Auteur Topic: [Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)  (gelezen 44430 keer)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #140 Gepost op: 23-02-2020, 13:54:23 »
De executie was by far het leukste aan deze aflevering.
In het begin van de aflevering hebben we er in 25 minuten 2 opdrachten, eten en zingen doorheen gedraaid. 
Opdracht 1 chaos, chaotisch uitgevoerd, Nathan die in beeld karretje verkeerd lijkt te benoemen. Maar opvallendst is de 7 3 3 die buddy noemt om 63 rode autos te hebben.

Opdracht 2 lasergamen , leuk , lekker actief. Ik denk dat we in afl 10 zien dat we de mol hebben zien laseren tegen een vd Andere deelnemers.

Opdracht 3 ondoenbaar, wel leuke sfeerbeeldjes.

Executie super. Onzin dat Nathan twee Groene kaarten heeft, want dat is niet nodig om Vals te spelen. Ik vraag me wel af waarom ze per se 5 mensen verder willen laten gaan.  Voor mij het gegeven waarmee ik het meest ga bezigzijn.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #141 Gepost op: 23-02-2020, 14:06:18 »
Citaat
Ik vraag me wel af waarom ze per se 5 mensen verder willen laten gaan.

Als dat zo is, is Nathan de Mol. Klaar. Elk ander scenario had kunnen leiden tot een rood scherm.

Wie dan de Mol is als het op kansrekening aankomt zegt me niet zoveel. Ik ga er vanuit dat de verliezend finalist eigenlijk gelijk staat aan laatste afvaller. Winnaar en Mol blijven over. Je ziet alleen het rode scherm van de verliezend finalist niet.

Als ik dat als uitgangspunt neem, dan zit er in elke willekeurige selectie van drie van deze deelnemers een uiteindelijke afvaller.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #142 Gepost op: 23-02-2020, 14:06:23 »
Waarom zegt rik bij de executie "zou jammer zijn om nu af te vallen, toch Nathan" en daarna legt hij pas uit hoe de executie werkt...  ???

Zodat het minder opvalt als hij Nathan daarna naar voren roept. Opzetje. Daarnaast deed hij vorige week bij Miljuschka hetzelfde waardoor het deze week minder uit de toon valt dat hij ‘random’ iemand kiest. Want deze week was het niet random. Alles om de keuze voor Nathan zoveel mogelijk random te laten lijken ;)
« Laatst bewerkt op: 23-02-2020, 15:55:55 door Mollenmania »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #143 Gepost op: 23-02-2020, 14:29:01 »
Ja opzetje
Mooiste opzetje natuurlijk dat ze hem als eerste kozen in de eerste afleveringen.

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #144 Gepost op: 23-02-2020, 14:38:27 »
Ik lees hier en daar (eigenlijk overal  ::rofl::) dat de keuze van Nathan om Mil een groen scherm te geven zo onlogisch is, maar ik vond dat helemaal niet zo onlogisch.

Nathan verklaart in zijn biecht dat Rob in hun bondje keuzes heeft gemaakt die Rob wel verder hielpen, maar hem (Nathan) niet. Ik denk dat hij daarmee o.a. doelt op het ‘slettenbondje’ van Mil en Rob. Zij wisselen informatie uit en vervolgens vertelt Rob dit niet, of niet helemaal, door aan Nathan. Daarnaast hebben we ook gezien dat Rob en Claes ook steeds meer naar elkaar toe trokken. Ze hebben het nooit echt een bondje genoemd, maar er kan natuurlijk best informatie uitgewisseld zijn. En deze aflevering benoemt Rob zelf ‘de opening tot een bondje’ met Leonie. Het kan natuurlijk best dat Nathan (als kandidaat) voelt dat Rob toch steeds ook andere mensen opzoekt voor informatie en dat Rob dit niet met hem deelt.

Verder heb we de laatste 2 afleveringen ook gezien dat Nathan en Mil steeds meer naar elkaar toe trekken, iets wat Mil ook ergens benoemt.

