Poll

Live finale?

Ja, tof!
Nee, liever niet...

Auteur Topic: Speculeren over de live-finale/ontknoping  (gelezen 36544 keer)

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #20 Gepost op: 1-03-2020, 13:10:35 »
Laten ze maar gewoon gelijk de mol bekend maken, zonder eerst  30 minuten naar schreeuwende kinderen te kijken.

Wat mis ik toch de tijd dat ze allemaal in een kerk of mooi gebouw zaten om het allemaal rustig na te bespreken met genoeg tijd voor molacties, verborgen aanwijzingen en een geweldige sfeer :-\\

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #21 Gepost op: 1-03-2020, 13:18:45 »
Er zitten in ieder geval drie opdrachten in aflevering 9. Laat ik eerst eens zeggen dat ik dat geweldig vind ::bravo:: Dat is een langgekoesterde wens wat betreft WIDM voor mij.

Ik gok dat we "gewoon" à la WIDM 2014 en 2015 het volgende krijgen volgende aflevering:

-Opdracht met Chinese kinderen die vechtkunst beoefenen
-Opdracht met de oud-Mollandsche gerechten
-Test en executie
-Opdracht "bellen met de mol"
-Eindtest en (flink verkort) Riks praatje naar de kandidaten
-Wie is de Mol? U ziet het... volgende week.

En dan een reguliere aflevering 10.

Of! Of! Of! Wegens Corona wordt besloten de live finale kleinschalig te houden en het op te nemen zonder een groot publiek op die zaterdagmiddag ergens in een kerk of ander iconisch (wellicht China-getint) gebouw die ze geregeld konden krijgen :D Zou ik niet eens zo erg vinden hahaha
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #22 Gepost op: 1-03-2020, 13:26:04 »
Ik hoopte eigenlijk dat Rik tegen de 4 overgebleven kandidaten zou zeggen, meteen toen Leonie weg was: “Maak jullie klaar voor test en executie”.

Dat was toch tof geweest? Bijvoorbeeld een korte test met maar 10 vragen. Je zou dan een soort effect krijgen van een double eviction die je bij Big Brother ziet. Ik denk dat de kandidaten dan al helemaal verbouwereerd achterbleven.

Maar goed, ik denk te zien dat er volgende week gewoon 3 opdrachten zijn. Ik hoop dan dat er een afvaller komt na de eerste twee opdrachten. Dan wordt opdracht 3 gespeeld die invloed heeft op de finaletest. Als er geen tijd meer is komt de finaletest aan het begin van aflevering 10, doet Rik nog een praatje en wordt de mol daarna bekendgemaakt door in China naar voren te stappen. ::regenboog::

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #23 Gepost op: 1-03-2020, 13:27:44 »
De test in Nederland maken, drie kwart jaar later? Nee
De kandidaten hebben dan alle afleveringen al kunnen zien. Ook is er het risico dat wij de mol al hebben ontmaskerd.
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #24 Gepost op: 1-03-2020, 13:40:16 »
Dat is een goed argument om niet voor een test hier te kiezen.


Ik zit ook aan iets anders te denken, maar zoals ik eerder zei: een bruikbaar alternatief voor een test schiet me ook niet zo snel te binnen.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #25 Gepost op: 1-03-2020, 15:46:17 »
Laten ze ... geweldige sfeer :-\\
  ::ok:: Helemaal mee eens.  ::ok::

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #26 Gepost op: 1-03-2020, 16:28:48 »
Ik gok dat er twee afvallen, en dat zijn dan Miljuschka en Buddy.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #27 Gepost op: 1-03-2020, 16:35:30 »
Dat is een goed argument om niet voor een test hier te kiezen.


Ik zit ook aan iets anders te denken, maar zoals ik eerder zei: een bruikbaar alternatief voor een test schiet me ook niet zo snel te binnen.

Lijkt me inderdaad niet heel eerlijk, maar stel nou dat beide finalisten fout (op elkaar) zitten in de test voor de finale. De makers willen natuurlijk wel dat een van hen de mol ontmaskert. Dan is het wellicht een idee om de kandidaten alle informatie te geven (uitzendingen laten bekijken, forums volgen e.d.) die ze maar kunnen geven.
En dan kan je dus wel de test in Nederland laten maken......


(maar ik hoop dat dat niet gebeurt)
Wit is ook een kleur!

Offline mollie85

  • Forumlid
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #28 Gepost op: 1-03-2020, 17:14:13 »
Ik hoopte eigenlijk dat Rik tegen de 4 overgebleven kandidaten zou zeggen, meteen toen Leonie weg was: “Maak jullie klaar voor test en executie”.

Dat was toch tof geweest?

Haha ja dat zou echt gaaf zijn geweest.

Trouwens, heeft Rik niet ergens aangekondigd dat aflevering 9 heel tof zou worden? Verwacht dat eigenlijk wel wat spectaculairs.

Vind het wel apart dat Rik het nooit over ‘de finale’ heeft gehad tijdens deze aflevering. Maar als het tijdspad gewoon 10 afleveringen is, dan is het volgende week technisch gezien gewoon de finale. Beetje apart dat daar dan geen extra glans aan wordt gegeven. De vrijstelling van Mil werd bijvoorbeeld een ‘vrijstelling naar de volgende aflevering’ genoemd en niet een ‘vrijstelling naar de finale’.

Zou de volgende aflevering mss beginnen met een test en executie? Of hebben we alle vier de kandidaten een opdracht zien doen in het voorstukje?

