Auteur Topic: [kandidaat] Splinter Chabot  (gelezen 84953 keer)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #240 Gepost op: 2-02-2021, 14:35:48 »
Eens. Maar vind je niet dat ie goed acteert?
En anders Joshua wel. ;) Aan beiden is niet te zien dat ze dit stukje 3 afleveringen later nog eens moesten naspelen.
« Laatst bewerkt op: 2-02-2021, 14:37:42 door Molest »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #241 Gepost op: 2-02-2021, 14:36:42 »
Ja, dat ontken ik ook niet. ;)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #242 Gepost op: 2-02-2021, 14:39:26 »
Dat is toch ook wel maf hè, dat het gesprekje later opgenomen is. De makers wilden het kennelijk wel  heel graag hebben. Begrijpelijk als de Mol er de hoofdrol in speelt. En daarnaast: wat we zien is dus sowieso geacteerd omdat Splinter op dat moment allang niet meer Joshua verdenkt. Hoeven we ook meteen geen twijfels meer te hebben over of Splinter een beetje kan acteren. ;D
Heel maf ja :o Maar hoe weet je dat Splinter hem hier niet meer verdacht? Zegt hij dat ergens expliciet?
...óf niet!

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #243 Gepost op: 2-02-2021, 14:55:43 »
Splinter noemde Charlotte ook al bitch in dat dronken filmpje van Joshua. De emoties zaten hoog denk ik deze aflevering.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #244 Gepost op: 2-02-2021, 14:59:30 »
Over welk dronken filmpje gaat dit?

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #245 Gepost op: 2-02-2021, 15:05:29 »
Misschien boden Joshua en Splinter laag omdat ze zeker zijn van hun mol, zich niet realiserende dat het uiteindelijk tussen hun twee zou kunnen gaan in de test.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #246 Gepost op: 2-02-2021, 15:17:18 »
Over welk dronken filmpje gaat dit?

Joshua had op Instagram een filmpje van hem en Splinter gepost waar ze samen lichtelijk aangeschoten naar het stukje van het bieden in de aflevering aan het kijken waren. En toen zei Splinter "bitch" op het moment dat Charlotte zei dat er misschien wel iemand de hele pot leeg zou kunnen trekken. Natuurlijk hun twee helemaal brullen toen ze ook hoorden dat Rocky en Marije 5000 euro hadden geboden voor de vrijstellingen. "5000 fucking euro" ik quote Splinter. Als Splinter de mol is vind ik dat ie wel heel goed acteerd om een wit voetje te halen van "kijk mij eens ik heb geen 5000 euro geboden". Zelfs nu leidt hij nog steeds Joshua om de tuin daardoor. Ze zeiden trouwens wel dat het nu okay is tussen de kandidaten.

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #247 Gepost op: 2-02-2021, 20:10:47 »
Eens. Maar vind je niet dat ie goed acteert?

Toevallig zag ik van de week pas op zijn Wikipedia pagina dat hij kennelijk vroeger op toneel heeft gezeten, dus het is hem zeker niet onbekend :P

Al voor de extra beelden, viel me op dat bij de executie hij wel behoorlijk verbijsterd kijkt als Joshua naar huis moet. Hij lijkt echt een beetje in shock. Dacht eerst even dat dat met de zoektocht naar de Mol te maken had, maar als je dat logisch probeert te redeneren met Renée als hun Mol, zit je al snel klem :P

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #248 Gepost op: 2-02-2021, 20:30:21 »
Toevallig zag ik van de week pas op zijn Wikipedia pagina dat hij kennelijk vroeger op toneel heeft gezeten, dus het is hem zeker niet onbekend :P

Al voor de extra beelden, viel me op dat bij de executie hij wel behoorlijk verbijsterd kijkt als Joshua naar huis moet. Hij lijkt echt een beetje in shock. Dacht eerst even dat dat met de zoektocht naar de Mol te maken had, maar als je dat logisch probeert te redeneren met Renée als hun Mol, zit je al snel klem :P
interessant & interessant! Dat laatste moment ga ik ook nog eens terugkijken, Rob had een vergelijkbaar momentje met Claes vorig seizoen ::vergroot::
...óf niet!

