Auteur Topic: [Aflevering 8] - Doorgeven  (gelezen 16827 keer)

Offline MoLingo

  • Forumlid
  • 你懷疑我是鼹鼠嗎?
Re: [Aflevering 8] - Doorgeven
« Reactie #60 Gepost op: 29-02-2020, 23:44:48 »
Wat wel raar is: Rob zat op Leonie. Uiteindelijk bleven hij en Leonie over bij de executie. Als Leonie daadwerkelijk de mol was, had hij toen al geweten dat hij eruit lag. Ik weet niet of dat aan zijn gezicht is af te lezen, misschien wel.

Hij toont daarna echter weinig emotie, terwijl het echt een rollercoaster voor hem was: een fifty-fifty, hij tegen zijn mol en uiteindelijk ziet hij zijn mol een rood scherm krijgen. En het enige wat hij doet is ja-knikken en niets. Misschien dat het wel een complete blackout bij hem was, maar zijn gebrek aan reactie vind ik vrij opmerkelijk.
罗本是卧底! (Rob dus!)

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [Aflevering 8] - Doorgeven
« Reactie #61 Gepost op: 1-03-2020, 00:08:08 »
Slapen in een voetbalstadion?

Brugopdr. Spektakel, ontworpen voor vijf. Wind. Was er eerder teveel wind?

Mil bedankt Nathan voor de groene vrijstelling?

Buddy echt definitief geen mol, die kromp letterlijk aan de tafel. Mil keiharde maar kandidaatsexamen speler.

Nathan zie ik nog meer als mol na deze afl. op dit moment.
'Ook een fijne dag verder...’

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Doorgeven
« Reactie #62 Gepost op: 1-03-2020, 05:49:21 »
Zoals ik de executie zag. Rob staart nogal moedeloos naar het scherm van Leonie, ik denk toch in de overtuiging dat het groen zou zijn en hij dus rood zal hebben en er nu uit zou vliegen. Dat gebeurd niet en het moet eventjes inzinken.

Daarna verspreekt hij zich. Hij zegt "Ik dacht dat zij goed zat".  Waarschijnlijk bedoeld hij 'ik dacht dat zij de mol was en zou blijven'. Mil hoort het als 'ik dacht dat Leonie op de goede mol zat' en vraagt 'Op wie zat Leonie dan'. Rob realiseert zich dat als hij zegt 'ik dacht dat ze de mol was' dat hij dan al zijn kaarten weggeeft. Dat zal hij niet willen dus valt hij compleet stil.

Denk dit ook omdat ik me niet voor kan stellen dat de regie hem als mol met de executie zou dwingen om te acteren dat hij denkt dat hij eruit vliegt, moet acteren dat hij stom verbaasd is en in de biecht zich rot moet liegen dat hij door het oog van de naald gekropen is. Dan hadden ze gewoon iemand anders als laatste tegenover Leonie kunnen zetten bij het tonen van haar scherm en had de mol alleen enige verbaasdheid hoeven acteren.


Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 8] - Doorgeven
« Reactie #63 Gepost op: 1-03-2020, 06:25:26 »
Geen vooruitblik van iets wat op een finale lijkt. Ik zal mijn bedenkingen even in een spoiler plaasten, het is puur gebaseerd op de vooruitblik naar volgende week maar kan iets zeggen over wie de finale haalt.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
...óf niet!

Offline Dreyrr

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Doorgeven
« Reactie #64 Gepost op: 1-03-2020, 09:21:30 »
Voor de mensen die op Nathan zitten: in de "volgende week" grabbelt Nathan in de doos met nummer 1. Kort daarna zien we Rob bellen met de mol, welke zegt: "Ik zei: neem de eerste."

Verder viel aan alle verdenkingen te zien dat Leonie vandaag af zou vallen. Het was m.i. iets te duidelijk.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Doorgeven
« Reactie #65 Gepost op: 1-03-2020, 09:43:02 »
Zoals ik de executie zag. Rob staart nogal moedeloos naar het scherm van Leonie, ik denk toch in de overtuiging dat het groen zou zijn en hij dus rood zal hebben en er nu uit zou vliegen. Dat gebeurd niet en het moet eventjes inzinken.

Daarna verspreekt hij zich. Hij zegt "Ik dacht dat zij goed zat".  Waarschijnlijk bedoeld hij 'ik dacht dat zij de mol was en zou blijven'. Mil hoort het als 'ik dacht dat Leonie op de goede mol zat' en vraagt 'Op wie zat Leonie dan'. Rob realiseert zich dat als hij zegt 'ik dacht dat ze de mol was' dat hij dan al zijn kaarten weggeeft. Dat zal hij niet willen dus valt hij compleet stil.

