Auteur Topic: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Onder de pannen?  (gelezen 14265 keer)

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Onder de pannen?
« Reactie #20 Gepost op: 7-03-2020, 21:49:31 »
Het ging dus om het aantal transacties, dus hoge prijzen = mols.

Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Onder de pannen?
« Reactie #21 Gepost op: 7-03-2020, 21:50:09 »
Nee... bij Nathan/Rob kost het (ik dacht een stroopwafel) 10 yen en bij Buddy/Mil kost hij 50. Nathan zegt breng die van 50 maar terug en kom ze voor 10 halen bij ons...

Ja dus minder geld, maar blijkbaar ging het toch om transacties, dus tijd verspillen?

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Onder de pannen?
« Reactie #22 Gepost op: 7-03-2020, 21:50:18 »
Dat betaalsysteem is op zich wel geweldig
Hoe kan het dat Mil zwarte pannekoeken bakt?

Dat is meestal met de eerste pannekoek toch. :p
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Jooffab

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Onder de pannen?
« Reactie #23 Gepost op: 7-03-2020, 21:54:26 »
Wisten ze dat het om het aantal transacties ging ipv het totaalbedrag? De Mol wist dat natuurlijk, maar de rest?
De bedragen voor de stroopwafels verschilde nogal, 50 of 10 yuan. Bij het 1e bedrag zou je veel minder transacties hebben dan bij het 2e bedrag...
Fabienne

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Onder de pannen?
« Reactie #24 Gepost op: 7-03-2020, 22:09:17 »
Hoge bedragen vragen is mols hier. Want hoe hoger hoe minder transacties. Maar ik ga mee dat de mol hier een dagje vrij had. Zoals Klaas bij restaurant molino net als iedereen er vol voor ging maar voor de leuk voor aflevering 10 wat fragmenten op de camera zet. Zoiets.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Onder de pannen?
« Reactie #25 Gepost op: 7-03-2020, 22:46:56 »
Het leek mij dat ze niet in de gaten hadden dat ze geld verdienden per transactie en zeker niet wisten hoeveel dan. Anders was die discussie over de prijzen er niet geweest. Ze hadden gewoon 10 yen per consumptie kunnen rekenen, dan was er veel meer verkocht en dus verdiend.

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Onder de pannen?
« Reactie #26 Gepost op: 7-03-2020, 22:49:54 »
50 yuan is meer dan 6 euro. dat waren dan wel heel erg dure stroopwafels. Bijzonder dat ze er toch wat verkocht hebben!  ::rofl::

Offline Rob310

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Onder de pannen?
« Reactie #27 Gepost op: 7-03-2020, 22:58:54 »
ik denk dat de mol sowieso paar keer niet de qr code scant en gewoon de stroopwafel geeft bv.]



Dit dus, Buddy vertelt over het betaal systeem en je ziet bij hem ook meermaals de klanten de qr-code scannen.
Nathan zie ik geen enkele keer 'afrekenen'.

Offline Yobi

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Onder de pannen?
« Reactie #28 Gepost op: 7-03-2020, 23:01:07 »
Dit dus, Buddy vertelt over het betaal systeem en je ziet bij hem ook meermaals de klanten de qr-code scannen.
Nathan zie ik geen enkele keer 'afrekenen'.

Ik vond 49 transacties ook best wel weinig klinken. Ik had het idee dat er meer eten was 'verkocht'. Maar ja, als het niet betaald is is het geen transactie...

Offline Peter82

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Onder de pannen?
« Reactie #29 Gepost op: 7-03-2020, 23:02:45 »
Het leek mij dat ze niet in de gaten hadden dat ze geld verdienden per transactie en zeker niet wisten hoeveel dan. Anders was die discussie over de prijzen er niet geweest. Ze hadden gewoon 10 yen per consumptie kunnen rekenen, dan was er veel meer verkocht en dus verdiend.

Rick benoemde het gewoon in de uitleg. Kunnen ze het gemist hebben, maar moet in principe bekend zijn geweest. Misschien is er buiten beeld een minimumbedrag aan toegevoegd o.i.d. Maar zoals hierboven gezegd: hoge bedragen vragen kan hier worden gezien als mollen. Al vond ik de opdracht meer aanvoelen als nog even gratis geld in de pot stoppen vlak voor het einde.

Offline Nijntjelief

  • Forumlid
  • We mogen weer!
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Onder de pannen?
« Reactie #30 Gepost op: 7-03-2020, 23:23:39 »
Drop uitdelen is ook Mols. Het schrikt mensen af, voor zoiets vies gaan ze geen geld geven, en als die dropjes al zo smaken, hoe smaakt dan de rest!