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #249 Gepost op: 2-02-2021, 21:50:31 »
Joshua had op Instagram een filmpje van hem en Splinter gepost waar ze samen lichtelijk aangeschoten naar het stukje van het bieden in de aflevering aan het kijken waren. En toen zei Splinter "bitch" op het moment dat Charlotte zei dat er misschien wel iemand de hele pot leeg zou kunnen trekken. Natuurlijk hun twee helemaal brullen toen ze ook hoorden dat Rocky en Marije 5000 euro hadden geboden voor de vrijstellingen. "5000 fucking euro" ik quote Splinter. Als Splinter de mol is vind ik dat ie wel heel goed acteerd om een wit voetje te halen van "kijk mij eens ik heb geen 5000 euro geboden". Zelfs nu leidt hij nog steeds Joshua om de tuin daardoor. Ze zeiden trouwens wel dat het nu okay is tussen de kandidaten.

Filmpje is eraf lijkt het?

Online annebeestje

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #250 Gepost op: 2-02-2021, 21:58:40 »
Absoluut Heinz, als Splinter de mol is, dan acteert hij meesterlijk.
Dan start ik een petitie om het gouden kalf van Renée aan Splinter te geven!  ::jaja::

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #251 Gepost op: 2-02-2021, 22:58:17 »
Voor mij is het overduidelijk. Ik schreef al een keer dat Splinter bij afl ‘gelijk’ een gekke opmerking maakt als hij de 250 onder het kleed vindt.

Hij zegt ‘jij en ik zijn 1’. Vreemde opmerking.. maar begreep het niet helemaal. Ik linkte het aan de afl titel.

Nu dringt het tot me door dat het betekent: ‘jij (de joker ter waarde van 250) en ik zijn 1!!

Ik blijf volledig bij splinter!
« Laatst bewerkt op: 3-02-2021, 08:29:34 door Rozz75 »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #252 Gepost op: 3-02-2021, 07:29:58 »
Maar Splinter kan toch als Mol ook geëmotioneerd zijn? Gewoon omdat zijn maatje weg is of misschien ook omdat ie 'm natuurlijk flink beet heeft genomen. Vervolgens kan ie er prima dit verhaal bij gebruiken. Ook op deze momenten is de Mol actief.
Executie aflevering 3 is Splinter ook ontzettend zenuwachtig. En de opluchting na het vertrek van Florentijn. En dat zou hij dan allemaal moeten spelen? En bij vertrek Joshua en bij die executie. Nee, ik ga een afhaalrestaurant beginnen genaamd "Rocky Mountains Pancakes".

« Laatst bewerkt op: 3-02-2021, 07:44:34 door foxhunter »

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #253 Gepost op: 4-02-2021, 05:38:09 »
De extra beelden brengen me een klein beetje aan het twijfelen, daar niet van. Maar waarom zou het niet deels geacteerd kunnen zijn? Merel kreeg een complete meltdown toen haar maatje Jamie naar huis ging. Zowel op de stoelen als daarna in de biecht. Ze was gewoon de mol. Jeroen voert een heel toneelstuk op om een bondje met Ellie aan te gaan. Ellie is nota bene politieagent maar trapte er met open ogen in. Het kwam ook overtuigend over. Thomas werd de beste vriend van Diederik maar was wel de mol.

Oud-mollen vertellen vrijwel allemaal dat ze geen zenuwen hoeven te faken bij de executie omdat deze weliswaar op een andere manier ook stikspannend is. Ze worden net zo goed emotioneel als mensen weg moeten waar ze heel goed mee overweg kunnen. Tegelijkertijd groeien ze vaak in hun rol en vooral als ze net erg verdacht worden, worden ze doorgaans steeds brutaler.

Enfin, ik twijfelde wel even vanwege alle emoties. Tegelijkertijd was het erg apart dat Splinter zijn missers en tactiek bij Renée er direct uit gooit, alsof hij niet kon wachten. Te meer omdat hij in de escape hotelkamer geld en kans op jokers weggegooid zou hebben om een flinter loze informatie voor zichzelf te houden en nu spontaan leegstroomt. Renée ziet het niet eens aankomen en verstaat hem daarom ook niet.

