Auteur Topic: [Aflevering 4] - Opdracht 3: In vuur en vlam  (gelezen 10697 keer)

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: In vuur en vlam
« Reactie #60 Gepost op: 4-02-2021, 21:13:04 »
Feit is ook dat hij het vuur snel aanhad en alles perfect ging met het overbrengen van de fakkel. Een beetje klooien met natte lucifers of doen of je je vingers brandt, is toch wel het minste voor een mol?

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: In vuur en vlam
« Reactie #61 Gepost op: 4-02-2021, 21:19:58 »
Eens, Splinter, als mol, had hier meer kunnen (moeten) doen.
'Ook een fijne dag verder...’

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: In vuur en vlam
« Reactie #62 Gepost op: 4-02-2021, 22:51:24 »
Eender wie als mol had hier meer mee kunnen doen. Foute kokers doorgeven, fakkel of lucifers nat laten worden, kokers in het water gooien.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: In vuur en vlam
« Reactie #63 Gepost op: 5-02-2021, 00:09:26 »
Bij gebrek aan infographics heb ik zelf maar de touwen en kokers ingetekend in een screenshot. Zo kunnen we zien wie waar aan de touwen trekt. Hier kun je zien dat Splinter, Lakshmi en Charlotte de belangrijkste touwtjes in handen hebben. Met de 3 buitenste touwen kun je het vlot prima besturen volgens mij.
Hier is ook goed te zien dat Joshua wou beginnen met de €300 in de punt omdat hij rechts wilde beginnen, maar hij werd overruled door Marije die links wilde beginnen. Dat is niet alleen makkelijker te onthouden en tellen, maar ook sneller. In de eerste plaats omdat het vlot al het dichtst bij die koker zit en aan het eind van de lijn de oversteek korter is.
Ik moet zeggen dat ik bij de eerste keer kijken geen idee wie waar stond en welke kokers ze aan het losmaken waren, vandaar dat ik maar de moeite genomen heb. Gelukkig waren de touwen na het verscherpen van een screenshot net te zien. Ook kun je zien dat de touwen naar de paalconstructies gaan die je ook een diverse shots kun zien.
« Laatst bewerkt op: 5-02-2021, 00:12:24 door MartinJ »

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: In vuur en vlam
« Reactie #64 Gepost op: 5-02-2021, 01:03:04 »
Vanuit de Marije-tunnel dan nog maar eens...

Er is nodig:
- Lucifers (Charlotte)
- Vuur (Charlotte, Splinter)
- Het losmaken van de touwen (Rocky, Splinter, Renee enigszins)
- De kaart goed lezen (Joshua)
- De fakkel op het vlot naar het midden (Splinter, Charlotte)
- Lont aansteken (Joshua)
- Goede aanwijzingen geven (Joshua)
- Aan de goede touwtjes trekken (iedereen op de kant)
- De juiste kokers doorbranden (Joshua)
- De kokers in het mandje (Joshua, Splinter)

Pas als dat allemaal klaar is, gaat Charlotte klooien gaat Marije erin mee. Feit is dat Charlotte al veel eerder mogelijkheden had om iets te doen. Marije is hier volledig buitenspel gezet. Had ze niet meegedaan, dan was alles exact zo verlopen. Haar enige bijdrage is een idioot voorstel om kokers te ruilen. Zoals we nu weten wil ze een goede voor een verkeerde ruilen. Ze had geen rol, was gepasseerd en dat was een ultieme poging?

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: In vuur en vlam
« Reactie #65 Gepost op: 5-02-2021, 01:19:25 »
VPas als dat allemaal klaar is, gaat Charlotte klooien gaat Marije erin mee.
Dat is niet wat ik hoorde en zag. Marije zegt eerst: Charlotte zegt dat we mingeld hebben gepakt.
Na de biecht van Renée zegt Marije: Dus jij zegt dan halen we er nog eentje los en dan doe ik die erin omdat dat plusgeld is. Ze geeft volgens mij alleen de boodschap van Charlotte door. Als kandidaat is het interessant om te kijken wat de rest hiervan vindt. Misschien stemt Joshua (haar molverdachte) wel in. Maar wij weten inmiddels dat Joshua niet de Mol is en die houdt voet bij stuk.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: In vuur en vlam
« Reactie #66 Gepost op: 5-02-2021, 08:19:31 »
Vanuit de Marije-tunnel dan nog maar eens...