Denk dit ook omdat ik me niet voor kan stellen dat de regie hem als mol met de executie zou dwingen om te acteren dat hij denkt dat hij eruit vliegt, moet acteren dat hij stom verbaasd is en in de biecht zich rot moet liegen dat hij door het oog van de naald gekropen is. Dan hadden ze gewoon iemand anders als laatste tegenover Leonie kunnen zetten bij het tonen van haar scherm en had de mol alleen enige verbaasdheid hoeven acteren.
Of hij had als mol afgesproken dat hij op Mil zou zitten, en dan is het geen verspreking. Echter, latere editing heeft hem geschaard bij de Leonie-verdenkers. Ik vind het beetje raar dat de mol dus ook Leonie heeft ingevuld, zodat ze allemaal op Leonie zaten. Waarom de mol niet op Mil laten stemmen, of op een ander? Misschien vond men dat te veel opvallen.
« Laatst bewerkt op: 1-03-2020, 09:45:08 door Run »

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [Aflevering 8] - Doorgeven
« Reactie #66 Gepost op: 1-03-2020, 10:26:29 »
Ik kreeg het idee dat Nathan ook op Rob zit.
Na de glazen brug redeneert hij in de biecht dat het mogelijk bij Rob fout gegaan is.
Hij zegt iets in de trant van: ik ben niet gek...
Maar ik moet het nog terug kijken ::vergroot::
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Doorgeven
« Reactie #67 Gepost op: 1-03-2020, 10:27:40 »
Ik kreeg het idee dat Nathan ook op Rob zit.
Na de glazen brug redeneert hij in de biecht dat het mogelijk bij Rob fout gegaan is.
Hij zegt iets in de trant van: ik ben niet gek...
Maar ik moet het nog terug kijken ::vergroot::
Dat hoorde ik ook.

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Doorgeven
« Reactie #68 Gepost op: 1-03-2020, 11:30:45 »
Opdracht 1 was wel typisch, met een taakverdeling en communicatie. Goed bedacht ::joehoe::

Opdracht 2 was geweldig! Enorm origineel en erg gelaagd ::bravo::

Opdracht 3 vond ik ook leuk met een spannende locatie. Ik denk dat het zeker wel haalbaar was, als Miljuschka tenminste meedeed. Dan had iedereen gewoon 3 kokertjes kunnen onthouden, hadden ze kunnen overleggen en stap voor stap de goede kokertjes in de goede kistjes kunnen doen. Misschien was er gemold, maar dan was er tenminste €600 verdiend in plaats van €80. Maar goed :P

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: [Aflevering 8] - Doorgeven
« Reactie #69 Gepost op: 1-03-2020, 11:44:30 »
Heel fijne aflevering wat mij betreft: zowel chaos, tactiek en actie! Ik genoot ervan in elk geval! ::bravo::
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: [Aflevering 8] - Doorgeven
« Reactie #70 Gepost op: 1-03-2020, 12:18:12 »
Bijzonder om te zien dat zoveel mensen hier nog niet op Nathan zitten na o.a. De braille theorie.

Maar je ziet het eigenlijk aan alles.
Miljuschka verdacht hem op het begin maar nu kregen we haar verdenking niet meer te zien.

Het is zó duidelijk dat hij de Mol is. Je ziet precies hoe de regie het stuurt, iedereen laat zeggen: ‘nathan kan echt de mol niet zijn’ als je de makers een beetje kent na soortgelijke gevallen als Dennis en Milouska..

Bovendien haalt hij alleen geld binnen (minimale bedragen) als de rest niks inbrengt. Kijk naar opdracht 1, en dan dat extra fanatieke ook. Bij de waaiers gaat ie ook voor 250. Echt zo mollerig. Snap ook echt niet dat de kandidaten dit niet door lijken te hebben en daarom heb ik ook het idee dat er veel word gerommeld met de verdenkingen. Já, ik geloof oprecht dat niet iedereen op Leonie zat.

Offline MoLingo

  • Forumlid
  • 你懷疑我是鼹鼠嗎?
Re: [Aflevering 8] - Doorgeven
« Reactie #71 Gepost op: 1-03-2020, 12:23:11 »
Net voor de test: een random schilderij van een man met een hoed...  :D

罗本是卧底! (Rob dus!)

Offline MoLingo

  • Forumlid
  • 你懷疑我是鼹鼠嗎?
Re: [Aflevering 8] - Doorgeven
« Reactie #72 Gepost op: 1-03-2020, 12:41:29 »
Bijzonder om te zien dat zoveel mensen hier nog niet op Nathan zitten na o.a. De braille theorie.

Maar je ziet het eigenlijk aan alles.
Miljuschka verdacht hem op het begin maar nu kregen we haar verdenking niet meer te zien.

