Auteur Topic: [kandidaat] Splinter Chabot  (gelezen 84388 keer)

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #120 Gepost op: 19-01-2021, 22:25:03 »
Ik zou splinter zo leuk vinden dat ik echt ziek naar aanwijzingen (en die dus ook vindt). Maar in de extra beelden komt hij zo oprecht over, kandidaats om naar info te vragen en anderen snel uit te leggen hoe de opdrachten het zat etc. Dat voelt oprecht en kandidaats...ik weet het ff niet.

Offline Mol-Dova

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #121 Gepost op: 19-01-2021, 23:11:35 »
Het laatste - echt allerlaatste - wat een "normaal gesproken intelligente"(bad translation it seems, I mean: somewhat intelligent) kandidaat in deze taak moet doen is de camerapersoon aanraken.

Splinter raakt Renee eigenlijk twee keer op twee verschillende taken (vliegen en duim). Dan wacht hij zelfs tot Renee in de buurt is om naar oma te vragen.

Eén keer is toeval, twee keer is maf, en drie keer is Mol.

In Short: Either he´s dumb, which he isnt, or its scripted or he´s the Mol.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #122 Gepost op: 20-01-2021, 07:03:54 »
Pffff, ik zit in twee tunnels. Die van Splinter en van Marije. Vond de opmerking dat Joshua en Florentijn allebei de hoogte in willen en dan geen vrijstelling kunnen verdienen in elk geval een beetje hysterisch over komen, normaal praat hij wat soepeler. Oftewel misschien opzettelijk in de groep gegooid om kandidaats over te komen, aandacht te verleggen en chaos te bevorderen. Maar idd. kan net zo goed heel kandidaats zijn.

Heb alles nog eens gekeken maar dat hielp me niets vooruit in mijn verdenkingen  ::rofl::

.

Offline Karlijn13

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #123 Gepost op: 20-01-2021, 12:43:54 »
Het laatste - echt allerlaatste - wat een "normaal gesproken intelligente"(bad translation it seems, I mean: somewhat intelligent) kandidaat in deze taak moet doen is de camerapersoon aanraken.


sorry for the off-topic comment, but you might want to use deepl.com to translate between Dutch and English. It's much better than Google Translate or any other translation website I'm familiar with.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #124 Gepost op: 20-01-2021, 17:04:03 »
Hij kan de mol zijn, maar toch.

Een mol die zich voorbereid op het penningmeesterschap door een kistje mee te nemen?

1.3: Wil vrij expressief niet voor alles of niks gaan
2.1: Had het beter kunnen doen als mol
3.1: Was ook echt over the top als mol, dat kon veel subtieler.
3.2: Moeit zich niet in de discussie


Het kistje lijkt mij juist geniaal als mol; komt lief/bijna naďef over, vind ik.
Plus: geld dat meteen wordt opgeborgen in een kistje is misschien wat moeilijker na te tellen.  ::vergroot:: Nu maar even afwachten of het bedrag ook verandert, nu Splinter penningmeester is.  ::rofl::

1.3: kan twee kanten op. Op die manier is de kans groot dat er wel wat geld binnenkomt (ongunstig voor mol), maar door niet voor 'alles' te gaan voorkom je wel dat er veel meer geld binnen wordt gehaald (gunstig voor mol).
3.1 was inderdaad niet subtiel te noemen en 3.2 juist weer wat (te?)veel op de achtergrond. Wat wel tegen hem spreekt (als kandidaat) is dat het Splinter niet gelukt is om uit de kamer te komen (en als password 'mol' invullen? Plus: niet verder gaan op die 21:00 uur hint?) + hij blijft wel over met die € 500 na het abseilen. Als Rocky hetzelfde had gedaan was er veel geld uit de pot gegaan (ook molpunten voor mede-abseilers Lakshmi en Joshua, denk ik).

