Auteur Topic: [Aflevering 9] - Sturen  (gelezen 30581 keer)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 9] - Sturen
« Reactie #80 Gepost op: 7-03-2020, 22:39:27 »
Ze hebben denk ik hoog ingezet met machtige beelden van de oude cultuur, oude steden, beeltenissen, eeuwenoude wijsbegeerte etc., maar zich verkeken op de toestanden die de lokale autoriteiten veroorzaakten. Toch knap dat die 10000'en foto's en filmpjes van toegestroomd publiek vorig jaar bij geen enkele nederlands-chineese molloot terecht is gekomen via sociale media...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 9] - Sturen
« Reactie #81 Gepost op: 7-03-2020, 22:39:59 »
Volgens mij heeft echt iedereen veel te hoge verwachtingen.

En volgens mij zitten we ons er al jaren aan te ergeren dat aflevering 9 maar uit 1 opdracht bestaat en het voor de rest één grote terugblik is op het seizoen, wat we in aflevering 10 ook weer gaan zien.

Doen ze dat eens niet, is het weer niet goed.

Ik had geen hoge verwachtingen. Drie degelijke opdrachten en een mooie aanloop naar de finaletest (waarbij de kandidaten weten dat ze de finale spelen) had ik super gevonden. Ik vond alleen de opdrachten erg zwak en het feit dat de kandidaten geen idee hadden dat ze de finale speelden waardoor het finalegevoel voor mij ontbrak tamelijk absurd. (Maar of je de opdrachten wel of niet goed vindt is heel persoonlijk, dat weet ik. Zo zullen een hoop mensen genoten hebben van de opdracht met de gerechten. Ik vond het moeilijk om naar te kijken dat gehannes met Chinezen drop te laten eten.)

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 9] - Sturen
« Reactie #82 Gepost op: 7-03-2020, 22:42:33 »
Nee dat klopt, ze hadden natuurlijk ook gewoon kunnen zeggen 'jullie zitten in de finale'. En al het finale-gebrabbel hoeven ze ook niet uit zenden.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Sturen
« Reactie #83 Gepost op: 7-03-2020, 22:42:50 »
Ik was vorig jaar echt teleurgesteld in de mol en in hoe het gespeeld werd allemaal dat ik dit jaar echt meer uitkeek naar de Belgische als de Nederlandse. Maar (op een paar opdrachten na) vond ik dit jaar echt genieten. De opdrachten vandaag waren misschien niet finale waardig maar ze waren wel gewoon echt leuk, ik heb geen seconde met kromme tenen gezeten. Ze hebben het volgens mij nog nooit zo gedaan met 4 aflevering 9 doen en dan achteraf vertellen dat dit de finale was.

De groep was super, Nathan en Miljuschka zijn echt mijn favorieten. De minst leuke mol van deze 4 zou Rob zijn voor mij, maar dan nog was hij veel beter dan vorig jaar waarbij de mol in mijn ogen echt een aantal productieassistent momenten heeft gehad.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Sturen
« Reactie #84 Gepost op: 7-03-2020, 22:43:29 »
Volgens mij heeft echt iedereen veel te hoge verwachtingen.

En volgens mij zitten we ons er al jaren aan te ergeren dat aflevering 9 maar uit 1 opdracht bestaat en het voor de rest één grote terugblik is op het seizoen, wat we in aflevering 10 ook weer gaan zien.

Doen ze dat eens niet, is het weer niet goed.

Het gaat mij er om dat de kandidaten niet wisten dat ze in de finale zaten. Wat Erik zegt, ze hadden deze opdrachten ook kunnen spelen in de wetenschap dat ze in de finale zaten.

Dat hele terugblik gedoe vind ik zelf ook niet zo nodig dus weet niet waarom je dat aanhaalt maar dat heb ik dus nergens gezegd.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Aflevering 9] - Sturen
« Reactie #85 Gepost op: 7-03-2020, 22:45:18 »
Ik ben in de war. Niet over mijn mol, maar over bepaalde keuzes die gemaakt zijn in de finale. Toegegeven dat dit gedachtekronkels zijn diep vanuit een Rob tunnel...

