Auteur Topic: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Lettergreep  (gelezen 21716 keer)

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Lettergreep
« Reactie #80 Gepost op: 9-02-2020, 16:19:46 »
Buddy en Mil werken deze opdrach samen en hebben het over een bondje. Wat mij opvalt is dat Buddy op een gegeven moment zegt: "Volgens mij hebben de kandidaten niet echt een idee dat wij dat zijn"
Vreemd dat hij hier de kanidaten zegt.  Als je zelf aan WIDM meedoet als kandidaat, dan zou je toch gewoon 'de anderen' zeggen en niet 'de kandidaten?

En nu ik dit stukje terug heb gekeken zou je hier ook een 2-mollen theorie achter kunnen zoeken. ( daar geloof ik zelf niet in, maar dit stukje zou daar wel heel goed op kunnen slaan! )

Hieronder de tekst die gesproken wordt, en vetgedrukt wat kan duiden op een 2-mollen theorie.
Buddy: He Mil
Mil: Ja?
Buddy: kunnen wij inmiddels spreken van een echt bondje?
Mil: Wij zijn altijd al een echt bondje geweest toch?
Buddy: Dat denk ik ook wel ja. Volgens mij hebben de kandidaten niet echt een idee dat wij dat zijn
Mil: En dat willen we ook lekker graag zo houden

Nogmaals, ik geloof niet in een 2-mollen theorie, maar vond dit wel opvallend!  ::oink::



Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Lettergreep
« Reactie #81 Gepost op: 9-02-2020, 17:36:06 »
Bij deze opdracht vond ik Rob zich perfect gedragen volgens het 'De Mol is de held' principe. Zich lekker fanatiek voordoen en veel letters verzamelen, terwijl daar niet het geld te verdienen is, en daarmee zich ook indekken zodat niet al teveel opvalt dat hij geen noemenswaardige bijdrage levert aan het vinden van de enveloppen. Zijn groep heeft immers zoveel letters opgehaald dat het aannemelijk is dat hij de precieze locaties vergeten is... Goeie molstrategie, prima uitgevoerd. Als hij niet al mijn hoofdverdachte was zou hij het nu wel geworden zijn.
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Lettergreep
« Reactie #82 Gepost op: 9-02-2020, 17:49:08 »
Ik weet nu zeker dat mol bij groepje Claes, Leonie en Rob zit. Hun strategie is het meest mol waardig imho...
Meer L

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Lettergreep
« Reactie #83 Gepost op: 9-02-2020, 18:32:22 »
Bij deze opdracht vond ik Rob zich perfect gedragen volgens het 'De Mol is de held' principe. Zich lekker fanatiek voordoen en veel letters verzamelen, terwijl daar niet het geld te verdienen is, en daarmee zich ook indekken zodat niet al teveel opvalt dat hij geen noemenswaardige bijdrage levert aan het vinden van de enveloppen. Zijn groep heeft immers zoveel letters opgehaald dat het aannemelijk is dat hij de precieze locaties vergeten is... Goeie molstrategie, prima uitgevoerd. Als hij niet al mijn hoofdverdachte was zou hij het nu wel geworden zijn.
Yep! :)

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Lettergreep
« Reactie #84 Gepost op: 9-02-2020, 19:30:42 »
Bij deze opdracht vond ik Rob zich perfect gedragen volgens het 'De Mol is de held' principe. Zich lekker fanatiek voordoen en veel letters verzamelen, terwijl daar niet het geld te verdienen is, en daarmee zich ook indekken zodat niet al teveel opvalt dat hij geen noemenswaardige bijdrage levert aan het vinden van de enveloppen. Zijn groep heeft immers zoveel letters opgehaald dat het aannemelijk is dat hij de precieze locaties vergeten is... Goeie molstrategie, prima uitgevoerd. Als hij niet al mijn hoofdverdachte was zou hij het nu wel geworden zijn.
Mee eens, maar dat geldt dan ook voor Claes en Leonie natuurlijk.

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Lettergreep
« Reactie #85 Gepost op: 9-02-2020, 19:55:44 »
Bij deze opdracht vond ik Rob zich perfect gedragen volgens het 'De Mol is de held' principe. Zich lekker fanatiek voordoen en veel letters verzamelen, terwijl daar niet het geld te verdienen is, en daarmee zich ook indekken zodat niet al teveel opvalt dat hij geen noemenswaardige bijdrage levert aan het vinden van de enveloppen. Zijn groep heeft immers zoveel letters opgehaald dat het aannemelijk is dat hij de precieze locaties vergeten is... Goeie molstrategie, prima uitgevoerd. Als hij niet al mijn hoofdverdachte was zou hij het nu wel geworden zijn.

