Auteur Topic: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Je draai vinden  (gelezen 16662 keer)

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Je draai vinden
« Reactie #40 Gepost op: 29-02-2020, 23:24:30 »
Kan ook als kandidaat slim zijn. Als er steeds gedraaid wordt, dan komen zijn foute antwoorden steeds bij zijn concurrenten terecht! Best slim.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Je draai vinden
« Reactie #41 Gepost op: 29-02-2020, 23:24:48 »
Hele toffe opdracht! Wel jammer dat we niet alle vragen te zien kregen.

Dat is het probleem van de Nederlandse Mol in een notendop. Eindelijk een leuke, intelligente opdracht, maar die wordt halverwege kapotgemonteerd voor onsamenhangende sfeershots en koddige muziekjes. Style wint het bij de huidige productieploeg altijd van substance, zodat er uit opdrachten niets meer af te leiden valt.
Woosie down?

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Je draai vinden
« Reactie #42 Gepost op: 29-02-2020, 23:48:56 »
Het begin was veelbelovend, maar uiteindelijk is een deel van de opdracht toch behoorlijk vaag gemonteerd. Dat vond ik wel teleurstellend. Ik zie Mil in het begin een aantal verkeerde antwoorden geven en opeens staat ze bovenaan.

Nathan en met opzet de vrijstelling aan Mil geven...
- Als kandidaat is het raar om hem aan een andere kandidaat te geven. Je geeft een concurrent een voordeel over jou.
- De Mol die iemand selecteert om te bevoordelen. Kan, maar ik vind het in het kader van een gelijk speelveld niet ideaal.  Enige reden die ik kan bedenken in dit scenario, dat is besloten hem te geven aan de kandidaat die het langst overblijft en dus beter gespeeld heeft dan de andere kandidaten.
- De kandidaat die hem aan de Mol schenkt, lijkt ook niet logisch want je geeft een potentieel voordeel op.

Als er opzet is, is hier denk ik bedoeld dat hij met opzet een verkeerd antwoord gaf in de hoop dat zij zou draaien. Had zij de laatste draai?
« Laatst bewerkt op: 29-02-2020, 23:53:55 door Tarballs »

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Je draai vinden
« Reactie #43 Gepost op: 1-03-2020, 00:23:50 »
Nathan de spelverdeler, die moet starten zodat iedereen direct in de eerste beurt duidelijk ziet wat er mogelijk is. Hij wint bijna maar gunt Mil de vrijstelling. Je denkt toch niet dat hij met zijn geheugen die tweede naam niet wist? Hij heeft de vrijstelling ook niet nodig, hij is de mol. En geniet!

Waarom zou een Mol dezelfde kandidaat tot 2x toe een vrijstelling geven?
Vorige week heeft Nathan de groene kaart aan Mil gegeven en nu werpt hij haar een groene vrijstelling in haar schoot? Dat gaat er bij mij niet in...  ::ohno::

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Je draai vinden
« Reactie #44 Gepost op: 1-03-2020, 00:39:50 »
Waarom zou een Mol dezelfde kandidaat tot 2x toe een vrijstelling geven?
Vorige week heeft Nathan de groene kaart aan Mil gegeven en nu werpt hij haar een groene vrijstelling in haar schoot? Dat gaat er bij mij niet in...  ::ohno::

Nee dit kan echt niet ::ohno::

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Je draai vinden
« Reactie #45 Gepost op: 1-03-2020, 00:50:15 »
Patrick en Art zijn we vergeten?  :P
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Je draai vinden
« Reactie #46 Gepost op: 1-03-2020, 01:34:23 »
Al is dit blijkbaar geen opdracht om een vrijstelling voor de finale, maar "de volgende executie", ik vind dit mogelijk de beste opdracht voor een dergelijke vrijstelling die er ooit is geweest. Je vindt er geen mol mee, maar het is wel super spannend. Wat dat betreft jammer dat een deel van de vragen wordt overgeslagen.

Offline sejdisejdi

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Je draai vinden
« Reactie #47 Gepost op: 1-03-2020, 01:41:05 »
Al is dit blijkbaar geen opdracht om een vrijstelling voor de finale, maar "de volgende executie", ik vind dit mogelijk de beste opdracht voor een dergelijke vrijstelling die er ooit is geweest. Je vindt er geen mol mee, maar het is wel super spannend. Wat dat betreft jammer dat een deel van de vragen wordt overgeslagen.

Ja die timeskip was wel een anticlimax. Ik snap dat ze een tijdslimiet hebben voor opdrachten, maar het had wel echt een nagelbijter kunnen zijn als ze deze van begin tot eind hadden laten zien.

@WIDM_Regie: misschien een ideetje voor de volgende extra beeldmateriaal? Gewoon de hele opdracht in detail uitzenden

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Je draai vinden
« Reactie #48 Gepost op: 1-03-2020, 02:18:53 »
Patrick en Art zijn we vergeten?  :P
Die heeft Art nooit een vrijstelling gegeven, alleen een joker.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline IDM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Je draai vinden
« Reactie #49 Gepost op: 1-03-2020, 03:41:32 »
Hele toffe opdracht! Wel jammer dat we niet alle vragen te zien kregen.

