Auteur Topic: [kandidaat] Splinter Chabot  (gelezen 84382 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #40 Gepost op: 11-01-2021, 11:14:04 »
Ja, dat zeker.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #41 Gepost op: 11-01-2021, 11:22:51 »
Alleen een mol zou dit juist wel opvallend willen doen, zodat de filmer het door heeft, later voor de joker kiest en het juiste antwoord geeft! Daarmee blijft het geld uit de pot en lijk je zelf een kandidaat die de opdrachten goed heeft uitgevoerd!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #42 Gepost op: 11-01-2021, 11:25:35 »
Precies. En dan ook nog heel onschuldig roepen dat Renée voor het geld kan (moet) kiezen.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #43 Gepost op: 11-01-2021, 11:27:16 »
Haha ja precies, splinter staat bij mij bovenaan hierdoor ;-)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #44 Gepost op: 11-01-2021, 11:36:36 »
Mooi dat Splinter ineens weer zo in beeld komt! Maar het dadelijk willen repeteren op wie er wel en niet de Mol wilde zijn in de fietsopdracht vond ik onmols. Tenzij hij wilde checken of Lakshmi een foutje maakte, misschien. Maar die indruk had ik niet, en het leidde er alleen maar toe dat die gegevens goed werden overgedragen.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #45 Gepost op: 11-01-2021, 12:35:19 »
Fijn, meer reacties!  :D En goede punten ook!

Ik merk: mijn verdachtenlijstje schiet alle kanten op. Het enige dat hetzelfde blijft, is dat Splinter bij mij in de top 3 blijft staan. En dat is toch wel iets om niet te negeren.

Repeteren bij moltainbike kan mols en onmols zijn denk ik. Onmols omdat je dingen makkelijker onthoudt. Mols, omdat je ook de onzin (het pellen van sinaasappels door Renée  ;D) op die manier onthoudt. En ook meer moet onthouden.

En hij staat volgens mij ook op de juiste plekken om te mollen. Hm...
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #46 Gepost op: 11-01-2021, 13:43:59 »
Wanneer duidelijk is dat de kandidaten 700 euro hebben verdiend bij Symbolisch bedrag, is Splinter redelijk enthousiast over deze uitkomst: ‘Nou, da’s toch best wel een mooi bedrag.’ Dit deed me terugdenken aan Rob Dekay, die volgens mij ook blij was met kleinere bedragen. Mocht Splinter de Mol zijn, dan vind ik het ijzersterk dat hij een schattig geldkistje heeft meegenomen. Ik kreeg in elk geval daardoor de neiging om te denken: ach, wat is het toch een goedzak. Als Mol ben je natuurlijk heel blij met zo’n reactie.

Het stemgedrag van Erik is echter reden om vraagtekens te zetten bij Splinter als Mol. Volgens de testbiechten is Erik de enige kandidaat die tot nu toe op Splinter heeft gestemd. De kans lijkt aanwezig dat Erik ook echt Splinter heeft meegenomen bij de test. In zijn dagboek meldt hij als afvaller in elk geval: ‘Alleen jammer dat Splinter een aanwijzing verkeerd doorgaf, of was dat bewust?’ Het kan uiteraard wel zo zijn dat Erik uitermate ongelukkig is geweest bij zijn test.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #47 Gepost op: 11-01-2021, 13:59:43 »
Erik heeft wel goed gespreid zei hij in de podcast en dat anderen Splinter niet noemen wil niet zeggen dat ze hem ook niet meenemen in de test. Maar een twijfelpunt is het inderdaad wel. (Het lijkt niet zo te zijn als in bijvoorbeeld 2015 toen iedereen Margriet wel meenam en het dus kon gebeuren dat Evelien als tweede afviel terwijl ze als enige Margriet noemde.)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #48 Gepost op: 11-01-2021, 17:46:50 »
Nog iets over de fietsopdracht dat me tegen staat aan Splinter: hij las de opdracht voor, en wees als eerste meteen op het gevaar van alles of niets spelen. Het lijkt me dat de Mol hier juist wel zou willen aansturen op alles of niets, of er anders zijn mond over houdt.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #49 Gepost op: 11-01-2021, 22:59:02 »
Ben ik de enige die denkt dat Splinter bij de fietsopdracht erg nadruk heeft gelegd op andere feitjes en nog meer dat hij degene is geweest die het bundelen van Marije ongedaan heeft gemaakt door de vraag wie/wel niet de mol wilde zijn in volgorde te plaatsen? Vond het ook opvallend dat we van Splinter weinig zien van de overdracht aan het volgende team en zo Rocky verdachter werd gemaakt (terwijl Rocky volgens mij gesuggereerd heeft gekregen dat de volgorde belangrijk is).

