Auteur Topic: [kandidaat] Splinter Chabot  (gelezen 84940 keer)

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #140 Gepost op: 23-01-2021, 08:54:14 »
Splinter geeft in zn voorstelfilmpje aan zogenaamd niet bootje te kunnen varen

Op zn insta zijn veel dingen van Splinter te zien waar hij bootje vaart. En onder die foto’ zet: bootjevaren

Mol Splinter wilde gewoon de abseilpositie want dat niet kunnen bootje varen is gelogen

Ja of hij heeft vaker bootje gevaren en hij vindt van zichzelf dat hij er niet veel van bakt.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #141 Gepost op: 23-01-2021, 10:43:02 »
Na het herbekijken weet ik nog altijd niet of het een zenuwachtige kandidaat of mol is. De stress spat er echt vanaf bij hem.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #142 Gepost op: 23-01-2021, 10:55:49 »
Wat ik ook enigszins tegen Splinter vind spreken, is dat er een verspreking in de aflevering is gelaten. Hij zegt bij de afdaling 'joker' i.p.v. 'koker', en herstelt zich dan (44'00). Charlotte hebben we nergens over de inhoud horen praten. Boven was het alleen gegaan over geld, niet over jokers.
Dit kan wijzen op voorkennis, maar net zo goed een kandidaat zijn die van zijn duo partner heeft gehoord dat er jokers en geld in de kokers zit en nu met die jokers in zijn hoofd zit. Als Splinter de Mol is, zou ik als productie dit fragment eruit laten.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #143 Gepost op: 23-01-2021, 11:55:44 »
Splinter geeft in zn voorstelfilmpje aan zogenaamd niet bootje te kunnen varen

Op zn insta zijn veel dingen van Splinter te zien waar hij bootje vaart. En onder die foto’ zet: bootjevaren

Mol Splinter wilde gewoon de abseilpositie want dat niet kunnen bootje varen is gelogen
Hij zit niet aan het roer toch? Wel mooi gevonden!
...óf niet!

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #144 Gepost op: 23-01-2021, 13:06:36 »
Na het herbekijken weet ik nog altijd niet of het een zenuwachtige kandidaat of mol is. De stress spat er echt vanaf bij hem.
Ja, dat is niet geacteerd. Splinter zou dan de meest gestreste widm mol zijn sinds ...ja, sinds wanneer eigenlijk? Ben het ook met Lo eens dat Splinter ws heel weinig wordt verdacht, omdat iedereen hem de rol van penningmeester gunde. 

Ik kan dat maar moeilijk rijmen met een eventueel molschap. Een weinig verdachte mol zou nu meer in de flow moeten zitten, zoals Rob, Jan, Thomas. Behalve als je echt iets spannends moet doen als productie assistent. Maar de stress spat er inderdaad vanaf.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #145 Gepost op: 23-01-2021, 13:23:18 »
Hij zegt bij de afdaling 'joker' i.p.v. 'koker', en herstelt zich dan.
Toevoeging: inhoud was twee jokers. De uitspraak van Splinter is niet helemaal je dat (vesta i.p.v. vetsi), maar dat lijkt niet genoeg op een andere zin om een molactie te zijn.
Ik bedacht me wel nog dat dit misschien het moment is waarop Charlotte Splinter is gaan verdenken. Een andere reden kan ze nauwelijks hebben gevonden, behalve misschien bij de overhandiging van de koker. Het kan een reden zijn voor de productie om de verspreking er in te laten.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #146 Gepost op: 23-01-2021, 18:41:11 »
Ja, dat is niet geacteerd. Splinter zou dan de meest gestreste widm mol zijn sinds ...ja, sinds wanneer eigenlijk? Ben het ook met Lo eens dat Splinter ws heel weinig wordt verdacht, omdat iedereen hem de rol van penningmeester gunde. 

Ik kan dat maar moeilijk rijmen met een eventueel molschap. Een weinig verdachte mol zou nu meer in de flow moeten zitten, zoals Rob, Jan, Thomas. Behalve als je echt iets spannends moet doen als productie assistent. Maar de stress spat er inderdaad vanaf.

Heb hem vaker in andere programma's gezien. Hij lijkt altijd nerveus, gespannen, druk, onder stress. Slechts een tandje minder dan zijn vader die het helemaal extreem heeft. Eerder vind ik Splinter in WIDM iets rustiger dan hij anders over komt, alsof hij denkt meer te moeten overdenken (voorzichtiger moet zijn met wat hij zegt).