Al met al; voor kandidaat Nathan vind ik de keuze voor Mil niet zo onlogisch.
En voor Mol Nathan die een opdracht heeft meegekregen ook niet.  ;)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #145 Gepost op: 23-02-2020, 15:01:52 »
Misschien niet de beste van het seizoen, maar ik vond het een zeer vermakelijke aflevering, met een goede executie!
Ich bin ein Bärliner!

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #146 Gepost op: 23-02-2020, 15:22:08 »
Als dat zo is, is Nathan de Mol. Klaar. Elk ander scenario had kunnen leiden tot een rood scherm.


Of Nathan was de afvaller dan mag nr 2 ook nog de mol zijn. In dit geval gaat dat niet op, omdat Nathan alsnog zijn scherm te zien kreeg.

Ik denk zelf dat het voor het spel niet zo veel uitmaakt of ze met 4 of met 5 verder gaan. Dus dat hier niet iets uit af te lezen is.

Vraag me wel af als iemand zijn zwarte vrijstelling bewaard en ingezet had, of dan de groene kaart niet geteld had.

Offline molayze

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #147 Gepost op: 23-02-2020, 15:25:55 »
Hmm, wie zou dit kunnen zijn.

EDIT (totaal niet in een tunnel):
« Laatst bewerkt op: 23-02-2020, 15:37:01 door molayze »

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander
« Reactie #148 Gepost op: 23-02-2020, 15:30:12 »
Mil laat Buddy keihard vallen.

Ja, goeie wake-up call voor hem. Trust nobody.
Voor je het weet zit hij na aflevering tien zich net als Olcay destijds de haren uit het hoofd te trekken.
 ::tandpastasmiley::

Zolang de mol een groene kaart krijgt maakt dat niet uit. Overigens zal het voor Nathan wel wennen zijn dat hij na een rode kaart toch mag blijven.

Zo'n rode kaart... al met al zitten er toch wel heel veel voetbalaanwijzingen in deze serie.
 ::)
« Laatst bewerkt op: 23-02-2020, 15:45:41 door D*N, Reden: Dubbel post samengevoegd »
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #149 Gepost op: 23-02-2020, 15:58:20 »
Opdracht 1 en 3 waren echt doodsaai. Maar misschien kwam dit ook een beetje door de kandidaten zelf, die zo af en toe ook écht opdrachten compleet verprutsen.

Bij opdracht 3 hadden ze snel om moeten schakelen en verdelen wie de eerste drie opdrachten onthoudt, wie de tweede drie, enzovoort. Of: onthoud alle foto’s die om jou draaien. De kandidaten zeggen niets en blijven gewoon luisteren. Geen wonder dat je het dan niet meer weet.
En ook opdracht 1: Buddy komt met zijn antwoord in de zeventig. Sorry hoor, maar dan heb je echt iets helemaal verkeerd gedaan ::rofl::

Opdracht 2 was leuk. Executie was ook spannend. Vond het toch minder dan afleveringen 5 en 6, die naar mijn mening wel heel erg goed waren!

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander
« Reactie #150 Gepost op: 23-02-2020, 16:33:18 »
Zo'n rode kaart... al met al zitten er toch wel heel veel voetbalaanwijzingen in deze serie.
 ::)

Iemand al opgemerkt dat 3-4-3 ook een van de meestvoorkomende veldopstellingen bij voetbal is?

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander
« Reactie #151 Gepost op: 23-02-2020, 16:37:50 »
Iemand al opgemerkt dat 3-4-3 ook een van de meestvoorkomende veldopstellingen bij voetbal is?

Ik denk dat je 4-3-3 bedoeld.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #152 Gepost op: 23-02-2020, 16:39:10 »
Zijn beiden opstellingen

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander
« Reactie #153 Gepost op: 23-02-2020, 16:42:33 »
Ik denk dat je 4-3-3 bedoeld.

kan ook, maar die andere komt ook vaak voor.
4 achter, 4 middenveld, 2 voor ook wel.
Waar het om gaat is dat er steeds 4 of 3  (en 1x 2) Chinezen op de foto moesten en dat dit ook kan wijzen op voetbal.

