Auteur Topic: [Funstuff] WIDM-Quiz!  (gelezen 220260 keer)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #640 Gepost op: 30-01-2020, 23:39:21 »
In seizoen 9, afl 3 zijn ze volgens mij ook in een theater ( of is t een bioscoop) . Waar ze 7 oplichtende Pilaren hebben, die elk gekoppeld zijn aan een woord wat ze moeten raden

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #641 Gepost op: 30-01-2020, 23:44:23 »
Tot dus ver hebben we dan:
2009: Het geld is hier maar bij wie?
2010: Karaoke, Is eigenlijk een bioscoop. En de voorstelling naar keuze komt hiervandaan. (Whoops s10 is mijn favoriet.)
2013: Ek het gedink, het dictee
2018: aanschuiven, idd de mogelijke terugkeer van Ron.

Hint: Voor zover ik weet zijn er geen theater-opdrachten met onbekenden
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #642 Gepost op: 31-01-2020, 00:33:25 »
In 2009 is er ook een ganzebord opdracht in een amfitheater.  AFl 5

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #643 Gepost op: 31-01-2020, 02:04:16 »
Seizoen 11, contactadvertenties. Plus de voorstelling maken in een soort theatertje op het plein.
Seizoen 14, de Kantonese opera.
...óf niet!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #644 Gepost op: 31-01-2020, 14:40:55 »
Beter was het geweest om de vraag te stellen: in welk seizoen was er GEEN theater-opdracht?

Offline hetoord

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleurenblind? Ik?
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #645 Gepost op: 31-01-2020, 16:48:52 »
Seizoen 16, de twee witte kamers die aan beide kanten exact hetzelfde moesten zijn


Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #646 Gepost op: 31-01-2020, 16:56:50 »
Lekker bezig hoor!

2009: Het geld is hier maar bij wie? / Amfitheater
2011: Contactadvertenties / Pop-up voorstelling.
2013: Ek het gedink, het dictee
2014: Kantoneese Opera
2016: Spiegelbeeld
2018: Aanschuiven, idd de mogelijke terugkeer van Ron.

Dit waren degenen die daadwerkelijk in een vorm van theater plaatsvonden, zoals eerder gezegd waren er ook een paar in een bioscoop, deze had ik ook goed gerekend:

2010: Karaoke
2015: buggy's (Hierbij konden ze bellen voor een joker.)
2017: Getuigenissen van de vrijstellinghouders.

Als ik er gemist heb, dan is dat mijn eigen onwetendheid die me parten speelt  ;)

De volgende vraag is voor hetoord, die had de laatste.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline hetoord

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleurenblind? Ik?
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #647 Gepost op: 31-01-2020, 20:26:17 »
Een makkelijkere vraag, denk ik:

De kandidaten moesten geld ophalen bij beroemde Amsterdamse gebouwen en dat afleveren bij de Nederlandse bank. Simpel. Behalve dat ze helemaal niet in Amsterdam waren, maar in welk land dan wel?

(Ik ga zo de finale van de Slimste kijken, dus als je het zeker weet, dan mag je meteen een vraag stellen.)

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #648 Gepost op: 31-01-2020, 20:38:53 »
Een makkelijkere vraag, denk ik:

De kandidaten moesten geld ophalen bij beroemde Amsterdamse gebouwen en dat afleveren bij de Nederlandse bank. Simpel. Behalve dat ze helemaal niet in Amsterdam waren, maar in welk land dan wel?

(Ik ga zo de finale van de Slimste kijken, dus als je het zeker weet, dan mag je meteen een vraag stellen.)
Argentinië. Frederique Huydts was de controlepost. Zij lag in een kuil. De andere spelers waren in duo's: Molouska Meulens + Richard Groenendijk, Mary-Lou van Stenis + Chris Tates, Peggy Vrijens + Toine van Peperstraten. Zij reden op paarden.
« Laatst bewerkt op: 31-01-2020, 20:42:12 door molE13 »

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #649 Gepost op: 31-01-2020, 20:46:01 »
De mol ontving bericht van de mol. Wat gebeurde er?

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #650 Gepost op: 31-01-2020, 20:49:15 »
Er ging naar buiten

En ze moest haar jokers aan Toine geven
klaar voor de strijd

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #651 Gepost op: 31-01-2020, 21:41:32 »

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #652 Gepost op: 31-01-2020, 23:25:52 »
De mol ontving bericht van de mol. Wat gebeurde er?