En een mol kan gerust gestrest raken als je van een hoog gebouw af moet glijden. Zelfs meer gestrest als je weet wat je te wachten staat en je het eng vindt.

Dus die stress reactie zegt me niet zoveel. Mij vallen meer de bedachtzame, stille momenten op. Bijvoorbeeld als Remco en Florentijn terug komen van het moltainbiken. Iedereen heeft een expresseve reactie , alleen Splinter zit met een strak gezicht te wachten tot helemaal bekend is hoeveel geld er is binnen gehaald. Vreemd voor iemand die doorgaans overstroomt van emotie en expressie.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #147 Gepost op: 23-01-2021, 21:44:50 »
Die foto-opdracht was raar... Veel geld verdiend mede door Marije en Charlotte, maar Splinter maakte vreemde foto’s. Hij kon volgens mij ook ongemerkt saboteren in opdracht 1 en zijn mede-kandidaten verdelen.
Heeft misschien zelfs nog wat tijd/ruimte gehad om een briefje uit een koker te jatten bij opdracht 3?  ::vergroot::
Wel veel geld verdiend deze aflevering. Da’s niet zo heel best voor de mol.  ::rofl::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #148 Gepost op: 24-01-2021, 05:16:56 »
Denk dat de mol bijna geen schijn van kans heeft gehad. Niet alleen omdat je als mol bij deze opdrachten snel in de gaten loopt maar ook omdat deze kandidaten echt voor het geld spelen. Wat ik echt heel erg leuk vind om te zien!

Blijf in de Splinter tunnel.
In de liften: Splinter heeft waarschijnlijk de beste algemene kennis van allemaal maar bombardeert zichzelf tot vragensteller. Charlotte geeft aan niet goed in haar algemene kennis te zitten (wat uiteraard niet geloofd wordt) maar wordt toch in de lift geplaatst, hetzelfde geldt voor Joshua. Moet nog een keer terug kijken. Zo snel had ik de indruk dat Splinter wat lang wachtte met vragen stellen en de lastigere vragen stelde. Om als de lift voorbij was zelf antwoorden te geven en zo te doen alsof het stik makkelijk was.

De foto's. Zal niet iedereen met me eens zijn maar ik vond het een vreemde verdeling. Zou zelf inschatten dat Lakshmi en Joshua het beste zouden zin in mensen bij foto's raden en wat betreft foto's te kunstzinnig aan de slag zouden kunnen gaan. Charlotte en Marije had ik niet verwacht dat die zo goed foto's zouden raden, die had ik als betere fotografen ingeschat. Splinter maakte niet te raden foto's.

De water opdracht lijkt alleen een hint uit te halen te zijn. Water en Vuur, iedereen in wetsuit en Splinter steekt het vuur aan. Had hij niet verwacht dat het vuur aansteken zó makkelijk zou gaan?  ::tandpastasmiley::

Zou trouwens denken dat het risicovol is om als mol penningmeester te willen worden en meteen alle indelingen te mogen maken. Maar goed, hij lijkt er niet meer verdacht door te worden. Vorige keer hield Joshua Marije sterk in de gaten. Had de indruk dat hij nu zijn maatje Splinter erg in de gaten hield.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #149 Gepost op: 24-01-2021, 07:38:49 »
Die foto-opdracht was raar... Veel geld verdiend mede door Marije en Charlotte
Die werden aangewezen door Splinter. Splinter zit dan denk ik ook op Joshua.

Offline rinne90

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #150 Gepost op: 24-01-2021, 09:34:09 »
Als mol, wil je dan foto's maken of foto's raden? Naar mijn idee foto's raden, want daar kan je verwarring zaaien / heel onzeker zijn en dus meer foto's gaan omdraaien / rare redenaties bedenken voor kdd etc.

Waarom wijst Splinter dan niet zichzelf aan om foto's te raden? Hierdoor vind ik hem echt wat minder verdacht worden..

Hij maakt natuurlijk wel echt enorm vage foto's waar niemand wat mee kan, maar kans dat er eerst een foto van iemand anders omgedraaid wordt is natuurlijk groot. Dus zoveel invloed heb je daar niet mee en is ook deels geluk hebben dat de kandidaten jouw vage foto als eerste omdraaien zodat ze er wel meer om moeten draaien.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #151 Gepost op: 24-01-2021, 09:38:46 »
Mee eens. En Splinter maakte ook een hele duidelijke foto (het kruis), laten we dat ook niet vergeten.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #152 Gepost op: 24-01-2021, 09:47:26 »
Met het bondje Joshua-Splinter dat opnieuw als verhaalelement aan bod kwam, waarbij Joshua Splinter uit sympathie "redde" van de uitschakeling, heb ik het idee dat het verhaal wordt opgebouwd naar de climax waarin Splinter in de finale  Joshua "I save your ass today" Nolet verslaat.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #153 Gepost op: 24-01-2021, 10:32:34 »
Als mol, wil je dan foto's maken of foto's raden? Naar mijn idee foto's raden, want daar kan je verwarring zaaien / heel onzeker zijn en dus meer foto's gaan omdraaien / rare redenaties bedenken voor kdd etc.

