Auteur Topic: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Richtingsgevoel  (gelezen 22000 keer)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Richtingsgevoel
« Reactie #40 Gepost op: 7-03-2020, 23:10:00 »

Ander opvallend iets: de stem van de mol wordt vervormd.
Spreuk die Buddy begin van het seizoen meekreeg begon met:
"met verdraaide woorden kun je van alles bereiken"

Die is wel leuk  ::ok::

Offline eilandgek

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Richtingsgevoel
« Reactie #41 Gepost op: 7-03-2020, 23:11:38 »
Ja wel leuk, maar zou dat er niet te dik bovenop liggen? Vooral omdat die spreuken ook in déze aflevering nog eens herhaald werden op het einde!
(Ik heb overigens nog altijd geen mol hahahaha, dit zou wijzen op Buddy, maar het andere opvallende aan deze opdracht vond ik weer op Mil wijzen! Ik gooi het allemaal maar gewoon in de groep!)

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Richtingsgevoel
« Reactie #42 Gepost op: 7-03-2020, 23:15:38 »
Ja wel leuk, maar zou dat er niet te dik bovenop liggen? Vooral omdat die spreuken ook in déze aflevering nog eens herhaald werden op het einde!
(Ik heb overigens nog altijd geen mol hahahaha, dit zou wijzen op Buddy, maar het andere opvallende aan deze opdracht vond ik weer op Mil wijzen! Ik gooi het allemaal maar gewoon in de groep!)

Ik vond de vervormde stem toch erg op Mil lijken, dus zij zal het dan wel niet zijn.

Offline Rob310

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Richtingsgevoel
« Reactie #43 Gepost op: 7-03-2020, 23:15:57 »
Als het bedrag dat ze ophalen verdubbeld wordt, wat is dan het effect om voor 500,1000,1500 te kiezen. Ik ben (alweer) niet mee hoor. Zitten er dan als je 500 kiest mindere bedragen in de kisten? Nee toch, want Rob haalt 1000 uit de pot en vindt 2x 250.

Is heel duidelijk uitgelegd: de Mol bepaalt in hoeveel delen hij het bedrag verdeeld EN waar het wordt geplaatst.
Dus in het voorbeeld van de 500 van Nathan heeft de Mol gekozen voor 1 biljet van 500 maar had het ook, bijvoorbeeld, in 2x 100 , 1x 50 en 1x 250 kunnen verdelen

Online mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Richtingsgevoel
« Reactie #44 Gepost op: 7-03-2020, 23:21:06 »
Is heel duidelijk uitgelegd: de Mol bepaalt in hoeveel delen hij het bedrag verdeeld EN waar het wordt geplaatst.
Dus in het voorbeeld van de 500 van Nathan heeft de Mol gekozen voor 1 biljet van 500 maar had het ook, bijvoorbeeld, in 2x 100 , 1x 50 en 1x 250 kunnen verdelen
Dank je, nu is het me duidelijk.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Richtingsgevoel
« Reactie #45 Gepost op: 7-03-2020, 23:21:41 »
Is heel duidelijk uitgelegd: de Mol bepaalt in hoeveel delen hij het bedrag verdeeld EN waar het wordt geplaatst.
Dus in het voorbeeld van de 500 van Nathan heeft de Mol gekozen voor 1 biljet van 500 maar had het ook, bijvoorbeeld, in 2x 100 , 1x 50 en 1x 250 kunnen verdelen

En dat verklaart m.i. ook meteen waarom bij Mil werd gezegd in kamer 1 en 2 ligt niets. Want dat was ook zo. De Mol had het verdeeld in 500 en 1000, toch?

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Richtingsgevoel
« Reactie #46 Gepost op: 8-03-2020, 00:15:12 »
De stem lijkt mij op de Chinese stem in de google translate app.
Maar dan andersom gebruikt. Dus ze hebben misschien Nederlandse zinnen fonetisch omgezet in chinese tekens en dan uit laten spreken door de chinese stem?

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Richtingsgevoel
« Reactie #47 Gepost op: 8-03-2020, 00:24:01 »
Is het niet gewoon een hint?
Er wordt gegokt met geld uit de pot. De mol bepaalt hoe het geld verdeeld wordt.
Wie heeft de pot?! Wie heeft de geldbriefjes om te verdelen?!

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Richtingsgevoel
« Reactie #48 Gepost op: 8-03-2020, 01:08:03 »
Ik vind dat de Mol geen lachgasballonnen moet gebruiken.

Sturend in deze opdracht... 6? Geen interactie? Vertrouwen?(!!)
'Ook een fijne dag verder...’

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Richtingsgevoel
« Reactie #49 Gepost op: 8-03-2020, 02:35:25 »
Alleen bij Rob zegt Rik achter het bedrag “uit de pot” als ze het bedrag noemen waar ze voor willen gaan.



