Auteur Topic: [kandidaat] Splinter Chabot  (gelezen 84394 keer)

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #100 Gepost op: 17-01-2021, 17:08:31 »
De overzichtspagina van Splinter is bijgewerkt tot en met aflevering 3.


https://www.wieisdemol.com/widm22-profiel-splinter/

Zie je een foutje? Heb je aanvullingen? Meld het in dit topic. :)

Ah wat handig! Had die pagina nog niet ontdekt! Thanks

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #101 Gepost op: 17-01-2021, 17:13:52 »
Ik blijf hier denk ik ook nog wel eventjes. In de opdracht met de hotelkamers (prachtige opdracht, mooi dat ze zoiets met het getal 21 - want eenentwintigste WIDM - wisten te doen!) doet Splinter volgens mij als Mol ontzettend zijn best om maar niet in de buurt van het goede codewoord te komen. Niet alleen door antwoorden niet naar waarheid in te geven maar ook op andere manieren.

Het horloge pakt hij en draait hij om, hardop nadenkend "de tijd, horloge" en het is dan Rocky die "en het is hoe laat?" vraagt. Precies waar de informatie lag: de negen uur = 21:00 uur. Splinter zien we dan later via "negen medekandidaten" naar "mol" redeneren, waar hij Rocky onder licht protest in meekrijgt. "Executie" na de missende U lijkt ook een idee van Splinter te zijn en door de laatste vraag niet waarheid te beantwoorden krijgen ze niet eens meer een laatste kans om een codewoord in te vullen.

Vet gemold hier denk ik terwijl Rocky hem nog niet eens lijkt te verdenken en hem ook gewoon lijkt te geloven wanneer Splinter zegt dat een van zijn gelogen antwoorden "een foutje" was.

In lijn met de eerdere extra beelden is dit niet en wel liegen echter logisch. Hij heeft met Joshua afgesproken niet voor hem te gaan maar de andere kandidaten wijs te maken dat hij vol op Joshua zit. Door de vraag 'Wie is de Mol'? eerlijk te beantwoorden, geeft hij de indruk helemaal niet op Joshua zijn te gaan. Dat kan hij alleen nog een beetje wegmoffelen door over andere vragen die duidelijk maken dat hij op een vrouw stemt, weg te moffelen. In lijn met Rocky die vraagt of hij die broek-jurk vraag spannend vindt en Splinter zegt 'ik heb al teveel weg gegeven'. Verder puzzelt hij niet best onder stress ;)


Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #102 Gepost op: 17-01-2021, 17:14:16 »
Ah wat handig! Had die pagina nog niet ontdekt! Thanks

Zoiets dacht ik al, dat nog niet iedereen het bestaan ervan kende. Vandaar dat ik ze nog even goed onder de aandacht breng. :)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #103 Gepost op: 17-01-2021, 17:17:29 »
Hebben we ergens gezien dat Splinter dit hele “ik ga Joshua verdacht maken bij iedereen” ook echt uitvoert?

Heb hem dit nergens zien doen.

Offline jokeJD

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #104 Gepost op: 17-01-2021, 20:19:18 »
Als Splinter zijn verdenkingen uit, eindigt hij met iets als: 'o nu heb ik er 3, is dat niet wat te breed'
(weet de precieze tekst even niet meer)
Klonk een beetje als een opmerking naar iemand achter de schermen. Zo van 'jongens, is dit wel een realistische kandidatenbiecht?'
Of ik heb een tunnel-oor, dat kan natuurlijk ook;)

Offline dubbelagent

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #105 Gepost op: 18-01-2021, 01:08:59 »
Ik kom uit het Verenigd Koninkrijk, dus excuses voor een onjuiste vertaling vanuit het Engels!

Ik merkte in aflevering 3 dat Splinter zei: 'Holy moly!' toen hij de kamer binnenkwam, deed hij ongeveer 21 minuten na het begin van de aflevering een bekentenis en hij kreeg te zien dat hij vraag 12 (21 achteruit) in de test beantwoordde

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #106 Gepost op: 18-01-2021, 04:23:11 »
Hm, ik hink nu weer op twee benen (Marije, Splinter). Tweede keer gekeken en viel me nu pas op dat je waarschijnlijk geen code in mag typen als je geen twee goede antwoorden gaf/geen hint kreeg. Splinter heeft dus zeker gesteld dat ze ook niet per ongeluk uit de kamer kunnen komen. Dan is hij of wel extreem bang dat zijn informatie op tafel komt of toch erg mols.