Waarom wijst Splinter dan niet zichzelf aan om foto's te raden? Hierdoor vind ik hem echt wat minder verdacht worden..
Goed gezien, ja. Splinter wees ook de 2 scherpste kandidaten aan voor het foto's raden. Heel onmols.

Heeft een beetje de Patrick Martens rol nu. De in de edit verdacht gemaakte penningmeester.

De afleveringstitel "voor het zeggen" die veel te makkelijk naar hem wijst past daar prima bij.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #154 Gepost op: 24-01-2021, 10:50:23 »
Splinter is merkelijk zenuwachtig, reden waarom ik hem niet zo als mol zie. En als penningmeester had hij veel meer kunnen doen, hij zet zichzelf niet op sleutelposities (in de lift of bij de foto's) maar wel de juiste kandidaten erop. Hij had ook gemakkelijk kunnen tijdrekken met het vuur of met de touwen, heeft hij ook niet gedaan.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #155 Gepost op: 24-01-2021, 11:02:44 »
We kregen wel een aardig inkijkje in Splinters strategie van Joshua verdacht maken. Hij doet dat openlijk in het bijzijn van Joshua, en legt het er dik bovenop. Dat gaat natuurlijk nooit werken zo. Dat doet het alleen als je het subtiel en achter zijn rug om doet.
Het leidt volgens mij eerder de verdenkingen af van Joshua, en maakt hem zelf verdacht. Niet handig, als Mol. Ook niet als kandidaat trouwens, tenzij hij Joshua verdenkt.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #156 Gepost op: 24-01-2021, 11:14:48 »
Mee eens maar Joshua wordt wel door de andere kandidaten verdacht. Overigens zou ik iemand anders laten mollen erg flauw vinden als mol.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #157 Gepost op: 24-01-2021, 11:24:43 »
Denk dat de mol bijna geen schijn van kans heeft gehad. Niet alleen omdat je als mol bij deze opdrachten snel in de gaten loopt maar ook omdat deze kandidaten echt voor het geld spelen. Wat ik echt heel erg leuk vind om te zien!


En het is bijna één groot bondje zoals Rik al zei, vroeger saboteerden opdrachten zichzelf omdat kandidaten verdacht wilden worden en dan een opdracht expres in de soep lieten lopen desnoods, maar nu gaan ze er allemaal voor. Vooral dat 'check en dubbelcheck', dat Charlotte nog eens een duik neemt om de kaart te checken, Marije had dat al gedaan bij Joshua. Dat zien we zelden.

Ik denk dat Splinter het niet is, hij is té naturel. Neemt geen blad voor de mond. De mol let meestal beter op zijn/haar woorden.
« Laatst bewerkt op: 24-01-2021, 12:56:31 door Run »

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #158 Gepost op: 24-01-2021, 12:55:05 »
Goed gezien, ja. Splinter wees ook de 2 scherpste kandidaten aan voor het foto's raden. Heel onmols.

Heeft een beetje de Patrick Martens rol nu. De in de edit verdacht gemaakte penningmeester.

De afleveringstitel "voor het zeggen" die veel te makkelijk naar hem wijst past daar prima bij.

Als splinter ‘2 kandidaten’ moest aanwijzen, koos hij niet zichzelf want hij is geen ‘kandidaat’.

En als er dit keer geld verdient moet worden (zoals wordt gesuggereerd ivm de volgende afl) dan zet je als mol goede kandidaten neer om geld te verdienen wellicht?

Maar is wel vanuit de splinter tunnel geredeneerd ;-)

Ook stond hij apart op het lijstje met namen (als enige rechts) en apart van de groep zonder zijn wetsuit..

Aan de andere kant zie ik ook kandidaat acties bij hem. Die ik
Overigens bij iedereen zie tot nu toe?

Offline Mol-Dova

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #159 Gepost op: 24-01-2021, 19:34:55 »
Meer zon/schaduw symboliek met splinter bij de foto-opdracht.
Nooit toeval.