Hmm...aan de ene kant wel, aan de andere kant niet...
Het groepje Rob/Leonie/Claes vindt 5 letters, waarvan aan 2 een geldbedrag gekoppeld is. Zonder deze letters waren er geen enveloppen om te zoeken en dus ook geen geld om te verdienen. Beter dus om geen letters te vinden of alleen letters waaraan géén geldbedrag zit.
En dan kun je zeggen dat een ander groepje die letters wel had gevonden, dus dat het niks uitmaakte, maar dat weet natuurlijk niemand of dat zo gegaan zou zijn. Nathan en Johan vinden he-le-maal niks en zelfs de hele grote ‘W’ is ook niet gevonden.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Lettergreep
« Reactie #86 Gepost op: 9-02-2020, 20:05:44 »
Een hele goede tactiek voor de mol namelijk geen tactiek, gewoon helemaal niks vinden.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Lettergreep
« Reactie #87 Gepost op: 9-02-2020, 20:08:56 »
Geen enkele letter vinden is heel opvallend. De anderen keken ook raar naar Johan en Nathan.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Lettergreep
« Reactie #88 Gepost op: 9-02-2020, 20:12:24 »
Hij komt er ontzettend goed mee weg een opdracht later...

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Lettergreep
« Reactie #89 Gepost op: 9-02-2020, 20:23:50 »
Waar hij als enige onnodig geld binnenhaalt. Als Nathan de mol is, heeft hij wel wat uit te leggen.
Als enige geld pakken een geweldige molactie noemen is tunnelpraat. Het is juist geen goede molactie. Net als de anderen een wandeling door het park maken zou niet verdacht zijn geweest.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Lettergreep
« Reactie #90 Gepost op: 9-02-2020, 20:55:12 »
Buddy vindt het geld. Buddy is niet de Mol.

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Lettergreep
« Reactie #91 Gepost op: 9-02-2020, 20:56:36 »
Buddy vindt het geld. Buddy is niet de Mol.
Tenzij hij ervan overtuigd was dat Mil het geld zou vinden, dan kan je hem als mol beter zelf pakken.

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Lettergreep
« Reactie #92 Gepost op: 9-02-2020, 21:04:52 »
De letters W D en M

W De Mol?

Achternaam van Mil begint met de W.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Lettergreep
« Reactie #93 Gepost op: 9-02-2020, 21:21:29 »
Tenzij hij ervan overtuigd was dat Mil het geld zou vinden, dan kan je hem als mol beter zelf pakken.

Zal ik er nog eentje doen dan? Buddy vindt de sleutel in aflevering 1 en laat de vrachtwagen goed parkeren. Buddy is niet de Mol.

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Lettergreep
« Reactie #94 Gepost op: 9-02-2020, 21:42:28 »
Zal ik er nog eentje doen dan? Buddy vindt de sleutel in aflevering 1 en laat de vrachtwagen goed parkeren. Buddy is niet de Mol.
Hij hoorde (door de motor van de vrachtwagen) dat er nog weinig mensen weg waren. Door de sleutel te vinden leek hij de ideale kandidaat terwijl het niet heel veel uit maakte qua geld.

Ik verdenk Buddy trouwens niet  :P
Maar ik sluit hem niet uit.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Lettergreep
« Reactie #95 Gepost op: 9-02-2020, 21:50:16 »
Waar hij als enige onnodig geld binnenhaalt. Als Nathan de mol is, heeft hij wel wat uit te leggen.
Als enige geld pakken een geweldige molactie noemen is tunnelpraat. Het is juist geen goede molactie. Net als de anderen een wandeling door het park maken zou niet verdacht zijn geweest.
Elke mol pakt wel eens geld, en het is echt maar 250. Vind niet dat ie iets uit te leggen heeft hoor ::ohno::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Lettergreep
« Reactie #96 Gepost op: 9-02-2020, 22:01:59 »
Elke mol pakt wel eens geld, en het is echt maar 250. Vind niet dat ie iets uit te leggen heeft hoor ::ohno::
Niet als enige en ook nog eens op een moment waarop het echt onnodig was. Minpuntje als hij de mol is.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Lettergreep
« Reactie #97 Gepost op: 9-02-2020, 22:03:51 »
Niet als enige en ook nog eens op een moment waarop het echt onnodig was. Minpuntje als hij de mol is.
Absoluut niet mee eens ::ohno::. Dat het onnodig is, maakt het juist beter omdat de kandidaten en wij hem nu sneller afstrepen. Een mol moet soms iets doen om buiten dat "perfecte" plaatje te komen anders heeft iedereen je zo door.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Lettergreep
« Reactie #98 Gepost op: 9-02-2020, 22:45:43 »
Misschien dat we weer on topic kunnen gaan . Nathan’s geld pakken zit niet in  afl 5 opdracht 2  ::jaja::

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Lettergreep
« Reactie #99 Gepost op: 9-02-2020, 22:57:02 »
Dat zouden we bijna vergeten. Maar het is dan ook opdrachtoverschrijdende gedragsanalyse  ::)