Van de week nog maar eens wat dingen opnieuw bekijken.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #107 Gepost op: 18-01-2021, 11:50:47 »
Tweede keer gekeken en viel me nu pas op dat je waarschijnlijk geen code in mag typen als je geen twee goede antwoorden gaf/geen hint kreeg.
Iedereen kreeg 5 pogingen en ik zou niet weten waarom je niet een poging zou mogen doen na elke vraag. Je hebt er alleen niet zoveel aan als je geen nieuwe informatie hebt gekregen. Ik kan me dus heel goed voorstellen dat Splinter en Rocky een poging bewaarde totdat ze meer informatie hadden. Sterker nog, je zou je ook kunnen voorstellen dat je pas begint met een eerste poging nadat je al een aantal aanwijzingen hebt. Deed me een beetje denken aan een ander TV programma. ;)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #108 Gepost op: 18-01-2021, 18:08:17 »
Hebben we ergens gezien dat Splinter dit hele “ik ga Joshua verdacht maken bij iedereen” ook echt uitvoert?

Heb hem dit nergens zien doen.

Nee, alleen als ‘verklaring’ voor de kijker volgens mij.  ::rofl:: Volgens mij zijn er wel veel kandidaten die Joshua verdenken, maar volgens mij komt dat niet door Spinter.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #109 Gepost op: 18-01-2021, 18:43:21 »
Splinter die gewoon even als codewoord MOL invult. Hint?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #110 Gepost op: 18-01-2021, 19:33:42 »
Nog eens de blacklight ballerina teruggekeken met het idee dat Splinter de mol is. En dan vooral letten op het onnodig gemaakte lawaai waardoor Charlotte afgaat, Lashmi geen mededeling kan doen; waardoor hij zelf af gaat en nog wat momentjes maar dan staan de portofoons al uit. Bv. bij Joshua. Dat was waarschijnlijk de bedoeling om geen berichten van de verkenners door te kunnen geven.
« Laatst bewerkt op: 18-01-2021, 19:36:09 door foxhunter »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #111 Gepost op: 18-01-2021, 20:47:31 »
Hij kan de mol zijn, maar toch.

Een mol die zich voorbereid op het penningmeesterschap door een kistje mee te nemen?


1.3: Wil vrij expressief niet voor alles of niks gaan

2.1: Had het beter kunnen doen als mol

3.1: Was ook echt over the top als mol, dat kon veel subtieler.

3.2: Moeit zich niet in de dicussie

En de biechten zijn dan weer wel verdacht. Splinter blijf ik wel goed in de gaten houden, want veel alternatief is er voor mij gewoon niet meer

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #112 Gepost op: 19-01-2021, 03:53:19 »
Ontdek net een hint misschien in de hotelkamer opdracht. Als Rocky de vraag 'Wie is de Mol?' wil beantwoorden staan alle kandidaten op rij links maar Splinter als enige optie rechts. Links de kandidaten, rechts de mol (Denk ook aan de hint bij de blacklight ballerina's over rechts en links).

Iedereen kreeg 5 pogingen en ik zou niet weten waarom je niet een poging zou mogen doen na elke vraag. Je hebt er alleen niet zoveel aan als je geen nieuwe informatie hebt gekregen. Ik kan me dus heel goed voorstellen dat Splinter en Rocky een poging bewaarde totdat ze meer informatie hadden. Sterker nog, je zou je ook kunnen voorstellen dat je pas begint met een eerste poging nadat je al een aantal aanwijzingen hebt. Deed me een beetje denken aan een ander TV programma. ;)

Ah dankje. Het ging me overigens om de laatste keer een code intypen. We zien Splinter bij het scherm 'deur dicht' staan maar niet wat hij (of zij) heeft ingetypt voor codewoord.

Offline Lesterharmony

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #113 Gepost op: 19-01-2021, 06:22:25 »
Oké een latertje, maar in aflevering 1 (waarin de kandidaten elkaar dus net hebben leren kennen) is me iets opgevallen. Op de mountainbike zegt Splinter “Roxy” ipv “Rocky”.

De precieze timestamp weet ik niet, maar volgens mij waren ze op dat moment hardop de gelezen bordjes uit hun hoofden aan het leren.

Als mol heb je alle kandidaten al ruim van te voren bestudeerd en weet je dus heel erg goed dat het gewoon Rocky is. Ik vind dit dus erg kandidaats van Splinter en heb hem mede hierdoor eigenlijk nooit verdacht -welps-

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #114 Gepost op: 19-01-2021, 07:45:01 »
Oké een latertje, maar in aflevering 1 (waarin de kandidaten elkaar dus net hebben leren kennen) is me iets opgevallen. Op de mountainbike zegt Splinter “Roxy” ipv “Rocky”.

