Auteur Topic: Hoe waarderen jullie Rob ten opzichte van andere Mollen?  (gelezen 8010 keer)

Online DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Hoe waarderen jullie Rob ten opzichte van andere Mollen?
« Reactie #20 Gepost op: 17-03-2020, 23:59:44 »
Ik wil niet "Ranken" in de zin van wie er beter is dan iemand anders. Dat werkt niet zo bij een programma als dit.

Je kunt een mol enkel alleen waarderen op het seizoen waar hij/zij in zit.

Daarom vind ik Rob, die ook heel wat stunts heeft moeten uitvoeren... Een tamelijk goede mol.
Hield zich goed staande, maar werd, zoals meer gezegd, aan het eind flink verrast door goed spel van Buddy.

Het is voor mij als we toch moeten "Ranken" zeker een top 7  kandidaat.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Nijntjelief

  • Forumlid
  • We mogen weer!
Re: Hoe waarderen jullie Rob ten opzichte van andere Mollen?
« Reactie #21 Gepost op: 18-03-2020, 07:05:15 »
Ik heb genoten van Rob. Helemaal na de finale. Wat een plezier had hij in het mol schap. Ik vind dat echt een absolute pre. Evenals het fan zijn van het programma.

Daarbij optellend dat hij tot bijna het einde onontdekt bleef, nauwelijks geld in de pot gebracht heeft en er op soms wel erg gedurfde wijze een heleboel geld uitgespeeld heeft (zonder al teveel hulp en bijv. Veilingen) komt hij bij mij in het lijstje topmollen.

Samen met Jan, Dennis, Kees, Milouska en George. Ik kan geen volgorde aanbrengen. Ik zou eens hetzelfde schema als Heinz moeten maken, met laagjes i.p.v. cijfers.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Hoe waarderen jullie Rob ten opzichte van andere Mollen?
« Reactie #22 Gepost op: 18-03-2020, 20:07:27 »
Ik vond Rob een van de slechtste mollen. Flauwe molacties en soms zelfs cheating. De laatste jaren is de regie van het programma vaker de Mol dan de Mol zelf. Was vorig jaar bij Merel al het geval en dit jaar met Rob weer.

Offline Lootmol

  • Forumlid
Re: Hoe waarderen jullie Rob ten opzichte van andere Mollen?
« Reactie #23 Gepost op: 18-03-2020, 20:39:09 »
Rob is naar mijn mening een prachtige mol. Niet de beste ooit, die eer blijft wat mij betreft echt toebehouden aan Dennis, maar het enthousiasme wat die blijkt tentoongespreid te hebben en ondanks het feit dat hij de eerste bn'er-mol is die geen acteur of presentator is, hij nog steeds zo goed in zijn rol kon blijven naar mijn mening, gun ik hem zeer zeker een plekje in mijn top 5. Een fantastische vent vind ik het, en ik hoop vaker van hem met Nathan samen te mogen horen.  ::tandpastasmiley::

Offline KeyW

  • Forumlid
Re: Hoe waarderen jullie Rob ten opzichte van andere Mollen?
« Reactie #24 Gepost op: 18-03-2020, 20:57:21 »
Ik vond Rob een goede mol met goede mollenacties. Rob kon zich zonder dat het opvallend werd voor de kandidaten zich meerdere keren goed in de sleutelpositie plaatsen en vanuit daar zijn mollenacties uitvoeren. Het enige wat nog écht beter had gekund was dat Rob mede door zijn fanatieke houding als kandidaat die anderen fouten verweet en nadroeg zelf niet of minder het initiatief kon nemen tot maken van fouten in opdrachten

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Hoe waarderen jullie Rob ten opzichte van andere Mollen?
« Reactie #25 Gepost op: 18-03-2020, 21:23:48 »
Rob was geen Annemarie, maar evenmin een George.

Wat me wel van het hart moet is dat ook Rob zich weer bediende van het cliché als zou hij zich verscholen hebben achter het masker van 'de fanatieke kandidaat'. Dat zegt al 20 jaar zo'n beetje elke mol, maar in dit geval vond ik het wel erg ver af staan van wat we te zien kregen. In de eerste afleveringen kregen we hem nauwelijks te zien (reden waarom ik hem toen al verdacht) en later leek hij vooral achter de anderen aan te sjokken. Nathan was inderdaad heel fanatiek, maar Rob bepaald niet.  ::ohno::
Woosie down?

Offline KeyW

  • Forumlid
Re: Hoe waarderen jullie Rob ten opzichte van andere Mollen?
« Reactie #26 Gepost op: 18-03-2020, 21:26:29 »
Sluit ik me bij aan. Het is wel een paar keer gezegd in de aflevering maar mocht nog meer naar voren komen (zelfs als de makers dachten dat de kijkers het fanatieke gedrag van Rob niet gewaardeerd hadden).

Offline Bzada

  • Forumlid
Re: Hoe waarderen jullie Rob ten opzichte van andere Mollen?
« Reactie #27 Gepost op: 18-03-2020, 21:31:02 »
Rob was geen Annemarie, maar evenmin een George.

