Auteur Topic: WIDM Seizoen 2021  (gelezen 245549 keer)

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #40 Gepost op: 19-03-2020, 00:51:24 »
WIDM wilde begin juni gaan. Lijkt me desalniettemin ook te liggen aan naar welk land ze gaan.

Er is inmiddels toch bijna geen enkel land meer virusvrij? De landen die dat wel zijn sluiten hun grenzen, de landen waar het virus rondwaart kondigen ieder uur strengere maatregelen af, zodat de productie daar geen enkel draaiboek op kan maken. En welke tien BN'ers krijgen ze zo gek om onder deze omstandigheden huis en haard te verlaten?
Woosie down?

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #41 Gepost op: 19-03-2020, 04:36:29 »
Ik vermoed dat serie 20/2 wel gewoon na de zomer wordt uitgezonden. Het is een kwestie van afmonteren nu ::jaja:: Bovendien zijn er veel andere (reis)programma's die wel afgelast moeten worden dus alles is welkom denk ik bij de NPO. Dan wordt misschien vanaf nu WIDM elk jaar na de zomer uitgezonden en verschuiven we zo een half jaar?
« Laatst bewerkt op: 19-03-2020, 04:38:52 door Pac »
...óf niet!

Offline joost2014

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #42 Gepost op: 19-03-2020, 08:27:07 »
Heb gisteren in de chat gevraagd aan Rik hoe het zit met seizoen 21. Wordt deze in januari uitgezonden of krijgen we vanaf nu elk najaar een nieuw seizoen?

Zijn antwoord was dat het nu lastig te zeggen is i.v.m. het coronavirus. Je hebt dus zomaar kans dat seizoen 21 niet in januari, maar bijv. ook in september (2021) op de buis komt.
Ben jij de mol?

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #43 Gepost op: 19-03-2020, 09:41:10 »
Nog een leuke naam: Andries Tunru (1991, cabaretier)!

Offline joost2014

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #44 Gepost op: 19-03-2020, 17:31:03 »
Wat is dit?!

https://twitter.com/Ilanhoekstra/status/1240638789049090049?s=19

WidM in Peru of staat dit los van de eerste zin doelend op seizoen 19?! ???
« Laatst bewerkt op: 19-03-2020, 17:32:49 door joost2014 »
Ben jij de mol?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #45 Gepost op: 19-03-2020, 17:41:05 »
Aanname alert.

Ik denk dat hij nu naar coenensander belt over vastzitten in Peru ivm Corona en dat het dus los staat van  widm 2019.
De tweet van iemand van de Volkskrant als reactie lijkt dat te bevestigen.

Offline joost2014

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #46 Gepost op: 19-03-2020, 17:42:51 »
Aanname alert.

Ik denk dat hij nu naar coenensander belt over vastzitten in Peru ivm Corona en dat het dus los staat van  widm 2019.
De tweet van iemand van de Volkskrant als reactie lijkt dat te bevestigen.

 ::jaja:: denk het ook, maar hey you never know! Heb het niet kunnen luisteren. Bovendien zijn ze nu niet aan het draaien etc. dus ga ook uit van loos alarm.  ::joehoe::
Ben jij de mol?

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #47 Gepost op: 19-03-2020, 18:13:20 »
Het lijkt me dat hij tegen @coenensander zegt van toen ik in Colombia zat (weten jullie nog?) heb ik jullie gebeld. Nu zit ik weer in Zuid-Amerika (Peru) en is er een ander onderwerp waar ik met jullie over wil praten. Dus lijkt me niks met widm te maken hebben :P

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #48 Gepost op: 20-03-2020, 09:13:24 »
Al zou ik Peru als locatie enorm toejuichen, zoals ik in mijn wensenlijstje (bestaande uit één locatie) had gezegd  ::ok::

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #49 Gepost op: 23-04-2020, 11:46:27 »
Hoi iedereen!

Het vervelendste aan Wie is de Mol vind ik de gelekte beelden.
Daarom ging ik op zoek naar landen die geschikt zijn voor Wie is de Mol, en waar weinig toeristen zijn.
En hoe leuk is het ook als ze naar een land gaan dat je zelf niet goed kent!
Qua veiligheid heb ik gekeken op deze website.

