Auteur Topic: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Kettingreacties  (gelezen 27764 keer)

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Kettingreacties
« Reactie #60 Gepost op: 29-02-2020, 23:42:22 »
Typisch Mil-momentje...

Ze stuurt Leonie naar het verste punt en ze begrijpt het allemaal zo goed.
En dan: "Waarom stuur je Nathan niet naar dat verste punt? Die kan dat het best als sportman"

Ze maakt de fout, gaat dan uitleggen hoe het wel moet en geeft snoeihard Rob de schuld.

En ik moet nog terugkijken, maar haar telefoon valt uit? En is op een gegeven moment zelfs helemaal weg?

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Kettingreacties
« Reactie #61 Gepost op: 29-02-2020, 23:43:51 »
SMOL waar Buddy stilstaat.

Staat mijn naam toch nog in het programma. Leuk!

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Kettingreacties
« Reactie #62 Gepost op: 1-03-2020, 00:14:40 »
Had Nathan niet een makkelijke korte route in het begin?
'Ook een fijne dag verder...’

Offline sejdisejdi

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Kettingreacties
« Reactie #63 Gepost op: 1-03-2020, 00:17:18 »
De kaart van het spel.

er lijken 3 losse rode en groene fietsen te zijn en alle witte fietsen staan op dezelfde plek.

Offline sejdisejdi

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Kettingreacties
« Reactie #64 Gepost op: 1-03-2020, 00:23:02 »
Het moet toch vrij makkelijk geweest zijn om iig twee Blauw, rood, wit combi's binnen te slepen. Das praktisch een rondje om het meer.

De kortste route om alle kleuren te krijgen is maar zo een 5km en niet bepaald lastig
« Laatst bewerkt op: 1-03-2020, 10:34:23 door Heinz, Reden: berichten samengevoegd »

Offline lunatic1985

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Kettingreacties
« Reactie #65 Gepost op: 1-03-2020, 00:47:46 »
Met de beelden die we van Nathan te zien krijgen lijkt alles bij hem perfect te zijn gelopen.

Maar gezien de kleine afstanden, en het feit dat hij niet de verste oranje fiets hoefde te halen, had hij als topsporter makkelijk 3x van fiets kunnen wisselen.

Die witte fietsen staan ook niet geheel toevallig bij elkaar. Kan een opdracht voor de mol geweest zijn om op een subtiele manier de overige witte fietsen te saboteren/te laten verdwijnen.   

Zou zomaar kunnen dat Nathan deze opdracht precies zo heeft uitgevoerd als opgedragen (zelf geen 550 binnenhalen en zorgen dat niemand anders 550 binnenhaalt). Maar doordat de rest in deze simpele opdracht, met heel eenvoudige plattegrond, nog niet in staat is om 1 fiets te vinden ::ohno:: lijkt het alsof Nathan onnodig 250 euro heeft binnengebracht.

Offline sejdisejdi

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Kettingreacties
« Reactie #66 Gepost op: 1-03-2020, 00:55:44 »
Buddy lijkt ook pal langs de orangefiets te hebben gefietst. Wat wel verwarrend is, is dat Jinchengzhai st. ineens een heel kort stukje Zhanglan st. wordt genoemd en vervolgens weer verder gaat als Jinchengzhai st. dus misschien dat buddy hem gewoon gemist heeft. Maar als hij het in een keer gezien had, was hij vrij makkelijk bij de witte fiets gekomen.

Edit: Buddy fietst echt heel raar. Gaat uiteindelijk richting de fiets van Leonie, wat volledig de verkeerde kant op is. Dat verklaard ook waarom leonie en buddy mekaar nog tegen komen.

Dat leonie die oranje fiets gevonden heeft is wel een wondertje hoor, want die was echt een pokke eind weg. Zeker als je de politie controle meetelt.
« Laatst bewerkt op: 1-03-2020, 01:00:28 door sejdisejdi »

Offline sejdisejdi

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Kettingreacties
« Reactie #67 Gepost op: 1-03-2020, 01:23:43 »
VOLLEDIGE FIETS KAART

Rood is de route van leonie
Bruin is de route van buddy
Groen is de route van nathan