Het is raar als kandidaten echt niet door hadden dat ze een eindtest gingen doen. De verdenkingen zijn raar? Waarom heeft mijn mol een verdenkingen op Buddy? Buddy! Waarom zijn de verdenkingen richting Rob zo duidelijk terwijl ze in eerdere afleveringen geen moeite hebben verdenkingen vaag te houden. Waar sloeg het ontknopingspraatje richting Rob op? Dat is absoluut niet hoe ik hem ervaren heb. Waarom het abrupte einde? Het valt ze lastig aan te rekenen dat ze iets anders willen proberen dan het "dat ziet u volgende week" cliché, maar je zou verwachten dat ze proberen er weer wat spanning in te brengen. Dat had dit wat mij betreft niet.

Ik had het gevoel dat ze een totaal verkeerde inschatting gemaakt hebben van waar de verdenkingen van de kijkers zouden liggen (ik had op Twitter begrepen dat ze tegenwoordig al alles afmonteren voordat het seizoen begint). Pure speculatie, maar ik had het gevoel dat ze opnames hadden waarin de eerste verliezend finalist bekend gemaakt wordt, maar dat ze daar voor Nathan (of Rob) gekozen hadden, omdat ze verwacht hadden dat Mil en Buddy meer verdacht zouden zijn. Zoiets leek abrupt weggeknipt. Maar eigenlijk snijdt ook dat geen hout, want als er een "dat ziet u volgende week" is opgenomen kan je alsnog een close-up van Rik die dat zegt laten zien.
Overall vond ik het gewoon raar, ik had niet het gevoel dat er veel spanningsopbouw in zat. ??? Ik hang met alle liefde de vlag uit voor Wie is de mol, maar deze finale greep mij niet.

Wat betreft opdrachten hang ik ergens tussen de zeer positieve en negatieve reacties die ik hier lees.
  • Die eerste opdracht is lastig iets van te maken als één kandidaat zich volledig stil houdt. In concept prima opdracht.
  • In de tweede kunnen de kandidaten zich lekker vermaken. Mag best. Hier blijkt wel de valkuil van de biechts gebruiken als voiceover om de opdrachten uit te leggen (waar ik normaal fan van ben). Als niemand van de kandidaten de opdracht begrijpt, komt de kijker er ook moeilijk achter. Uit de uitleg en het verdiende geld was op te maken dat het om het transacties ging en niet het geld wat ze verdienden. Dat had meer benadrukt mogen worden. Ik denk dat veel kijkers dat pas tijdens moltalk begrepen (ik in elk geval wel).
  • De laatste opdracht had een super mooie locatie, verder is het niet mijn ding (misplaatst beeld van wat psychologisch is). Ik ben geen fan van het verrekenen van verdient geld in de finale. Laat die mol maar uitleggen waarom hij niets verdient heeft.

Toevoeging> Gezien een deel van de stemming in dit topic... ter volledigheid: Ik heb genoten van dit seizoen en ik zie punten waarin het dit jaar juist beter is dan eerdere jaren.
« Laatst bewerkt op: 7-03-2020, 23:20:18 door Rat »

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 9] - Sturen
« Reactie #86 Gepost op: 7-03-2020, 22:45:41 »
Dat hele terugblik gedoe vind ik zelf ook niet zo nodig dus weet niet waarom je dat aanhaalt maar dat heb ik dus nergens gezegd.

Was niet specifiek tegen één iemand bedoeld.  :-*
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Sturen
« Reactie #87 Gepost op: 7-03-2020, 22:49:19 »
Dit was echt de zwakste aflevering in jaren. Naar wat heb ik zelf 1 uur zitten kijken?
- Eerste opdracht? Wat een drama opdracht, hoezo mag Nathan beslissen? Waarom hebben Mil en Nathan dan ook moeten denken over de oplossing? Belachelijk gewoon heel deze vertoning.

