Auteur Topic: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser  (gelezen 51193 keer)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #80 Gepost op: 23-02-2020, 03:41:34 »
Wat de mol in de plus schiet gaat aan het einde in afl 10 van het bedrag af. Dus de grootverdiener is hier t verdachtst

(Zo begreep ik m)

Offline joost2014

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #81 Gepost op: 23-02-2020, 03:41:44 »
Als Nathan echt de mol blijk te zijn is het wel een beetje gênant hoe duidelijk dat bij deze opdracht te zien was voor de kijkers.  ::rofl::

Maar goed, anderzijds zitten we ook wel tegen het einde van het seizoen aan.. de mol mag zich nu best iets meer laten zien.  ::jaja:: ;D

Haha, maar niet iedereen zit thuis beeld voor beeld terug te kijken. Dus als dit echt zo is vind ik het niet perse gênant, maar hier lijkt me dan niet over nagedacht. Meer toeval dat we dit hebben kunnen ontdekken, i.p.v. dat ze hem opzettelijk dat andere vest aan hebben laten houden.
Ben jij de mol?

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #82 Gepost op: 23-02-2020, 04:16:13 »
Het vest is wel te verklaren misschien. Nathan is nogal tenger en heeft wellicht een slag kleiner aan dan de rest.

Bij Nathan had ik wel het meest het gevoel van een toneelstukje. Er wordt op Nathan amper geschoten, bij Nathan lijkt de mol ook niet of erg weinig van positie te veranderen en bij de anderen meer en als Natan de mol neerschiet, lijkt het bijna of ze alleen een bal met kap en lichtjes laten zien en die terug trekken als deze geraakt is. Opvallend ook dat de mol kandidaten neer schiet die niet zo makkelijk te raken waren op dat moment maar dat Nathan op een moment behoorlijk in het zich staat en er meters naast geschoten wordt.

Niets is wat het lijkt, het voelt bijna te makkelijk.

Vond Buddy ook vreemd na de opdracht. Hij staat erbij alsof iemand hem daar al onder de bus gegooid heeft, in plaats van later in de executie.

Offline sejdisejdi

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #83 Gepost op: 23-02-2020, 04:57:31 »
Het vest is wel te verklaren misschien. Nathan is nogal tenger en heeft wellicht een slag kleiner aan dan de rest.

Kleiner dan buddy denk je?

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #84 Gepost op: 23-02-2020, 05:13:20 »
Kleiner dan buddy denk je?

Nathan is langer dan Buddy maar wel veel dunner van postuur. Het vest van Buddy zit vrij los (als je het vergelijkt met Rob of Mil) en geloof ook dat het bij Leonie (die ook tenger is) vrij los zit.

Wellicht is het geen verklaring, is het idd. het vest van de mol maar dat zou wel een behoorlijke slordigheid zijn van de regie (of een duidelijke hint richting de  molloten).

Offline Bart1981

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #85 Gepost op: 23-02-2020, 06:57:30 »
Ik heb de screenshot van de mol (of een productiemedewerker) tijdens het lasergame nog wat duidelijker gemaakt. Er is nog niet heel veel te zeggen. Zwarte kleding, petje op.. Misschien ook wel dikker gemaakt door extra kleding.

Offline Gerhardt78

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #86 Gepost op: 23-02-2020, 08:15:50 »
Ik begreep (uit de biecht van Miljuschka) dat alles in de molronde niet meetelt. Dus wat de mol op plus schiet komt niet in de pot en wat de productiemedewerker verkleed als mol in de min schiet gaat niet uit de pot.
Dus vind ik het juist verdacht dat Nathan hier topscoorder is.

Aha, dat is dus waarom de afrekening van deze opdracht nog niet plaatsvond. Dat snapte ik niet, maar dit maakt het logisch. Wel jammer dat het zo moet gaan.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #87 Gepost op: 23-02-2020, 08:51:09 »
Ik vind Nathan qua postuur toch erg veel lijken op de leader mol.
Het lijkt i.i.g. niet Miljuschka.  ;D
Nathan draagt als enige een afwijkend laservest met nr 3.

