Auteur Topic: 2de seizoen in 2020 vanaf 5 september  (gelezen 426073 keer)

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: 2de seizoen in 2020 vanaf 5 september
« Reactie #1320 Gepost op: 9-08-2020, 19:33:11 »
 ::hypocriet::
Rämon, wij lopen hier al weken alles te checken en het hele plaatje klopt gewoon. 8 van de 10 mensen van onze definitieve groep van nu beginnen elkaar te volgen en te liken na de opnameperiode. Misschien voortaan eerst even het topic doorlezen voordat je dingen gaat posten die óf al heel vaak benoemd zijn óf commentaar gaat geven waar we niks aan hebben en wat we al eerder weerlegd hebben.

Tygo en Nadja doen sowieso mee. Op basis van social media stilte, social media gedrag, de silhouetten, en het molboekje.  ::ok::

Ik heb het hele topic doorgelezen?
Heel onnodig dat ik altijd attitude over me heen krijg op dit forum. Ik zeg hele relevante dingen (over iemand zieke man) maar omdat iemand een like op instagram heeft gekregen bevestigd het ‘jullie’ definitieve lijst..
ik mag toch aanvullen met mijn eigen onderzoek? Ik zeg nergens dat het onmogelijk is maar ik vind bepaalde beweringen echt nog niet op heel veel gebaseerd.
En daar laat ik het ff bij, Frank.

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: 2de seizoen in 2020 vanaf 5 september
« Reactie #1321 Gepost op: 9-08-2020, 19:43:36 »
Nadja wordt ook tegengesproken hoor. Ik zou ook niet meedoen aan een spel als mijn geliefde er ernstig aan toe is.
chipsverslaafde <3

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: 2de seizoen in 2020 vanaf 5 september
« Reactie #1322 Gepost op: 9-08-2020, 19:44:06 »
::hypocriet::
Ik heb het hele topic doorgelezen?
Heel onnodig dat ik altijd attitude over me heen krijg op dit forum. Ik zeg hele relevante dingen (over iemand zieke man) maar omdat iemand een like op instagram heeft gekregen bevestigd het ‘jullie’ definitieve lijst..
ik mag toch aanvullen met mijn eigen onderzoek? Ik zeg nergens dat het onmogelijk is maar ik vind bepaalde beweringen echt nog niet op heel veel gebaseerd.
En daar laat ik het ff bij, Frank.

Je aanvulling word gewaardeerd, maar is hier al heel vaak besproken.  Wat ironisch gezien Frank zijn statement weer bevestigd.

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: 2de seizoen in 2020 vanaf 5 september
« Reactie #1323 Gepost op: 9-08-2020, 20:11:42 »
::hypocriet::
Ik heb het hele topic doorgelezen?
Heel onnodig dat ik altijd attitude over me heen krijg op dit forum. Ik zeg hele relevante dingen (over iemand zieke man) maar omdat iemand een like op instagram heeft gekregen bevestigd het ‘jullie’ definitieve lijst..
ik mag toch aanvullen met mijn eigen onderzoek? Ik zeg nergens dat het onmogelijk is maar ik vind bepaalde beweringen echt nog niet op heel veel gebaseerd.
En daar laat ik het ff bij, Frank.

Zo was mijn opmerking niet bedoeld, excuses. Ik probeerde te zeggen dat de redenen die je noemt nu al een aantal keer benoemd zijn en door sommige van ons ook al een aantal keer (terecht) weerlegd. Die discussie over Nadja of Tygo kunnen we dus wel nog een keer gaan voeren, maar daarvoor kunnen we net zo goed gewoon een paar bladzijdes terug gaan lezen  ???

En als je mijn comment had gelezen, weet je dat we het niet gebaseerd hebben op één like.  ;)
Frankje Lapi

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: 2de seizoen in 2020 vanaf 5 september
« Reactie #1324 Gepost op: 9-08-2020, 21:04:37 »


Jeroen heeft wel zijn wekelijkse radioprogramma License 2 Chill gepresenteerd in die periode


Nu weet ik weer waarom ik Jeroen had afgeschreven  ::rofl::. Dat was hierdoor ja.

Dat is niet live, vooraf opgenomen. Zeker omdat ie op dat moment ook nog Bureau Kijk in de Vegte op zondagmiddag deed, dan kan je echt niet live een nachtprogramma doen.