Wat me wel van het hart moet is dat ook Rob zich weer bediende van het cliché als zou hij zich verscholen hebben achter het masker van 'de fanatieke kandidaat'. Dat zegt al 20 jaar zo'n beetje elke mol, maar in dit geval vond ik het wel erg ver af staan van wat we te zien kregen. In de eerste afleveringen kregen we hem nauwelijks te zien (reden waarom ik hem toen al verdacht) en later leek hij vooral achter de anderen aan te sjokken. Nathan was inderdaad heel fanatiek, maar Rob bepaald niet.  ::ohno::

Van wat we in de nabeschouwing hoorden heeft Rob de andere kandidaten (ook buiten de opdrachten) hiervan weten te overtuigen. Jammer dat het in de afleveringen minder terug kwam.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: Hoe waarderen jullie Rob ten opzichte van andere Mollen?
« Reactie #28 Gepost op: 18-03-2020, 21:33:31 »
Ik vind Rob een prima mol (zeker in de bovenste helft), weliswaar geen George maar toch veel goede molacties en hij teerde nauwelijks op fouten of nepmolacties en werd pas in de finale door de kandidaten verdacht (wel eerder door de molloten hier). Het ligt wel aan de aard van de opdrachten waarom hij niet optimaal tot zijn recht komt.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Hoe waarderen jullie Rob ten opzichte van andere Mollen?
« Reactie #29 Gepost op: 18-03-2020, 22:32:17 »
Van wat we in de nabeschouwing hoorden heeft Rob de andere kandidaten (ook buiten de opdrachten) hiervan weten te overtuigen. Jammer dat het in de afleveringen minder terug kwam.


'Minder' lijkt me een understatement  ;). Maar ik zou het in het algemeen een opluchting vinden als de mol eindelijk eens een wat gewaagder en minder afgezaagde 'dekmantel' zou kiezen dan die van 'fanatieke kandidaat'. Inge Ipenburg noemde zich ook al zo. Niets van gezien toen (ha, Toen!). Milouska en George hadden wat dat betreft een veel spannender strategie. Terwijl ik dit tik vraag ik me af of een mol eigenlijk wel een 'denkmantel' nodig heeft. Maar dat is een andere discussie.
Woosie down?

Offline Lythianc

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Pieter-Jan is en blijft de echte mol!
Re: Hoe waarderen jullie Rob ten opzichte van andere Mollen?
« Reactie #30 Gepost op: 21-03-2020, 16:24:53 »
Ik vond Rob een hartstikke leuk mol en staat wel redelijk hoog op mijn mollen lijstje.  Er zaten leuke en gedurfde molacties bij en ik vond het in de finale vooral ook leuk om te zien hoe gigantisch hij er zelf van genoten heeft  ::ok::

Offline jokeJD

  • Forumlid
Re: Hoe waarderen jullie Rob ten opzichte van andere Mollen?
« Reactie #31 Gepost op: 22-04-2020, 22:51:05 »
Rob heeft het (volgens mij) meest geniale van zijn tactiek buiten de camera's gespeeld.  Hij heeft daar kennelijk in allerlei details zo'n overtuigende kandidaat neergezet dat iedereen m afschreef. Daarom vonden de kandidaten het allemaal geniaal en onverwacht, en ik denk Rik het een genot om naar te kijken. Maar buiten de camera's betekent ook onzichtbaar voor de kijker. Dus, hoe kunnen we als kijker dan oordelen hoe goed hij was?

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hoe waarderen jullie Rob ten opzichte van andere Mollen?
« Reactie #32 Gepost op: 23-04-2020, 00:17:44 »
Niet een heel verrassende lijst als ik naar de rest kijk, maar ik zou het als volgt waarderen (seizoen 1 heb ik niet gezien).

Ik zet de jaren erbij zodat je kunt zien dat de grootste klappers al een tijdje geleden zijn (2008, 2002, 2005) en dat 2009-2012 een bijzonder zure periode was. Ik ben blij dat we met Jan en Rob recent behoorlijk goede mollen gekregen hebben. Dat geeft hoop voor de toekomst.

1. Dennis (2008)
2. George (2002)
3. Miloushka (2005)
4. Jan (2018)
5. Rob (2020)
6. Kees (2013)
7. Thomas (2017)
8. Susan (2014)
9. Margriet (2015)
10. Elise (2003)
11. Patrick (2011)
12. Inge (2007)
13. Yvon (2005)
14. Klaas (2016)
15. Jon (2009)
16. Merel (2019)
17. Nico (2001)
18. Kim (2010)
19. Annemarie (2012)

Ik snap niet helemaal waarom iedereen Inge zo slecht vond en Jon zo goed. Ik vond ze allebei prima mollen, maar niet uitzonderlijk. Maar goed, dat is al een tijd geleden, dus misschien herinner ik het me niet zo goed meer. Ik vond Susan

Offline theluckyboatman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hoe waarderen jullie Rob ten opzichte van andere Mollen?
« Reactie #33 Gepost op: 25-05-2020, 19:38:15 »
op zich een goede Mol.
Maar had het mooier en verrassender gevonden als het toch Nathan of Miljouska of zelfs Buddy de Mol was.
Maar dit heeft ook met mijn persoonlijke voorkeur te maken.
Ik heb iets minder met Rob als mens en als artiest..spreekt me minder aan.
Maar op zich dus een goede mol.
En de vraag is altijd, wie maakt iemand een goede mol.
Voor mij zijn 2 redenen het belangrijkst, het bedrag van de groepspot aan het eind vergeleken met andere seizoenen, en iets meer belangrijk wanneer gaan de meeste molloten (niet kandidaten zelf) definitief op de juiste mol zitten, als bijvoorbeeld 40% al na aflevering 3 op Rob had gezeten en dit bleef doen dan was het een minder goede mol geweest.
Ananas