Afrika:
Algerije
Angola
Botswana
Ethiopië
Madagaskar
Senegal
Zambia

Azië:
Brunei
Cambodja
Koeweit
Myanmar
Nepal
Laos
Oezbekistan
Oman
Tadzjikistan
Taiwan
Zuid-Korea

Europa:
Albanië
Bulgarije
Moldavië
Roemenië

Amerika:
Belize
Bolivia
Canada
Paraguay
Trinidad en Tobago

Als ik de landen voor volgende jaren zou mogen kiezen zou ik dit doen:
2021: Roemenië
2022: Angola
2023: Belize
2024: Tadzjikistan

(Ik heb bij deze lijst geen rekening gehouden met het Corona-virus.)
« Laatst bewerkt op: 28-04-2020, 09:24:03 door Jacco's »

Offline joost2014

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #50 Gepost op: 24-04-2020, 17:48:07 »
Canada lijkt mij ook een mooie toevoeging!
Ben jij de mol?

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #51 Gepost op: 24-04-2020, 17:49:47 »
Canada lijkt mij ook een mooie toevoeging!
Het ligt er natuurlijk aan waar je gaat filmen in Canada, maar ik zet hem erbij  ::ok::

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #52 Gepost op: 27-04-2020, 22:52:29 »

Afrika:
Algerije
Angola
Botswana
Madagaskar
Senegal
Zambia

Azië:
Brunei
Koeweit
Oezbekistan
Oman
Tadzjikistan
Taiwan
Zuid-Korea

Europa:
Albanië
Bulgarije
Moldavië
Roemenië

Amerika:
Belize
Canada
Paraguay
Trinidad & Tobago

Je moet ook rekening houden hoe je er ~9 afleveringen gaat vullen met interessante locaties en mooie, afwisselende beelden. Daardoor valt Koeweit sowieso af (echt niets te doen daar) en waarschijnlijk ook Brunei, Tadzjikistan, Taiwan, Moldavië, Belize en Trinidad & Tobago. Oman en Paraguay zijn doenlijk maar ook al een uitdaging, denk ik. Canada is al eens geweest (al was dat 2003). (Dit alles zeg ik nadat ik Tadzjikistan, Taiwan, Oman, Moldavië en Canada bezocht heb.)

Ik ken de Afrikaanse landen niet zo goed, maar Algerije en Angola hebben alvast behoorlijk restrictieve regimes waarbij de productie een hele klus wordt. Madagascar lijkt mij een hele goede (land is enorm en heeft enorme diversiteit in landschappen, flora en fauna, het is me nog niet gelukt dit land te bezoeken).

Ik geef de volgende locaties in overweging: Myanmar, Nepal, Ethiopië, Bolivia.

Maar waarschijnlijk krijgen wie iets saais als Brazilië of zo.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #53 Gepost op: 28-04-2020, 08:34:10 »
Hey, Het feit dat ze bij sportevenementen nooit verder zijn gegaan dan Rio, bij definitie dan, wil niet zeggen dat Brazilië een saai land is...

Kunnen ze best nog wel wat van laten zien.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #54 Gepost op: 28-04-2020, 08:44:03 »
Ook is, van wat ik ervan op tv heb gezien, Taiwan absoluut een perfect land, met best wel veel afwisseling...
Ich bin ein Bärliner!

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #55 Gepost op: 28-04-2020, 08:58:41 »
Weet niet of dat heel handig is direct na China.  >:D

Van mij mogen ze best weer eens Zuid-Oost Azië weer eens bezoeken. Weet niet hoe politieke status is, etc.

Maar een Myanmar, Cambodja of Laos.

Anderzijds ben ik ook benieuwd of ze ooit een andere Amerikaanse staat zouden willen aandoen. In dat geval zou je kunnen kiezen voor een Oostelijk gelegen staat (Kunnen ze nogmaals een finale doen op Ellis Island :P):
- Maine
- Georgia
- Tennessee

« Laatst bewerkt op: 28-04-2020, 09:09:06 door DRenziboy »
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #56 Gepost op: 28-04-2020, 09:21:36 »
Je moet ook rekening houden hoe je er ~9 afleveringen gaat vullen met interessante locaties en mooie, afwisselende beelden. Daardoor valt Koeweit sowieso af (echt niets te doen daar) en waarschijnlijk ook Brunei, Tadzjikistan, Taiwan, Moldavië, Belize en Trinidad & Tobago. Oman en Paraguay zijn doenlijk maar ook al een uitdaging, denk ik. Canada is al eens geweest (al was dat 2003). (Dit alles zeg ik nadat ik Tadzjikistan, Taiwan, Oman, Moldavië en Canada bezocht heb.)
Daar heb je gelijk in, maar je zou landen kunnen combineren (IJsland & Spanje, Hongkong & Filipijnen.)
Tadzjikistan en Oman zou bijvoorbeeld goed kunnen.