En bij Bureau KidV was ie ook niet (net nagezocht op de npo2 site) tijdens de vermoedelijke opname periode.  ::vergroot::


Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: 2de seizoen in 2020 vanaf 5 september
« Reactie #1325 Gepost op: 9-08-2020, 21:05:38 »
O dan is het wel Jeroen  ;D

Thanks voor het melden Daisy  ::bravo::

Dan dus Jeroen ipv Sebastian en dan geen Sigrid?
Frankje Lapi

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: 2de seizoen in 2020 vanaf 5 september
« Reactie #1326 Gepost op: 9-08-2020, 21:08:24 »
ik hou van jeroen ::love:: Wat een cast is het ::bravo::
chipsverslaafde <3

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: 2de seizoen in 2020 vanaf 5 september
« Reactie #1327 Gepost op: 9-08-2020, 21:35:38 »
Dat klinkt inderdaad wel iets logischer.  ::ok::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline molly88

  • Forumlid
Re: 2de seizoen in 2020 vanaf 5 september
« Reactie #1328 Gepost op: 9-08-2020, 21:36:27 »


Dat is niet live, vooraf opgenomen. Zeker omdat ie op dat moment ook nog Bureau Kijk in de Vegte op zondagmiddag deed, dan kan je echt niet live een nachtprogramma doen.

En bij Bureau KidV was ie ook niet (net nagezocht op de npo2 site) tijdens de vermoedelijke opname periode.  ::vergroot::

Is live hoor. Er is ook interactie met luisteraars die berichten kunnen sturen via de Radio 2 app of per mail. En waar hij op reageert in de uitzending.
En dan is er nog die tweet op 10 november om 5 uur 's nachts, als reactie op een luisteraar.

Leuk geprobeerd.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: 2de seizoen in 2020 vanaf 5 september
« Reactie #1329 Gepost op: 9-08-2020, 21:40:32 »
Ow echt? Ik dacht echt dat dat niet live was. (Niet dat ik het ooit kunnen luister gezien het tijdstip).

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: 2de seizoen in 2020 vanaf 5 september
« Reactie #1330 Gepost op: 10-08-2020, 00:23:09 »
Nog even over Nadja: misschien is haar man eind november ziek geworden, vlak na de opnames. Dan zou Nadja prima mee kunnen doen. Ik las ergens dat Nadja zich ooit negatief had uitgelaten over WIDM, maar volgens mij is dat niet zo. Ik kan nergens een bron daarvan vinden. Volgens mij was degene die dat schreef in de war met Viktoria Koblenko, zij zei dat WIDM allemaal ‘nep’ was. Dat had overigens te maken met de Roeland-Yvon-crisis (zie ander topic). Ik denk dat Nadja nog best wel eens mee zou kunnen doen!

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: 2de seizoen in 2020 vanaf 5 september
« Reactie #1331 Gepost op: 10-08-2020, 07:31:44 »
Nog even over Nadja: misschien is haar man eind november ziek geworden, vlak na de opnames. Dan zou Nadja prima mee kunnen doen. Ik las ergens dat Nadja zich ooit negatief had uitgelaten over WIDM, maar volgens mij is dat niet zo.

Het is eerder dat menig molloot zich ergerde aan Nadja haar schoolreisgevoel zoals ze WIDM beleefde. (ik vond Nadja met Dick Jol juist top dat seizoen) en kan me ook alleen Victoria Koblenko heugen die zich idd openlijk negatief uitliet over 2005.

Ik zie het wel zitten als Peggy, Nadja, Ellie allemaal een tweede kans krijgen. Dat wordt jokers/sjekkels jatten, nepmollen en natuurlijk weer etherdiscipline ::bravo:: Isabelle die mee doet kan de comeback van Marc-Marie is kritisch opdracht zijn ;D

Ik had Janine Abbring ook een tweede kans gegund maar het kan zijn dat ze gevraagd is maar door Zomergasten en Zml en natuurlijk hoe voor haar seizoen 2013 eindigde ze liever verstek laat gaan.

Jeroen, Sebastiaan, Horace zie ik er alledrie vooraan om rechts op de foto te staan. Alledrie hebben wat met een flat cap op, gezien Horace zijn trust nobody er in zit had ik bij de andere positie Patrick Martens verwacht. (ook nav de eerste trailer meende ik hem te herkennen qua stem)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: 2de seizoen in 2020 vanaf 5 september
« Reactie #1332 Gepost op: 10-08-2020, 08:59:08 »
De man van Nadja werd eind 2018 ziek

De stemmen in de trailer zijn van oud-mollen

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: 2de seizoen in 2020 vanaf 5 september
« Reactie #1333 Gepost op: 10-08-2020, 13:13:54 »
My 50 cents en ik denk een samenvatting van de afgelopen dagen voor de mensen die geen tijd hebben om alles te lezen:

