Auteur Topic: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Voice mol  (gelezen 28581 keer)

Offline Joff

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Voice mol
« Reactie #60 Gepost op: 16-02-2020, 09:43:21 »
69 + 91 is precies hetzelfde als 70 + 90.

Het lijkt erop dat Rob precies staat waar Buddy 69 heeft gemeten, en dus is het logisch dat de afstand naar het volgende nummer 1 extra is. Buddy zet Rob dus klaarblijkelijk op de verkeerde plek, te ver naar achter. Ik heb het gevoel dat Buddy hier dus loopt te mollen.

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Voice mol
« Reactie #61 Gepost op: 16-02-2020, 10:04:42 »
69 + 91 is precies hetzelfde als 70 + 90.

Het lijkt erop dat Rob precies staat waar Buddy 69 heeft gemeten, en dus is het logisch dat de afstand naar het volgende nummer 1 extra is. Buddy zet Rob dus klaarblijkelijk op de verkeerde plek, te ver naar achter. Ik heb het gevoel dat Buddy hier dus loopt te mollen.
Ja, dit klopt. Ik heb 't teruggekeken, Buddy zet Rob neer op de plek die hij in eerste instantie gebruikte om te meten, en niet de gecorrigeerde plek van Nathan ("Hij lag hier he. Precies hier.").

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Voice mol
« Reactie #62 Gepost op: 16-02-2020, 10:06:51 »
Nathan lijkt een andere plek aan te wijzen vanaf waar gemeten moet worden. Buddy en Rob volgen zijn advies

groen = waar de telefoon lag
rood = vanaf waar werd gemeten
wit = paal en strohalm om perspectief te bepalen

Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Yobi

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Voice mol
« Reactie #63 Gepost op: 16-02-2020, 10:25:57 »
Nog even wat duidelijkere grotere screenshots dan gisternacht.












Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Voice mol
« Reactie #64 Gepost op: 16-02-2020, 10:43:13 »

poging 4: 1 70 91 37 65 16 (suggestie van Rob en Leonie. Leonie leest het op.)

juiste nummer: 1 70 90 37 65 18

Een geval van +-
91 = +1
16 = -2

Hoezo 16??
Rob/Leonie
« Laatst bewerkt op: 16-02-2020, 10:45:28 door missmolly »

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Voice mol
« Reactie #65 Gepost op: 16-02-2020, 11:10:22 »
Nathan lijkt een andere plek aan te wijzen vanaf waar gemeten moet worden. Buddy en Rob volgen zijn advies

groen = waar de telefoon lag
rood = vanaf waar werd gemeten
wit = paal en strohalm om perspectief te bepalen

 ::ok:: ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 16-02-2020, 11:54:46 door Mollenmania »

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Voice mol
« Reactie #66 Gepost op: 16-02-2020, 11:47:14 »
Nathan lijkt een andere plek aan te wijzen vanaf waar gemeten moet worden. Buddy en Rob volgen zijn advies

groen = waar de telefoon lag
rood = vanaf waar werd gemeten
wit = paal en strohalm om perspectief te bepalen

 ::ok:: Dit zijn de duidelijkste screenshots  ::bravo::
Ik blijf bij Nathan  ::love::

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Voice mol
« Reactie #67 Gepost op: 16-02-2020, 11:59:30 »
Nathan lijkt een andere plek aan te wijzen vanaf waar gemeten moet worden. Buddy en Rob volgen zijn advies

groen = waar de telefoon lag
rood = vanaf waar werd gemeten
wit = paal en strohalm om perspectief te bepalen


Heeft Nathan hem in het eerste screenshot al gevonden, of is hij hem nog aan het zoeken? In dat laatste geval kan het natuurlijk zijn dat hij inderdaad wat verder lag. In het eerste geval is Nathan hier inderdaad verdacht. Ik ga mijn punten weer even wisselen denk ik :p

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Voice mol
« Reactie #68 Gepost op: 16-02-2020, 12:13:28 »
Maar... Waarom kiezen jullie dan voor Nathan als meest verdachte van de drie? Buddy of Rob zou een veel logischer conclusie zijn, toch?

Nathan corrigeert naar 70 ipv 69. Omdat de vaste voorloop blijkbaar 170- is in China, weten ze zeker dat dat 't geval moet zijn. Als je 't meetlint naar 70 uitrolt, en dat strak trekt dan weet je dus op welke afstand de telefoon had moeten liggen. Dat klopt met de plek die Nathan aangeeft. Buddy had hier een stap naar rechts (voor de kijkers links) moeten doen om de afstand te laten kloppen. Hij doet dat niet en staat dus een meter te ver naar rechts wanneer Rob bij hem komt. Die neemt de exacte plek van Buddy over, en staat dus ook een meter te ver naar rechts (en dus een meter verder weg voor de volgende te meten afstand).

Hier maakt Buddy de fout om de correctie van Nathan niet over te nemen bij het doorgeven van de correcte locatie van de gevonden telefoon. (Onder de voorwaarde dat de locatie die Nathan aangeeft ook klopt. Maar op basis van de juiste oplossing lijkt Nathan's locatie te kloppen.)

Mil zei: In Nederland beginnen telefoonnummers met 06 en in China met 170.

