Auteur Topic: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Kleur rijk  (gelezen 23934 keer)

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Kleur rijk
« Reactie #40 Gepost op: 22-02-2020, 23:50:20 »
"Let goed op de kleuren". Zoiets was het. Tuurlijk. Een keer rood niet doorgeven en het is klaar. Enige plausibele hint vond ik, dat Buddy het had over 7 * 3 * 3. Dat waren de goede antwoorden. Toeval of niet? Zeg het maar.

Ja, dat was bijzonder. Dat hij op 7 * 3 * 3 = 63 kwam, terwijl de goede antwoorden 7, 3, en 3 waren. Bizar. Mollige voorkennis?

Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Kleur rijk
« Reactie #41 Gepost op: 23-02-2020, 00:20:11 »
Zit er wellicht een code in hoe de autootjes hier te (voor aanvang) zien zijn? Imho een nogal vreemde opstelling.


*geen nachtrust vrees ik*

Toch nog iets te puzzelen hier. ::tandpastasmiley::

Ook mooi en weer snel overzicht van thermolmeter

Offline sejdisejdi

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Kleur rijk
« Reactie #42 Gepost op: 23-02-2020, 00:24:37 »
Nou ik heb de opdracht eens uitgezocht door dat wat de kandidaten in de porto aan Buddy doorgaven te vergelijken met alle shots van autootjes. De resultaten staan in het bijgevoegde schema. Wanneer een doorgegeven combinatie niet zichtbaar was op een auto betekent dat dus niet dat het per definitie fout is. De groene vakjes zijn echter zeker goed.

Opvallend is natuurlijk de passiviteit van Rob, maar ook de zeker correct doorgegeven combi's van Nathan. Deze kenden alle drie geen enkel rood detail, terwijl dat nou juist het enige was wat van belang was om geld te verdienen. Een Mol zou denk ik doen wat Nathan deed: veel goede combi's doorgeven waar geen rood in zit, om zo ruis te veroorzaken en toch goed bezig te lijken.

Al geprobeerd te kijken naar de notities van Buddy?

Offline StefElisa

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Kleur rijk
« Reactie #43 Gepost op: 23-02-2020, 00:59:21 »
Ja, dat was bijzonder. Dat hij op 7 * 3 * 3 = 63 kwam, terwijl de goede antwoorden 7, 3, en 3 waren. Bizar. Mollige voorkennis?

Inderdaad, hoe komt hij bij die getallen? Hij weet welke te vermijden en gaat er vervolgens per ongeluk mee aan de haal...? ::vergroot::
Trouwens ook gek: niemand vraagt ernaar of verbetert hem. Rob rekent de som zelfs voor hem uit.

Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Kleur rijk
« Reactie #44 Gepost op: 23-02-2020, 02:38:52 »
Ik denk dat we ons verkijken op het grote aantal autootjes. Alleen al zeven rode, terwijl we ook tal van anderen gezien hebben. Misschien wel 30-40 auto's. Dan mis je er snel eentje. Een auto pas goedkeuren als ie twee keer genoemd is, is daarmee welhaast onbegonnen werk.

Je moet volgens mij ook gewoon alles noemen wat je ziet, dan moet het zo gecoördineerd opgeschreven worden dat een dubbele melding eruit wordt gevist, en dan zo hopen dat alles een keertje genoemd is.

Mollen heeft dan ook met name zin....door een fake auto te noemen! Niet eentje verzwijgen, want die kan ook door een ander genoemd worden.

Wellciht voor een speurder zin om kandidaten op fake te betrappen.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Kleur rijk
« Reactie #45 Gepost op: 23-02-2020, 04:03:50 »
Eigenlijk zag ik alleen een klein plusje voor Rob die mee kijkt bij Buddy en de vreemde rekensom uitrekent (verbeterd), hoewel onmols teveel gezegd is. Anderen doen helemaal niets om Buddy ook maar een beetje te helpen.