- Tweede opdracht? Tja leuke opzet, maar dit kwam echt totaaaal niet uit de verf. Zeer zeer matig

- Derde opdracht? Wat dit serieus een opdracht? Kom op, je kan toch echt iets beters verzinnen... Je kan ook gewoon zeggen: hallo, ik heb geld gestopt in dozen, je hebt 50% kans, succes!

En dan gewoon 4 finalisten zonder iets bekend te maken? Waarom? Dit is echt een dieptepunt  ::niet-ok::
« Laatst bewerkt op: 7-03-2020, 22:54:15 door Convans »

Offline Denils

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Sturen
« Reactie #88 Gepost op: 7-03-2020, 22:51:16 »
Meningen zijn verdeeld, wansmaken verschillen en de ene is iets meer brom-mol dan de ander  ;)
Zo heeft ieder zijn eigen verwachting van een aflevering 9, precies wat Brtdm schreef... doen ze het een keer anders is het weer niet goed.

Vond het een leuke aflevering en had niet anders verwacht dan dat we nog niets zouden weten, haha...
Sterke indruk dat de regie het tot het laatste moment, dus ontknoping spannend wil houden. Zeker als je beseft wie op wie zit. Stel Rob is niet de mol en Buddy, Mil of Nathan hadden in aflevering 9 afgevallen? Stel Rob was alsnog naar huis gestuurd?

Vind het prima zo, lekker nog een weekje in spanning en aflevering 10 kijken met allemaal Mol vriendjes en vriendinnetjes... liefst met zo veel mogelijk verschillende tunnels... dat wordt feest!!!  ;D

Offline eilandgek

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Sturen
« Reactie #89 Gepost op: 7-03-2020, 22:51:27 »
De opdrachten waren een beetje flauw ja, hoewel ze (maar dat zijn we gewend van Wie de Mol) prachtige plaatjes opleverden. Daardoor nog een plezier om ernaar te kijken!
Ook voor mij een ENORME afknapper dat de kandidaten pas op het einde door hebben dat ze in de finale staan. Wat in de finale staan? De finale-opdrachten zijn dan namelijk al achter de rug!
Wat mij vooral opviel was dat Rik de spreuken voor iedereen herhaalde op het einde. Buddy's spreuk begon met:
"Met verdraaide woorden kun je van alles bereiken (...)"
In de gokopdracht van vandaag werd een stem (woorden) verdraaid.
Is dat nou dé hint van het seizoen, of ligt dat er echt wel te dik bovenop???

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 9] - Sturen
« Reactie #90 Gepost op: 7-03-2020, 22:52:18 »
Volgens mij heeft echt iedereen veel te hoge verwachtingen.

En volgens mij zitten we ons er al jaren aan te ergeren dat aflevering 9 maar uit 1 opdracht bestaat en het voor de rest één grote terugblik is op het seizoen, wat we in aflevering 10 ook weer gaan zien.

Doen ze dat eens niet, is het weer niet goed.

Dit!

Offline Yobi

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Sturen
« Reactie #91 Gepost op: 7-03-2020, 22:54:04 »
Ik vond het een leuke kijk-aflevering, maar geen leuke speur-aflevering.

Wat ik nog wel even kwijt wil is dat ik mij weer enorm heb lopen ergeren aan het niet volledig uitleggen van wat de spelregels in de opdrachten zijn in dit seizoen. En ik begrijp best wel dat dat niet altijd te doen is in de uitzending, maar ik zou zo ontzettend graag wél op een of andere manier de volledige spelregels willen weten. Dat kan bijvoorbeeld na de uitzending op de avrotros site gezet worden.

