Auteur Topic: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Cijferkunst  (gelezen 17462 keer)

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Cijferkunst
« Reactie #40 Gepost op: 7-03-2020, 22:03:49 »
Tsja.

Als

Rob = Mol

Dan

Nathan zegt ja = fout zeggen
Nathan zegt nee = goed zeggen

Niet veel aan.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Cijferkunst
« Reactie #41 Gepost op: 7-03-2020, 22:06:41 »
Ja, maar dat klopt alleen doordat de kandidaten dan zelf hem die sleutelrol in zijn schoot werpen.

En het is ook mogelijk dat Nathan en Mil wel het bedrag mochten zeggen als ze Buddy en Rob niet hadden vertrouwd.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Cijferkunst
« Reactie #42 Gepost op: 7-03-2020, 22:07:31 »
Hoe denk je dat hij dat weet dan? Een mol is ook een mens. Hij heeft geen zesde zintuig en kan geen gedachte lezen.  ;)
De  mol krijgt verteld wie op wie zit, zodat de mol bijvoorbeeld een kamer kan delen met iemand die hem het minste verdenkt.

Offline Yobi

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Cijferkunst
« Reactie #43 Gepost op: 7-03-2020, 22:08:19 »
Als Nathan zegt dat Rob en Buddy het niet goed hebben, dan zeggen Rob en Buddy 100% zeker een onmogelijk bedrag (€7777,84) en het geld € 1750,- is binnen.  Dus Mol Nathan moet zeggen dat ze het weten.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Cijferkunst
« Reactie #44 Gepost op: 7-03-2020, 22:09:48 »
De  mol krijgt verteld wie op wie zit, zodat de mol bijvoorbeeld een kamer kan delen met iemand die hem het minste verdenkt.

Dat snap ik - maar in dit geval hebben 3 kandidaten een test gemaakt op Leonie. Ze zijn in hun hotelkamer aangekomen, gaan slapen en hebben dan pas weer een opdracht. Er zijn dus nog geen momenten geweest waarop de kandidaten hebben gezegd nu maar voor Rob te gaan. Dat denk je misschien ergens in deze periode, maar dat weet dan noch de productie al, noch de mol.

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Cijferkunst
« Reactie #45 Gepost op: 7-03-2020, 22:10:30 »
Als Nathan zegt dat Rob en Buddy het niet goed hebben, dan zeggen Rob en Buddy 100% zeker een onmogelijk bedrag (€7777,84) en het geld € 1750,- is binnen.  Dus Mol Nathan moet zeggen dat ze het weten.

Nee, ik denk dat als Nathan had gezegd dat hij er niet op vertrouwde dat zij het zouden weten, dat hij en Miljuschka dan het bedrag hadden moeten zeggen.
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Cijferkunst
« Reactie #46 Gepost op: 7-03-2020, 22:10:51 »
Echt wederom chapeau aan de makers om de crux van een opdracht weer niet uit te leggen.  Het is dus totaal van nul belang dat duo 1 weet wat er uit moet komen. Wederom nathan in zijn rol als penningmeester van cruciaal belang.

Verder opvallend dat de kungfukids nog 3 acties maken op de achtergrond als de opdracht al is afgelopen.

Ik moet het nog terugzien maar ik zou het niet raar vinden dat het 7 , 6 en 2 zouden zijn

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Cijferkunst
« Reactie #47 Gepost op: 7-03-2020, 22:11:21 »
Ja, maar dat klopt alleen doordat de kandidaten dan zelf hem die sleutelrol in zijn schoot werpen.

En het is ook mogelijk dat Nathan en Mil wel het bedrag mochten zeggen als ze Buddy en Rob niet hadden vertrouwd.
Ja, maar dat wordt weer niet gezegd. Zo kom je er nooit uit. Je moet steeds maar veronderstellen dat het dit of dat "kon" zijn. Dat ze gewoon duidelijk de spelregels uitleggen dan. Vervelend en saai.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Cijferkunst
« Reactie #48 Gepost op: 7-03-2020, 22:12:26 »
Nee, ik denk dat als Nathan had gezegd dat hij er niet op vertrouwde dat zij het zouden weten, dat hij en Miljuschka dan het bedrag hadden moeten zeggen.

Ja, lijkt mij ook logisch. Waardoor het wel als Mols gezien kan zien dat Nathan de keuze maakt om niet zelf te zeggen wat het bedrag is, want ze leken redelijk zeker.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Cijferkunst
« Reactie #49 Gepost op: 7-03-2020, 22:12:54 »
Nee, ik denk dat als Nathan had gezegd dat hij er niet op vertrouwde dat zij het zouden weten, dat hij en Miljuschka dan het bedrag hadden moeten zeggen.
Dit lijkt me logisch.

Dus Nathan test waarschijnlijk, net als Buddy, Rob door te stellen dat ze het bedrag weten. Hij wil zien hoe de dynamiek tussen Rob en Buddy gaat als ze mogen gokken: kandidaats gedrag van Nathan.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Cijferkunst
« Reactie #50 Gepost op: 7-03-2020, 22:15:14 »
Ja, maar dat wordt weer niet gezegd. Zo kom je er nooit uit. Je moet steeds maar veronderstellen dat het dit of dat "kon" zijn. Dat ze gewoon duidelijk de spelregels uitleggen dan. Vervelend en saai.