Het viel me vooral op omdat het zo heet was. Dat jasje had iedere kandidaat meteen uitgedaan.

Splinter framede het daar (nadat ie volgens mij echt oververhit raakte) alsof ie z'n jasje weer snel aan moest doen vanwege Rik. Dat ie er daarom goed uit wilde zien. Mss zelfs zenuwachtig was om Rik te ontmoeten, zoals Thomas Cammaert dat fakete bij Art. Een variatie op dat thema.

Dat, plus een soort van Joker-look die idd niet vreemd is voor Splinter, maakt het voor mij verdacht. Dat samen. Het Joker-thema is natuurlijk bedacht met de mol in het achterhoofd.

Splinter zei dat ie zich als mol op het laatst zou openbaren als een soort van poppenspeler. The Joker uit Batman staat idd bekend als een puppet master

Splinter is best geklede man van het jaar geweest en is daar heel trots op. Heb hem vaker in bloedhete studio's of met schitterend warm weer in dit soort pakken gezien (dit pak heeft hij eens aan gehad bij DWDD). De tweede aflevering heeft hij met prachtig weer heel veel zwart aan, wat ook niet erg handig is. Daarom denk ik dat hij zijn verschijning gewoon ontzettend belangrijk vind.

Toch zou hij idd goed bij het joker thema passen. Ook het overhemd met aan een kant goud versiering en de andere kant zwart deed me er even aan denken.

Nog iets over de fietsopdracht dat me tegen staat aan Splinter: hij las de opdracht voor, en wees als eerste meteen op het gevaar van alles of niets spelen. Het lijkt me dat de Mol hier juist wel zou willen aansturen op alles of niets, of er anders zijn mond over houdt.

Het was hier voorspelbaar dat meer groepsleden dit zouden denken. Aan het begin van het seizoen helpt het om kandidaats over te komen. Plus dat het voor een mol ook een gok is Als het mollen niet lukt dan zit het volle bedrag in de pot. Nu als het mollen niet zo goed lukte, zou er al 1000 euro weggespeeld zijn.

Offline Mol-Dova

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #50 Gepost op: 12-01-2021, 03:07:32 »
Splinter is de mol.

Ik begin met de bijna zekere uitsluitingen.

1. Lakshmi/Charlotte/Joshua (99%)
We zien in aflevering 1 hoe de enveloppe onder hun deur doorschuift. Daarom kunnen zij het eigenlijk niet zijn.

2. Renee
Zeer verdacht in aflevering 1, maar ze had 2 banen als mol 100% kunnen noemen. Dat sluit haar zo goed als uit.

3. florentijn
Flo was zeer verdacht in aflevering 2. Maar zou de productie een clip van de Mol (lasertaak) bevatten waarin hij specifiek vermeldt dat hij NIET op zoek is naar geld, alleen maar jokers?
Het heeft geen zin om de echte Mol op die manier uit te beelden. Als Flo de echte Mol was, zou hij zijn gestorven "op zoek naar GELD" en niet naar Jokers.
Deze clip in deze beknoptheid heeft gewoon geen zin als hij de Mol is.

4. Marijke (#3).
In het begin was ze mijn hoofdverdachte. Echter, in de laatste aflevering, werd ze gegeven zo'n "iemand zal worden geëlimineerd vandaag, maar het zal niet mij" spin door de productie dat ik het moeilijk voor te stellen dat ze echt de Mol.
Ik zou haar nog steeds niet helemaal uitsluiten.

5. Rocky (#2)
Ze zou een grote Mol zijn in mijn ogen, want ze vliegt een beetje onder de radar. Het enige dat tegen haar ingaat is dat ze regelmatig geld wint, hoewel dit altijd relatief kleine bedragen zijn.
Ik blijf haar in de gaten houden.

Waarom is Splinter the Mol:

1. Gelijk


2. Zon - as recurring symbol


3. Voorbeld
(Not rly satisfying, but...)


4. Hohoho
"Ho Ho Ho" = Joker
"Heel Heel Heel (old castel)" = Splinter

And: You clearly can hear the Jokers "Ho Ho Ho" for the first and ONLY time so far
when Splinters room is shown (1:45-1:50 at youtube) in the background while the camera is going downwards to disctract your attention.

