Auteur Topic: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Kettingreacties  (gelezen 27763 keer)

Offline MissLeonie91

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Kettingreacties
« Reactie #40 Gepost op: 29-02-2020, 22:08:12 »
Ik vond Nathan hier erg onmols.

Rob was weer typisch Rob al het hele seizoen.. Lijkt het onwijs goed te doen maar er komt nooit echt specifiek door hem geld in de pot. Hij liet Nathan veel posten pakken en het is dat Nathan zo extreem hard fietste dat er geld in de pot kwam.. Ik had verwacht dat hij net te laat binnen zou komen met het geld (of waar Rob op hoopte)

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Kettingreacties
« Reactie #41 Gepost op: 29-02-2020, 22:08:54 »
Leuk middagje als mol:

- Lekker op zijn gemakje als laatste vertrekken
- "oh shit is het nu 5 of 6" - wacht laten we even Rob bellen en vooral niet naar miljushka vragen!
- Oh wacht ik zie dat Leonie is aangehouden, laat mij even aansluiten zodat ik ook wordt aangehouden, scheelt weer wat tijd.
- Yo cameraman! kijk wat hier staat. Wat buddy? SMOL! Laat mij even met de fiets naar de stoeprand toe parkeren zodat je een mooie shot krijgt!
- Oh volgensmij is de tijd zo op, laat ik even met MIljushka en Rob bellen
- Oh jammer niet genoeg tijd, laat ik maar even de tour de france simuleren, ff lekker hard fietsen want dat kon ik net natuurlijk niet doen!

Offline molayze

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Kettingreacties
« Reactie #42 Gepost op: 29-02-2020, 22:17:54 »
Mil heeft haar rode waaier weer bij zich. (blijft een verdacht iets met die Chinese tekens op de rode waaiers).

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Kettingreacties
« Reactie #43 Gepost op: 29-02-2020, 22:22:29 »
Rob was weer typisch Rob al het hele seizoen.. Lijkt het onwijs goed te doen maar er komt nooit echt specifiek door hem geld in de pot. Hij liet Nathan veel posten pakken en het is dat Nathan zo extreem hard fietste dat er geld in de pot kwam.. Ik had verwacht dat hij net te laat binnen zou komen met het geld (of waar Rob op hoopte)

Ik kom mijn Rob-tunnel niet meer uit!
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Kettingreacties
« Reactie #44 Gepost op: 29-02-2020, 22:22:40 »
Nathan moet switchen. Van fiets en ook van rol. Zo wint hij vertrouwen voor het tweede spel. Waarin hij de sleutelrol heeft en het spel op gang brengt. Die 250 heeft hij er al uitgespeeld in de laseropdracht. En klopt de pot wel?

Offline Jooffab

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Kettingreacties
« Reactie #45 Gepost op: 29-02-2020, 22:25:28 »
Mil zaait wel veel verwarring deze opdracht.
Mol waait wel veel verwarring deze opdracht. ::vlaglinks::
Fabienne

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Kettingreacties
« Reactie #46 Gepost op: 29-02-2020, 22:30:54 »
De Chinese politie is hier de mol!

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Kettingreacties
« Reactie #47 Gepost op: 29-02-2020, 22:31:33 »
In het begin van de fietsopdracht:
Mil tegen Rob: "Hoe heet die fietser ook alweer? "
Rob: "Dumoulin"
Mil:  "Ja, Dumoulin, ja ja. Ik denk Dumoulin

Een beetje vergezocht, maar met een beetje spraakgebrek zeg je 'De Mollin' in plaats van Dumoulin.
Is Mil de vrouwelijk mol (De Mollin  ::tandpastasmiley::) van dit jaar?

Offline molayze

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Kettingreacties
« Reactie #48 Gepost op: 29-02-2020, 22:35:48 »
Is er iets verdacht met de kleuren die op t kaartje staan?

Blauw, oranje, wit, groen.

Enige dingen die ik er mee zou kunnen doen:
- Welke vlaggen hebben deze kleuren? (Ivoorkust is letterlijk oranje wit groen in volgorde, ontbreekt alleen blauw, verder zou India kunnen met een blauw symbool in het midden. Blauw in het midden, de naam met een B (van blauw) is Buddy die als gezochte in het midden staat, maar lijkt me te ver gezocht.)
- 20e letter: Van links naar rechts en in een lus terug aansluiten, kom je uit bij de B van blauw.
- 20e letter: van elk woord de 20e letter (in een lus tellen), krijg je de letters W R I N.
- aantal letters per kleur, 5, 6, 3, 5 = e, f, c, e in alfabet of bij elkaar optellen = 19, 19e letter in alfabet = S (zie ik geen hint in)
- De laatste letters pakken van elk woord, krijg je w e t n, kan je verwisselen naar newt = watersalamander (geen idee wat je hiermee kan), went = ging (in engels).
- Kan bijna Nathan Rutjes spellen met de letters: Blw oe wi gro blijft over, dit kan je er van maken: natan ru?je?. Rob kan je er wel uithalen, maar dat is ook niet zo moeilijk.
- Als je de kleuren mixt krijg je deze kleur: #809D80 (https://trycolors.com/?try=1&0000ff=0&ff7500=0&ffffff=0&00ff00=0)
« Laatst bewerkt op: 29-02-2020, 23:53:49 door molayze »

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Kettingreacties
« Reactie #49 Gepost op: 29-02-2020, 22:36:09 »
Ik zou hier denken dat de mol liever met de fiets gaat, daar kun je vertragen of rondjes rijden zonder dat iemand het merkt (een foute route geven valt meer op). Maar Nathan brengt wel €250 binnen (al is het weinig).