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #29 Gepost op: 1-03-2020, 17:19:13 »
Haha ja dat zou echt gaaf zijn geweest.

Trouwens, heeft Rik niet ergens aangekondigd dat aflevering 9 heel tof zou worden? Verwacht dat eigenlijk wel wat spectaculairs.

Vind het wel apart dat Rik het nooit over ‘de finale’ heeft gehad tijdens deze aflevering. Maar als het tijdspad gewoon 10 afleveringen is, dan is het volgende week technisch gezien gewoon de finale. Beetje apart dat daar dan geen extra glans aan wordt gegeven. De vrijstelling van Mil werd bijvoorbeeld een ‘vrijstelling naar de volgende aflevering’ genoemd en niet een ‘vrijstelling naar de finale’.

Zou de volgende aflevering mss beginnen met een test en executie? Of hebben we alle vier de kandidaten een opdracht zien doen in het voorstukje?
Er komt waarschijnlijk nog een normale test en executie én een finaletest. Rik zei dat Mils vrijstelling er één was voor de volgende executie, en niet voor de finale. Dan was het schijfje ook doorzichtig geweest in plaats van groen. Een finale met 4 kunnen we dus wel uitsluiten.

Bij twee opdrachten (kinderen/vechtsport en het koken) zie je dat alle kandidaten er nog zijn, zie ik in het voorstukje van volgende week.

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #30 Gepost op: 1-03-2020, 17:44:33 »
Ik hoopte eigenlijk dat Rik tegen de 4 overgebleven kandidaten zou zeggen, meteen toen Leonie weg was: “Maak jullie klaar voor test en executie”.

Jaaaa hier hoop ik volgende week alsnog op, maar dus aan 't begin van de aflevering, maar dan met teruggrijpen naar seizoen 11. "Jullie kunnnen de toekomst naar je hand zetten."  ::tandpastasmiley::

Offline Mol-Cooper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hey!
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #31 Gepost op: 1-03-2020, 17:45:29 »
Ik hoop dat ze live een test mogen maken!!!
Hallo! Hello! Bonjour! 你好! Hej! Hei! გამარჯობა! Γεια! Aloha nui! Dia duit! Halló! Halo! Ciao! こんにちは! Сәлем! 안녕! Xin chào! Merhaba! Salaan! Hola! Olá!

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #32 Gepost op: 1-03-2020, 17:45:39 »
Er komt waarschijnlijk nog een normale test en executie én een finaletest. Rik zei dat Mils vrijstelling er één was voor de volgende executie, en niet voor de finale. Dan was het schijfje ook doorzichtig geweest in plaats van groen. Een finale met 4 kunnen we dus wel uitsluiten.

Dat van de kleur van het schijfje is niet per se waar want daar gaan ze niet consequent mee om. De finalevrijstelling is ook al groen geweest.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #33 Gepost op: 1-03-2020, 17:47:20 »
Sja, test in NL is onwaarschijnlijk. Tenzij deze al is gemaakt kort na terugkeer in Nederland.

4 mollen is nóg onwaarschijnlijker.

Offline kevin174

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #34 Gepost op: 1-03-2020, 18:11:36 »
Ik voorzie dat de kandidaten een aanbod gaan krijgen.

Voor een X bedrag uit de pot een finale met 4.

Offline vriendlief

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #35 Gepost op: 1-03-2020, 18:26:24 »
Open einde.
Winnaar wordt bekendgemaakt in de eerste afl volgend seizoen.  ::rofl::

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #36 Gepost op: 1-03-2020, 19:34:00 »
Ik hoop dat ze live een test mogen maken!!!


Dat zou tenminste nog een redelijk spectaculair einde zijn van dit jubileumseizoen, want eerlijk gezegd hebben we niet veel jaw-droppers gehad.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #37 Gepost op: 1-03-2020, 19:43:58 »

Dat zou tenminste nog een redelijk spectaculair einde zijn van dit jubileumseizoen, want eerlijk gezegd hebben we niet veel jaw-droppers gehad.
Zou dit niet ontzettend onpraktisch zijn? Je vraagt ze na bijna een jaar nog een test te maken. Daarnaast kunnen ze op basis van alles wat de nu op tv hebben kunnen zien en online hebben kunnen lezen een totaal andere beslissing nemen.

Dit lijkt me echt geen goed idee...

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #38 Gepost op: 1-03-2020, 19:51:13 »
Ik denk dat aflevering 9 een redelijk reguliere aflevering gaat worden. Met op het einde een afvaller op een niet reguliere manier.

Ik hoop dat de kandidaten een test maken en naar aanleiding daarvan in een auto stappen. 1 kandidaat wordt met een auto naar het vliegveld gebracht en moet naar huis. De drie anderen worden uiteindelijk naar Beijing gebracht voor een spectaculaire ontknoping in aflevering 10.
Ik vrees alleen dat er minder napraat tijd is in aflevering 10. Tenzij er extra tijd is.

Ik verwacht in ieder geval iets dat nog niet eerder is gedaan.

Ik verwacht ook zo iets. Al moet er voor mijn gevoel wel iets tussen de twee executies zitten. Misschien een korte opdracht. Of het is een combinatie finaletest incl executie. Dus dan gaat er 1 naar huis en 3 naar het praatje van Rik.. "en wie de mol is ziet u volgende week"

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #39 Gepost op: 1-03-2020, 20:56:54 »
twee mollen Mil en Buddy  ::hypocriet::