Ik vond deze opdracht heel duidelijk en ik denk de kandidaten ook als ik de reacties goed inschat. Het kan niet zijn dat Rob en Buddy op het moment dat Nathan kiest voor 'ze weten het niet' alsnog een willekeurig bedrag mogen noemen om geld te winnen.

Offline Yobi

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Cijferkunst
« Reactie #51 Gepost op: 7-03-2020, 22:16:29 »
Dat vind ik juist niet kandidaats; Nathan is de hele serie bezig met "op zeker spelen" en "voor het team gaan" en "voor de pot gaan" en nu dan niet?

Onder de aanname dat als Nathan denkt dat Rob en Buddy het niet goed hebben Mil en hij het bedrag moeten noemen...

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Cijferkunst
« Reactie #52 Gepost op: 7-03-2020, 22:17:54 »
Ja, maar hij zag nog een extra cijfer hé.. Dus hij twijfelde of hij het goed had gezien. Wilde misschien gewoon geen fout maken.

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Cijferkunst
« Reactie #53 Gepost op: 7-03-2020, 22:18:17 »
Dit lijkt me logisch.

Dus Nathan test waarschijnlijk, net als Buddy, Rob door te stellen dat ze het bedrag weten. Hij wil zien hoe de dynamiek tussen Rob en Buddy gaat als ze mogen gokken: kandidaats gedrag van Nathan.

Of mols als hij weet dat Mil 1750 gaat willen zeggen . Enige kans op “geen geld” is dan Buddy en Rob het antwoord laten geven


Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Cijferkunst
« Reactie #54 Gepost op: 7-03-2020, 22:41:19 »
Als ik MOL Rob was geweest had ik het juiste bedrag genoemd. Dan had hij de anderen misschien nog op een dwaalspoor gezet.

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Cijferkunst
« Reactie #55 Gepost op: 7-03-2020, 22:45:16 »
Als ik MOL Rob was geweest had ik het juiste bedrag genoemd. Dan had hij de anderen misschien nog op een dwaalspoor gezet.

Wellicht toch overmoed? Dat iedereen op Leonie dat heeft m wellicht vleugels gegeven...en dat koste hem dan uiteindelijk de kop, in de zin dat nu dan iedereen op de goede mol zou zitten.

Als hij als kandidaat oprecht Buddy verdenkt is het natuurlijk kandidaats om  Mil en Nathan naar hem te sturen als mol

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Cijferkunst
« Reactie #56 Gepost op: 7-03-2020, 22:47:52 »
Dat snap ik - maar in dit geval hebben 3 kandidaten een test gemaakt op Leonie. Ze zijn in hun hotelkamer aangekomen, gaan slapen en hebben dan pas weer een opdracht. Er zijn dus nog geen momenten geweest waarop de kandidaten hebben gezegd nu maar voor Rob te gaan. Dat denk je misschien ergens in deze periode, maar dat weet dan noch de productie al, noch de mol.
Mil blijkt al sinds de vazen op Rob te zitten, die zal ze dus heus vaker ingevuld hebben, waarschijnlijk naast Leonie. En Buddy zal ook vaker Rob in de test ingevuld hebben want die is al langer alert wat betreft Rob. Nathan zit pas sinds kort op Rob heb ik het idee, sinds de vorige aflevering vooral en sinds het lasergamen.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Cijferkunst
« Reactie #57 Gepost op: 7-03-2020, 22:51:03 »
Als ik MOL Rob was geweest had ik het juiste bedrag genoemd. Dan had hij de anderen misschien nog op een dwaalspoor gezet.
Dat hij helemaal geen idee had, zelfs geen som had gemaakt in zijn hoofd, kwam wel heel knullig over, zowel als kandidaat zijnde als als mol zijnde. Maar ik kan me voorstellen dat hij moe is, en Buddy en Mil spelen het héél slim en gedurfd.
« Laatst bewerkt op: 7-03-2020, 22:53:16 door Run »

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Cijferkunst
« Reactie #58 Gepost op: 7-03-2020, 23:14:36 »
Nathan hoefde als penningmeester alleen een goede inschatting te maken of het andere team een goed antwoord zou geven. Dit hadden ze als team heel makkelijk goed kunnen doen:
Nathan moest zeggen: Nee, zij weten het antwoord niet. En het andere team had dan kunnen zeggen: geen idee, we weten het antwoord niet. Dan hadden ze de opdracht goed voltooid.
Vreemd

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Cijferkunst
« Reactie #59 Gepost op: 7-03-2020, 23:23:17 »
Nathan moest zeggen: Nee, zij weten het antwoord niet. En het andere team had dan kunnen zeggen: geen idee, we weten het antwoord niet. Dan hadden ze de opdracht goed voltooid.
Dat weten we niet.

Er is niet gezegd wat er zou gebeuren als Nathan had gezegd: dat weten ze niet. Dus kunnen we nergens van uitgaan.

Mijn vermoeden is bijvoorbeeld dat als Nathan had gezegd: dat weten ze niet, dat ze dan zelf de beurt hielden. Maar ook hier geldt: we weten het niet.

(Wat vrij bizar is, omdat het de spanning tenietdoet en speurmogelijkheden wegneemt. Ik zou echt graag van productie horen waarom we dit soort info niet krijgen.)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas