Auteur Topic: [kandidaat] Splinter Chabot  (gelezen 84830 keer)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #180 Gepost op: 27-01-2021, 00:39:23 »


Alle mollen geven aan de eerste opdracht het spannendst te vinden en nerveus te zijn. Al is het maar angst dat je direct ontmaskerd wordt en het hele seizoen mislukt Zie dat daarom eerder als mols dan onmols eigenlijk.
[/quote]

Klopt, maar bij Splinter hebben we al meerdere keren nerveus gedrag gezien.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #181 Gepost op: 27-01-2021, 06:36:30 »

Klopt, maar bij Splinter hebben we al meerdere keren nerveus gedrag gezien.

Denk zelf dat juist de momenten dat hij gesloten afwacht meer in de gaten loopt voor ons als kijker dan zijn mijns inziens normale nerveuze gedrag (zijn vader is nog veel expressiever).

Vind hem ook steeds zekerder worden. Dat kan zijn omdat hij zich meer op zijn gemak in de groep gaat voelen. Je ziet het echter ook vaak bij mollen, dat er langzaam meer zelfvertrouwen komt en de mol ook wat brutaler wordt.

Moet bekennen dat als ik naar de anderen kijk, ik daar amper iets aan sabotage aan de pot kan ontdekken. Splinter is de enige die aan het begin nog wat geld binnen haalt. De grotere bedragen komen door de anderen in de pot. Of Joshua moet de meest brutale mol ooit zijn (wat ik erg leuk zou vinden, daar niet van). Dus ook met afstrepen kom ik het meest op Splinter uit vooralsnog. (en Charlotte winnaar)




Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #182 Gepost op: 27-01-2021, 09:16:39 »
In Mollenstreken was de antwoordsheet van Lakshmi te zien. Op basis daarvan hebben Splinter en Rocky per persoon gemiddeld 330-355 euro binnen gehaald, terwijl Lakshmi 435-485 euro binnenhaalde. Dat is wel een behoorlijk gat. Het is allemaal nog wel net te geloven, maar suggereert toch wel vuil spel. Als Rocky het net zo goed deed als Lakshmi, heeft Splinter zelfs zo rond 225 euro binnengehaald. Misschien moet ik terug de Splintertunnel in.

Dezelfde redenering geldt natuurlijk voor Rocky, maar die verdenk ik totaal niet.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #183 Gepost op: 28-01-2021, 00:02:44 »
In Mollenstreken was de antwoordsheet van Lakshmi te zien. Op basis daarvan hebben Splinter en Rocky per persoon gemiddeld 330-355 euro binnen gehaald, terwijl Lakshmi 435-485 euro binnenhaalde. Dat is wel een behoorlijk gat. Het is allemaal nog wel net te geloven, maar suggereert toch wel vuil spel. Als Rocky het net zo goed deed als Lakshmi, heeft Splinter zelfs zo rond 225 euro binnengehaald. Misschien moet ik terug de Splintertunnel in.

Dezelfde redenering geldt natuurlijk voor Rocky, maar die verdenk ik totaal niet.

Welkom terug!  ::bravo::

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #184 Gepost op: 28-01-2021, 01:32:25 »
Ja, welkom terug!  ::jaja::

Ikzelf zit ook nog steeds in deze tunnel, wél met veel twijfel richting Charlotte. Zelfs Renée (hoewel veel minder waarschijnlijk) is voor mij nog een optie. Ondanks alle twijfel en tegen-argumenten blijf ik hier toch zitten.  ::rofl::

Deze groep is hartstikke goed met geld verdienen, mooi om te zien voor de verandering.  ::ok:: Dat betekent ook dat de mol (extra) hard moet werken en dat diegene het moeilijk heeft. Bij Splinter denk ik dan toch de meeste pogingen tot sabotage te zien. Subtiel, maar toch...

Hij heeft volgens mij ook nooit persoonlijk een hoger bedrag binnengehaald. Charlotte en Renée wel naar mijn idee. Dus tja, toch deze tunnel dus.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #185 Gepost op: 28-01-2021, 10:54:39 »
Ik zei 'misschien'. Ik ben nog niet terug. Ik twijfel nog erg tussen Splinter, Charlotte en Renee, dus dat betekent dat ik nog even niet in een tunnel zit.