5. Season 21
In the introvideo where theyre all in a circle in a dark hall Splinter says:
My name is "Splinter, Splinter (2x) Chabot (1x)" = 21

6. Mollenacties
a) Deur
- Neem 250 €

b) Laser #1
- Breng geld binnen, maar slechts 150 €.
  Het vertrouwen van de groep winnen. Richt verdenking op Renee.

c) Moltainbiking
Kijk hoe hij Lakshmi benadert:
- Zegt zichzelf NOOIT wie/wie Mol niet wilde zijn.
  Hij vraagt Lakshmi altijd gewoon zonder haar te geven (tenminste na de productie).
  Terugkoppeling. Daarnaast benadrukt hij ook de onbelangrijke feiten.
  Zeer mooie, niet indrukwekkende Mol-actie.

d) Museum
- Hij gedraagt zich het meest opvallend. Of het nu met de duimen is of met de mug. Dit had veel onopvallender kunnen zijn.
- Let op de "oma"-taak!
  De tweede Renee verschuift naar de gids, hij vraagt de "Ben je grootmoeder?" vraag direct daarna. Hij had elk aantal keren kunnen kiezen als Renee er niet was. In plaats daarvan kiest hij dat exacte moment. Dat is geen toeval.

e) Laser #2
- Eerst onderbreekt hij Lakshmi terwijl ze op het punt staat Eric wat belangrijke informatie te geven.
  Het is niet te zeggen of hij daarna nog iets van die pauze gebruikt.

- "Ik zie geen hint, eerlijk gezegd."
   Ik zie niets = blind = Mol.

- Veronderstelling:
Hij nam geld aan in het lasergame. Dit werd niet aangetoond door de productie om hem onverdachter te laten lijken. Anders heeft zijn opmerking nauwelijks zin.


f) Symbolen
- Duidelijk geknoei.

g) Twijfel
(Het enige dat me doet afvragen is de haarknoop van de schaduw op aflevering 1.)
Als je echter naar de schaduw in aflevering 2 kijkt (aan het begin van de lasertaak), lijkt de haarknoop veel op Splinter). If its not Splinter, its Rocky/Marije.
But so far...

Resultaat

This will be an iconic scene in the aftermath :)
« Laatst bewerkt op: 12-01-2021, 05:02:35 door Mol-Dova »

Offline Mol-Dova

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #51 Gepost op: 12-01-2021, 04:35:05 »


..."ben ik de Mol?" ... "JA"

Smirk...

His voice is even and ONLY layered for the exact same second and in the exact same volume
when Charlotte says "Mol" aswell.

So... feel free to use the last 2 posts in ur vids.
I want a mentioning SIEM, Faab and Co. ("This theory comes from Patrick from Germany").
Thanks and have fun.
« Laatst bewerkt op: 12-01-2021, 05:04:04 door Mol-Dova »

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #52 Gepost op: 12-01-2021, 09:18:07 »
1. Lakshmi/Charlotte/Joshua (99%)
We zien in aflevering 1 hoe de enveloppe onder hun deur doorschuift. Daarom kunnen zij het eigenlijk niet zijn.
Dit is wel heel kort door de bocht. Waarom kunnen zij voor 99% zeker de mol niet zijn? Enkel omdat je in beeld zag dat de brief onder de deur door schoof? Nooit gedacht dat dat even goed gebeurd kan zijn door iemand van de crew?

Oh ja, Marijke doet niet mee aan het spel, wel Marije!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #53 Gepost op: 12-01-2021, 11:54:40 »
Splinter lijkt mij niet de mol.

Bij het moltainbiken koos hij als een van de eersten voor de veilige weg, namelijk 100 euro per goed antwoord. De mol zou dat niet doen. Die wacht af of komt zelf met het voorstel om alles of niets te spelen. Ook hebben we geen enkele aanwijzing dat hij bordjes heeft overgeslagen, verkeerd onthouden of heeft vertraagd om de tijd te overschrijden.

Bij het vinden van 250 euro in de allereerste opdracht ging Splinter al snel onder het tapijt kijken. Als mol zou je daar nog even mee wachten om de spanning op te voeren.