Nathan en buddy geven dropjes gratis weg.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Onder de pannen?
« Reactie #31 Gepost op: 7-03-2020, 23:31:17 »
Grappig

Maakt Nathan geen reclame voor drop ? 🤔

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Onder de pannen?
« Reactie #32 Gepost op: 8-03-2020, 00:06:31 »
Voor mij was dit een opdracht van gemiste kansen. Zoals dat het gaat om aantal transacties in plaats van omzet. Hierdoor maakt het bepalen van de prijzen in feite zinloos. Gewoon alles op 10 zetten en verkopen maar. Blijkbaar hadden de kandidaten dit niet door (slechte uitleg?) of heeft de mol her en der de prijzen bewust omhoog gegooid.

Waar ik eigenlijk op zat te wachten was een twist. We zagen Mil eten, er werd van alles uitgedeeld.... Was het niet beter geweest als het niet om aantal transacties ging, maar om omzet minus de kosten. Dan hadden de te invullen verkoopprijzen zin en was mollen middels zelf opeten/gratis uitdelen ook een mogelijkheid geweest.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Onder de pannen?
« Reactie #33 Gepost op: 8-03-2020, 00:34:57 »
Dat is meestal met de eerste pannekoek toch. :p

Ja, dat is niet zo vreemd inderdaad.
Wat ik wel vreemd vond is dat er bijna geen pannenkoeken werden verkocht. Mil had een hele grote stapel pannenkoeken gemaakt, dus waarom ging ze daarmee door als ze niet goed verkocht werden? Ze bleef alleen in de keuken en deed helemaal niets om te verkopen

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Onder de pannen?
« Reactie #34 Gepost op: 8-03-2020, 01:10:57 »
Duidelijk. In China is drop, (de Rob), niet te naggelen.
'Ook een fijne dag verder...’

Offline sejdisejdi

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Onder de pannen?
« Reactie #35 Gepost op: 8-03-2020, 01:15:33 »
Dat betaalsysteem is op zich wel geweldig

In Denemarken hebben ze een vergelijkbaar systeem.

Vind het interessant dat je Nathan tientallen stroopwafels weg ziet geven, maar als rob vraagt hoeveel ze verdient hebben zeggen ze beide een tientje (yang of euro?).

Nathan kan leuk een onmolse prijs opschrijven, maar als niemand betaalt maakt het natuurlijk niet veel uit.
« Laatst bewerkt op: 8-03-2020, 08:42:31 door Heinz, Reden: Berichten samengevoegd »

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Onder de pannen?
« Reactie #36 Gepost op: 8-03-2020, 02:36:16 »
@17.34 u hoor je 6 piepjes (bij shot over de Night Market als intro voor nieuwe opdracht) en vervolgens horen we Buddy lachen @ 17.36u. (niet in beeld oid).

Opmerkelijk. Geen idee waarom.



*NIET de Mol*





Omnia vincit amor

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Onder de pannen?
« Reactie #37 Gepost op: 8-03-2020, 08:46:16 »
Hoorde ik nou goed dat Rob aan het eind zijn waren aanprees in het Nederlands? Alsof een Chinees dat zou kunnen verstaan! ::rofl:: Volgens mij zei hij: twintig, twintig? tien, tien? (2020, 20)

Offline CharlieLabrador

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Onder de pannen?
« Reactie #38 Gepost op: 8-03-2020, 08:59:33 »
Vrouwtje geeft Nathan 50 en Nathan wilt haar terug sturen om het te wisselen voor 10 ofzo iets  ::rofl::

Nathan hoort dat vrouw bij Buddy 50 yen heeft betaald voor stroopwafel. Hij verkoopt ze voor 10, en stuurt haar terug naar Buddy om geld terug te vragen zodat ze bij hem (Nathan) meer wafels voor dat geld kan krijgen.

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Onder de pannen?
« Reactie #39 Gepost op: 8-03-2020, 09:08:00 »
Voor mij was dit een opdracht van gemiste kansen. Zoals dat het gaat om aantal transacties in plaats van omzet. Hierdoor maakt het bepalen van de prijzen in feite zinloos. Gewoon alles op 10 zetten en verkopen maar. Blijkbaar hadden de kandidaten dit niet door (slechte uitleg?) of heeft de mol her en der de prijzen bewust omhoog gegooid.

Ja, vreemd dat dit niet door de kandidaten opgepikt werd, het werd toch duidelijk op die manier gezegd. Als mol lekker makkelijk als niemand het doorheeft, die houdt ook gewoon z'n mond en gooit de prijzen omhoog. Buddy... En aan 't eind van de opdracht is er totaal geen verwarring als Rik ze vertelt "Jullie hadden 49 transacties van 25 euro" en niet "jullie hebben x euro opgehaald". Als de kandidaten denken dat 't wél om een bedrag ging (wat je van het team met die hoge prijzen op zijn minst mag verwachten), dan zou hier toch een discussie ontstaan? Vreemde situatie.