Auteur Topic: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Lettergreep  (gelezen 21724 keer)

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Lettergreep
« Reactie #100 Gepost op: 9-02-2020, 23:07:51 »
Misschien dat we weer on topic kunnen gaan . Nathan’s geld pakken zit niet in  afl 5 opdracht 2  ::jaja::
Laten we het modereren vooral ook maar over aan de daadwerkelijke moderators ;).



Ik was overigens wel blij dat er nog een deel 2 kwam want anders was deze opdracht een beetje vlak gebleven. Deed ervoor vrezen, maar dat er nog een addertje onder het gras zat was goed bedacht ::bravo::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Lettergreep
« Reactie #101 Gepost op: 10-02-2020, 07:13:34 »
Is al uitgezocht waar de W is gebleven? In het begin was er een shot van de W ergens op de markt. Hoe kan die niet gevonden zijn?

Offline IDM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Lettergreep
« Reactie #102 Gepost op: 10-02-2020, 07:37:36 »
Nathan wordt imho wel erg verdacht in beeld gebracht door langs het vraagteken te lopen (en Johan daar een beetje langs lijkt te praten). Het levert dan wel niks op, maar het lijkt te kunnen hinten naar voorkennis.

Ook lijkt Nathan met de tactiek om er eigenlijk alleen op uit te gaan, de meeste mogelijkheden te hebben om de W weg te moffelen of evt. geld (al denk ik dat dat geld er ná het ophalen van de letters is neergelegd).

Laten we jabberen.

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Lettergreep
« Reactie #103 Gepost op: 10-02-2020, 08:07:54 »
Ook lijkt Nathan met de tactiek om er eigenlijk alleen op uit te gaan, de meeste mogelijkheden te hebben om de W weg te moffelen of evt. geld (al denk ik dat dat geld er ná het ophalen van de letters is neergelegd).

Maar hoe ‘moffel’ je zo’n enorme letter van 1,5 meter hoog weg?  ??? ‘t Is niet dat je ‘m even in je broekzak stopt ofzo....

De enige optie lijkt me om er een doek ofzo overheen te gooien maar zelfs dan heb je wel iets meer tijd in je eentje nodig dan dat hij gehad lijkt te hebben. 

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Lettergreep
« Reactie #104 Gepost op: 10-02-2020, 08:16:26 »
Ik denk niet dat ie weggemoffeld is. Denk dat ze 'm gewoon niet hebben gespot.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Lettergreep
« Reactie #105 Gepost op: 10-02-2020, 08:54:39 »
Ik denk niet dat ie weggemoffeld is. Denk dat ze 'm gewoon niet hebben gespot.
Misschien kan Bellingcat even uitzoeken waar die W stond op de markt?   :) Hij was in dat eerste beeld heel duidelijk te zien, dus raar dat ie daarna niet meer gespot is.

Nathan wordt imho wel erg verdacht in beeld gebracht door langs het vraagteken te lopen (en Johan daar een beetje langs lijkt te praten). Het levert dan wel niks op, maar het lijkt te kunnen hinten naar voorkennis.

Ook lijkt Nathan met de tactiek om er eigenlijk alleen op uit te gaan, de meeste mogelijkheden te hebben om de W weg te moffelen of evt. geld (al denk ik dat dat geld er ná het ophalen van de letters is neergelegd).
Zit zeker wat in.

Maar hoe ‘moffel’ je zo’n enorme letter van 1,5 meter hoog weg?  ??? ‘t Is niet dat je ‘m even in je broekzak stopt ofzo....

De enige optie lijkt me om er een doek ofzo overheen te gooien maar zelfs dan heb je wel iets meer tijd in je eentje nodig dan dat hij gehad lijkt te hebben.
Even een scherm ervoor rijden dat al klaar stond? Leuk voor de laatste aflevering!
« Laatst bewerkt op: 11-02-2020, 14:36:58 door Heinz, Reden: berichten samengevoegd ivm regel \'niet 2x achter elkaar posten\' »

Offline IDM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Lettergreep
« Reactie #106 Gepost op: 10-02-2020, 09:04:30 »
Het is daar zo vol met spullen, ergens achter schuiven, iets overheen gooien... het lijkt mij in ieder geval niet onmogelijk om die letter veel moeilijker zichtbaar te maken of helemaal weg te moffelen.

