Auteur Topic: Extra beeldmateriaal  (gelezen 27576 keer)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Extra beeldmateriaal
« Reactie #160 Gepost op: 16-02-2021, 12:53:01 »
Renée laat weer zien hoe goed ze is als kandidaat! Heel scherp!

Inderdaad! Renée is echt een sterke kandidaat!

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: Extra beeldmateriaal
« Reactie #161 Gepost op: 16-02-2021, 13:21:53 »
Ik zit niet in de Splinter tunnel, maar "vanaf nu ga ik niet meer delen wat er exact in de pot zit" is wel een heel mooie opmaat naar rommelen met de pot.  8)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Extra beeldmateriaal
« Reactie #162 Gepost op: 16-02-2021, 14:28:15 »
Als die vraag elke week terugkomt, heeft Splinter wel mazzel ja. De vraag 'Is de Mol een man of een vrouw?' heeft 'ie immers ook al zeker goed. Maar dan is het eigenlijk vooral een nadeel voor de Splinterverdenker (als die er nog is en Splinter niet de Mol is).
...óf niet!

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: Extra beeldmateriaal
« Reactie #163 Gepost op: 16-02-2021, 15:30:54 »
Als die vraag elke week terugkomt, heeft Splinter wel mazzel ja. De vraag 'Is de Mol een man of een vrouw?' heeft 'ie immers ook al zeker goed. Maar dan is het eigenlijk vooral een nadeel voor de Splinterverdenker (als die er nog is en Splinter niet de Mol is).

Ik wist helemaal niet dat die vraag over of de Mol de penningmeester is een standaardvraag is in de test. Renée lijkt dat hier wel te suggereren. Weet iemand of dit klopt? Dat Renée dit vreemd vindt omdat het de Mol een voordeeltje geeft vind ik dan weer vreemd. Bij de Mol maakt het immers niet uit hoeveel voor- of nadelen hij in de test heeft. En als een kandidaat penningmeester is weet hij/zij natuurlijk evengoed 100 procent zeker het juiste antwoord op die vraag.
« Laatst bewerkt op: 16-02-2021, 15:34:40 door RICKDEMOL »
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Extra beeldmateriaal
« Reactie #164 Gepost op: 16-02-2021, 15:58:52 »
Ik wist helemaal niet dat die vraag over of de Mol de penningmeester is een standaardvraag is in de test. Renée lijkt dat hier wel te suggereren. Weet iemand of dit klopt? Dat Renée dit vreemd vindt omdat het de Mol een voordeeltje geeft vind ik dan weer vreemd. Bij de Mol maakt het immers niet uit hoeveel voor- of nadelen hij in de test heeft. En als een kandidaat penningmeester is weet hij/zij natuurlijk evengoed 100 procent zeker het juiste antwoord op die vraag.
Klopt wel. Dit was namelijk ook de extra vraag in de WIDM app van deze week.

Offline Yesse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Extra beeldmateriaal
« Reactie #165 Gepost op: 16-02-2021, 16:29:05 »
Ik wist helemaal niet dat die vraag over of de Mol de penningmeester is een standaardvraag is in de test. Renée lijkt dat hier wel te suggereren. Weet iemand of dit klopt? Dat Renée dit vreemd vindt omdat het de Mol een voordeeltje geeft vind ik dan weer vreemd. Bij de Mol maakt het immers niet uit hoeveel voor- of nadelen hij in de test heeft. En als een kandidaat penningmeester is weet hij/zij natuurlijk evengoed 100 procent zeker het juiste antwoord op die vraag.
Het gaat Renee om het voordeel voor een kandidaat. Als Splinter de mol is dan is het geen voordeel maar als hij dat niet is (en Renee verdenkt hem ook niet volgens mij) dan is het wel een voordeel. Hij weet als kandidaat namelijk 100% zeker dat hij zelf wel of niet de mol is. Dus dan is zijn antwoord op die vraag altijd goed.