Het lijkt er meer op dat hij zijn strategie van anderen wijs maken dat hij tunnelde op Joshua al te gehaast wil verklaren. Het was niet nodig, Renée deelde al shock en emotie met hem. En vooral was het te snel voor de Splinter die normaal tien keer nadenkt of hij wel wat van zijn kaarten wil laten zien.

Buiten dat, in de eerste opdracht tekende hij volslagen onduidelijk en houdt de tekening achter de struiken. Met achteraf de aloude "zie je wel, dat dacht ik wel hahahaha" Alle anderen doen met hun slechte tekenkunsten meer hun best.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #254 Gepost op: 4-02-2021, 09:20:00 »
Eens Cinner, sommige beelden zaaien twijfel..maar dat heb ik echt bij iedereen. Soms Molse gezichtsuitdrukkingen, soms onmols. Bij splinter zijn hele mooie biechten/acties/shots te linken aan de mol (zie ook boven mijn opmerking over ‘gelijk’). Dus kom toch steeds terug bij splinter.
Jouw reactie helpt hier ook weer bij.


Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #255 Gepost op: 4-02-2021, 09:55:36 »
Executie aflevering 3 is Splinter ook ontzettend zenuwachtig. En de opluchting na het vertrek van Florentijn. En dat zou hij dan allemaal moeten spelen? En bij vertrek Joshua en bij die executie. Nee, ik ga een afhaalrestaurant beginnen genaamd "Rocky Mountains Pancakes".

Mogelijk omdat hij weet dat zijn maatje Joshua 1 kans op 2 heeft om eruit te gaan, misschien zelfs groter want wie weet zit Renée op Splinter. Jan was altijd doodzenuwachtig.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #256 Gepost op: 4-02-2021, 15:17:03 »
hij is ook van alles maar geen begenadigd acteur.

Blijf in deze tunnel in elk geval.

Hij heeft overigens wel op toneel gezeten als kind en theaterwetenschappen gestudeerd ;-) misschien acteert hij wel veel beter dan wij denken 🧐

Offline Zeeuwse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Spannend spel!
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #257 Gepost op: 5-02-2021, 00:37:28 »
Ik zie her en der fijne lijstjes van mogelijke molacties opduiken dus laat ik ook een duit in het zakje doen. ::ok::

Mogelijke molacties Splinter

1.1 Gaat op in de grote groep door in te gaan op de deal van de Mol, profileert zich als naïeve en fanatieke kandidaat.
1.2 Stelt zich op als kandidaat die voor het geld gaat en brengt ook geld binnen. Maar slechts 150 euro, terwijl hij meerdere kistjes opent. Biedt Renée geen goede rugdekking.
1.X Haalt tijdens de discussie over het penningmeesterschap een schattig roze geldkistje naar boven en stelt zich kandidaat, maar dringt zich niet teveel op.
1.3 Zegt dat het een te groot risico is om bij het fietsen voor alles of niets te gaan.

Aflevering 1 zou al met al een aflevering zijn waarin Mol Splinter zich als kandidaat profileert. Zijn roze kistje waar hij al meteen zelfverdiend geld in kan doen zou onderdeel van een charme-offensief kunnen zijn.

Tijd nu om te oogsten wat hij gezaaid heeft en echt te gaan mollen:

2.1 Voert geheime opdrachten (zoals het wegslaan van een denkbeeldige mug) zo uit dat een oplettende Renée ze mee had kunnen krijgen, waardoor er geen geld verdiend zou worden. Zegt heel (gespeeld) kandidaats dat Renée "ook voor het geld kan kiezen", waar ze natuurlijk niet naar luistert.
2.2 Praat over de portofoon waardoor Charlotte geluid maakt en wordt uitgeschakeld. Geeft instructies waar de verkenners niets mee kunnen. Geeft mede-verzamelaars geen goede rugdekking. Wordt afgeschoten terwijl hij wel geld verzameld heeft, zo wordt in een biecht gesuggereerd. (Opvallend dat dit een beetje verborgen wordt gehouden.)
2.X Speelt een spel met een zogenaamd bondje met Joshua. Altijd leuk voor de laatste aflevering. 
2.3 Laat Erik een fout bordje omrijden.