De rest draagt nr 4.
De nummers waren vrij duidelijk in beeld en vielen erg op (nog niet terug gekeken, dus de verschillende nummers waren me nog niet opgevallen). Deze opdracht lijkt in alles op Nathan te wijzen... dat ik me afvraag of het niet té duidelijk (of te slordig?) is.
Het vest is wel te verklaren misschien. Nathan is nogal tenger en heeft wellicht een slag kleiner aan dan de rest.
Leonie is hartstikke slank, dus die zou dan ook een kleiner vest moeten hebben.

Dit brengt me echt wel aan het twijfelen...
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #88 Gepost op: 23-02-2020, 08:57:20 »
Ik vind dat van die nummers ook wel een dingetje. Ik hang nog steeds rond bij de ingang van de Rob-tunnel, maar vind dit wel in de richting van Nathan wijzen. Door hem het "andere" vest te geven hoeft hij niet te wisselen als hij zelf aan de beurt is (als hij de mol is dus), dan kan iemand van de productie het kandidaten-vest aantrekken en houdt Nathan steeds hetzelfde vest aan. Doet me nu enorm twijfelen om weer de Nathan-tunnel in te duiken.
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline Steen

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #89 Gepost op: 23-02-2020, 09:09:26 »
Ik vind dat van die nummers ook wel een dingetje. Ik hang nog steeds rond bij de ingang van de Rob-tunnel, maar vind dit wel in de richting van Nathan wijzen. Door hem het "andere" vest te geven hoeft hij niet te wisselen als hij zelf aan de beurt is (als hij de mol is dus), dan kan iemand van de productie het kandidaten-vest aantrekken en houdt Nathan steeds hetzelfde vest aan. Doet me nu enorm twijfelen om weer de Nathan-tunnel in te duiken.

Kun je die vesten makkelijk van kleur veranderen? Of zou de mol sowieso een ander vest moeten krijgen als hij als kandidaat speelt en een groen vest moet hebben?

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #90 Gepost op: 23-02-2020, 09:15:08 »
Kun je die vesten makkelijk van kleur veranderen? Of zou de mol sowieso een ander vest moeten krijgen als hij als kandidaat speelt en een groen vest moet hebben?
Ik neem aan dat je ze makkelijk op team Rood of team Groen kunt zetten (kun je halverwege van teamsamenstelling wisselen als je met een groep gaat lasergamen).
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Molshoopje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #91 Gepost op: 23-02-2020, 09:36:37 »
Even vanuit de Rob tunnel. Hoe komt hij aan dat waterflesje en waarom heeft hij dat waterflesje? Als je die opdracht uitvoert heb je toch helemaal geen tijd om te drinken tenzij je er voor langere tijd in blijft.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #92 Gepost op: 23-02-2020, 09:58:36 »
Heerlijke opdracht! ::bravo::

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #93 Gepost op: 23-02-2020, 10:02:27 »
Even vanuit de Rob tunnel. Hoe komt hij aan dat waterflesje en waarom heeft hij dat waterflesje? Als je die opdracht uitvoert heb je toch helemaal geen tijd om te drinken tenzij je er voor langere tijd in blijft.
Hij leek het uit een container/doos te halen die in het rek voor hem stond.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #94 Gepost op: 23-02-2020, 10:12:13 »
Ja, top opdracht. Meer van dit in volgende seizoenen graag ...mss iets makkelijker maken voor de mol dat iedere kandidaat apart naar hotel wordt gebracht erna. Nu heb je dan zo'n momentje dat je als mol denkt dat je te veel opvalt in de groep bij het napraten. Dan maar een keer geen praatje van Rik. Kan ook uitgesteld.

Kan mol zich herpakken.


Ik heb de screenshot van de mol (of een productiemedewerker) tijdens het lasergame nog wat duidelijker gemaakt. Er is nog niet heel veel te zeggen. Zwarte kleding, petje op.. Misschien ook wel dikker gemaakt door extra kleding.
Lijkt me duidelijk Buddy als het geen productiemedewerker was.