Dit kan op meerdere dingen slaan, maar o.a. op Margriet die briefjes neer legde op de kamer waar ze zelf sliep (samen met Martine) ... met het verzoek op penningmeester te worden en geld uit de pot te halen voor de mol.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #653 Gepost op: 1-02-2020, 02:31:03 »
En op "het is zover" in seizoen 11, toen Patrick zichzelf een vrijstelling bezorgde  ::jaja::
...óf niet!

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #654 Gepost op: 1-02-2020, 11:21:50 »
Dit kan op meerdere dingen slaan, maar o.a. op Margriet die briefjes neer legde op de kamer waar ze zelf sliep (samen met Martine) ... met het verzoek op penningmeester te worden en geld uit de pot te halen voor de mol.
Niet wat ik bedoel.

En op "het is zover" in seizoen 11, toen Patrick zichzelf een vrijstelling bezorgde  ::jaja::
Ja, hier doel ik op. Maar, wat gebeurde er verder? (Hoe reageerde de groep? Wat zeiden ze bijvoorbeeld tijdens de reünie?)
« Laatst bewerkt op: 1-02-2020, 11:23:31 door molE13 »

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #655 Gepost op: 1-02-2020, 11:35:12 »
Ik vind dat je wel wat duidelijker had mogen zijn met je vraag. Wouter en tumtum hadden ook gewoon gelijk aangezien je vraag niet erg duidelijk was.  ???
Frankje Lapi

Offline Bram0546

  • Forumlid
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #656 Gepost op: 1-02-2020, 11:43:46 »
Ze konden een joker inzetten tijdens een test met de kans om contact met de mol, volgens mij is er toen geloot dat Patrick een vrijstelling kon verdienen als die een opdracht zou verpesten met op een bootje eilanden zoeken.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #657 Gepost op: 1-02-2020, 11:45:02 »
Ik vind dat je wel wat duidelijker had mogen zijn met je vraag. Wouter en tumtum hadden ook gewoon gelijk aangezien je vraag niet erg duidelijk was.  ???
Ingeval van Wouter: het bericht van de mol aan Milouska was geen bericht van de mol. Dit was een grap van een van de kandidaten. De opmerking "geef de jokers aan Toine" was een telefoontje van Toine.

Tumtum geeft geen fout antwoord, maar als ik duidelijker was geweest dan had je het meteen geweten.
Ze konden een joker inzetten tijdens een test met de kans om contact met de mol, volgens mij is er toen geloot dat Patrick een vrijstelling kon verdienen als die een opdracht zou verpesten met op een bootje eilanden zoeken.
Ja, ik doelde eigenlijk op de reactie van de kandidaten. "Doe normaal!" "Doe eens rustig aan!" (beide Karin) "Hij was agressief." "Ik dacht ik zit op een boot met een maniak." (beide Art)
« Laatst bewerkt op: 1-02-2020, 11:47:02 door molE13 »

Offline Bram0546

  • Forumlid
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #658 Gepost op: 1-02-2020, 11:53:15 »
Ooh ja, dat die ineens een heel andere fanatieke Patrick moest spelen, achteraf had die misschien beter iemand anders de mol kunnen laten helpen en die steunen met het behalen van de vrijstelling,

Kan ik nu een vraag stellen?

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #659 Gepost op: 1-02-2020, 11:57:16 »
Ooh ja, dat die ineens een heel andere fanatieke Patrick moest spelen, achteraf had die misschien beter iemand anders de mol kunnen laten helpen en die steunen met het behalen van de vrijstelling,

Kan ik nu een vraag stellen?
Als het aan mij ligt hadden zowel jij als Pac (die eerder was) beiden juiste informatie gegeven. Pac noemde de juiste opdracht, jij gaf informatie over hoe de opdracht gespeeld moest worden.

Tumtum gaf geen onjuiste informatie, alleen niet de informatie waar ik om vroeg. Ik dacht aan een andere opdracht.

Het ging mij zowel om uitleg van de opdracht als de sfeer er omheen.

Salomons-oordeel: jij en Pac stellen ieder een nieuwe vraag?