Auteur Topic: 2de seizoen in 2020 vanaf 5 september  (gelezen 425988 keer)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: 2de seizoen in 2020 vanaf 5 september
« Reactie #1340 Gepost op: 10-08-2020, 16:02:00 »
Hoe staan jullie eigenlijk tegenover kandidaten die al eens mee gedaan hebben? Ik bedoel dan vooral in functie van de zoektocht naar de mol. We hebben van veel kandidaten al hun tactiek gezien. De populaire kandidaten hebben ook een erg uitgesproken tactiek. We hebben deze tactiek dan ook gezien in de eerdere seizoenen waar ze niet de mol waren.

Ik denk dat het al erg moeilijk is om een goede tactiek te bepalen en als je dan plots het spel voor een 2de keer moet spelen als mol, hoe zorg je er dan voor dat je niet door de mand valt? Tygo moet het spel fanatiek spelen, Ellie Lust moet irritant doen over etherdiscipline, Nikkie moet in fysieke opdrachten geen zin hebben etc.

Ik ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken. Ik hoop gewoon dat we niet het gedrag zodanig kunnen vergelijken dat het erg duidelijk is dat iemand zich compleet anders opstelt in het spel.
Hmm.. interessant. Ik denk dat daar misschien wel bij de keuze van de mol en de briefing van de mol over nagedacht is. Misschien hebben ze als mol wel iemand gekozen die dusdanig dicht bij zijn/haar karakter kan blijven, dat dat niet opvalt. Of destijds ook in de race was mol te zijn, maar die strategie gebruikt heeft om het spel te spelen. Aan de andere kant, dit is een tweede kans. Wie weet pakt driekwart van de groep het wel anders aan en valt daar niks uit te halen.

Verder vind ik het leuk om die mensen voor een tweede keer te kunnen zien. Is het niet omdat ze vroeg afvielen (en ontwikkeling niet hebben kunnen zien), danwel omdat het een leuk persoon was in een bepaald seizoen. Dus voor een keer zeker leuk hoor  ::bravo::

Als ik die tekstjes uit het molboekje lees, vind ik het trouwens wel grappig dat het me het gevoel geeft dat ze zodanig geschreven zijn dat het lijkt alsof ze voor het eerst meedoen (weet niet of anderen dat ook hebben?).

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: 2de seizoen in 2020 vanaf 5 september
« Reactie #1341 Gepost op: 10-08-2020, 17:45:05 »
Hoe staan jullie eigenlijk tegenover kandidaten die al eens mee gedaan hebben?
 
...

Ik denk dat we daar niet veel aan gaan merken. Iedereen zal gewoon zichzelf zijn, ook de mol. Maar dat doen de meeste mollen sowieso wel. Een Milouska-tactiek is nu natuurlijk niet te adviseren.

Maar eigenlijk hoor je altijd van familie wel dat ze op tv precies hetzelfde zijn als in de serie. De mol ontmaskeren op basis van ander gedrag ten opzichte van de vorige keer kan lastig worden, ook omdat sommigen natuurlijk een heel stuk ouder zijn en sowieso al ander gedrag vertonen.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: 2de seizoen in 2020 vanaf 5 september
« Reactie #1342 Gepost op: 10-08-2020, 18:27:39 »
Even in de groep gooien: hoe kan je een all-star seizoen maken en dan all-time-favorite Chris Zegers niet laten meedoen? Voor zover ik het hier lees is hij er niet bij, en dat vind ik toch erg opvallend. Thoughts?
Lomperik..

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: 2de seizoen in 2020 vanaf 5 september
« Reactie #1343 Gepost op: 10-08-2020, 18:54:21 »
Even in de groep gooien: hoe kan je een all-star seizoen maken en dan all-time-favorite Chris Zegers niet laten meedoen? Voor zover ik het hier lees is hij er niet bij, en dat vind ik toch erg opvallend. Thoughts?
Volgens mij heeft hij ooit eens gezegd dat hij zelf niet voor een tweede keer mee zou willen doen. Iets met magie die je niet kunt benaderen, of iets anders typisch Chris. Eens hoor, dat hij een all time favorite is  ::joehoe::
...óf niet!

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: 2de seizoen in 2020 vanaf 5 september
« Reactie #1344 Gepost op: 10-08-2020, 19:04:18 »
Ik heb de eerder geposte lijst met kandidaten gebruikt:
- Vervolgens iedereen uit de seizoenen van Peggy, Horace, Tygo, Ellie, Sigrid, Ron en Nikkie (die zijn voor mij wel zeker) weggehaald.
- Daarna alle mollen en winnaars verwijderd.
- Toen Karin en Marlijn.
- Vervolgens heb ik instagram en twitter gecheckt of de persoon ergens anders was tijdens de opnames.