Edit, dat zeg je zelf ook al zie ik nu. Ik las verkeerd  :o

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Extra beeldmateriaal
« Reactie #166 Gepost op: 16-02-2021, 16:31:55 »
Ik wist helemaal niet dat die vraag over of de Mol de penningmeester is een standaardvraag is in de test. Renée lijkt dat hier wel te suggereren. Weet iemand of dit klopt? Dat Renée dit vreemd vindt omdat het de Mol een voordeeltje geeft vind ik dan weer vreemd. Bij de Mol maakt het immers niet uit hoeveel voor- of nadelen hij in de test heeft. En als een kandidaat penningmeester is weet hij/zij natuurlijk evengoed 100 procent zeker het juiste antwoord op die vraag.
Ik was zeer verbaasd die vraag over de penningmeester in de app te vinden. Kan me niet herinneren deze vraag ooit te hebben gezien in andere seizoenen. Op het moment dat ze deze vraag meer dan één keer in een seizoen stellen zou ik als kandidaat onmiddellijk een penningmeester wissel voorstellen. Sterker nog ik zou elke aflevering een andere penningmeester willen. Zeker als er nog maar weinig kandidaten in het spel zijn. Het is al erg genoeg dat de penningmeester bij opdrachten vaak een voordeel heeft.

Offline Martialis1

  • Forumlid
Re: Extra beeldmateriaal
« Reactie #167 Gepost op: 16-02-2021, 19:03:25 »
Inderdaad! Renée is echt een sterke kandidaat!

Dat klinkt *precies* als wat de Mol wilt dat zijn/haar mede-kandidaten geloven. Fanatiek lijken door Penningmeesterschap op de agenda te zetten (na lang gesprek met iemand die Renee heel erg verdenkt als mol) maar niet verdacht omdat ze niet echt doorzet en penningmeesterschap claimt.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Extra beeldmateriaal
« Reactie #168 Gepost op: 16-02-2021, 19:11:06 »
Splinter 'jokertje' Chabot die het vuur aan de schenen krijgt van slimme kandidaat Renée. En zijn medekandidaten een vooruitblik geeft dat ze de lucht in zullen gaan. De penningmeestervraag is volgens mij wel vaker hier en daar gesteld maar is het een standaardvraag voor elke test? Zo inet, lijkt et me een joekel van een hint.

Vanuit de Splintertunnel denk ik dat Renée Splinter toch al meer in het vizier heeft dan wij hebben mogen zien. Dan vliegt Rocky er zaterdag uit. (Of ik lig misschien onder de brokstukken van de tunnel)

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: Extra beeldmateriaal
« Reactie #169 Gepost op: 16-02-2021, 19:35:40 »
Die vraag komt regelmatig terug bij de testvragen. Ik ging er eigenlijk al vanuit dat het een standaard vraag was zoals "Is de mol een man/vrouw?" en "Wie is de mol" die altijd in de test zitten.
Erik heeft er alleszins geen voordeel uit gehaald.

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: Extra beeldmateriaal
« Reactie #170 Gepost op: 16-02-2021, 19:59:58 »
Ik denk niet dat de vraag of de penningmeester de Mol is elke week terug komt. Dat zou een voordeel voor de penningmeester zijn. De vraag of de Mol een man of vrouw is, zal voor Splinter ook een voordeel zijn. Ik vind het niet sterk van de programmamakers dat ze dit voordeel in stand laten bij de test.
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Extra beeldmateriaal
« Reactie #171 Gepost op: 16-02-2021, 20:15:59 »
Ik denk niet dat de vraag of de penningmeester de Mol is elke week terug komt. Dat zou een voordeel voor de penningmeester zijn. De vraag of de Mol een man of vrouw is, zal voor Splinter ook een voordeel zijn. Ik vind het niet sterk van de programmamakers dat ze dit voordeel in stand laten bij de test.

Ik haal nou juist wel uit het fragment dat deze vraag iedere keer terugkomt en dat dit inderdaad een voordeel voor Splinter is.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Extra beeldmateriaal
« Reactie #172 Gepost op: 16-02-2021, 21:02:54 »
Ik was zeer verbaasd die vraag over de penningmeester in de app te vinden. Kan me niet herinneren deze vraag ooit te hebben gezien in andere seizoenen. Op het moment dat ze deze vraag meer dan één keer in een seizoen stellen zou ik als kandidaat onmiddellijk een penningmeester wissel voorstellen. Sterker nog ik zou elke aflevering een andere penningmeester willen. Zeker als er nog maar weinig kandidaten in het spel zijn. Het is al erg genoeg dat de penningmeester bij opdrachten vaak een voordeel heeft.