Ik ben het niet eens met iedereen die vindt dat het verdienen van geld in de lasergame een aanwijzing voor de mol is, "om vertrouwen te winnen". Dat kan, maar het is toch meer iets voor een kandidaat dan voor een mol. De mol zal dat slechts een enkele keer doen.

Dan de opdracht Om de tuin leiden.
Splinter sloeg 'opvallend' een paar muggen weg. Maar de opdracht moest toch ook gefilmd worden om mee te tellen. Ik vond het wel goed gedaan. Alsof er echt muggen rond Renée vlogen.
Het vragen aan de gids of ze oma was, vond ik goed gedaan. Hij maakte er een grapje van verwijzend naar het schilderij. Dat had veel opvallender gekund.

Dan dat bondje tussen Joshua en Splinter. Als je het hebt over opvallend, nou dat was pas opvallend. De programmamakers willen deze twee kandidaten wel heel erg onder de aandacht van de kijker brengen.

Nee, niet overtuigd van Splinter.

Offline Mol-Dova

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #54 Gepost op: 12-01-2021, 22:05:27 »
Dit is wel heel kort door de bocht. Waarom kunnen zij voor 99% zeker de mol niet zijn? Enkel omdat je in beeld zag dat de brief onder de deur door schoof? Nooit gedacht dat dat even goed gebeurd kan zijn door iemand van de crew?

Oh ja, Marijke doet niet mee aan het spel, wel Marije!

Natuurlijk heb ik daar ook over nagedacht. Ik denk niet dat het waarschijnlijk is. De zuivere wiskunde spreekt ook voor mij, want zo'n scène was alleen bij deze 3 deelnemers, terwijl het bij de andere 7 ;) verborgen bleef.

@Moldo
Overigens vind ik de acties van Splinter in de eerste aflevering een prachtig compromis tussen mollen/ geld verdienen (en daarmee vertrouwen winnen).
Zoals je aan de stemmen kunt zien, werkt het vrij goed - ook omdat Joshua in het spel is.

Meer aanwijzingen:
1. Schaduw
Charlotte leest de strategie van Splinter in de eerste opdracht:Trek de touwtjes uit de schaduw.
Schaduw?
Ja... dus elke aflevering zien we de mol.
Splinter is overigens de enige deelnemer in de opener die een duidelijke schaduw heeft.
Eric vervaagt onmiddellijk als er een lichte schaduw opduikt. Alle anderen hebben geen schaduw.

Splinter is ook de enige deelnemer die een zonnesymbool in de kamer heeft. Zon als symbolische eis voor schaduw.

2. 21
- Splinter is bij de 2e kandidaat te zien, maar de 1e kandidaat te spreken =21.
- Splinter is te zien in het 21ste schot op de Eleminatie.

3. de officiële Start-/Candidates-Trailer
Hoe groot is de kans dat er cumulatief (!)....
(1) Hij en Charlotte zeggen op hetzelfde moment "Mol" en de productie geeft ons dat op een flauwe manier - maar wel hoorbaar - weer. De productie timed Charlotte's fade-in naar de tweede.
(2) Hij zegt "JA" niet hoorbaar - maar duidelijk - achteraf.
(3) Parallelle Remco wordt als afleiding op dezelfde seconde ingevoegd.
(4) Daarna is precies zijn - niet een gezicht van de andere kandidaten - vervaagd.

Zoals Rik terecht zei: Splinter heeft het antwoord al gegeven.
« Laatst bewerkt op: 12-01-2021, 22:30:27 door Mol-Dova »

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #55 Gepost op: 13-01-2021, 05:27:02 »
Splinter lijkt mij niet de mol.

Bij het moltainbiken koos hij als een van de eersten voor de veilige weg, namelijk 100 euro per goed antwoord. De mol zou dat niet doen. Die wacht af of komt zelf met het voorstel om alles of niets te spelen. Ook hebben we geen enkele aanwijzing dat hij bordjes heeft overgeslagen, verkeerd onthouden of heeft vertraagd om de tijd te overschrijden.

Eigenlijk is Renee de eerste en gaat Splinter zo snel als hij kan met haar mee. Het is voor een mol een safe bet. Wat er ook gebeurd kan hij zeggen dat hij meteen al 1000 euro uit de pot heeft gehouden. We zien verder van Splinter van vrijwel de hele rit niks,  Ik heb wel de indruk dat Splinter nadruk legt op andere feitjes en degene is die een volgorde van de bordjes introduceert.