Bijvoorbeeld [Aflevering 5] - Opdracht 3: Lezen & Schrijven 

Proloog: De kandidaten leren hun eigen naam te schrijven in het Chinees. Ook leren ze wat de tekens zijn voor "Is de Mol" en elkaars namen in het Chinees.

1) Alle kandidaten krijgen individueel de keuze tussen 5 minuten het park in te gaan of niet het park in te gaan om te proberen € 250,- te verdienen.
2a) Als de kandidaat kiest voor een poging om € 250,-  te verdienen moeten ze hun naam in correct Chinees schrijven. Lukt dat niet, dan wordt het geld niet verdient. 
2b) Als de kandidaat kiest voor het park in te gaan, dan komen ze groepjes Chinezen tegen die Tai-Chi doen en regelmatig kort gelijktijdig hun waaiers open klappen. Op die waaiers staan Chinese tekens.
3) Op 1 waaier staat de naam van de mol in het Chinees, gevolgd door "Is de mol".
4) De park-kandidaten mogen zelf bepalen hoe lang ze bij elk groepje blijven staan.
5) Na 5 minuten blijven de waaiers gesloten en moet de kandidaat het park verlaten.
6) Kandidaten hebben geen contact met elkaar vanaf het moment dat de eerste kandidaat bij Rik komt tot het moment dat de laatste kandidaat het park heeft verlaten.

Twist: Geen twist in deze opdracht.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 9] - Sturen
« Reactie #92 Gepost op: 7-03-2020, 22:58:14 »
Dit!

"Is het weer niet goed" impliceert dat mensen die nu (onderbouwde) kritiek hebben eigenlijk altijd maar wat zeuren. Dat vind ik een flauwe manier van een hele groep mensen over een kam scheren en wegzetten. Er mag hier ook gewoon ruimte zijn voor kritiek.

En na aflevering 10 wordt een algemeen feedbacktopic geopend voor tips en tops.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Sturen
« Reactie #93 Gepost op: 7-03-2020, 23:01:01 »
Was niet specifiek tegen één iemand bedoeld.  :-*

Nee, maar ik had het helemaal niet over terugblikken en optutten. Ik denk ook dat het meerendeel het daarover wel met je eens is.

Het is dus niet zo dat men het ‘weer niet goed vindt’ omdat er niet driekwart uur wordt verspild aan optutten en terugblikken ;)

Offline Cleany

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Sturen
« Reactie #94 Gepost op: 7-03-2020, 23:01:42 »
Ik was vorig jaar echt teleurgesteld in de mol en in hoe het gespeeld werd allemaal dat ik dit jaar echt meer uitkeek naar de Belgische als de Nederlandse. Maar (op een paar opdrachten na) vond ik dit jaar echt genieten. De opdrachten vandaag waren misschien niet finale waardig maar ze waren wel gewoon echt leuk, ik heb geen seconde met kromme tenen gezeten. Ze hebben het volgens mij nog nooit zo gedaan met 4 aflevering 9 doen en dan achteraf vertellen dat dit de finale was.

De groep was super, Nathan en Miljuschka zijn echt mijn favorieten. De minst leuke mol van deze 4 zou Rob zijn voor mij, maar dan nog was hij veel beter dan vorig jaar waarbij de mol in mijn ogen echt een aantal productieassistent momenten heeft gehad.

De minst leuke voor mij zou Miljuschka zijn. Niet omdat ik haar niet mag, maar dat zie ik veel te ver van tevoren aankomen. Als zij het blijkt te zijn vind ik het niet verrassend. De echt grote verrassing zou Buddy zijn vanwege de FTM theorie (die vorig jaar al niet klopte).

Nathan is een topgozer, maar lijkt niet echt een Mol en Rob is zowel opvallend als onopvallend een waarschijnlijke Mol.

Ik vind de groep leuker dan vorig jaar, maar hoop niet op zoiets als bij Merel. Dat was zo'n tegenvaller.