Blijven de volgende mensen over, hier zitten dus de overige 3 kandidaten in, om te gaan checken:

S15
Chris Zegers
Carolina Dijkhuizen
Viktor Brand

S13
Carolien Borgers
Daniël Boissevain
Tania Kross
Janine Abbring
Joep van Deudekom
Ewout Genemans

S12
Tim Kamps
William Spaaij
Dio(rno) Braaf

S10
Hind Laroussi

S9
Dennis Storm
Rick Engelkes
Sebastiaan Labrie
Froukje Jansen
Paula Udondek
Vera Mann

S8
Regina Romeijn
Patrick Martens
Dunya Khayame

S7
Eva van der Gucht
Nadja Hüpscher
Dick Jol
Alex Klaasen
Menno Bentveld
Liesbeth Kamerling

S5
Lottie Hellingman
Jim de Groot
Yvonne van den Hurk
Roeland Fernhout

Roept u maar wie er af kan :)


Nice job!

Qua silhouetten kun je Carolien, Tania, Ewout, Paula, Dunya, Eva en Jim denk ik wel afstrepen. Ik zie in geen enkel silhouet de mogelijkheid dat één van deze kandidaten het zou kunnen zijn.

EDIT: Dennis Storm is gestopt met werken in de media, dus zal geen kandidaat zijn. Hind doet ook echt niet nog eens mee, ze was niet erg fanatiek en blij naar huis te gaan bij haar exit. Ik denk ook niet dat ze nog deelnemers hebben gevraagd die totaal niet meer in de picture zijn geweest, zoals Liesbeth Kamerling en Yvonne van den Hurk.
« Laatst bewerkt op: 10-08-2020, 19:07:02 door JP1999 »

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: 2de seizoen in 2020 vanaf 5 september
« Reactie #1345 Gepost op: 10-08-2020, 19:06:34 »
Dennis Storm leidt een minimalistisch leven aan de andere kant van de wereld toch? Lijkt me niet dat hij meedoet
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: 2de seizoen in 2020 vanaf 5 september
« Reactie #1346 Gepost op: 10-08-2020, 19:07:05 »
Ik had Tania trouwens wel heel graag teruggezien. Ze past perfect in het plaatje all-stars en een tweede kans  ::love::
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: 2de seizoen in 2020 vanaf 5 september
« Reactie #1347 Gepost op: 10-08-2020, 19:12:21 »
Mee eens, blijven over:
Iemand beargumenteerde redenen om onderstaande weg te strepen?

S15
Chris Zegers
Carolina Dijkhuizen
Viktor Brand

S13
Daniël Boissevain
Janine Abbring
Joep van Deudekom

S12
Tim Kamps
William Spaaij
Dio(rno) Braaf

S9
Rick Engelkes
Sebastiaan Labrie
Froukje Jansen
Vera Mann

S8
Regina Romeijn
Patrick Martens

S7
Nadja Hüpscher
Dick Jol
Alex Klaasen
Menno Bentveld

S5
Lottie Hellingman
Roeland Fernhout

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: 2de seizoen in 2020 vanaf 5 september
« Reactie #1348 Gepost op: 10-08-2020, 19:17:55 »
Op gevaar hier afgeschoten te worden: ik kan me onder de huidige omstandigheden nauwelijks voorstellen dat de hele groep uit 100% blanke deelnemers zou bestaan. Met Ellie en Nikkie scoren is het vakje LHBTBBQROTFLOL+ weliswaar afgevinkt, maar men zal op zijn minst nog een Nadja, Tania, Dio of andere niet-kaaskop in de mix willen hebben.
Woosie down?

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: 2de seizoen in 2020 vanaf 5 september
« Reactie #1349 Gepost op: 10-08-2020, 19:34:07 »
Op gevaar hier afgeschoten te worden: ik kan me onder de huidige omstandigheden nauwelijks voorstellen dat de hele groep uit 100% blanke deelnemers zou bestaan. Met Ellie en Nikkie scoren is het vakje LHBTBBQROTFLOL+ weliswaar afgevinkt, maar men zal op zijn minst nog een Nadja, Tania, Dio of andere niet-kaaskop (Note van Sanmol: sorry, maar dit vind ik een poor choice of words aangezien we hier huidskleur linken aan hoe "Nederlands" iemand is. De definitie van een kaaskop is: "een bijnaam voor een Nederlander". Alhoewel de mensen die je hier hebt genoemd, behalve Nadja Hüpscher en Dio, niet in Nederland zijn geboren zijn ze wel Nederlanders. Iedereen kan een Nederlander zijn, onafhankelijk van hoe ze eruit zien.) in de mix willen hebben.