Enige opvallende, waarom pept Nathan de positivo nu Buddy niet op maar zwijgt hij in alle talen? Normaal weet hij van elke mislukking iets positiefs te breien en iedereen op te vrolijken.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Kleur rijk
« Reactie #46 Gepost op: 23-02-2020, 07:28:24 »
De eerste vraag had Buddy goed kunnen hebben. Hij noemt 7 én 27 en naar mijn mening had hij kunnen weten dat 7 een waarschijnlijker antwoord was dan 27.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Gerhardt78

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Kleur rijk
« Reactie #47 Gepost op: 23-02-2020, 08:10:11 »
[...]
Enige opvallende, waarom pept Nathan de positivo nu Buddy niet op maar zwijgt hij in alle talen? Normaal weet hij van elke mislukking iets positiefs te breien en iedereen op te vrolijken.

Dat vond ik ook mega opvallend. Nathan was even compleet out of character. Dat zie je zo nu en dan. Dan lijkt hij bezig met het verwerken van hetgeen gebeurd is en nadenkt over hoe verder te gaan mollen.  ::)

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Kleur rijk
« Reactie #48 Gepost op: 23-02-2020, 08:41:09 »
Eigenlijk zag ik alleen een klein plusje voor Rob die mee kijkt bij Buddy en de vreemde rekensom uitrekent (verbeterd), hoewel onmols teveel gezegd is. Anderen doen helemaal niets om Buddy ook maar een beetje te helpen.
63 uitrekenen is niet "helpen". Zoveel auto's waren er niet eens in totaal.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Kleur rijk
« Reactie #49 Gepost op: 23-02-2020, 08:43:47 »
Als Buddy nu gewoon had gekeken op de lijsten die hij had gemaakt voordat hij de porto uitzette, dan had hij een meer logisch getal kunnen opnoemen. Die lijsten had hij echter aan Mil gegeven voordat hij uit de getallen gewoon uit zijn duim zoog. Hij heeft niet eens naar de schema's gekeken.

Dat was precies wat ik ook dacht; hij had zoveel combinaties opgeschreven, als hij had geteld had hij in ieder geval geweten in welke richting ze hadden moeten gokken.
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline Mallemollen

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Kleur rijk
« Reactie #50 Gepost op: 23-02-2020, 08:49:47 »
Het moment dat Buddy de porto uitschakelt (10.15) lijkt het alsof Rob door de porto zegt: 'Dit is 'm'. Zou er dan toch heel even een rode auto hebben rondgereden met blauwe letters en de tekst oranje (rood, oranje, blauw = Rob). Of Bordeauxrood, poepachtige kleur (bruin) in combinatie met oranje en rood/ roze? Ik probeer namelijk nog iets uit deze totaal onmogelijke opdracht te halen.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Kleur rijk
« Reactie #51 Gepost op: 23-02-2020, 09:07:55 »
Mil molt door Buddy te vertellen dat het steeds dezelfde chauffeurs zijn en dat de autootjes dus helemaal niet zo uniek zijn.
Leonie komt op het goede idee dat ze de autootjes moeten tellen, en meteen Mil eroverheen, zullen we eerst opletten en dan overgaan tot de administratie?
Ze geeft een rode auto door, maar er rijden alleen een witte en een oranje.
En Leonie gaat maar weer nepmollen.
Mil geeft rood nog een keer door als bordeaux poepachtig kleur.
« Laatst bewerkt op: 23-02-2020, 09:19:47 door foxhunter »

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Kleur rijk
« Reactie #52 Gepost op: 23-02-2020, 09:27:38 »
Wie gaat er nou in zo’n rode jurk een opdracht doen? Zou Mil dan toch de mol zijn? ::oink::

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Kleur rijk
« Reactie #53 Gepost op: 23-02-2020, 09:29:29 »
Zit er wellicht een code in hoe de autootjes hier te (voor aanvang) zien zijn? Imho een nogal vreemde opstelling.