Er is nodig:
- Lucifers (Charlotte)
- Vuur (Charlotte, Splinter)
- Het losmaken van de touwen (Rocky, Splinter, Renee enigszins)
- De kaart goed lezen (Joshua)
- De fakkel op het vlot naar het midden (Splinter, Charlotte)
- Lont aansteken (Joshua)
- Goede aanwijzingen geven (Joshua)
- Aan de goede touwtjes trekken (iedereen op de kant)
- De juiste kokers doorbranden (Joshua)
- De kokers in het mandje (Joshua, Splinter)

Pas als dat allemaal klaar is, gaat Charlotte klooien gaat Marije erin mee. Feit is dat Charlotte al veel eerder mogelijkheden had om iets te doen. Marije is hier volledig buitenspel gezet. Had ze niet meegedaan, dan was alles exact zo verlopen. Haar enige bijdrage is een idioot voorstel om kokers te ruilen. Zoals we nu weten wil ze een goede voor een verkeerde ruilen. Ze had geen rol, was gepasseerd en dat was een ultieme poging?

Zou de mol roepen dat er een koker in het water drijft (waar plus geld in zat)? En zou de mol checken of josh het wel goed doet en dit aan Charlotte melden? Ik vind dat kandidatenbestand.

En hoe kwam die koker in het water, had splinter er 1 uit het mandje gegooid? Qua shots komt dat niet overeen (kokers kwamen pas later in het mandje) maar hoe is dat anders te verklaren?

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: In vuur en vlam
« Reactie #67 Gepost op: 5-02-2021, 11:00:44 »
Zou de mol roepen dat er een koker in het water drijft (waar plus geld in zat)? En zou de mol checken of josh het wel goed doet en dit aan Charlotte melden? Ik vind dat kandidatenbestand.

En hoe kwam die koker in het water, had splinter er 1 uit het mandje gegooid? Qua shots komt dat niet overeen (kokers kwamen pas later in het mandje) maar hoe is dat anders te verklaren?
Eerst branden ze de koker van €400 los en daarna die van €300 en dat zien wij in beeld. Hierna zien we ook 2 kokers los op het vlot liggen. Het losbranden van de derde plusgeld koker in deze lijn zien we niet. Vermoedelijk is deze bij het losbranden in het water gevallen. Dus moeten ze zoeken. Hiervan zien we alleen het laatste deel, namelijk dat Marije zegt, kijk daar ligt er één. Joshua haalt deze uit het water. Dan brengt Joshua de 3 kokers van de eerste lijn naar Splinter. Hierna starten ze met de andere lijn en controleert Joshua welke ze moeten hebben. De eerste niet de tweede wel, de derde niet en de vierde wel, vanaf de kant. Dit klopt. Intussen roept Charlotte ook nog even of ze die vierde koker in de eerste lijn niet moeten hebben, wat raar zou zijn, een hele lijn met plusgeld. Marije zegt dus nee, dat is mingeld.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: In vuur en vlam
« Reactie #68 Gepost op: 5-02-2021, 12:08:27 »
Thanks voor de aanvulling. Dat marije zegt ‘nee dat is mingeld’ spreekt ook niet voor haar als mol.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: In vuur en vlam
« Reactie #69 Gepost op: 5-02-2021, 13:25:03 »
[overzichtsfoto]

Dank MartinJ... had dit overzicht meteen na afloop van de uitzending verwacht/gehoopt  ::tandpastasmiley::

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: In vuur en vlam
« Reactie #70 Gepost op: 5-03-2021, 15:10:23 »
Renée's opmerking naar Charlotte: "jij gaat voor de lucifers he?" komt met de kennis van nu wel in ander (kaars)licht te staan. ::)
« Laatst bewerkt op: 5-03-2021, 15:15:28 door annebeestje »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: In vuur en vlam
« Reactie #71 Gepost op: 5-03-2021, 16:50:21 »
Renée's opmerking naar Charlotte: "jij gaat voor de lucifers he?" komt met de kennis van nu wel in ander (kaars)licht te staan. ::)

En brengt verder heel de opdracht in stroomversnelling.