Wat opvalt:
-Die politie controle lijkt wel erg veel tijd in te nemen, wat deze opdracht dus vrijwel onmogelijk maakt (met uitzondering van misschien de route van Nathan die heel misschien wel de groene binnen had kunnen krijgen)
-Nathan fiets met een omweg terug. Dus langs de noordkant van het meer ipv de zuidkant
-Buddy fietst ongelooflijk scheef. Die was echt op ontdekkingsreis denk ik.
-Leonie weet haar fiets te vinden wat toch wel een hele prestatie is aangezien die erg ver weg staat.
-Als de kandidaten 1.5 - 2 uur hadden gekregen was deze opdracht redelijk te doen, maar 30 minuten is vrij belachelijk gezien de afstanden die ze moeten afleggen. Denk dat de warmte een groot rol hierin gespeeld heeft.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Kettingreacties
« Reactie #68 Gepost op: 1-03-2020, 04:16:31 »
Ik zou hier denken dat de mol liever met de fiets gaat, daar kun je vertragen of rondjes rijden zonder dat iemand het merkt (een foute route geven valt meer op). Maar Nathan brengt wel €250 binnen (al is het weinig).

Buddy haalde 80 euro op bij de derde opdracht. Totaal deze aflevering 330 euro verdiend. Ruim 75% daarvan is verdienste van Nathan. Vrij fors aandeel wel naar mijn mening.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Kettingreacties
« Reactie #69 Gepost op: 1-03-2020, 05:26:45 »
Hier geld binnenhalen heeft niks te maken met de tweede opdracht. Het is, als hij de mol is, onnodig geld in de pot brengen en ook niet nodig om verdenkingen van zich af te schudden, want hij wordt amper verdacht.

Hij werd amper verdacht. Maar hoe verdacht is het als een ex-voetballer en voetbaltrainer die alle dagen sport ineens achter een tafel wil gaan staan of amper kon fietsen en bij geen wissel aan komt? Het is maar 250 van de 1650 euro, erg kleine schadepost zo.

En ik redeneer - inderdaad vanuit de Nathan tunnel - daarbij dat als hij de eerste opdracht verknalt het meer in de gaten zou lopen dat enige uren later stomtoevallig Nathan alweer als eerste mag starten, direct door heeft wat er allemaal mogelijk is en er vol in springt. (Normaal speelt hij altijd op zeker en nu start hij meteen met gokken en bluffen)

Buddy haalde 80 euro op bij de derde opdracht. Totaal deze aflevering 330 euro verdiend. Ruim 75% daarvan is verdienste van Nathan. Vrij fors aandeel wel naar mijn mening.

Het is maar hoe je het bekijkt. Hij heeft feitelijk maar 250 van 1650 euro binnen gebracht. Buddy voegt er nog 80 (van ook een dergelijk bedrag) aan toe.

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Kettingreacties
« Reactie #70 Gepost op: 1-03-2020, 07:54:50 »
Rob heeft het slim gedaan zorgen dat Nathan kleine afstanden doet kleine bedragen vertrouwen kweken en Mil de zware werk doen. Mooie mol actie.

Offline Vl4d

  • Forumlid
  • Soms wel, soms niet
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Kettingreacties
« Reactie #71 Gepost op: 1-03-2020, 07:57:31 »
Rob heeft het slim gedaan zorgen dat Nathan kleine afstanden doet kleine bedragen vertrouwen kweken en Mil de zware werk doen. Mooie mol actie.

Welk zware werk?  ???
Ik heb Mil vooral flink met haar waaier zien wapperen.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Kettingreacties
« Reactie #72 Gepost op: 1-03-2020, 08:53:47 »
Mol eh Mil geeft het volgende door:
- onjuiste of op zijn minst onduidelijke informatie (Buddy komt dan ook de kaart controleren en merkt op "je zei ..." waar Mol eh Mil op reageert "Nee, ik zei ..."
- 2 portofoons

De kettingreacties die ontstaan:
- problemen met Buddy (die snapt niks van Rob) en Nathan (want Mil zaait verwarring) (en dacht ook met Leonie omdat de boodschap van Rob niet wordt begrepen door Leonie)

Demollin wind in plaats van Dumoulin wint. Rondemiss in haar gele outfit. Kijk me eens mooi eh mol zijn.

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Kettingreacties
« Reactie #73 Gepost op: 1-03-2020, 10:44:33 »

Demollin wind in plaats van Dumoulin wint. Rondemiss in haar gele outfit. Kijk me eens mooi eh mol zijn.