Van opdracht 2.1. begrijp ik nog steeds weinig  ::rofl:: Het lijkt mij dat die €700 niet was verdiend als Renée die geheime opdracht wél had geraden? En juist de geheime opdrachten deed Splinter erg opzichtig. Ik vind hier juist wel dat hij perfect heeft gemold (als hij de mol is natuurlijk :) ). Hier heeft de mol pech gehad, vermoed ik.

Edit: typo
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #125 Gepost op: 20-01-2021, 18:26:44 »
Wat ik eerder bedoelde: zou de productie de molacties van Splinter in de 2e en 3e aflevering zo duidelijk in beeld brengen als hij de mol is? Ik kan mij dat moeilijk voorstellen. Los daarvan denk ik wel dat hij een goede mol kan zijn maar voor dit moment geloof ik het niet echt.

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #126 Gepost op: 20-01-2021, 20:38:52 »
Mijn reden om hem vooral niet als schot voor de boeg Mol te nemen was zijn leeftijd. Volgens mij zou hij de eerste Mol jonger dan 30 zijn. Bovendien ken ik hem van eerdere media-uitingen als een emotionele jongen. Zag niet meteen een molprofiel.

Vooralsnog is mijn aandacht voor Splinter vooral gebaseerd op gebrek aan beter.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #127 Gepost op: 21-01-2021, 00:16:39 »
Wat ik eerder bedoelde: zou de productie de molacties van Splinter in de 2e en 3e aflevering zo duidelijk in beeld brengen als hij de mol is?

Ja, dat kan. Volgens mij is dat ook weleens gebeurd in het verleden. De laatste jaren lijkt dat wat subtieler. Maar: hoewel ik Splinter nu toch als hoofdverdachte heb, zou het wat mij betreft best kunnen dat toch iemand anders de mol blijkt. Ik houd daarom ook rekening met Charlotte of Marije. Iemand anders dan dit drietal lijkt mij onwaarschijnlijk, maar je weet het maar nooit.  ;D
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #128 Gepost op: 21-01-2021, 09:06:07 »
De vooruitblik op aflevering vier geeft al vertrouwen met Splinter als mol.
We horen Splinter een beetje plagerig roepen "slip, string" , blijkbaar moeten de andere kledingstukken noemen en komen ze er niet op.

En weer zo'n half half jasje als verwijzing naar de joker. Niet dat dit ook maar iets zegt, maar het thema wordt voortgezet.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #129 Gepost op: 21-01-2021, 15:14:26 »
Mijn reden om hem vooral niet als schot voor de boeg Mol te nemen was zijn leeftijd. Volgens mij zou hij de eerste Mol jonger dan 30 zijn. Bovendien ken ik hem van eerdere media-uitingen als een emotionele jongen. Zag niet meteen een molprofiel.

Vooralsnog is mijn aandacht voor Splinter vooral gebaseerd op gebrek aan beter.
Elise was de enige mol jonger dan 30 jaar (26), maar in de bn'erseizoenen waren alle mollen 30+. Alle bn'ermollen waren ook presentator of acteur, tot Rob Dekay.
Splinter is voor mij ook een bij gebrek aan beter hoofdverdachte. Voor de anderen zijn wat mij betreft betere tegenargumenten te bedenken.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Relinde

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #130 Gepost op: 21-01-2021, 19:22:50 »
Bij het voorstellen zegt Splinter....ik kan niet bootje varen. Die had ik nog nooit gehoord... wel een manier om bij de abseilers te komen

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #131 Gepost op: 21-01-2021, 19:30:39 »
Bij het voorstellen zegt Splinter....ik kan niet bootje varen. Die had ik nog nooit gehoord... wel een manier om bij de abseilers te komen