-Ron Boszhard en Nikkie de Jager lijken me inmiddels 100% zeker. Interviews uit het molboekje komen overeen (angst voor muizen = Ron en de diesel = Nikkie). Silhouetten kloppen precies zoals ik ze had voorgesteld. Het lijken mij ook gewoon "logische" namen voor een all-star seizoen.
-Peggy Vrijens lijkt mij ook een naam die erbij zit. We hebben niet zo veel namen van de oude seizoenen (alles van vóór seizoen 11) en van die oude seizoenen vind ik Peggy ook wel een "all-star" naam. Het tweede silhouet komt redelijk overeen met haar (al zou het me niet verbazen als het iemand anders is). Haar mysterieuze "binnenkort op tv, maar mag er nog niks over zeggen", is inmiddels nog steeds niet gebeurd. Ik zou zeggen dat zij 90% zeker is als ik er een percentage aan moest verbinden.
-Vanaf nu beginnen de meer onzekere namen in mijn ogen. Tygo Gernandt. Hij zat totaal niet op onze radar tot het interview in het molboekje. Die zou perfect overeenkomen met hem. Ik vind hem zelf alleen nog niet op één van de posities van de groepsfoto passen. Echter, we hebben ook nog niet kunnen ontdekken of hij nou op de Penoza première was (film waar hij in speelde), waarschijnlijk niet aangezien hij op geen foto te vinden is. Wat mij betreft 75% zekerheid.
-Nog iemand die op de Penoza première niet was is Sigrid ten Napel. Zij speelt één van de hoofdrollen in de film, en het is dus helemáál raar dat zij niet op de première is. Ze verklaarde daarover dat ze in Brazilië/Uruguay was voor filmopnames. Geen waterdichte theorie, want op Instagram doet ze alsof ze in Hongarije is. Vaag, maar ik zou haar ook een 75% zekerheid geven.
-Horace Cohen. Logische naam want Rick vindt hem leuk, stilte, silhouet, trust nobody, past bij de silhouetten. 70% zekerheid.
-Dan Nadja Hüpscher. Zij is vaag, want ze heeft wel een Instagramstilte, maar ze heeft ook een zieke man thuis zitten. Nu weet ik niet precies hoe ernstig het is, maar als hij er stabiel aan toe was, heeft hij misschien tegen Nadja gezegd van "ga maar voor wat afleiding". Het is gewoon erg raar dat Nadja plots mensen waar ze normaal niets mee te doen heeft gaat volgen of liken. Ron, Peggy. Dat komt niet voor niks toch? Ik zou haar 60% zekerheid geven.
-Ellie Lust komt volledig overeen met één van de silhouetten. Echter heeft ze een boek uitgegeven in de periode en wat interviews zijn er te vinden van die periode. Het zou wel goed kunnen, want ze is ook echt een all-star naam. Ook een 60%-je.
-Sebastiaan Labrie. Zou overeenkomen met het persoon met één kind en de silhouet met het petje. Zijn vader (of schoonvader, geen idee) is overleden toch in oktober? Heel naar, dus daardoor twijfelachtig. Al kan het ook weer zijn dat hij voor afleiding toch mee doet. Op een gegeven moment zul je toch "door" moeten met je leven. Ik geef hem 55%.
-En dan als laatste en laagste op het lijstje Patrick Martens. Qua volgers en likes klopt hij in het plaatje. Hij zou ook in het silhouettenplaatje kunnen passen én komt uit een seizoen waar nog geen andere kandidaat uit komt. Patrick is dolenthousiast over WIDM, heeft ook Moltalk nog gepresenteerd, en uit de eerdere seizoenen vind ik hem ook echt een all-star naam. Alleen zou hij wat dingen hebben gedaan in opnametijd wat hem twijfelachtig maakt. Heel lastig dit. Ik geef hem een 50% kans.

Nog wat gevalletjes waarvan ik niet denk dat ze meedoen maar het eventueel wel kan (allemaal minder dan 50% kans imo): Jeroen Kijk in de Vegte, Daniël Boissevain, William Spaaij.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: 2de seizoen in 2020 vanaf 5 september
« Reactie #1334 Gepost op: 10-08-2020, 13:52:28 »
Hele mooie samenvatting. Ik zou Patrick nog wat minder dan 50 zetten.

En nog iets: ze zijn natuurlijk ruim voor de opnames al gevraagd. Dus voor Nadja wellicht extra lastig om in te kun en schatten hoe haar man dan zou zijn. En Sebastian zijn vader was toen natuurlijk nog niet overleden en hij zat nog in het buitenland

Ik ben zelf bezig met alle oud-kandidaten (min mollen en winnaars, Karin en Marlijn) na te lopen op social media. Post ik vanmiddag

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: 2de seizoen in 2020 vanaf 5 september
« Reactie #1335 Gepost op: 10-08-2020, 13:55:17 »
Hele mooie samenvatting. Ik zou Patrick nog wat minder dan 50 zetten.