Ik weet niet hoe je serieus wilt genomen worden en dan zoiets zegt als "LHBTBBQROTFLOL", maar dat ter zijde. Een groep van 10 oud-kandidaten vast stellen is vrij moeilijk. Niet iedereen kan of wil mee. Ze hebben vast all stars zoals Zarayda gevraagd, maar die vrouw heeft een eigen business om te runnen. Het vinden van een diverse groep oud kandidaten is vrij moeilijk, en ik vind dat we Rick niet moeten afschieten als het niet helemaal 100 procent divers is. Ze doen al heel erg hun best om een goed groepje kandidaten te vormen uit een pool van beschikbare mensen.
« Laatst bewerkt op: 10-08-2020, 19:36:54 door Sanmol »

Offline Spork

  • Forumlid
Re: 2de seizoen in 2020 vanaf 5 september
« Reactie #1350 Gepost op: 10-08-2020, 19:37:18 »
Even in de groep gooien: hoe kan je een all-star seizoen maken en dan all-time-favorite Chris Zegers niet laten meedoen? Voor zover ik het hier lees is hij er niet bij, en dat vind ik toch erg opvallend. Thoughts?
Hij zat in het seizoen samen met Rik van de Westelaken. Misschien ervoor gekozen niemand van Rik zijn seizoen mee te laten doen.
Neither a spoon, nor a fork.

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: 2de seizoen in 2020 vanaf 5 september
« Reactie #1351 Gepost op: 10-08-2020, 19:41:56 »
Mee eens, blijven over:
Iemand beargumenteerde redenen om onderstaande weg te strepen?

S15
Chris Zegers
Carolina Dijkhuizen
Viktor Brand

S13
Daniël Boissevain
Janine Abbring
Joep van Deudekom

S12
Tim Kamps
William Spaaij
Dio(rno) Braaf

S9
Rick Engelkes
Sebastiaan Labrie
Froukje Jansen
Vera Mann

S8
Regina Romeijn
Patrick Martens

S7
Nadja Hüpscher
Dick Jol
Alex Klaasen
Menno Bentveld

S5
Lottie Hellingman
Roeland Fernhout

Lottie heeft in seizoen 5 de finale gehaald. Lijkt mij een beetje raar als die er weer bij zit. Die kan dus ook weggestreept worden
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: 2de seizoen in 2020 vanaf 5 september
« Reactie #1352 Gepost op: 10-08-2020, 19:44:04 »
Hij zat in het seizoen samen met Rik van de Westelaken. Misschien ervoor gekozen niemand van Rik zijn seizoen mee te laten doen.

Chris Z. zat lekker in Colombia voor opnames van 3 op reis. Contractueel gebonden dus.

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: 2de seizoen in 2020 vanaf 5 september
« Reactie #1353 Gepost op: 10-08-2020, 19:44:16 »
Volgens mij heeft hij ooit eens gezegd dat hij zelf niet voor een tweede keer mee zou willen doen. Iets met magie die je niet kunt benaderen, of iets anders typisch Chris. Eens hoor, dat hij een all time favorite is  ::joehoe::

Precies, en dit maakt ook dat we niet bij elke naam kunnen gaan vragen "waarom zit ... er dan niet bij?". Wie weet hoeveel kandidaten ze hebben moeten vragen voor op dit lijstje uit te kunnen komen. Ze hebben zich nog vast te houden aan de 5 mannen / 5 vrouwen. Als ik het zo zie hebben ze zich óók vastgehouden aan de "één kandidaat per seizoen" én geen finalisten. Dan houd je een klein clubje over hoor.

En to be honest, als de groep het volgende is (wat imo het meest likely scenario is op dit moment): Peggy, Nadja, Patrick, Horace, Tygo, Ellie, Sigrid, Ron, Nikkie ... dan vind ik het oprecht een hele geslaagde groep met allerlei toffe karakters en eigenlijk geen één "saai"/kleurloos persoon. Iedereen gaf zijn/haar seizoen op zijn/haar eigen manier een toffe wending en ik zou deze groep op papier één van de betere van de afgelopen jaren vinden. Dat wordt een felle fanatieke groep :D Lekker moeilijk voor de mol!
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Spork

  • Forumlid
Re: 2de seizoen in 2020 vanaf 5 september
« Reactie #1354 Gepost op: 10-08-2020, 19:47:49 »
Chris Z. zat lekker in Colombia voor opnames van 3 op reis. Contractueel gebonden dus.
Ik wil alleen zeggen dat dat een rede zou kunnen zijn waarom ze hem niet vragen.
Neither a spoon, nor a fork.