Oew, die had ik gemist. Dat is idd best een vreemde manier van jezelf voorstellen. Behalve als je geen kajak in wil.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #132 Gepost op: 21-01-2021, 23:11:56 »
Het lijkt erop dat Charlotte Splinter benadert voor een duo. Splinter zegt meteen: ga jij het water in? Maakt mij niet uit, zegt Charlotte. En Splinter is vervolgens oké.
Kan natuurlijk ook dat Charlotte weet dat Splinter niet een bootje wil, en hem daarom vraagt. :)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #133 Gepost op: 22-01-2021, 00:14:14 »
Maar wat was hij bang, daarboven. Hij zag echt spierwit. Op dat moment heeft hij misschien wel gedacht dat "bootje varen" toch niet zo eng zou zijn geweest. ::rofl::

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #134 Gepost op: 22-01-2021, 05:04:22 »
Eerste aflevering nog eens gekeken. In het lasergamen, schiet Splinter daar niet gewoon Renee uit het spel?

Het lijkt erop dat Charlotte Splinter benadert voor een duo. Splinter zegt meteen: ga jij het water in? Maakt mij niet uit, zegt Charlotte. En Splinter is vervolgens oké.
Kan natuurlijk ook dat Charlotte weet dat Splinter niet een bootje wil, en hem daarom vraagt. :)

Dacht dat Splinter het eerst Charlotte vroeg?

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #135 Gepost op: 22-01-2021, 08:42:34 »
Eerste aflevering nog eens gekeken. In het lasergamen, schiet Splinter daar niet gewoon Renee uit het spel?

Nee, bij Renee zie je een rode straal schuin van boven komen die haar uitschakelt. Het is dus een tegenstander die haar neerschiet.

Splinter kan wel verantwoordelijk zijn voor de uitschakeling van Erik en (minder waarschijnlijk) Remco en Lakshmi, maar dat geldt voor meer (zie analyse in opdrachttopic).

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #136 Gepost op: 22-01-2021, 10:01:15 »
Dacht dat Splinter het eerst Charlotte vroeg?
Wat ik zie:
Splinter: 'Ja, zullen we samen? Maar ga jij het water in?'
Charlotte: 'Maakt me niet uit'
Splinter: 'Oké'.

Dat 'ja', 'maar' en 'oké' zijn voor mij een lichte aanwijzing dat Charlotte Splinter vroeg. Maar niet zeker, inderdaad. Voor Splinter maakt het verder niet uit, hij kon iedereen vragen als hij niet wilde kajakken. Voor Charlotte maakt het wel uit, want er was er maar een die daar geen trek in had.
Het was bij de abseilers lastiger mollen dan bij de kajakkers. De watervrees van Splinter is wat dat betreft niet echt mols. Maar er komt de volgende aflevering nog iets met water, dus misschien moest hij het consequent zien te houden.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #137 Gepost op: 23-01-2021, 03:29:09 »
Nee, bij Renee zie je een rode straal schuin van boven komen die haar uitschakelt. Het is dus een tegenstander die haar neerschiet.

Splinter kan wel verantwoordelijk zijn voor de uitschakeling van Erik en (minder waarschijnlijk) Remco en Lakshmi, maar dat geldt voor meer (zie analyse in opdrachttopic).

Zal nog eens kijken straks. Splinter staat iets hoger naast een kar als hij Renée dekking geeft, dacht ik. Maar ik zal het wel verkeerd gezien hebben.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #138 Gepost op: 23-01-2021, 04:53:55 »
Splinter geeft in zn voorstelfilmpje aan zogenaamd niet bootje te kunnen varen

Op zn insta zijn veel dingen van Splinter te zien waar hij bootje vaart. En onder die foto’ zet: bootjevaren

Mol Splinter wilde gewoon de abseilpositie want dat niet kunnen bootje varen is gelogen


Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #139 Gepost op: 23-01-2021, 04:57:12 »
Splinter geeft in zn voorstelfilmpje aan zogenaamd niet bootje te kunnen varen

Op zn insta zijn veel dingen van Splinter te zien waar hij bootje vaart. En onder die foto’ zet: bootjevaren

Mol Splinter wilde gewoon de abseilpositie want dat niet kunnen bootje varen is gelogen

Ha, het net sluit zich!