Heeft iemand al geprobeerd het nummer in Nederland te bellen?
"Het nummer dat u gebeld heeft is niet in gebruik."   ::ok::
« Laatst bewerkt op: 16-02-2020, 12:15:41 door jehnnnycash »

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Voice mol
« Reactie #69 Gepost op: 16-02-2020, 12:17:39 »
"Het nummer dat u gebeld heeft is niet in gebruik."   ::ok::
Let op de landencode.

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Voice mol
« Reactie #70 Gepost op: 16-02-2020, 12:21:41 »
Let op de landencode.
Eh ja, dat was precies de bedoeling toch? Het nummer is niet in gebruik dus.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Voice mol
« Reactie #71 Gepost op: 16-02-2020, 12:25:55 »
Eh ja, dat was precies de bedoeling toch? Het nummer is niet in gebruik dus.

Ik bedoel het volgende. Mil zegt "Bij een begint een mobielnummer met 06 en dan volgt ... Hier begint het met 170 en dan volgen ...." Als iemand vanuit bijvoorbeeld de USA belt naar een Nederlands mobielnummer dan toetst hij/zij 31 6... de nul komt te vervallen. Als je vanuit NL belt naar een mobielnummer in China dan bel je de landencode van China en dan het nummer min 1 cijfer (in dit geval de 1)?

Maar, ik ga het niet proberen. Ik vermoed namelijk niet dat het informatie geeft over wie de mol is.

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Voice mol
« Reactie #72 Gepost op: 16-02-2020, 12:26:07 »
Mil zei: In Nederland beginnen telefoonnummers met 06 en in China met 170.
Heeft iemand al geprobeerd het nummer in Nederland te bellen?
Ik zou sowieso  ::ok:: ::ok:: ::ok:: van de productie vinden als het ze uberhaupt zou lukken om hetzelfde nummer in Nederland te krijgen als in China. In dit geval is duidelijk dat het niet zo is, de reeks '069xxxxxxx' is (nog) niet vrijgegeven voor nummeruitgifte.

m0ll0m

PS: het geven van het nummer in beeld is volgens mij ook omdat er anders voor de kijker niets valt te speculeren over wie waar heeft lopen mollen.

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Voice mol
« Reactie #73 Gepost op: 16-02-2020, 12:30:44 »

PS: het geven van het nummer in beeld is volgens mij ook omdat er anders voor de kijker niets valt te speculeren over wie waar heeft lopen mollen.
We krijgen wel meer van dit soort essentiële informatie niet, dus typisch dat we dit nu wel krijgen? ;)

Ik bedoel het volgende. Mil zegt "Bij een begint een mobielnummer met 06 en dan volgt ... Hier begint het met 170 en dan volgen ...." Als iemand vanuit bijvoorbeeld de USA belt naar een Nederlands mobielnummer dan toetst hij/zij 31 6... de nul komt te vervallen. Als je vanuit NL belt naar een mobielnummer in China dan bel je de landencode van China en dan het nummer min 1 cijfer (in dit geval de 1)?

Maar, ik ga het niet proberen. Ik vermoed namelijk niet dat het informatie geeft over wie de mol is.
ah ja, ik heb zelf alleen 't Nederlandse nummer gebeld, dus geen idee verder.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Voice mol
« Reactie #74 Gepost op: 16-02-2020, 13:28:30 »
Opdracht heet Voice Mol


Horen we door de telefoon de stem van de Mol???
Jaaaa dat dacht ik ook steeds! De stem is in de voicemail verstopt. Lijkt me alleen praktisch niet haalbaar? Je weet van te voren niet op welk nummer ze uitkomen? Misschien stond er wel een voicemol op de telefoons die in het veld lagen. Dat zou kunnen natuurlijk.

WMB zit de mol bij Nathan, Rob of Buddy in deze. Zij hadden de verkeerde maten doorgegeven. Ook stonden Rob en Nathan aan het einde weer bij de telefoon, om Rik te bellen.
Meer L

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Voice mol
« Reactie #75 Gepost op: 16-02-2020, 13:33:55 »
Heeft Nathan hem in het eerste screenshot al gevonden, of is hij hem nog aan het zoeken? In dat laatste geval kan het natuurlijk zijn dat hij inderdaad wat verder lag. In het eerste geval is Nathan hier inderdaad verdacht. Ik ga mijn punten weer even wisselen denk ik :p
Hier raapt hij de telefoon daadwerkelijk op
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Voice mol
« Reactie #76 Gepost op: 16-02-2020, 13:46:36 »
Hier raapt hij de telefoon daadwerkelijk op

Fijn zulke duidelijk screenshots  ::ok::

Ik blijf lekker bij Nathan  ::trots::

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Voice mol
« Reactie #77 Gepost op: 16-02-2020, 14:00:13 »
Waarom geeft Rik eigenlijk het correcte nummer? Daar blijkt alleen maar uit dat Rob, Buddy of Nathan een fout gemaakt moet hebben en dat een van hen dus wel de Mol moet zijn. De vrouwen worden hiermee door de productie volledig buitenspel gezet, maar dat vertrouw ik dan weer voor geen meter.

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Voice mol
« Reactie #78 Gepost op: 16-02-2020, 14:09:47 »
We klagen hier altijd over te weinig informatie over de opdrachten, geven ze alle informatie, vraagt iedereen zich af waarom  ::rofl::

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Voice mol
« Reactie #79 Gepost op: 16-02-2020, 14:13:44 »
We klagen hier altijd over te weinig informatie over de opdrachten, geven ze alle informatie, vraagt iedereen zich af waarom  ::rofl::
Hahaha!