Offline Raymundo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: 2de seizoen in 2020 vanaf 5 september
« Reactie #1355 Gepost op: 10-08-2020, 19:50:59 »
Als ik die tekstjes uit het molboekje lees, vind ik het trouwens wel grappig dat het me het gevoel geeft dat ze zodanig geschreven zijn dat het lijkt alsof ze voor het eerst meedoen (weet niet of anderen dat ook hebben?).

Ik had precies hetzelfde haha. Misschien hebben ze dat wel expres zo gedaan omdat anders was af te leiden om wie het ging.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: 2de seizoen in 2020 vanaf 5 september
« Reactie #1356 Gepost op: 10-08-2020, 19:51:27 »
Ik weet niet hoe je serieus wilt genomen worden en dan zoiets zegt als "LHBTBBQROTFLOL", maar dat ter zijde. Een groep van 10 oud-kandidaten vast stellen is vrij moeilijk. Niet iedereen kan of wil mee. Ze hebben vast all stars zoals Zarayda gevraagd, maar die vrouw heeft een eigen business om te runnen. Het vinden van een diverse groep oud kandidaten is vrij moeilijk, en ik vind dat we Rick niet moeten afschieten als het niet helemaal 100 procent divers is. Ze doen al heel erg hun best om een goed groepje kandidaten te vormen uit een pool van beschikbare mensen.

Die hele belerende voetnoot had je je kunnen besparen, hoor. En ja, ik bedoelde mijn bericht deels cynisch omdat ik van binnenuit weet dat Hilversum gewoon zo werkt (Divibokaal iemand?).

Trouwens, in de eerste twee Nederlandse seizoenen was de mol een respectievelijk getinte vrouw en homoseksuele man, wat twintig jaar geleden al aanleiding gaf tot de kritiek dat WIDM 'minderheden marginaliseert'.

Maar on topic: los van hoe 'Nederlands' een kandidaat zich voelt op de schaal van SanMol, of hoe ik daar zelf over denk, is huidskleur gewoon een factor die anno 2020 meetelt bij het selecteren van een groep. Dat feit wilde ik onder de aandacht brengen, niet meer en niet minder.
« Laatst bewerkt op: 10-08-2020, 19:53:30 door Michmol »
Woosie down?

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: 2de seizoen in 2020 vanaf 5 september
« Reactie #1357 Gepost op: 10-08-2020, 19:59:24 »
Lottie heeft in seizoen 5 de finale gehaald. Lijkt mij een beetje raar als die er weer bij zit. Die kan dus ook weggestreept worden
Dat is voorlopig niets meer dan een aanname :D (Ook als je tweede kans letterlijk wil nemen heeft Lottie niet gewonnen.)

Op gevaar hier afgeschoten te worden: ik kan me onder de huidige omstandigheden nauwelijks voorstellen dat de hele groep uit 100% blanke deelnemers zou bestaan. Met Ellie en Nikkie scoren is het vakje LHBT+ weliswaar afgevinkt, maar men zal op zijn minst nog een Nadja, Tania, Dio of andere niet-kaaskop in de mix willen hebben.
Natuurlijk wordt je met zo'n comment afgeschoten  ;D Los van dat het seizoen ver voor het huidige racismedebat oplaaide is opgenomen, zou het raar zijn als er nooit per toeval een groep van tien witte kandidaten mag zijn. (In de meeste WIDM-groepen is dat ook niet het geval.) Maar laten we hier geen grote discussie van maken (wel een beetje het gevaar bij zo'n onderwerp) ::joehoe::
...óf niet!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: 2de seizoen in 2020 vanaf 5 september
« Reactie #1358 Gepost op: 10-08-2020, 20:03:42 »
Overigens kwam Nikkies coming out pas na de opnames, dus dit heeft zeker geen rol gespeeld in de keuze voor haar.

En verder heb ik geen zin om hier te discussiëren over huidskleur.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: 2de seizoen in 2020 vanaf 5 september
« Reactie #1359 Gepost op: 10-08-2020, 20:08:22 »