En nog iets: ze zijn natuurlijk ruim voor de opnames al gevraagd. Dus voor Nadja wellicht extra lastig om in te kun en schatten hoe haar man dan zou zijn. En Sebastian zijn vader was toen natuurlijk nog niet overleden en hij zat nog in het buitenland

Ik ben zelf bezig met alle oud-kandidaten (min mollen en winnaars, Karin en Marlijn) na te lopen op social media. Post ik vanmiddag

Eerste alinea: ja, snap ik, misschien ben ik nog iets te positief over Patrick hahaha.

Tweede alinea: ja dat is eigenlijk hetgeen wat mij het meest aan het twijfelen brengt, vooral over Sebastiaan. Het kan natuurlijk altijd nog zo zijn dat hij bijvoorbeeld op het laatste moment nog aan de groep is toegevoegd omdat iemand anders af is gevallen van de groep.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: 2de seizoen in 2020 vanaf 5 september
« Reactie #1336 Gepost op: 10-08-2020, 14:06:59 »
Erg mooie samenvatting. Het zou best kunnen dat Nadja meedoet, ondanks dat haar man ziek thuis zit. Jan zijn vrouw was tijdens de opnames zwanger, en Jan was de mol dus die bleef sowieso tot het einde, beetje soortgelijk scenario. Dus als haar man geen bedreigende ziekte heeft, zou ze zomaar mee kunnen doen.
« Laatst bewerkt op: 10-08-2020, 14:09:50 door Rinusoide »

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: 2de seizoen in 2020 vanaf 5 september
« Reactie #1337 Gepost op: 10-08-2020, 14:46:39 »
Erg mooie samenvatting. Het zou best kunnen dat Nadja meedoet, ondanks dat haar man ziek thuis zit. Jan zijn vrouw was tijdens de opnames zwanger, en Jan was de mol dus die bleef sowieso tot het einde, beetje soortgelijk scenario. Dus als haar man geen bedreigende ziekte heeft, zou ze zomaar mee kunnen doen.

Ze leven ook niet off the grid. Ze kunnen hun telefoons & laptops 24/7 gebruiken.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: 2de seizoen in 2020 vanaf 5 september
« Reactie #1338 Gepost op: 10-08-2020, 15:06:06 »
Hoe staan jullie eigenlijk tegenover kandidaten die al eens mee gedaan hebben? Ik bedoel dan vooral in functie van de zoektocht naar de mol. We hebben van veel kandidaten al hun tactiek gezien. De populaire kandidaten hebben ook een erg uitgesproken tactiek. We hebben deze tactiek dan ook gezien in de eerdere seizoenen waar ze niet de mol waren.

Ik denk dat het al erg moeilijk is om een goede tactiek te bepalen en als je dan plots het spel voor een 2de keer moet spelen als mol, hoe zorg je er dan voor dat je niet door de mand valt? Tygo moet het spel fanatiek spelen, Ellie Lust moet irritant doen over etherdiscipline, Nikkie moet in fysieke opdrachten geen zin hebben etc.

Ik ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken. Ik hoop gewoon dat we niet het gedrag zodanig kunnen vergelijken dat het erg duidelijk is dat iemand zich compleet anders opstelt in het spel.

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: 2de seizoen in 2020 vanaf 5 september
« Reactie #1339 Gepost op: 10-08-2020, 15:41:45 »
Ik heb de eerder geposte lijst met kandidaten gebruikt:
- Vervolgens iedereen uit de seizoenen van Peggy, Horace, Tygo, Ellie, Sigrid, Ron en Nikkie (die zijn voor mij wel zeker) weggehaald.
- Daarna alle mollen en winnaars verwijderd.
- Toen Karin en Marlijn.
- Vervolgens heb ik instagram en twitter gecheckt of de persoon ergens anders was tijdens de opnames.

Blijven de volgende mensen over, hier zitten dus de overige 3 kandidaten in, om te gaan checken:

S15
Chris Zegers
Carolina Dijkhuizen
Viktor Brand 

S13
Carolien Borgers
Daniël Boissevain
Tania Kross
Janine Abbring
Joep van Deudekom
Ewout Genemans

S12
Tim Kamps
William Spaaij
Dio(rno) Braaf

S10
Hind Laroussi

S9
Dennis Storm
Rick Engelkes
Sebastiaan Labrie
Froukje Jansen
Paula Udondek
Vera Mann

S8
Regina Romeijn
Patrick Martens
Dunya Khayame

S7
Eva van der Gucht
Nadja Hüpscher
Dick Jol
Alex Klaasen
Menno Bentveld
Liesbeth Kamerling

S5
Lottie Hellingman
Jim de Groot
Yvonne van den Hurk
Roeland Fernhout

Roept u maar wie er af kan :)