De precieze timestamp weet ik niet, maar volgens mij waren ze op dat moment hardop de gelezen bordjes uit hun hoofden aan het leren.

Als mol heb je alle kandidaten al ruim van te voren bestudeerd en weet je dus heel erg goed dat het gewoon Rocky is. Ik vind dit dus erg kandidaats van Splinter en heb hem mede hierdoor eigenlijk nooit verdacht -welps-
Rocky heet eigenlijk Roxanne.
Hij heeft dus kennis van beide namen. Dat zou een mol ook hebben.


Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #115 Gepost op: 19-01-2021, 09:14:00 »
Het is maar iets kleins en op het moment zelf vond ik het onbeduidend, maar ik weeg het nu toch mee.

Als er koppels worden gevormd (kajakkers, abseilers) is bekend dat er vier jokers te verdienen zijn. Niemand heeft iets gezegd, voor zover wij weten, over hoe die verdeeld worden en of het vier of niets is. Florentijn en Joshua willen beide de hoogte in en komen daar niet zomaar uit.

Splinter reageert door te zeggen dat hij het prima vindt. Dan krijgen ze gewoon allebei geen vrijstelling.

Die uitspraak zette me aan het denken. Dat was onjuist en ging uit van de onterechte aanname, dat er per koppel een vrijstelling te verdienen is. Daarin zit ook de aanname, dat het ook op 3, 2 of 1 joker kan uitkomen. Ook die is onjuist. Het is natuurlijk de vraag of het ooit gebeurd zou zijn, maar het zou de kans op 4 * 500 (dus 0) alleen maar kleiner maken.

Ik vind het een typische kandidatenopmerking. Ze krijgen een brokje informatie en doen op basis daarvan een aanname. Soms blijkt daar voorkennis uit. In dit geval blijkt wat mij betreft het tegenovergestelde.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #116 Gepost op: 19-01-2021, 10:01:40 »
Ik snap je punt maar het lastige is dat mollen mollen worden omdat ze zo geslepen zijn en juist erg goed kleine kandidaatse dingetjes in de groep kunnen gooien. Doen alsof ze een opdracht niet snappen, bang zijn om eruit te vliegen of heel erg voor het geld gaan. Ik vind dit dan ook wel aansluiten bij wat Splinter in aflevering 2 deed: tegen Renée zeggen dat ze in plaats van voor jokers ook voor het geld kan kiezen.

En denkt (kandidaat) Splinter echt dat het een optie is dat beiden de lucht ingaan? Dat sowieso niet lijkt me. Dus of hij maakt een grapje of hij speelt de onnozele kandidaat, waarbij dat laatste erg handig is voor een Mol om te doen.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #117 Gepost op: 19-01-2021, 10:38:12 »
Nee, ik denk niet dat hij denkt dat ze allebei de lucht ingaan. Het wekt bij mij wel de indruk dat hij denkt dat er jokers per koppel te verdienen zijn en dat hij daarin oprecht is.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #118 Gepost op: 19-01-2021, 10:46:37 »
Nee, ik denk niet dat hij denkt dat ze allebei de lucht ingaan. Het wekt bij mij wel de indruk dat hij denkt dat er jokers per koppel te verdienen zijn en dat hij daarin oprecht is.

Je bedoelt vrijstellingen. Hij komt erg oprecht over. Maar zoals Heinz zegt, dat kan nou precies een mollentrucje zijn. Je kunt het daarom allebei de kanten op uitleggen. Ik laat mijn verdenking hier niet door bepalen.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #119 Gepost op: 19-01-2021, 22:16:08 »
Splinter is nu wat gestegen op mijn verdachtenlijstje hoewel hij voordien enkele kleine antimolacties achter zijn naam heeft zoals in de laseropdracht zich meteen aansluiten bij Joshua om voor het geld te gaan en het hoogste bedrag binnen brengen, Renée proberen te overtuigen om voor het geld te gaan in de rondleiding en na het abzeilen meegaan om niet voor de vrijstellingen te gaan.
Waarom ik hem niet echt als mol zie is omdat zijn eventuele molacties zo sterk in beeld worden gebracht: het opzichtig meppen naar een denkbeeldige mug in de rondleiding, de vrachtwagen een verkeerd bord laten omrijden en in de kamer als enige fout antwoorden op de laatste vraag van de test wat erg opvalt.
« Laatst bewerkt op: 19-01-2021, 22:22:13 door Luc »