Citaat
Bij het vinden van 250 euro in de allereerste opdracht ging Splinter al snel onder het tapijt kijken. Als mol zou je daar nog even mee wachten om de spanning op te voeren../quote]

Elke mol moet in zijn of haar rol komen. Er stond niet veel in de kamer om de spanning mee op te voeren. En zat de spanning niet vooral in het wel of niet kiezen voor inleveren geld voor een joker?

I
Citaat
Dan de opdracht Om de tuin leiden.
Splinter sloeg 'opvallend' een paar muggen weg. Maar de opdracht moest toch ook gefilmd worden om mee te tellen. Ik vond het wel goed gedaan. Alsof er echt muggen rond Renée vlogen.
Het vragen aan de gids of ze oma was, vond ik goed gedaan. Hij maakte er een grapje van verwijzend naar het schilderij. Dat had veel opvallender gekund.

Heb het even terug gekeken maar de geheime opdracht hoefde alleen uitgevoerd te worden zonder dat de camerapersoon opvalt dat het geheime opdrachten zijn. Ze hoefde niet door haar gefilmd te worden. Daarom dat Lashmi op een gegeven vraagt een teken te geven dat de opdracht geslaagd is zodat ze die weg kan strepen als voldaan. Iets wat Splinter ook direct op de meest opvallende manier doet. "Renee, Renee. Kan ik even ene duimpje geven in de camera. Dat vind ik leuk'. verder hoefde hij de mug niet dood te slaan op de arm van Renee om haar daarna een duw te geven en dan nog eens drie keer in de lucht te slaan ;)

Citaat
Dan dat bondje tussen Joshua en Splinter. Als je het hebt over opvallend, nou dat was pas opvallend. De programmamakers willen deze twee kandidaten wel heel erg onder de aandacht van de kijker brengen.

Ja, precies. Zodat de kijker en kandidaten denken dat Splinter in een tunnel zit. Het bondje Jeroen Ellie kwam ook heel opzichtig in beeld trouwens. Lijkt me geen reden om hem af te schrijven.


Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #56 Gepost op: 13-01-2021, 05:33:04 »
En inderdaad. Splinter vertelt dat iedereen een beetje verliefd moet worden op de mol. Hij is dan ook aardig, emotioneel, maakt grapjes en praatjes, vraagt zelfs degene die hij verdenkt om hulp. Heeft zich voorbereid en een schattig roze kistje meegenomen voor het geld. Als mensen tegen hem ingaan laat hij meteen los zoals ook het penningmeesterschap. Kortom, hij volgt in elk geval zijn gegeven mol tactiek op.

En hij zegt dat hij zal opereren vanuit de schaduw. Wat je kan linken aan het feit dat er tot nog toe elke aflevering een schaduw voorbij komt lopen.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #57 Gepost op: 13-01-2021, 10:36:16 »


3. de officiële Start-/Candidates-Trailer
Hoe groot is de kans dat er cumulatief (!)....
(1) Hij en Charlotte zeggen op hetzelfde moment "Mol" en de productie geeft ons dat op een flauwe manier - maar wel hoorbaar - weer. De productie timed Charlotte's fade-in naar de tweede.
(2) Hij zegt "JA" niet hoorbaar - maar duidelijk - achteraf.
(3) Parallelle Remco wordt als afleiding op dezelfde seconde ingevoegd.
(4) Daarna is precies zijn - niet een gezicht van de andere kandidaten - vervaagd.

Zoals Rik terecht zei: Splinter heeft het antwoord al gegeven.
Goed bezig, Mol-Dova, thx  ::ok::

Kan iemand toevallig ook liplezen wat Renée nou eigenlijk zegt in de wirwar van stemmen aan het einde van dat fragment? Het lijkt erin te zijn gemonteerd als afleiding voor de werkelijke mol. Beetje jammer als een kandidaat een toneelstukje moet opvoeren, maar ik hou er serieus rekening mee.

Offline Kimi

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #58 Gepost op: 13-01-2021, 14:01:33 »
Weet niet of het onder spoilers valt (of dat het überhaupt al eens is besproken) omdat het gewoon in de intro zit maar voor de zekerheid:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Soms is't gewoon nie makkelijk.

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #59 Gepost op: 13-01-2021, 14:54:12 »
Weet niet of het onder spoilers valt (of dat het überhaupt al eens is besproken) omdat het gewoon in de intro zit maar voor de zekerheid:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92