Ik zal jouw genoemde locaties in het lijstje zetten  ::ok::


Offline Uil

  • Forumlid
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #57 Gepost op: 28-04-2020, 12:14:45 »
Myanmar (of is het nu toch weer Birma?) vind ik meteen behoorlijk twijfelachtig. Dat regime daar - ook al is het wat verbeterd de afgelopen jaren - is echt niet helemaal oké, en een mogelijke genocideverdenking ligt nog op tafel. Met China hadden we al een beetje discussie, maar dat ligt hier nog net iets moeilijker. Het land kent ook nog niet heel veel ontwikkeling (efficiënt vervoer lijkt me toch ook handig) en vanuit de overheid verwacht ik behoorlijke beperkingen qua productie (of toch een reclamevideo voor het land?).

Tadzjikistan weet ik iets minder van, maar daar kleeft wel nog wat moslimterrorisme aan. Het is ook één van de armste landen ter wereld, sowieso van de regio, met flinke censuur. Voor die regio zit je denk ik met Kazachstan of Oezbekistan nog het best als opties. Denk ook niet dit dan niet voor een heel seizoen is, en dat je dit moet combineren. Of WIDM in landen met bedenkelijke regimes wenselijk is, is misschien een discussie waar we nooit echt uit gaan komen. Persoonlijk vond ik China wel op het randje, maar (zeker deze provincie) is in ieder geval redelijk ontwikkeld, en er is wel enige ervaring met westerse media.

Oman is echt een schitterend land, maar wellicht ook voor de diversiteit een combinatie nodig. Probleem voor daar is dat de sultan recent is overleden, en dat het onduidelijk is wat de gevolgen voor het land zijn.

Om nog wat positiefs toe te voegen ook... :P Zelf zie ik het helemaal zitten om in Europa te zijn, genoeg mooie plekken en onverstaanbare talen. Noord- en Zuid-Amerika kan je je ook bijna geen buil aan vallen. Afrika zou mooi zijn om eens over na te denken (en met Madagaskar hebben jullie meteen één van de moeilijkste landen uitgekozen  ::rofl::)

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #58 Gepost op: 28-04-2020, 23:17:58 »
Voor het geval de productie meeleest: Brazilië is een groot en divers land, dus als dat de keuze wordt, komt het helemaal goed (al is de keuze ietwat voor de hand liggend).

Bij nader inzien vind ik Myanmar ook politiek twijfelachtig.

Oman heeft woestijn, bergen, zee en een klein stukje met een tropisch klimaat. Je moet misschien iets harder je best doen om het divers te houden, maar het is goed te doen (beter dan bijvoorbeeld Nepal of Tadzhikistan).

Van de post-Sovjetstaten in Centraal Azië heeft Oezbekistan met afstand de meest historische plaatsen. De top drie van Samarkand, Bukhara en Khiva ligt allemaal in Oezbekistan. De beste Tadjiekse geschiedenis ligt in Oezbekistan (Samarkand en Bukhara zijn in het Tadjieks sprekende deel van Oezbekistan). Ook is het qua landschap ook behoorlijk divers (bergen, bossen, vlaktes, woestijn). Oezbekistan is dus de meest logische keuze in Centraal Azië.

Ik vergat een heel logische in Azië te noemen: India. Dat land is natuurlijk veel te groot, maar de productie kan natuurlijk gewoon voor een deel van India kiezen. 

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #59 Gepost op: 29-04-2020, 11:10:28 »
Als ze India pakken, is het misschien een idee om langs de Ganges te trekken. Zowel de verraderlijkheid van hoe "heilig" die rivier is, als de mooiere plaatjes.

Anders in het zuiden, naar het gebied van de Tamil, dit kan dan mooi aansluiten op S15 aangezien Sri Lanka ooit bij hetzelfde gebied hoorde.

met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?