:

08:04 - Rob begint in level W1-1 (World 1 (Yoshis Island) en level 1)
09:29 - Rob in W1-1
 - Rob (in biecht): "Ja. Wat staat daar? Super Mario (...) Zorg dat je aan het einde van de opdracht in de derde level zit. Bij een 'game over' kun je opnieuw proberen. Je kunt het spel altijd op pauze zetten. Beste opdracht tot nu toe jongens."
09:45 - Rob in W1-1 loopt door het halverwege lint.

10:38 - Mil in W1-3 (aan het begin)
 - Rob: "De gele is springen. Ga nee nee nee nee nee je moet naar de volgende!" Mil: "Oh!"

12:00 - Rob gaat opnieuw bij Super Mario zitten.
12:24 - Rob in W1-2 (aan het begin)
 - Rob: "Ah je bent wel ver Mil! ...Ik heb Yoshi."

13:16 - Niemand zit bij Super Mario, Rob is nu vliegende keep.

14:42 - Niemand zit bij Super Mario. Alle andere spellen zijn bezet.
15:03 - We zien ineens beelden van W1-3 (aan het begin) (Het volgende shot suggereert dat Mil hier nu opnieuw aan het spelen is)
15:40 - Mil wisselt met Leonie
15:52 - We zien beelden van W1-2
 - Leonie: "Welk level waren we?" Rob: "Je moet in die derde, daar moet je gewoon in blijven. Het gaat er niet om of je hem haalt. De opdracht is: blijft in het derde level, dus je moet gewoon in leven blijven."

17:02 - Claes gaat gamen.
17:07 - Claes in W1-1
17:35 - Claes: "Ja, level gehaald!" Buddy "Zit je in level 3?" Claes "Dat denk ik ja." Buddy "Dan moet je gewoon blijven. Stay alive." Claes: "Ik moet eruit! Ik moet eruit! O nee ik moet nog pauzeren! O nee! Fix dit!" Buddy "Ja!"
17:49 - Buddy gaat gamen. Volgende shot geeft 8 sec op de klok. Buddy is nog aan het gamen als de opdracht eindigt.

Opvallende zaken:
 - Met de regels die Rob beschrijft moet de opdracht voor iemand met een klein beetje game ervaring al te doen zijn in een aantal minuten. Het gaat om het halen van de eerste 2 levels en in leven blijven in level 3. Dit zijn vrij simpele levels. We zien bovendien dat er soms ook niemand aan het gamen is, er hoefde dus niet verplicht iemand aan het gamen te zijn. Ik als meer ervaren speler zou maar een paar minuten nodig hebben. Spel pauzeren en je zorgen maken om andere opdrachten. Waarom gebeurd dit niet?
 - Waarom zegt Rob tegen Mil dat ze naar "de volgende" moet, Mil zit al in het juiste level, welke 'volgende' bedoelt hij? Waarom pauzeert Mil niet gewoon?
 - Waarom zit Rob ineens in een eerder level als hij voor de tweede keer gaat gamen?
 - De beelden suggereren voor een tweede keer dat Mil in het juiste level zit (en wederom niet pauzeert), maar nu krijgen we bij Leonie in een volgend shot ineens weer een level eerder te zien. En hierop volgt een gesprek tussen Leonie en Rob, waarin Rob heel duidelijk zegt dat Leonie in level 3 moet blijven, terwijl we dus beelden zien van level 2.
 - Vervolgens start Claes weer in level 1. (Heeft Leonie een 'game over' gehad?) Hij redt samen met Buddy alsnog de opdracht.

Is hier gemold of is er gewoon raar gemonteerd door de Productie?


Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Beeld en Geluid
« Reactie #146 Gepost op: 13-02-2020, 11:13:06 »
Leonie zegt twee keer "Zit daar een foto tussen." De eerste keer met foute uitspraak. Kopiëren/herhalen lijkt sowieso een ding deze serie, en dan zo met een foutje erbij.

Update:
Leonie: De geboortedatum van Buddy moet ik hebben.
Miljuschka: Buddy wat is jouw geboortedatum?
Buddy: Zesentwintig acht vierennegentig!
Leonie: Zesentwintig NUL acht vierennegentig.

::art::
« Laatst bewerkt op: 13-02-2020, 11:53:20 door Avogadro »

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Beeld en Geluid
« Reactie #147 Gepost op: 13-02-2020, 13:47:23 »
Ook 'er mist een dia, dit klopt niet' is een echo van Leonie die ze eerder hoorde van iemand anders, op mij komt het alleen maar irritant over

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Beeld en Geluid
« Reactie #148 Gepost op: 13-02-2020, 14:49:20 »
Aanwijzingen...

