Poll

Live finale?

Ja, tof!
Nee, liever niet...

Auteur Topic: Speculeren over de live-finale/ontknoping  (gelezen 36447 keer)

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Speculeren over de live-finale/ontknoping
« Gepost op: 1-03-2020, 11:16:56 »
Twee uitzendingen. Drie opties. Vier mensen in het spel.

We hebben in de molgeschiedenis meerdere varianten gehad. Reguliere seizoenen zonder uitspattingen. Gedeelde finales, met een executie halverwege. Verliezer al bekend, winnaar al bekend.....

De gesplitste finale plus terugblik is er altijd geweest, met dien verstande, dat na de finale van de eerste twee seizoenen de mol niet pas na een cliff-hanger bekend werd gemaakt.

Hier en daar kom ik een derde optie tegen. Een opdracht spelen in Nederland, aan het begin van een seizoen, ook dát zagen we al eens.

Maar een opdracht die over enkele weken  nog gespeeld moet worden?

Denk eens na over zo'n mogelijkheid, zou ik zeggen. Zitten er haken en ogen aan?
« Laatst bewerkt op: 12-03-2020, 16:12:20 door Heinz »

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #1 Gepost op: 1-03-2020, 12:09:32 »
Laatste opdracht moet nog gespeeld worden omdat er in aflevering 9 nog iemand afvalt.

In de poll gekozen voor Laatste opdracht moet nog gespeeld worden, maar net zo goed open einde kunnen kiezen.

Een finalen met vier zou ik ook leuk vinden, maar dan alleen als ze ook met vier eindigen en vertellen wie er derde en wie er tweede is geworden.
« Laatst bewerkt op: 1-03-2020, 12:12:31 door Pierce_Brosnan »

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #2 Gepost op: 1-03-2020, 12:19:32 »
Ik denk dat aflevering 9 een redelijk reguliere aflevering gaat worden. Met op het einde een afvaller op een niet reguliere manier.

Ik hoop dat de kandidaten een test maken en naar aanleiding daarvan in een auto stappen. 1 kandidaat wordt met een auto naar het vliegveld gebracht en moet naar huis. De drie anderen worden uiteindelijk naar Beijing gebracht voor een spectaculaire ontknoping in aflevering 10.
Ik vrees alleen dat er minder napraat tijd is in aflevering 10. Tenzij er extra tijd is.

Ik verwacht in ieder geval iets dat nog niet eerder is gedaan.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #3 Gepost op: 1-03-2020, 12:24:16 »
Derde en tweede heeft weinig nut lijkt me, hoewel er qua tijd en aantal correct beantwoorde vragen natuurlijk een onderscheid zal zijn. Maar bij die optie dacht ik meer aan seizoen 7. Eva en Renate, en het derde Vlaamse seizoen.

Met de optie Open Einde maakte ik eigenlijk een knipoog naar Karel. Hij kwam eens bij een nabespreking in de Observant met de optie om wel een finale te spelen, maar het resultaat daarvan nooit bekend te maken. Zodat de kijkers tot in het oneindige met de vraag rond bleven lopen wie nou toch die mol kan zijn.

De optie is dus met twee doelen toegevoegd: enerzijds als grapje (ik had er zelf op gestemd om te kijken of de poll het deed), maar ook om te kijken of er draagvlak ervoor is.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #4 Gepost op: 1-03-2020, 12:28:27 »
(ik had er zelf op gestemd om te kijken of de poll het deed)

 ::rofl::

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #5 Gepost op: 1-03-2020, 12:30:53 »
Is een extra aflevering heel zeker onmogelijk? (Ik weet even niet of er al reclame is gemaakt voor een live-ontknoping over 2 weken?)

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #6 Gepost op: 1-03-2020, 12:32:01 »
Mij lijkt Pacs idee van een live finale met test bij Vondel CS het meest waarschijnlijk, vanuit de spektakelzucht van de makers gezien.
Tell me what your telescope says

Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #7 Gepost op: 1-03-2020, 12:34:38 »
Live test gaat niet gebeuren.

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #8 Gepost op: 1-03-2020, 12:36:22 »
Live test gaat niet gebeuren.
Hoe weet je dat zo zeker?
Tell me what your telescope says

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #9 Gepost op: 1-03-2020, 12:36:34 »
Live parachutespringen!  ::jaja::

En dan weer kilometers verderop belanden.   ::)
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #10 Gepost op: 1-03-2020, 12:37:31 »
Live parachutespringen!  ::jaja::

En dan weer kilometers verderop belanden.   ::)

 ;D

Mooi moment was dat.

Iets met jubileum, live finale, test en executie zou wel gepast zijn in Vondel CS.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #11 Gepost op: 1-03-2020, 12:38:33 »
Hoe weet je dat zo zeker?

Draaiboek. De tijd die in het beslag neemt en dat in een live uitzending van een uur.

En kandidaten die dingen moeten weten van drie kwart jaar terug.

Nee. Ik geloof er echt niet in.


Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #12 Gepost op: 1-03-2020, 12:39:18 »
Dat van Pac had ik ook voorbij zien komen, daar is dit topic voor een deel ook op gebaseerd. Maar ik zag de optie ook al eerder voorbij ''fietsen''.


Maar ik liep dus tegen een haperende poll aan. Die deed het eerst echt niet.

Om eerlijk te zijn: ik weet het echt niet. As we speak: in Buitenhof spreekt Pieter-Jan nu de woorden uit ''Niets is zeker....''

Ik dacht even dat ie dat zinnetje op een andere manier zou eindigen. ::rofl:: ::rofl::


Maar het is precies zoals hij aangeeft (met een andere bedoeling, uiteraard): alle opties staan nog open.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #13 Gepost op: 1-03-2020, 12:39:51 »
Het lijkt me alleen heel vervelend om maanden later nog een test te moeten maken. Dan ben je toch wel wat details kwijt.

En inderdaad kijken naar kandidaten die 40 vragen invullen lijkt me echt heel saai.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #14 Gepost op: 1-03-2020, 12:50:15 »
Toch zou het kunnen, dat ze destijds erop zijn voorbereid dat ze hun molboekje moesten bijhouden, en dat de test zal worden gebaseerd op dingen die ze na driekwart jaar ook nog kunnen ''plaatsen''. Of doe ik nu een beroep op bovennatuurlijke vermogens van de resterende kandidaten?

Maar wat Convans zegt: een live-ontknoping wordt al sinds 2015 gedaan, sinds 2018 ook ten overstaan van het buiten staande publiek.

Wat het ''draaiboek'' betreft: is er al bekend dat de hele avond zich binnen het tijdsbestek van 1 uur ''ontvouwt''? Normaal gesproken wordt een reguliere aflevering toch ook gevolgd door Moltalk? Dan zit je op anderhalf uur.

Een uitzendavond is nooit 100 procent in beton gegoten, bedoel ik ermee te zeggen.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #15 Gepost op: 1-03-2020, 12:54:10 »
Volgende week open einde.

Week later bij Vondel CS: de finalisten hebben 's middags de test gemaakt. Hiervan wordt 's avonds een korte samenvatting met biechten (ongeveer 5 minuten) uitgezonden. Daarna de onthulling op het bordes.

Vervolgens binnen lekker kletsen zonder dat er duidelijke acties en hints besproken worden.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #16 Gepost op: 1-03-2020, 12:54:56 »
Heb even overwogen of ze het voor de verandering aan zouden durven om volgende week de mol al bekend te maken, maar dan is de live uitzending al een groot deel van de spanning kwijt . 

Ik zeg as zaterdag beginnen met 4, halfweg executie dan nog 1 opdracht met drie en dan de ultieme  test, dan riedeltje tekst Rik en dan wie de mol is dat ziet u volgende week.


De test voor een live publiek is bijna net zo saai als de 10 km schaatsen kijken  ::rofl::. Bovendien is het ook niet goed voor de concentratie van de finalisten. 

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #17 Gepost op: 1-03-2020, 12:59:59 »
Heb even overwogen of ze het voor de verandering aan zouden durven om volgende week de mol al bekend te maken, maar dan is de live uitzending al een groot deel van de spanning kwijt . 

Ik zeg as zaterdag beginnen met 4, halfweg executie dan nog 1 opdracht met drie en dan de ultieme  test, dan riedeltje tekst Rik en dan wie de mol is dat ziet u volgende week.


De test voor een live publiek is bijna net zo saai als de 10 km schaatsen kijken  ::rofl::. Bovendien is het ook niet goed voor de concentratie van de finalisten.
Of geen live test.

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #18 Gepost op: 1-03-2020, 13:00:41 »
Ik zat nog aan iets anders te denken: en dat zou een opdracht in Nederland ineens dichterbij komen: Een test met 40 vragen live invullen, en ook nog eens driekwart jaar later: dat zou misschien minder aantrekkelijk zijn. Voor de kijker, maar ook voor de aanwezigen in Amsterdam (en in de bioskopen).

Een alternatief om de mol te ontmaskeren op een andere manier dan in een test, schiet me even niet te binnen. Immers, doe je dat in een ultiem spel, dan zal de mol actief moeten meedoen (en tegenwerken....).

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #19 Gepost op: 1-03-2020, 13:03:10 »
Ik zat nog aan iets anders te denken: en dat zou een opdracht in Nederland ineens dichterbij komen: Een test met 40 vragen live invullen, en ook nog eens driekwart jaar later: dat zou misschien minder aantrekkelijk zijn. Voor de kijker, maar ook voor de aanwezigen in Amsterdam (en in de bioskopen).

Een alternatief om de mol te ontmaskeren op een andere manier dan in een test, schiet me even niet te binnen. Immers, doe je dat in een ultiem spel, dan zal de mol actief moeten meedoen (en tegenwerken....).
Herhaling: of een test maar die niet live uitzenden.