Auteur Topic: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Lezen & Schrijven  (gelezen 40503 keer)

Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Lezen & Schrijven
« Reactie #100 Gepost op: 9-02-2020, 14:21:44 »
Is er misschien een (chinees) teken te zien in de "eindpose" die buddy aanneemt?

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Lezen & Schrijven
« Reactie #101 Gepost op: 9-02-2020, 14:25:00 »
Die doet Mario na  ;D
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Lezen & Schrijven
« Reactie #102 Gepost op: 9-02-2020, 14:29:58 »
Ik kom zojuist op tweakers een heel uitgebreide post tegen met vertalingen van de waaiers. Zitten wel een paar interessante tussen
https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/61391274#61391274
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Lezen & Schrijven
« Reactie #103 Gepost op: 9-02-2020, 14:32:33 »
Ik verwacht ook niet dat we een waaier in beeld krijgen waarop we kunnen vertalen x is de mol.   Maar tevens denk ik wel dat er iets te Vinden Moet zijn. De deelnemers lezen niet voor niks hun naam en is de mol.

Kijken we niet automatisch allemaal naar die waaiers? Om nu alle teksten in beeld van de afgelopen afleveringen te vergelijken Met deze karakters gaat wat ver. Maar het lijkt me erg vreemd als we het kalligraferen van je naam en is de mol enkel zien vanwege de mooie plaatjes. 

Ergens verwacht ik een aanwijzing in dit deel van de aflevering, maar voorlopig kijk ik er nog overheen

Op 1vd waaiers waar Miljuschka naar kijkt -in haar biecht heeft ze het dan over Buddy, onzin- staat enkel 'de mol'. Het is natuurlijk een variatie alle 'is de mol' waaiers maar toch... Moeten we de besbetreffende vrouw ergens anders in de gaten gaan houden?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Lezen & Schrijven
« Reactie #104 Gepost op: 9-02-2020, 14:43:12 »
Ik kom zojuist op tweakers een heel uitgebreide post tegen met vertalingen van de waaiers. Zitten wel een paar interessante tussen
https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/61391274#61391274

Deze kwam ook langs op twitter. Volgens diegene betekent het : hier is de undercover

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Lezen & Schrijven
« Reactie #105 Gepost op: 9-02-2020, 15:24:45 »
Die is goed  :D

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Lezen & Schrijven
« Reactie #106 Gepost op: 9-02-2020, 15:26:13 »
Who ja. Er wijst toch opeens veel naar Rob, maar ik wil er niet aan.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Lezen & Schrijven
« Reactie #107 Gepost op: 9-02-2020, 15:33:24 »
Who ja. Er wijst toch opeens veel naar Rob, maar ik wil er niet aan.

Ik heb al zo veel mogelijke hints naar Rob voorbij zien komen dat ik er een beetje een Sarah gevoel bij krijg.  ::rofl::

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Lezen & Schrijven
« Reactie #108 Gepost op: 9-02-2020, 15:35:31 »
Ik heb al zo veel mogelijke hints naar Rob voorbij zien komen dat ik er een beetje een Sarah gevoel bij krijg.  ::rofl::

Ja ik ook  ::rofl::

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Lezen & Schrijven
« Reactie #109 Gepost op: 9-02-2020, 15:42:52 »
Wat was dit gaaf zeg  ::bravo:: Geweldig bedacht en opgebouwd (met die Chinese les op het begin) ::ok::

Heel bijzonder dat Nathan voor geld koos. Voor zowel mol als kandidaat erg vreemd. Het eerste wat ik dacht was: Oh, dus Nathan is niet de mol! Maar je kunt er alsnog alle kanten mee op

Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Lezen & Schrijven
« Reactie #110 Gepost op: 9-02-2020, 15:49:22 »
Een longshot.
Een rob is natuurlijk ook een zeehond, a seal.
In het Chinees is dat
密 封
(Mìfēng)

Zien we dat nog ergens?

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Lezen & Schrijven
« Reactie #111 Gepost op: 9-02-2020, 16:07:24 »
Ik kom zojuist op tweakers een heel uitgebreide post tegen met vertalingen van de waaiers. Zitten wel een paar interessante tussen
https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/61391274#61391274

Dankjewel voor deze link.

Ik lees dat op twee van de waaiers staat:

Buddy is in de mol

Claes is in de mol

Theorietje:

Voor alle kandidaten is er een waaier met de tekst:

... is in de mol

Alleen voor de mol staat er:

... is de mol

Als dit klopt, dan vallen Buddy en Claes af als mol.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Lezen & Schrijven
« Reactie #112 Gepost op: 9-02-2020, 16:25:11 »
iemand die weet welk karakter dit is?