Zo zie je maar, we zien wat we willen zien.  ::rofl::


Kleiner dan buddy denk je?
::rofl::



Vond Buddy ook vreemd na de opdracht. Hij staat erbij alsof iemand hem daar al onder de bus gegooid heeft, in plaats van later in de executie.
Buddy verreweg het meest verdacht daar in de groep idd. De rest gaat de discussie aan, kijkt elkaar aan. Buddy the odd man out.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #95 Gepost op: 23-02-2020, 10:20:23 »
Die nummers lijken een smoking gun naar Nathan, maar gelukkig zijn er hier ook enkele twijfels. Om nog meer twijfel te zaaien: er wordt gezegd dat Nathan dan niet hoefde te wisselen van laserpak als hij aan de beurt is. Maar op de foto's te zien had de mol extra kleding aan. Misschien om zichzelf dikker te doen lijken, misschien om niet aan kleding herkend te worden.... Hoe dan ook, die extra kleding moet wel weer uit als je als mol zelf aan de beurt bent. En omdat de laserpak over de extra kleding zit, moet die ook even uit. Dus argument "Nr 3 is de mol, want dan hoef je de laserpak niet uit" gaat niet helemaal op.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #96 Gepost op: 23-02-2020, 10:34:08 »
Misschien spreekt het al een beetje voor zich, maar aangezien de mol als enige niet tegen de mol speelt, is het logisch dat in de beurt van de mol niet -100 geraakt wordt of de mol (Nathan dus) zelf... want het is niet de bedoeling dat een productielid het spelverloop beïnvloedt, lijkt mij, aangezien dat geen kandidaat is?  ::hypocriet::

Daarnaast is het niet zo overigens dat het bedrag dat de mol in zijn eigen beurt heeft verdiend afgetrokken wordt van het eindbedrag, maar het bedrag telt volgens mij gewoon niet mee (of het nou een minbedrag of plusbedrag is). Ook dit vind ik in de richting van Nathan wijzen.. als het vooraf altijd de bedoeling is geweest dat er bij de mol geen -100 lichtje geraakt zou worden, had de mol anders wel een plusbedrag moeten behalen (of niets moeten raken, maar dat is ook opvallend), want dan worden de -100 lichtjes in diens beurt nooit geraakt maar kan de mol wel zelf nog voor +100 zorgen. Het zou achteraf gezien een beetje flauw zijn als de mol dan als enige geld verdient... dus om het eventueel verdiende geld ongedaan te maken, is er maar door de productie bedacht dat het gewoon niet meetelt.  ::rofl::

(Het kan natuurlijk zo zijn dat deze regel is bedacht om een productielid het eindtotaal niet te laten beïnvloeden, want het productielid is natuurlijk geen kandidaat... maar.. ik vind dit persoonlijk een veel betere verklaring.  ::rofl::)

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #97 Gepost op: 23-02-2020, 11:47:21 »
Zoals volgens mij een paar keer aangehaald:
Zowel het plus als mingeld in de beurt van de mol tellen niet mee. Rik zegt: eraf halen, maar volgens mij bedoelt hij daarmee: de scores worden er nu bij opgeteld (is de pot veranderd na dit portje?) en in aflevering 10 verrekenen we nog even de beurt van de mol.

Verder weet ik vrij zeker dat er 1 shot was in de beurt van nathan waarin hij te zien was met een tegenstander (ik lette er namelijk op omdat het me opviel dat ik daarvoor alleen losse shots van de tegenstander had gezien die ook uit eerdere sessies konden komen). Als nathan de mol is, is er dus een productiemedewerker ingezet (die alleen bewust of onbewust niet zo goed was in het spelletje 😂)

Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #98 Gepost op: 23-02-2020, 11:55:25 »
Rik is diegene die tegen de Mol speelt. Vervolgens het prachtige toneelstukje van Natham en zoe hier de 10de afleverings moment waarjn de Mol zich bekendmaakt. Beetje like Patirck in zn bus.

Offline Jayq

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #99 Gepost op: 23-02-2020, 11:56:10 »
Deze opdracht heeft de stand van de pot nog niet veranderd. Simpelweg omdat het resultaat van de opdracht nog niet bekend is.

Leonie +100 -200 (Leonie af)
Buddy +100 -400 (Buddy af)
Rob +100 -200 (mol af)
Mil +100 -200 (Mil af)
Nathan +200 -0 (mol af)

totaal +600 -1000

Mogelijke resultaten:
+500 -800 = -300 (Leo, Rob of Mil als mol)
+500 -600 = -100 (Buddy als mol)
+400 -1000 = -600 (Nathan als mol)