Edit: grammaticaal zooitje verbeterd.
« Laatst bewerkt op: 10-02-2020, 09:21:24 door IDM »
Laten we jabberen.

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Lettergreep
« Reactie #107 Gepost op: 10-02-2020, 10:54:23 »
Het is daar zo vol met spullen, ergens achter schuiven, iets overheen gooien... het lijkt mij in ieder geval niet onmogelijk om die letter veel moeilijker zichtbaar te maken of helemaal weg te moffelen.

Edit: grammaticaal zooitje verbeterd.

Nee, onmogelijk niet.
Dit is de W zoals wij hem aan het begin van de opdracht te zien kregen.
Verschuiven lijkt me geen optie in dit geval. Maar het lijkt alsof er twee parasols staan, die zou hij gebruikt kunnen hebben. Maar dan nog lijkt het me onwaarschijnlijk... Vooral omdat Johan steeds niet ver uit de buurt van Nathan lijkt te zijn, en je toch even tijd nodig hebt om die dingen te pakken, uit te klappen en zó te positioneren dat de W niet meer opvalt. Maar het is een optie.


Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Lettergreep
« Reactie #108 Gepost op: 10-02-2020, 10:56:44 »
Dat zijn vlaggen.

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Lettergreep
« Reactie #109 Gepost op: 10-02-2020, 10:58:04 »
Ah, vlaggen. Is al iets makkelijker en sneller om die over de W te gooien.
(Maar dan nog geloof ik er niet zo in.  :) )

Offline Mollestant

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Lettergreep
« Reactie #110 Gepost op: 10-02-2020, 13:14:50 »
Niet alleen "missen" Nathan en Johan het vraagteken... Ook fietsen ze op het gemak de letter "o" voorbij. Welliswaar wat lastiger te ontdekken.. maar als je opzoek bent naar grote witte letters is deze toch niet te missen?

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Lettergreep
« Reactie #111 Gepost op: 10-02-2020, 13:27:51 »
Niet alleen "missen" Nathan en Johan het vraagteken... Ook fietsen ze op het gemak de letter "o" voorbij. Welliswaar wat lastiger te ontdekken.. maar als je opzoek bent naar grote witte letters is deze toch niet te missen?
Maar ook dat is geen letter die geld oplevert. Een mol zou deze dus wel meenemen om kandidaats over te komen.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Lettergreep
« Reactie #112 Gepost op: 10-02-2020, 13:51:24 »
Maar ook dat is geen letter die geld oplevert. Een mol zou deze dus wel meenemen om kandidaats over te komen.

Ik zag daarstraks een steekhoudend argument voorbijkomen : door helemaal geen letters mee te nemen, maak je het voor de anderen lastiger wel alle letters te vinden binnen de tijd. Een vorm van tijdrekken dus. Maakt niet uit of er een geldbedrag aan vast zat, kandidaten weten dat immers niet en zullen álle letters willen zoeken. Je vergroot de kans dat letters waar een geldbedrag aan vast zit niet worden gevonden. Vind ik een goed argument. Zodra de geldenveloppen er liggen heb je als mol niet heel veel controle meer over wat wel/niet gevonden wordt, dus beter om dat zoveel mogelijk proberen te voorkomen?

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Lettergreep
« Reactie #113 Gepost op: 10-02-2020, 13:55:31 »
Ik zag daarstraks een steekhoudend argument voorbijkomen : door helemaal geen letters mee te nemen, maak je het voor de anderen lastiger wel alle letters te vinden binnen de tijd. Een vorm van tijdrekken dus. Maakt niet uit of er een geldbedrag aan vast zat, kandidaten weten dat immers niet en zullen álle letters willen zoeken. Je vergroot de kans dat letters waar een geldbedrag aan vast zit niet worden gevonden. Vind ik een goed argument. Zodra de geldenveloppen er liggen heb je als mol niet heel veel controle meer over wat wel/niet gevonden wordt, dus beter om dat zoveel mogelijk proberen te voorkomen?
Ja, zo zou je hem ook uit kunnen leggen. Toch denk ik dat de mol hier liever wat nutteloze letters binnenbrengt. Achteraf wordt pas bekend dat daar geen geld mee verdiend kan worden dus je lijkt hierdoor toch lekker kandidaats.