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Lezen & Schrijven
« Reactie #113 Gepost op: 9-02-2020, 16:29:42 »
iemand die weet welk karakter dit is?
洋 = Jan
🜃

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Lezen & Schrijven
« Reactie #114 Gepost op: 9-02-2020, 16:36:39 »
super, ook weer opgelost. Ik kijk niet op andere sites, dus het gaat hier een beetje traag.

Offline jokeJD

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Lezen & Schrijven
« Reactie #115 Gepost op: 9-02-2020, 16:50:08 »
Op 41:57 zien we 1 van de dames met opvallen rood haar... Is haar waaier DE waaier?

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Lezen & Schrijven
« Reactie #116 Gepost op: 9-02-2020, 17:46:06 »
Uit Moltalk bleek dat er soms ook dingen op de waaiers stonden als "Buddy zit in de mol". Dus je moet echt precies alle tekens goed hebben en geen extra tekens hebben wil je weten wie de mol is. Alleen de naam van een kandidaat in het chinees onthouden is niet genoeg. Voor kandidaten bijna ondoenlijk en de juiste waaier zal ook vast niet in beeld zijn geweest.

Gek dat Nathan 250 euro pakt. Als kandidaat heel logisch, geld in de pot en bij dit soort opdrachten krijg je toch nooit te horen wie de mol is. Als mol ga je natuurlijk geen geld in de pot brengen als je deze ook makkelijk uit de pot kan houden.

Ik vind het wel heel raar dat er 2 conflicterende berichten op staan: De mol is een man, en De mol is een vrouw. Waarom zouden ze dat dan, een daarvan is een leugen.

Later als ze met elkaar praten kun je eruit opmaken dat als je voor het geld koos je blijkbaar je eigen naam foutloos moest schrijven om die 250 euro te winnen.
Alhoewel ik op Rob zit kan ik me hier goed beelden van voorstellen waarop Nathan als mol aan het einde zegt: jullie hadden allemaal mijn naam kunnen zien als jullie goed hadden opgelet kandidaten. Die had ik zelf in het prieeltje opgeschreven voor jullie.
Ook wel verdacht dat dat in de opdracht zelf volgens mij geen beelden waren met de uitleg dat ze dat moesten doen. Pas als er later gevraagd wordt wie er voor geld zijn naam heeft geschreven wordt dit duidelijk. Hij deed het foutloos.
Waaruit leid je af dat ze hun naam moesten schrijven voor 250 euro? Ze leerden toch allemaal hun naam schrijven. daarna kregen ze keuze 250 euro of walk in the park, voor die 250 euro hoefde je niks meer te doen voor zover ik weet.
« Laatst bewerkt op: 9-02-2020, 17:48:05 door Theovv »

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Lezen & Schrijven
« Reactie #117 Gepost op: 9-02-2020, 17:56:33 »
Overigens, voor de parkwandelaars niet te doen. Deze opdracht was veel moeilijker dan die waar Jan achter de kandidaten langs liep. Daar had maar iemand zich om moeten draaien en was hij ontdekt. Nu was de kans om de naam te kunnen lezen vrijwel nihil. Ook al door de snelheid waarmee ze open/dicht gingen.
Alleen een soort Rainman met een fotografisch geheugen zou hier de mol kunnen ontmaskeren. Voor de rest was het inderdaad onmogelijk.

Die 250 euro blijft me toch dwarszitten. Gaan we in aflevering 10 zien hoe Nathan foutloos 'Nathan is de mol' in het Chinees schrijft?
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Lezen & Schrijven
« Reactie #118 Gepost op: 9-02-2020, 18:00:36 »
Ik vind het wel heel raar dat er 2 conflicterende berichten op staan: De mol is een man, en De mol is een vrouw. Waarom zouden ze dat dan, een daarvan is een leugen.
Of.... het is geen leugen. Ik weet dat de twee-mol-theorie hier nooit hoge ogen gooit, maar ik had al bij de conversatie tussen Buddy en Mil het idee dat dat ook het gesprek tussen twee mollen zou kunnen zijn. Stel dat dit nou de verrassing van het 20e seizoen is. 2 mollen. Een man en een vrouw. Buddy en Mil. Vergezocht?

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Lezen & Schrijven
« Reactie #119 Gepost op: 9-02-2020, 18:01:36 »
Er zijn nóóit twee mollen.
Brevis esse laboro, obscurus fio.