Bij de testvragen die in beeld kwamen bij de testen heb ik deze vraag al 2 x voorbij zien komen, In aflevering 2 bij Renée en een keer bij Marije, ik dacht aflevering 4. Beide keren is dit vraag 8 van de test.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: Extra beeldmateriaal
« Reactie #173 Gepost op: 16-02-2021, 21:41:44 »
Er zullen hopelijk toch ook unieke kandidaat-vragen tussen zitten* die een 'joker' -100% goed- antwoord zullen opleveren voor de kandidaat waar die specifieke vraag op slaat, om het speelveld eerlijk te houden. Ik moet toegeven dat ik niet eerder zo tegen het penningmeesterschap heb aangekeken.

* "is de mol de oudste van het gezelschap" bijvoorbeeld...

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Extra beeldmateriaal
« Reactie #174 Gepost op: 16-02-2021, 22:11:50 »
Er zullen hopelijk toch ook unieke kandidaat-vragen tussen zitten* die een 'joker' -100% goed- antwoord zullen opleveren voor de kandidaat waar die specifieke vraag op slaat, om het speelveld eerlijk te houden. Ik moet toegeven dat ik niet eerder zo tegen het penningmeesterschap heb aangekeken.

* "is de mol de oudste van het gezelschap" bijvoorbeeld...
Zo'n vraag heb ik nog nooit gezien. Er zijn wel vragen bij die voor de ene kandidaat voordeliger zijn dan voor de andere. Vragen die regelmatig terugkomen zijn wat is de woonplaats van de Mol en wat is het sterrenbeeld van de Mol. Bij woonplaats is Amsterdam een populaire keuze. Kandidaten die in Amsterdam wonen hebben dan een licht nadeel, want die kunnen geen antwoord wegstrepen.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Extra beeldmateriaal
« Reactie #175 Gepost op: 16-02-2021, 23:15:01 »
Er waren in het verleden ook wel vragen als ‘is de mol vandaag jarig’ als er iemand jarig was tijdens de opname. Dus vragen die specifiek over één persoon gaan, dat komt vaker voor. Elke vraag telt maar één keer en er zijn 20 vragen, dus ik vind het niet zo oneerlijk. En het creeërt wat reuring om het penningmeesterschap, wat ook voor het tv maken geen kwaad kan.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Extra beeldmateriaal
« Reactie #176 Gepost op: 17-02-2021, 03:44:10 »
Ik haal nou juist wel uit het fragment dat deze vraag iedere keer terugkomt en dat dit inderdaad een voordeel voor Splinter is.

Ja, dit seizoen. Daarom vraag ik me af, was dat voorheen in andere seizoenen ook zo. Als ik de reacties zie, denk ik van wel. Wat je ook zegt, het maakt het penningmeesterschap een beetje belangrijker, toch een vraag voordeel steeds. Dan is het alleen goed opgemerkt van Renée en vreemd dat de groep Splinter zo lang achter elkaar penningmeester laat zijn.


Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Extra beeldmateriaal
« Reactie #177 Gepost op: 17-02-2021, 10:35:21 »
Er waren in het verleden ook wel vragen als ‘is de mol vandaag jarig’ als er iemand jarig was tijdens de opname. Dus vragen die specifiek over één persoon gaan, dat komt vaker voor. Elke vraag telt maar één keer en er zijn 20 vragen, dus ik vind het niet zo oneerlijk. En het creeërt wat reuring om het penningmeesterschap, wat ook voor het tv maken geen kwaad kan.

Of bijvoorbeeld opdrachten waar iemand een unieke positie heeft, zoals Florentijn bij de trucks. Dat is ook gewoon +1 voor hem in de test.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Extra beeldmateriaal
« Reactie #178 Gepost op: 17-02-2021, 12:55:55 »
Vanaf nu mogen de previews en de reacties daarop in het topic "vooruitblikken" geplaatst worden.

Dit topic is dus wel nog voor het bespreken van de filmpjes met extra materiaal dat uit de aflevering komt die al op tv geweest is.

Offline Q_TALPA_E

  • Forumlid
Re: Extra beeldmateriaal
« Reactie #179 Gepost op: 22-02-2021, 14:18:38 »
Extra beeldmateriaal 22 februari