Splinter heeft het voordeel dat hij in een paar opdrachten beter dan Charlotte/Renee buiten beeld gesaboteerd kan hebben (1.3, 2.3, 4.1) en op basis van de acties in beeld ook verdachter is (3.1, 3.3, 4.2). Maar ja, die verdenking van Erik naar hem zit me dwars.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #186 Gepost op: 28-01-2021, 11:42:20 »
Ik zei 'misschien'. Ik ben nog niet terug. Ik twijfel nog erg tussen Splinter, Charlotte en Renee, dus dat betekent dat ik nog even niet in een tunnel zit.

Oké, dat was misschien wat voorbarig van mijn kant.  :) Wel heb ik, ondanks dat ik wat dieper in deze tunnel zit, precies dezelfde hoofdverdachten en ook wat twijfels, grappig!

Ik krijg ook wel de indruk dat Erik Splinter verdacht (tegenpunt voor Splinter als mol, aangezien Erik afgevallen is), maar volgens mij komt het vaker voor dat de naam van de mol wordt genoemd door een vroegtijdige afvaller.
Maar het kan ook best zijn dat Erik flink heeft gespreid op andere kandidaten en dat anderen misschien ook Splinter meenemen in de test maar dat we dat niet te zien krijgen.

Hopelijk meer duidelijkheid in de volgende aflevering.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #187 Gepost op: 28-01-2021, 12:01:58 »
Splinter was zeker verdacht in opdracht 4.1. Willen weten wie er goed in hun algemene kennis zaten, zodat je zelf in de notuleerpositie terecht komt. Met alle kans op effectief mollen.
Maar daar bleef het ook wel bij verder. In opdracht 4.2 begrijp ik niets van zijn keuze om niet te gaan beoordelen. Had hij best kunnen doen, als je nog nauwelijks in het vizier bent als Mol. Opvallende foto's maken maakt je minstens zo verdacht, terwijl het lang niet zeker is dat dat ook geld uit de pot gaat houden. 50-100 euro maximaal, op voorhand.
En opdracht 4.3, tja. Plus een afleveringstitel die overal, van Moltalk tot Mollenstreken, meteen wordt uitgelegd naar Splinter.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #188 Gepost op: 28-01-2021, 12:45:44 »
Die afleveringstitel klinkt voor mij ook als een mooie aanwijzing.  ::vergroot::
Maar zelf begrijp ik ook weinig van de keuzes bij 4.2 en 4.3. Wel een paar vage foto’s maken bij 4.2 (ook een goede trouwens) en verder geen gekke acties? Je zou hier meer verwachten van de mol. Anderen lijken ook gewoon geld te verdienen.  ???

Maar het zou kunnen dat Splinter een inschattingsfout heeft gemaakt en dat hij met de keuze voor Marije/Charlotte had verwacht dat dit duo veel foto’s zou omdraaien. Ik geef toe: geen waterdicht verhaal, maar het is een mogelijkheid.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #189 Gepost op: 28-01-2021, 12:52:57 »
Het grootste argument voor splinter als mol is dat er geen ultieme actie is waarvan je denkt 'dit zou een mol nooit doen'. Er zijn enkel argumenten 'waarom heeft hij dit niet gedaan?' of 'waarom doet hij hier niks', maar het is niet dat hij als held even 500 (Charlotte/Josua escape room), (Renée kasteel), (Rocky abseilen), 2000 binnenhaalt of alle borden goed raadt (Marije).

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #190 Gepost op: 28-01-2021, 13:30:15 »
Ja precies dat Belgium Mol!
En ik bedacht me dat splinter perfect zijn ‘mol strategie’ uitvoert. Eerst iedereen verliefd op je laten worden ;-)
Straks toeslaan  ::hypocriet::

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #191 Gepost op: 28-01-2021, 14:20:01 »
Het grootste argument voor splinter als mol is dat er geen ultieme actie is waarvan je denkt 'dit zou een mol nooit doen'. Er zijn enkel argumenten 'waarom heeft hij dit niet gedaan?' of 'waarom doet hij hier niks', maar het is niet dat hij als held even 500 (Charlotte/Josua escape room), (Renée kasteel), (Rocky abseilen), 2000 binnenhaalt of alle borden goed raadt (Marije).