Offline joost2014

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Richtingsgevoel
« Reactie #50 Gepost op: 8-03-2020, 02:55:40 »
Ik moet het nog een keer terugkijken, maar er was een iemand die overduidelijk een biljet met 'MOL'geld pakte. Ik weet dat dat een ontwerp is etc, maar het werd nu heel overduidelijk getoond terwijl degene met de hand in het kistje ging. Volgensmij was het bij Mil.  ::vergroot::
Ben jij de mol?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Richtingsgevoel
« Reactie #51 Gepost op: 8-03-2020, 03:06:51 »
Ik moet het nog een keer terugkijken, maar er was een iemand die overduidelijk een biljet met 'MOL'geld pakte. Ik weet dat dat een ontwerp is etc, maar het werd nu heel overduidelijk getoond terwijl degene met de hand in het kistje ging. Volgensmij was het bij Mil.  ::vergroot::

Was bij Nathan heel duidelijk mol op t biljet

Offline sejdisejdi

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Richtingsgevoel
« Reactie #52 Gepost op: 8-03-2020, 03:08:41 »
Was bij Nathan heel duidelijk mol op t biljet

Dat is gewoon het normale 500 biljet

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Richtingsgevoel
« Reactie #53 Gepost op: 8-03-2020, 03:11:28 »
Dat is gewoon het normale 500 biljet

Ik geef alleen antwoord op Joost zn post

Offline joost2014

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Richtingsgevoel
« Reactie #54 Gepost op: 8-03-2020, 03:20:46 »
Dat is gewoon het normale 500 biljet

Ja! I know, maar ik vind het toch opvallend..

Was bij Nathan heel duidelijk mol op t biljet

 ::ok:: thanks
« Laatst bewerkt op: 8-03-2020, 08:41:02 door Heinz, Reden: Berichten samengevoegd »
Ben jij de mol?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Richtingsgevoel
« Reactie #55 Gepost op: 8-03-2020, 04:11:32 »
Bij Buddy kwam t ook zo in beeld dus zegt vast niks

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Richtingsgevoel
« Reactie #56 Gepost op: 8-03-2020, 05:54:52 »
Nathan is de enige waarbij de mol tweemaal dezelfde korte zin uitspreekt en anders niets, geen enkele interactie. Als Nathan bevestiging vraagt dat hij voor een moet gaan, duurt het zelfs nogal lang voor de tweede zin herhaald wordt. (Ondertussen is Nathan met de telefoon aan het spelen, zij knopje om de zin te activeren omdat hij niet met de mol praat?)
Bij Nathan krijgen we als enige geen blik vanuit de mol blik uit het raam aan de overkant waar al die slingers/slierten/wat is het hangen, bij de anderen wel.
Nathan is de enige waar het geld niet is verdeeld. Als hij kandidaat is, is dat niet wat oneerlijk? Een verkeerde gok en zijn hele bedrag is niet meer te halen. In dit geval vertrouwd hij op de mol en is de opdracht zodoende super kort.
Nathan heeft als enige zijn rugzak bij. Had hij die nodig om de pot mee te nemen en geld te verdelen? ;)

Sorry, ik zie alleen verdachte dingen bij Nathan. Rob kan het twee kanten op vallen. Als geld van de mol niet meetelt is Mil verdacht en Rob ineens veel minder, maar dat zien we dan weer niet.


Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Richtingsgevoel
« Reactie #57 Gepost op: 8-03-2020, 08:48:34 »
Ja! I know, maar ik vind het toch opvallend..

 ::ok:: thanks

dat was inderdaad opvallend. en ik denk dat de mol deze opdracht kort wilde spelen, omdat hij met zichzelf moest praten  :)
Nathan wel heel snel uitgespeeld door meteen het geld te vinden bij zijn eerste keuze, vond ik ook opvallend.

Offline CharlieLabrador

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Richtingsgevoel
« Reactie #58 Gepost op: 8-03-2020, 09:31:07 »
Rick vertelt in de uitleg dat het geld verdeeld is iver min. 1 en max. 3 kamers, en dat de kandidaten 3x moeten kiezen uit 2 kamers. Dat geldt echter niet voor Nathan: die hoeft maar 1x te kiezen.

Heb kort genoteerd wat de mol zei.
Bij Rob, Mil en Buddy wordt steeds gezegd "In <nr> ligt geld" en "Loop terug", en meer woorden van die strekking.
Bij Nathan wordt alleen gezegd "Kies deur 1".

Moet het nog eens terugkijken, maar volgens mij was bij Nathan de minste communicatie. Logisch als hij de mol is. En ook niet echt verdacht naar anderen toe als hij beetje geld voor de pot pakt (kleinste winst). Hij hoeft ook maar één keer te vissen in een bos: het geld is niet verdeeld in meer biljetten, terwijl de anderen elk 3x moeten graaien.
De mol weet wat er met het geld gebeurt, terwijl de andere kandidaten pas achteraf horen dat "de consequenties in de finale te horen zijn".
« Laatst bewerkt op: 8-03-2020, 09:34:53 door CharlieLabrador »

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Richtingsgevoel
« Reactie #59 Gepost op: 8-03-2020, 09:47:25 »
Rick vertelt in de uitleg dat het geld verdeeld is iver min. 1 en max. 3 kamers, en dat de kandidaten 3x moeten kiezen uit 2 kamers. Dat geldt echter niet voor Nathan: die hoeft maar 1x te kiezen.
Heeft weinig zin voor Nathan als hij zijn volledige bedrag weer heeft terug gevonden om nog langs vier lege kamers te lopen... Zegt mij weinig. Misschien had de mol bij Nathan ingeschat dat hij bij de eerste kamer gelijk tegen het advies van de mol in zou gaan. Alles of niets.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)