En zoveel tijd rekken Nathan en Johan hier niet mee. Ze konden maar 1 letter niet vinden en hadden toch aardig wat tijd om te zoeken, dus die was wss gewoon sowieso te moeilijk.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Lettergreep
« Reactie #114 Gepost op: 10-02-2020, 14:24:46 »
Niet alleen "missen" Nathan en Johan het vraagteken... Ook fietsen ze op het gemak de letter "o" voorbij. Welliswaar wat lastiger te ontdekken.. maar als je opzoek bent naar grote witte letters is deze toch niet te missen?

Goed gespot zeg! ::ok::

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Lettergreep
« Reactie #115 Gepost op: 10-02-2020, 17:29:51 »
Nee, onmogelijk niet.
Dit is de W zoals wij hem aan het begin van de opdracht te zien kregen.
Verschuiven lijkt me geen optie in dit geval. Maar het lijkt alsof er twee parasols staan, die zou hij gebruikt kunnen hebben. Maar dan nog lijkt het me onwaarschijnlijk... Vooral omdat Johan steeds niet ver uit de buurt van Nathan lijkt te zijn, en je toch even tijd nodig hebt om die dingen te pakken, uit te klappen en zó te positioneren dat de W niet meer opvalt. Maar het is een optie.

Johan zegt op een gegeven moment dat Nathan letters gaat zoeken omdat hij rond kan rennen terwijl Johan met zijn bakfiets vast staat (en geen hondjes kan overrijden ;). De vlaggen en bloembakken verschuiven en je ziet amper nog dat daar een W staat.

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Lettergreep
« Reactie #116 Gepost op: 10-02-2020, 17:35:39 »
Ik denk dat de (locatie van de) letter "W" tijdens de opdracht ook bewust buiten beeld is gelaten. Ik heb frame voor frame alles bekeken en kom zelfs dat winkeltje niet meer tegen waar het zou staan. Of het staat in een deel waar de deelnemers niet zijn geweest (onwaarschijnlijk)
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Lettergreep
« Reactie #117 Gepost op: 10-02-2020, 18:48:57 »
Ik had in een vlog een goede uitleg gelezen over het rare bedrag van 600.

Als je kijkt naar de plaats in de zin krijg je
W op de eerste plaats
D op de zesde plaats
M op de 8ste plaats

Dus 100+600+800 en dat is 1500 euro
klaar voor de strijd

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Lettergreep
« Reactie #118 Gepost op: 10-02-2020, 18:57:53 »
Ik had in een vlog een goede uitleg gelezen over het rare bedrag van 600.

Als je kijkt naar de plaats in de zin krijg je
W op de eerste plaats
D op de zesde plaats
M op de 8ste plaats

Dus 100+600+800 en dat is 1500 euro
Lijkt me wel een erg groot verschil in beloning voor dezelfde inspanning

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Lettergreep
« Reactie #119 Gepost op: 10-02-2020, 22:20:52 »
De grote letters kunnen ook een verwijzing zijn naar het motto én het symbool van de stad Amsterdam, I AMsterdam. Waarbij de letters I AM rood zijn en de overige letters wit.
In de opdracht zijn alle letters wit en is het vraagteken rood...
I Am ?

Het vraagteken is ook verborgen in het mol geld, biljet van 500 euro.
Mil zwaaide er eerder mee na de opdracht Beeldig.
Tevens op het biljet staat naast de Mol geschreven in de rechteronderzijde, de vlag van Japan.
Mil presteerde voor 24Kitchen, Mil in Japan.