Het is zó duidelijk dat hij de Mol is. Je ziet precies hoe de regie het stuurt, iedereen laat zeggen: ‘nathan kan echt de mol niet zijn’ als je de makers een beetje kent na soortgelijke gevallen als Dennis en Milouska..

Bovendien haalt hij alleen geld binnen (minimale bedragen) als de rest niks inbrengt. Kijk naar opdracht 1, en dan dat extra fanatieke ook. Bij de waaiers gaat ie ook voor 250. Echt zo mollerig. Snap ook echt niet dat de kandidaten dit niet door lijken te hebben en daarom heb ik ook het idee dat er veel word gerommeld met de verdenkingen. Já, ik geloof oprecht dat niet iedereen op Leonie zat.
Morse-code bedoel je? Hoewel het geen exacte wetenschap is vind ik het een interessante theorie.

Overigens geeft Miljuschka in aflevering 6 (bij de test) zelf uitleg over waarom ze Nathan niet meer lijkt te verdenken. In het begin inderdaad wel, maar ze heeft Nathan gaandeweg beter leren kennen waardoor ze gelooft dat hij het niet is. Haar verdenkingen richting Nathan krijgen we inderdaad niet meer te zien, omdat die er niet zijn.
罗本是卧底! (Rob dus!)

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Doorgeven
« Reactie #73 Gepost op: 1-03-2020, 12:46:31 »
Morse-code bedoel je? Hoewel het geen exacte wetenschap is vind ik het een interessante theorie.
Van Natha* R*tje* naar Nathan de m*l. Ik snap het niet.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 8] - Doorgeven
« Reactie #74 Gepost op: 1-03-2020, 12:49:39 »
Als je de spaties verschuift kan een R opeens een andere letter worden.

Ik vind het gedeeltelijk ver gezocht, maar ook wel weer erg toevallig.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Doorgeven
« Reactie #75 Gepost op: 1-03-2020, 12:51:15 »
Als je de spaties verschuift kan een R opeens een andere letter worden.

Ik vind het gedeeltelijk ver gezocht, maar ook wel weer erg toevallig.
Dus .... het is maar wat je er in wilt zien.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 8] - Doorgeven
« Reactie #76 Gepost op: 1-03-2020, 12:56:02 »
Er had inderdaad ook PANEMBHR kunnen staan.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline MoLingo

  • Forumlid
  • 你懷疑我是鼹鼠嗎?
Re: [Aflevering 8] - Doorgeven
« Reactie #77 Gepost op: 1-03-2020, 12:56:20 »
Van Natha* R*tje* naar Nathan de m*l. Ik snap het niet.
Lastig uit te leggen. Met de info uit de laatste aflevering kon de reeks NATHANRUTJES niet meer gemaakt worden. NATHANDEMOL kan nog wel, als in de laatste aflevering maar twee opdrachttitels zijn zonder spaties (wat goed mogelijk is).
罗本是卧底! (Rob dus!)

Offline MoLingo

  • Forumlid
  • 你懷疑我是鼹鼠嗎?
Re: [Aflevering 8] - Doorgeven
« Reactie #78 Gepost op: 1-03-2020, 13:01:27 »
Dus .... het is maar wat je er in wilt zien.
Denk ik ook, hoewel het mij nog niet gelukt is om daarmee een betonbuis te bouwen voor in de Rob-tunnel.  ::rofl::
罗本是卧底! (Rob dus!)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Doorgeven
« Reactie #79 Gepost op: 1-03-2020, 13:13:00 »
Bijzonder om te zien dat zoveel mensen hier nog niet op Nathan zitten na o.a. De braille theorie.

Maar je ziet het eigenlijk aan alles.
Miljuschka verdacht hem op het begin maar nu kregen we haar verdenking niet meer te zien.

Het is zó duidelijk dat hij de Mol is. Je ziet precies hoe de regie het stuurt, iedereen laat zeggen: ‘nathan kan echt de mol niet zijn’ als je de makers een beetje kent na soortgelijke gevallen als Dennis en Milouska..

Bovendien haalt hij alleen geld binnen (minimale bedragen) als de rest niks inbrengt. Kijk naar opdracht 1, en dan dat extra fanatieke ook. Bij de waaiers gaat ie ook voor 250. Echt zo mollerig. Snap ook echt niet dat de kandidaten dit niet door lijken te hebben en daarom heb ik ook het idee dat er veel word gerommeld met de verdenkingen. Já, ik geloof oprecht dat niet iedereen op Leonie zat.

Precies dit. Vooral hoe de regie stuurt dat hij het echt niet kan zijn  ::rofl::

Zo duidelijk