Moulin = molen = mil

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Kettingreacties
« Reactie #74 Gepost op: 1-03-2020, 10:53:27 »
Mooie opdracht, eentje om nog eens een keer te bekijken - en acties van mol Rob beter onder de loep te nemen - dus zo kan je fietsen in China, wat is Amsterdam dan mooi...

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Kettingreacties
« Reactie #75 Gepost op: 1-03-2020, 11:22:49 »
Zou Rob Nathan niet bewust ook naar de politie hebben kunnen sturen? Wanneer Leonie en Buddy samen bij de politie belanden, zal Rob dit zonder twijfel van Miljuschka gehoord hebben. Zoiets is gewoon te grappig/opvallend om niet met elkaar aan de plattegrond te bespreken. Het was dan misschien wel praktischer geweest als Rob had gezegd: "Oké, Nathan, we pakken even een afslag eerder en rijden even later weer de hoofdweg op, zodat jij niet óók langs de politie komt!"

Ik geloof in elk geval niet dat de Chinese(!) politie van een Mol aan zou nemen dat er een paar mensen gestopt moeten worden. Maar ik geloof zeker wél dat de Mol daar z'n voordeel mee zou doen. ::vergroot::
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Kettingreacties
« Reactie #76 Gepost op: 1-03-2020, 11:32:41 »
Als Mol zou ik ook een sleutelpositie willen hebben en bij de telefoons willen staan.

Hier heb je invloed op meerdere personen en meer geld uit de pot houden, dan wanneer je als Mol in je eentje gaat fietsen.

Ik zou voor de fietsende kandidaten de moeilijkste en verste route kiezen.
Zijstraten, opritjes, straatnamen, vele omschrijvingen ect ect...

Ik denk dat ik het niet moeilijker maak dan het is.
Volgens mij zou iedereen die de Mol is, zo te werk zal gaan.

Wat Rob deed is niet echt slim oftewel Mols te noemen.
Zo dichtbij een lokatie aanwijzen. Duidelijk en oprecht.
Hij geeft de snelste en kortste route naar geld aan Nathan door.

Het is duidelijk dat Mil de leiding neemt en 2 kandidaten voor zich neemt.
De verste lokaties voor ze in petto heeft en door haar onduidelijke communicatie, een kettingreactie creëert waardoor iedereen de weg kwijt raakt.

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Kettingreacties
« Reactie #77 Gepost op: 1-03-2020, 12:08:44 »
Hele forum: Rob of Nathan is de mol.
Deze opdracht: Mil en Buddy maken er een zootje van, terwijl Rob en Nathan het geld binnenharken.  ???

Het is duidelijk dat Mil de leiding neemt en 2 kandidaten voor zich neemt.
De verste lokaties voor ze in petto heeft en door haar onduidelijke communicatie, een kettingreactie creëert waardoor iedereen de weg kwijt raakt.
Raar dat ze halverwege opeens zegt dat ze denkt dat Buddy door Rob wordt aangestuurd. Rob heft echt geen idee waar Buddy is en bij welke straat hij moet afslaan.
Tell me what your telescope says

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Kettingreacties
« Reactie #78 Gepost op: 1-03-2020, 12:14:51 »
En 'opeens' is haar telefoon uitgegaan. Later helemaal weg. Wel zeggen tegen Rob, dat het idioot is dat hij Nathan niet naar het verste punt stuurt. Ze heeft Leonie daar zelf naar toegestuurd. Dat was dubbel gaan tellen: en veel te veel tijd en veel te ver weg. En Rob krijgt de schuld.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Kettingreacties
« Reactie #79 Gepost op: 1-03-2020, 12:15:14 »
Tom Dumoulin heeft wel de Giro d'Italia gewonnen, laat die nou ook effe langskomen. Maglia Rosa.

Hele forum: Rob of Nathan is de mol.
Deze opdracht: Mil en Buddy maken er een zootje van, terwijl Rob en Nathan het geld binnenharken.  ???
Zo'n 2000 jaren geleden was heel het wieisdemol forum bezet door soldaten van de veldheer Garfield. Heel het forum? Nee, een klein groepje bleef dapper weerstand bieden aan de overheersers en maakt het leven van de Rob&Nathan verdenkers bepaald niet gemakkelijk.




« Laatst bewerkt op: 1-03-2020, 12:48:46 door foxhunter »