Offline MoLingo

  • Forumlid
  • 你懷疑我是鼹鼠嗎?
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #154 Gepost op: 23-02-2020, 17:52:42 »
Mocht iemand al willen weten wat op de rode mappen staat bij de vrijstellingsopdracht van volgende week:

结业证书

= Certificaat van afronding/voltooiing

 ::tandpastasmiley::



罗本是卧底! (Rob dus!)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #155 Gepost op: 23-02-2020, 18:44:59 »
Ik was ook niet zo te spreken over de opdrachten deze aflevering, maar gelukkig hebben we een leuke groep kandidaten. Ze kunnen allemaal goed met elkaar opschieten, maar hebben geen probleem een mes in de rug te steken. Ze spelen vernuftig en als het moet achterbaks als dat hun kans vergroot om te winnen. Ik geniet van die manier van spelen.
Ik heb er ook waardering voor dat ze een poging doen de maakindustrie in China als backdrop proberen te gebruiken in opdrachten. Dat is een belangrijke deel van de moderne Chinese cultuur/economie, maar heeft niet iedereen een beeld bij.

Ik was blij om te lezen dat 'Kleur rijk' en 'Scherp stellen' kort voor aanvang bedacht zijn, want ze komen slecht uit de verf. Bij de eerste opdracht had ik zelfs het gevoel dat zelfs tijdens de montage de motivatie ontbrak er nog iets interessants van te maken.
Opdracht 3 hadden ze volgens mij door een kleine wijziging kunnen verbeteren. Geeft de kandidaten nadat ze te horen krijgen 15 omschrijvingen te moeten onthouden 1 of 2 minuten tijd om te overleggen hoe ze dat willen doen voordat je de lijst opsomt. Of geef elke kandidaat een envelop met 3 omschrijvingen die ze een minuut mogen bestuderen. Dat vergroot de slaag kans voor hardwerkende kandidaten, meer kans voor de mol om subtiel te mollen en zorgt voor een extra laag voor de molspeurders.

Laseropdrachten altijd een genot zijn om naar te kijken. Het spelen tegen de mol was ook tof bedacht. Ondanks dat vond ik dat er dit keer in die opdracht een paar rare keuzes zijn gemaakt. De uitleg "Jullie kunnen geld verdienen door de min bedragen uit te schakelen en de plus bedragen te laten branden," vond ik verwarrend. Het was niet duidelijk dat ze de plus bedragen moesten verdedigen. Als dat zo is... want tijdens de uitvoering van de opdracht wordt er geen enkel min bedrag uitgeschakeld, maar juist plus bedragen ingeschakeld. Ook de min bedragen worden ingeschakeld, maar dan door de mol. Misschien hebben de kandidaten wel een hele laag gemist en konden ze de lichtinstallaties aan hun kan handmatig uitschakelen om de min bedragen van de mol ongedaan te maken? Zoals het nu gespeeld werd waren de kandidaten flink in het nadeel omdat het spel stopte als zijzelf of de mol afgeschoten waren. Bijna onmogelijk om op +€400 uit te komen als kandidaat. Verder waren er veel kijkers die dachten dat er vrijstelling in het spel waren, omdat de logos op de tonnen daar op leken. Verder ben ik geen fan van het verrekenen van de opdracht in de ontknoping. Laat de mol verdienen (of niet verdienen) wat hij verdient als kandidaat en zorg maar dat hij er een goed excuus bij verzint richting de rest van de groep. Leuk, maar niet helemaal duidelijk.

De vooruitblik voor volgende week ziet er tof uit, dus ik zal mijn pessimistische blik weer weg stoppen.

Offline mollie85

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #156 Gepost op: 23-02-2020, 20:45:26 »

k weet niet of het hier al eerder is genoemd, maar op Twitter gaat een filmpje rond dat leonie de linkerkaart bij Rik kiest, maar vervolgens de rechterkaart krijgt...

https://twitter.com/detamtam/status/1231316333549277186?s=21



« Laatst bewerkt op: 23-02-2020, 20:49:12 door mollie85 »

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #157 Gepost op: 23-02-2020, 21:05:15 »
Ze pakt de kaart gewoon zelf met haar rechterhand ???

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #158 Gepost op: 23-02-2020, 21:11:00 »
Ja

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #159 Gepost op: 23-02-2020, 21:12:33 »
Is gewoon heel erg raar ge-edit  ::vergroot::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human