*geen nachtrust vrees ik*
Ik zie de R van Rob.

Ik zag verder 1 mollig detail: Rob die het idee om te tellen van Leonie afwijst ‘ omdat er rondjes gereden worden’. Huh? Het gaat er toch om wanneer je een verschillende rond ziet rijden? Mollig van Rob.
« Laatst bewerkt op: 23-02-2020, 09:32:29 door Run »

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Kleur rijk
« Reactie #54 Gepost op: 23-02-2020, 09:50:43 »
Vond deze tekst achter Leonie wel opvallend. Vooral omdat het op een A4tje staat dat boven op een andere afbeelding is geplaatst.

停用 = uitschakelen

uitschakelen kandidaten
uitschakelen porto

Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Kleur rijk
« Reactie #55 Gepost op: 23-02-2020, 10:09:05 »
Wat nou als de mol de vragen mocht bedenken. Daardoor is de opdracht al meteen wat interessanter. En als Miljuschka dan de mol is is die rode jurk natuurlijk niet toevallig.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Kleur rijk
« Reactie #56 Gepost op: 23-02-2020, 10:24:48 »
Zelfs als ze vooraf de vragen wisten, was het nog niet te doen. Probeer maar onderscheid te houden of persoon A en B niet dezelfde doorgeven. En dan zit er ook nog een mol tussen die doodleuk willekeurige dingen kan noemen, zonder dat het opvalt.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Kleur rijk
« Reactie #57 Gepost op: 23-02-2020, 12:13:05 »
Als Buddy nu gewoon had gekeken op de lijsten die hij had gemaakt voordat hij de porto uitzette, dan had hij een meer logisch getal kunnen opnoemen. Die lijsten had hij echter aan Mil gegeven voordat hij uit de getallen gewoon uit zijn duim zoog. Hij heeft niet eens naar de schema's gekeken.

Had een beetje het gevoel dat Buddy gewoon klaar was met de opdracht, het gemiep van Rik, en de rest van de wereld.
Sowieso was ik bij zo'n onmogelijke opdracht theatraal weggelopen en thee gaan drinken.
(okay, niet echt, want in het echt zou ik het niet redden tot aflevering 7 ;D)

Ja, dat was bijzonder. Dat hij op 7 * 3 * 3 = 63 kwam, terwijl de goede antwoorden 7, 3, en 3 waren. Bizar. Mollige voorkennis?

..maar andersom, waarom zou je dat ooit doen als mol?
Het heeft geen enkel effect, want je speelt met deze exacte getallen geen extra geld uit de pot, maar je krijgt potentieel wel een berg verdenkingen. That's the worst molactie in the history of molacties, maybe ever!
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Kleur rijk
« Reactie #58 Gepost op: 23-02-2020, 12:17:35 »
Ik kreeg het idee dat die rekensom kwam van alle mogelijke combinaties, dus: hij telde bij de 7 verschillende kleuren auto’s met 3 verschillende kleuren bordjes en 3 verschillende kleuren lettertypes. Als dan iedere combi voor zou komen dan kom je op 7x3x3 als totaal aantal auto’s. En voor 1 kleur auto maakte hij er 7x3 van? Maar dat is geen 27?

Wat ik nergens terug zag in de aflevering en ook niet hier op het forum is dat ik er vanuit ga dat iedere combi precies 1x voorkomt. Leonie ging bijv chauffeurs checken (ondoenlijk natuurlijk). Het enige wat buddy dan moet doen is ontdubbelen en dat maakt het eenvoudiger (ervan uitgaande dat alles doorgegeven correct is, wat natuurlijk niet zo zal zijn..) dit lijken ze nu echter helemaal niet te doen?

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Kleur rijk
« Reactie #59 Gepost op: 23-02-2020, 12:29:11 »
Je moest dus eigenlijk alleen alles wat rood is in de gaten houden.

Of kledingkeuze hier toeval is of niet moet ieder voor zich uitmaken. Het komt de makers wel zeer goed uit...