Ik vond de Belgische de afgelopen 2 seizoenen best goed en ga daar ook naar kijken. Ik leef er alleen niet zo naar toe. Ik voel me geen deelnemer in de zoektocht en dat vind ik juist zo leuk aan widm.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Aflevering 9] - Sturen
« Reactie #95 Gepost op: 7-03-2020, 23:08:28 »
Ik vond het een leuke aflevering. Ben het er wel mee eens dat het eigenlijk echt niet kan dat de kandidaten pas wisten dat ze in de finale zaten nadat alle opdrachten gespeeld waren.  ::rofl:: Maar ik denk dat dat een bewuste keuze was, dit zal wel de twist geweest zijn... ik had ook niets anders verwacht dan dat er niemand af zou vallen nu eigenlijk. Als de productie dit echt een twist had willen laten zijn, hadden ze beter niet in de promo kunnen stoppen dat 4 kandidaten in hun mooiste kleren bij Rik verschijnen.

Maar ik vond het verder hartstikke leuk om die kindjes bewegingen uit een vechtsport te zien doen en die opdracht waarin Nederlandse gerechten verkocht werden vond ik heerlijk.  ::bravo::
Verder vond ik de gokopdracht juist leuk! Ik vond die spannend, er kon veel geld verspeeld worden tenslotte.. maar de mol schatte helaas de kandidaten verkeerd in.. heerlijk ook dat Rob als enige niets verdiende. Net als bij de kungfu opdracht viel hij hier zo heerlijk door de mand.  ::rofl:: ::ok:: Ik ben het er niet mee eens dat dit puur gokken is, al snap ik dat dat wel zo aanvoelt.

Al met al ben ik zeer tevreden, al helemaal als ik deze aflevering met de aanfluiting van een finale van vorig jaar vergelijk (mijn verwachtingen waren verder ook niet hoog  :P).

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Sturen
« Reactie #96 Gepost op: 7-03-2020, 23:12:52 »
En wat met die sleutels in de eerste opdracht met de jaartallen? Gewoon helemaal niets?  ::zwaai::

Pfff ik ben echt ontgoocheld. Ik dacht aan een twist of iets speciaals, maar dan ook gewoon een finale met 4 zonder iets bekend te maken  ::ohno::

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 9] - Sturen
« Reactie #97 Gepost op: 7-03-2020, 23:18:00 »
"Is het weer niet goed" impliceert dat mensen die nu (onderbouwde) kritiek hebben eigenlijk altijd maar wat zeuren.

Ik bedoelde het vooral vanuit het oogpunt van de makers. Ik denk dat ze het zelf een leuke twist vonden om de finale eerder te laten beginnen dan de kandidaten dachten. En dat achteraf pas aan te kondigen. En daarmee hebben ze er ook een iets actievere aflevering van gemaakt. Ik denk inderdaad dat er een betere oplossing was, maar ik waardeer het probeersel van de productie.

Ik denk dat we in ieder geval kunnen zeggen dat de meningen verdeeld zijn. En dat een perfecte finale voor iedereen niet bestaat. Dus in dat geval is elk jaar afwisseling een goed plan, denk ik dan.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Sturen
« Reactie #98 Gepost op: 7-03-2020, 23:21:18 »
En hoezo wordt de finaletest gemaakt en wordt er pas de dag erna bekend gemaakt wie de mol is? Is dit altijd zo? Ik vind dat ook maar vreemd...

Offline snugger

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Sturen
« Reactie #99 Gepost op: 7-03-2020, 23:23:29 »
Is het niet vreemd dat de meeste opdrachten in 2020 in de stedelijke omgeving van Luoyang plaats hadden, terwijl het viertal voor de finale Preek van Rik meegenomen werd naar een landelijk gebied aan een rivier met grotten en prachtige sculpturen? Ik heb een donkerbruin vermoeden dat dit een betekenis heeft. Maar welke?