Exact. Of ik het voor de kwaliteiten van een Mol vind spreken als hij enkel/vooral verdacht wordt op basis van het minste aantal onmolse acties (in plaats van de meeste molse acties), dat is een tweede... maar dat kan een tactiek zijn. Niet mijn favoriete, maar toch. Zoals reeds gememoreerd ben je ook afhankelijk van de (on)haalbaarheid van de opdrachten en van de rest van de kandidaten, en als daar toevallig veel van zijn die niets ophebben met nepmollen, dan kun je er soms zelf ook niet heel veel aan doen dat je een 'matige' Mol bent. In deze groep zitten nu eenmaal geen Nadja's, Sebastiaans, Arts, Jochems en Rubens.

Als de afleveringstitel trouwens daadwerkelijk een hint naar het penningmeesterschap van Splinter zou zijn, dan vind ik dat echt te makkelijk. Zelfs voor de 'casual' zaterdagavondkijker is die hint geen knip voor de neus waard. Ik neem dan ook aan dat, als het al een officiële hint is, hij op een 'subtielere' manier naar iemand verwijst.
« Laatst bewerkt op: 28-01-2021, 14:28:21 door RICKDEMOL »
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #192 Gepost op: 28-01-2021, 16:13:56 »
Ik kwam onderstaand filmpje tegen. Splinter die gevraagd wordt waarom ie penningmeester wilde zijn. Hij durft er niks over te zeggen maar wel dat het kistje zo lief en schattig was. Past wel bij zijn molstrategie van anderen verliefd op je laten worden.



Zo'n filmpje zegt niks natuurlijk, het helpt je alleen maar meer een tunnel in omdat je ziet wat je wil zien. Een speelse brutale (die opmerking op het einde) Mol in mijn geval. ;)

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #193 Gepost op: 28-01-2021, 16:22:54 »
Verdenk Splinter eigenlijk al sinds dat hij begon te trillen in de eerste opdracht vond dat echt zo'n gespeelde mol tactiek ::vergroot::.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #194 Gepost op: 28-01-2021, 18:25:38 »
Bij de introductie zegt Splinter "maar nee, ik ben niet de mol". Meteen daarna zegt hij "Ik", op het grote scherm. Is dat het antwoord op DE vraag? Meteen daarna ook Splinter in beeld.
Op deze manier zit er ook lekker weinig tussen Merel met de vraag "Wie is de mol?" en Splinter met "Nee".
« Laatst bewerkt op: 11-02-2021, 09:00:52 door foxhunter »

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #195 Gepost op: 28-01-2021, 18:47:49 »
Interessant filmpje Heinz. Indd leuk op aan mn splinter tunnel toe te voegen 😜

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #196 Gepost op: 28-01-2021, 19:57:32 »
Over de foto opdracht. Het kan prima zijn dat van te voren is bedacht dat twee kandidaten het niet aan zouden durven om na een of hooguit twee foto's een naam te plaatsen omdat ze uitdrukkelijk daarna niet meer mochten wisselen. En er is ingeschat dat verwarrende foto's maken zou bijdragen aan meer foto's omdraaien dus geld uit de pot zonder dat iemand alles kan zien wat je doet. Wij analyseren achteraf en dan is het makkelijk praten. Maar wie had van te voren gedacht dat Charlotte en vooral Marije zo weinig discussie zouden voeren, zo weinig foto's om zouden draaien en de opdracht zo goed zouden uitvoeren? En ook complimenten aan de fotografen die eigenlijk ontzettend geschikte foto's maken.

(We zijn ook niet meer gewend aan zulke goede kandidaten die voor de pot gaan).

Hetzelfde laken een pak met de kajak/abseilen opdracht. Je schat van te voren toch niet in dat iemand (Rocky) zo standvastig vier vrijstellingen afwijst (en Renée zelf het geld wil en niet de jokers). In de seizoenen de afgelopen jaren was men volgens mij altijd voor de vrijstellingen gegaan. Nu ziet mol Splinter zich steeds geconfronteerd met een open, overleggende groep die vooral de pot wil vullen.

« Laatst bewerkt op: 28-01-2021, 20:01:39 door cinner »

Offline Bram0546

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #197 Gepost op: 29-01-2021, 16:40:10 »
Hij gaat een talkshow presenteren bij AVROTROS, beetje verdacht of niet?

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #198 Gepost op: 29-01-2021, 17:17:59 »
Hij gaat een talkshow presenteren bij AVROTROS, beetje verdacht of niet?

 ::rofl:: ::rofl::

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #199 Gepost op: 29-01-2021, 17:25:35 »
In 2019 maakte Splinter ook al SPLINTER, in de politiek voor de AVROTROS, dus dat verband lag er al.