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Kettingreacties
« Reactie #50 Gepost op: 29-02-2020, 22:39:02 »
De mol zit inderdaad liever op de fiets.

- Verdacht dat Nathan meteen met de fiets wil (maar misschien is het logisch aangezien hij het sportiefste is)
- Buddy die ook meteen op de fiets wil en meteen leonie met zich meetrekt zodat er niet meer over gediscussieerd kan worden.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Kettingreacties
« Reactie #51 Gepost op: 29-02-2020, 22:41:18 »
Denk dat het ook teveel was opgevallen als de meest sportieve man niet wil fietsen maar aan een tafel wil gaan staan. Of helemaal verkeerd fiets op de goede aanwijzingen van Rob. Dit was een goede keus. Zeker met oog op de opdracht erna, waar Nathan het spel moet verdelen ;)

Offline molayze

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Kettingreacties
« Reactie #52 Gepost op: 29-02-2020, 22:42:02 »
Nathan: "Ik moet even mijn rijbewijs laten zien". Daarmee geeft hij informatie door aan de politie. Nah, zal wel te ver gezocht zijn.  :P

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Kettingreacties
« Reactie #53 Gepost op: 29-02-2020, 22:42:31 »
- Buddy die ook meteen op de fiets wil en meteen leonie met zich meetrekt zodat er niet meer over gediscussieerd kan worden.
Scherp.

Zal de afspraak met Mikjuschka wel zijn. Ik denk dat ze Rob en Leonie in de gaten wilden houden. Misschien gaat Buddy daarom ook even bij de politie buurten.  ;D
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Kettingreacties
« Reactie #54 Gepost op: 29-02-2020, 22:51:21 »
Scherp.

Zal de afspraak met Mikjuschka wel zijn. Ik denk dat ze Rob en Leonie in de gaten wilden houden. Misschien gaat Buddy daarom ook even bij de politie buurten.  ;D

Dat idee had ik ook. Leonie wordt aangehouden en ineens staat Buddy daar ook.  ::rofl::

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Kettingreacties
« Reactie #55 Gepost op: 29-02-2020, 22:55:11 »
sowieso was Buddy de hele tijd bij Leonie in de buurt... Om haar te checken, of...?

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Kettingreacties
« Reactie #56 Gepost op: 29-02-2020, 22:56:45 »
Op zich vanuit de nathan tunnel gedacht is goed doen in deze opdracht niet raar als sporter. Het zou kunnen dat hij van tevoren heeft bedacht d4ze opdracht doe ik goed mijn best omdat het anders vreemd overkomt.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Kettingreacties
« Reactie #57 Gepost op: 29-02-2020, 22:58:49 »
Op zich vanuit de nathan tunnel gedacht is goed doen in deze opdracht niet raar als sporter. Het zou kunnen dat hij van tevoren heeft bedacht d4ze opdracht doe ik goed mijn best omdat het anders vreemd overkomt.

Plus dat hij de volgende opdracht weet dat hij het spel moet gaan duidelijk maken, verdelen. Viel toch niet op omdat hij even daarvoor als enige geld naar binnen fietst.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Kettingreacties
« Reactie #58 Gepost op: 29-02-2020, 23:03:22 »
Plus dat hij de volgende opdracht weet dat hij het spel moet gaan duidelijk maken, verdelen. Viel toch niet op omdat hij even daarvoor als enige geld naar binnen fietst.
Hier geld binnenhalen heeft niks te maken met de tweede opdracht. Het is, als hij de mol is, onnodig geld in de pot brengen en ook niet nodig om verdenkingen van zich af te schudden, want hij wordt amper verdacht.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline MissLeonie91

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Kettingreacties
« Reactie #59 Gepost op: 29-02-2020, 23:37:21 »
Hier geld binnenhalen heeft niks te maken met de tweede opdracht. Het is, als hij de mol is, onnodig geld in de pot brengen en ook niet nodig om verdenkingen van zich af te schudden, want hij wordt amper verdacht.

Precies dit.. In het begin is het als mol zijnde best slim om af en toe (een klein) bedrag te winnen voor de groep of als je erg verdacht wordt. Nathan wordt al niet verdacht door de groep dus waarom zou hij dat doen?

Ik ga weer terug mijn Rob tunnel in