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Beeld en Geluid
« Reactie #149 Gepost op: 13-02-2020, 14:57:48 »
Ook 'er mist een dia, dit klopt niet' is een echo van Leonie die ze eerder hoorde van iemand anders, op mij komt het alleen maar irritant over

Het is constant herhaling.

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Beeld en Geluid
« Reactie #150 Gepost op: 13-02-2020, 15:05:11 »

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Beeld en Geluid
« Reactie #151 Gepost op: 13-02-2020, 15:08:46 »
Wat bedoel je?

Dat staat er!

En het is Leonie die overal op wijst...

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Beeld en Geluid
« Reactie #152 Gepost op: 13-02-2020, 18:19:49 »
In het filmpje zaten ook IJslandse paarden, seizoen 2012 (sleutel Mil) en het melkmeisje... is kunst... haar vader was kunsthandelaar.  Blijft alleen de vuursalamander over en de raketten (Elon Musk SpaceX Falcon 9 rocket launch)
« Laatst bewerkt op: 13-02-2020, 18:30:11 door foxhunter »

Offline robertp

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Beeld en Geluid
« Reactie #153 Gepost op: 13-02-2020, 18:34:59 »
De bijbel: Dit is misschien een verwijzing op het boek Judas, dat door de moeder van Mil (Astrid Holleeder) is geschreven. Dit werd geschreven, zoals ze zei, als een testament (synoniem voor bijbel) voor haar dochter (Miljuskha).
 

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Beeld en Geluid
« Reactie #154 Gepost op: 13-02-2020, 19:05:48 »
In het filmpje zaten ook IJslandse paarden, seizoen 2012 (sleutel Mil) en het melkmeisje... is kunst... haar vader was kunsthandelaar.  Blijft alleen de vuursalamander over en de raketten (Elon Musk SpaceX Falcon 9 rocket launch)
Ik zie in het filmpje voornamelijk kandidaten uit seizoen 2010 dus dit trekt mij niet verder mijn Mil tunnel in. Als hier een hint in zit dan denk ik eerder aan de Mol die op vergelijkbare manier een aanwijzing geeft als Kim Pieters dat jaar. Vergeet ook niet de uitspraak Kennis Is Macht in de eerste aflevering. We zouden de biechten van Miluschka moeten uitpluizen of zij niet uitspraken deed als "Mag ik l...". Als er genoeg molloten mee willen doen wil ik wel een aflevering uitpluizen hierop.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Beeld en Geluid
« Reactie #155 Gepost op: 13-02-2020, 21:09:05 »
Heb de meeste wel gehad.
1x een soort van Leo met woorden ertussen.
En Mil met "geld is leuk meegenomen maar"
ilmm --> mil m

En de bijbel, dat is natuurlijk een kookbijbel.
« Laatst bewerkt op: 13-02-2020, 21:12:32 door foxhunter »

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Beeld en Geluid
« Reactie #156 Gepost op: 14-02-2020, 11:16:09 »
In het filmpje zaten ook IJslandse paarden, seizoen 2012 (sleutel Mil) en het melkmeisje... is kunst... haar vader was kunsthandelaar.  Blijft alleen de vuursalamander over en de raketten (Elon Musk SpaceX Falcon 9 rocket launch)

Melkmeisje = MILkmaid

Hangt ook in Amsterdam, van Gogh Museum

Elon Musk SpaceX = groeide door het succes van de Falcon 9, waarmee er in 2018 twintig lanceringen werden uitgevoerd...

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Beeld en Geluid
« Reactie #157 Gepost op: 14-02-2020, 11:43:07 »
Het is constant herhaling.

Ik zit ook in de Leonietunnel, maar achter de herhaling zou ik niets zoeken. Sarah deed het vorig jaar ook (veel extremer zelfs) en we weten intussen dat ze niet de mol was.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Beeld en Geluid
« Reactie #158 Gepost op: 14-02-2020, 11:57:09 »
nepmolgedrag, ik vrees dat ze er voor de finale uit ligt

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Beeld en Geluid
« Reactie #159 Gepost op: 14-02-2020, 12:27:29 »
achter de herhaling zou ik niets zoeken.

Ook met kopieerfoutjes? Je kunt bijvoorbeeld gewoon 'taoïsme' zeggen, maar ook 'taomïse'. Dat lijkt hetzelfde, maar is het toch net nie.
« Laatst bewerkt op: 14-02-2020, 12:31:22 door Avogadro »