Ja indd. Ook de vraag over de continenten horen we, maar het antwoord wordt door Rik niet
(door? ::tandpastasmiley::)gegeven.
Had ook alles wel willen zien!
Laten we jabberen.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Je draai vinden
« Reactie #50 Gepost op: 1-03-2020, 05:23:23 »
De Mol zal allicht een goed antwoord opschrijven, en dat doorschuiven naar degene die hem het minst verdenkt. Of eerst een fout antwoord om het spel op gang te brengen (Rob), en daarna een goed antwoord en naar die persoon toe. Mijn eerste gedachte is dat de Mol dus altijd zal draaien. Bij terugkijken eens kijken wie dat deden, bij wie dat antwoord terecht kwam, en of diegene de draaier verdacht of niet. Leuk puzzeltje. :)
Niet-draaiers minder verdacht hier m.i.

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Je draai vinden
« Reactie #51 Gepost op: 1-03-2020, 08:05:02 »
Alleen voor deze test.

Dat dacht ik ook, maar er wordt hier in verschillende topics gepraat over een "vrijstelling voor de finale", dus ik dacht dat ik ergens iets gemist had

Ja die timeskip was wel een anticlimax. Ik snap dat ze een tijdslimiet hebben voor opdrachten, maar het had wel echt een nagelbijter kunnen zijn als ze deze van begin tot eind hadden laten zien.

@WIDM_Regie: misschien een ideetje voor de volgende extra beeldmateriaal? Gewoon de hele opdracht in detail uitzenden

Inderdaad, dít is nu echt iets voor in het extra beeldmateriaal!
« Laatst bewerkt op: 1-03-2020, 08:10:51 door DigiMol »
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Online Molekule

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Je draai vinden
« Reactie #52 Gepost op: 1-03-2020, 08:36:44 »
Waarom zou een Mol dezelfde kandidaat tot 2x toe een vrijstelling geven?
Vorige week heeft Nathan de groene kaart aan Mil gegeven en nu werpt hij haar een groene vrijstelling in haar schoot? Dat gaat er bij mij niet in...  ::ohno::

Precies, Nathan is dan ook de mol niet.
Er wordt wel goed verstopt dat hij Mil verdenkt, valt op.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Je draai vinden
« Reactie #53 Gepost op: 1-03-2020, 08:58:43 »
Volgende test.

Omdat het aflevering 8 was zullen mensen wel denken dat volgende week (aflevering 9) de finale is. Met 4 personen.

Dat is echter niet terecht want dan had Rik dat wel gezegd. Niettemin is een finale met 4 personen nog wel een mogelijkheid. Ik hoop echter dat er volgende week nog iemand afvalt. Ondanks dat een finale met 4 personen best leuk is.

Offline Goovi

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Je draai vinden
« Reactie #54 Gepost op: 1-03-2020, 09:20:14 »
Werd er nou, bij de vraag over de vlaggen op het molgeld, ook een antwoord 20 gegeven?  ::vergroot::
En zo ja, weet iemand van wie dit antwoord kwam?

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Je draai vinden
« Reactie #55 Gepost op: 1-03-2020, 10:26:00 »
Die heeft Art nooit een vrijstelling gegeven, alleen een joker.

Wel meer dan een...



Detail uit tekening van Vriendlief (2011, tekening 4)
::rofl::

Nee, ik vind het ook niet geloofwaardig dat een Mol twee keer op rij dezelfde kandidaat een vrijstelling geeft.

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Je draai vinden
« Reactie #56 Gepost op: 1-03-2020, 10:36:00 »
Ik ook niet...dus óf hij is niet de mol óf bij minimaal 1 van de keren deed ie t niet expres

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Je draai vinden
« Reactie #57 Gepost op: 1-03-2020, 10:51:29 »
De vraag over het Mol geld, 500 euro, is toevallig het biljet met de omgekeerde ?
Of staat er gewoon Mil ?

Mil krijgt toevallig de vraag over hoeveel tekens in het Chinees  is de Mol

3= M

Even je draai vinden Mil om het juiste antwoord voor je neer te leggen
« Laatst bewerkt op: 1-03-2020, 13:33:38 door Thiago »

Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Je draai vinden
« Reactie #58 Gepost op: 1-03-2020, 10:53:07 »
Ik ook niet...dus óf hij is niet de mol óf bij minimaal 1 van de keren deed ie t niet expres
Als hij wel mol is kan hij het toch gunnen aan best presterende kandidaat...wat dan toevallig mil blijkt te zijn...

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Je draai vinden
« Reactie #59 Gepost op: 1-03-2020, 11:38:49 »
Als hij wel mol is kan hij het toch gunnen aan best presterende kandidaat...wat dan toevallig mil blijkt te zijn...

Dat zou ik dan toch jammer vinden ...als Nathan haar eerst bewust een rood scherm niet laat zien en daarna bewust haar weer gratis doorstuurt naar aflevering 9. Ik zou dan gehoopt hebben dat hij als Mol zou proberen zelf de vrijstelling te pakken