3.1 Geeft verschillende testantwoorden niet naar waarheid in (onder het mom van foutje en ik wil niet teveel weggeven en lijkt daar bij Rocky mee weg te komen), komt via vreemde redeneringen op foute codepogingen uit (waaronder de brutale poging "mol") en weet niet te ontsnappen en dus geen geld te verdienen voor de pot.
3.X Wordt verkozen tot de nieuwe penningmeester. (Er is dus nog een groot vertrouwen in Splinter en reden genoeg om lekker te blijven mollen.)
3.2 Heeft hoogtevrees maar gaat toch abseilen. Maakt de naïeve opmerking dat Florentijn en Joshua allebei maar de hoogte in moeten, zodat ze ook geen vrijstelling kunnen verdienen. Pakt en houdt de koker met 500 euro met kans op helemaal geen geld in de pot.

4.1 Zet zichzelf in de positie als vragensteller, stelt soms pas laat vragen, geeft anderen de schuld van niet goed bezig te zijn en schrijft mogelijk expres minder antwoorden op dan hij krijgt.
4.2 Maakt vage foto's van bomen (zwart-witfoto maar zou groen en dus Lakshmi moeten zijn), een beertje (dat zijn pootje bij zijn oor zou houden als in slechthorend en dus Renée) en een abstract kunstwerk (dat Joshua moet voorstellen).
4.3 Staat wat buitenspel deze opdracht, maar die verloopt dan ook perfect. Zegt wel nog wijzend naar een koker "neem die alvast jongens" waarop Lakshmi en Charlotte reageren dat dat mingeld is. Mogelijk was dit ook zo.

5.1 Weet eerst niet hoe ie liegen uit moet beelden, komt daarna op het idee van de groeiende neus maar tekent het zo dat Joshua er bier in ziet. Houdt het bord half achter een struik. Tekent een voetbal raar waardoor het net zo goed een filmrol zou kunnen zijn. (En tekent "molt" maar we zien niet hoe.)
5.2 Biedt een laag bedrag terwijl er al 5000 euro geboden was en kan zijn handen in onschuld wassen.

Hij lijkt ook een beetje op een Joker met zijn mooie pakken en lipstick. Wat een verhelderend lijstje, dank je wel Heinz

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #258 Gepost op: 5-02-2021, 05:57:50 »
Ok, een tunneltheorie (schiet er gerust gaten in): Het is eigenlijk vreemd dat de groep met het hoogste bod een dubbel voordeel kreeg, namelijk voorkennis om de vrijstellingen te kunnen winnen en wetenschap dat de test vóór de opdracht zou komen. We zien dat de opdracht bij allebei eigenlijk goed gaat, het gaat mis omdat Joshua de postzak niet grijpt/verliest. ok dat is vreemd aan de opdracht, waarom hangt die zo zwaar op de postzak?

Waarom de voorkennis over de test? Was het de bedoeling dat een kandidaat geld uit de post zou vissen, een team zou samenstellen en goed kon studeren voor de test. Zodat de mol Splinter in het pipoteam zou komen, daar kon helpen de kansen wat gelijk te trekken op de vrijstellingen, die te winnen zodat de andere groep weliswaar de test moest doen maar in elk geval goed gestudeerd had? Dan was de opdracht ook leuker geweest om te zien. Mooie twist en de vrijstellingen jagers een lesje niets is wat het lijkt.

Dat liep anders.

Moest er ook aan denken vanwege het gifje wat is gemaakt, als ze op een rij staan en te horen krijgen dat de test gemaakt moet worden. Splinter kijkt naar links (voor ons rechts) en iedereen gaat er vanuit dat hij naar de drie vrouwen kijkt. Maar kijkt hij niet naar Joshua die direct naast die vrouwen staat? Bij de executie als Renée door is, lijkt hij ook niet gespannen of hij eruit gaat maar depressief (omdat zijn maatje eruit vliegt?). Als Joshua een rood scherm krijgt, baalt hij natuurlijk enorm maar er zat helemaal niets bij van opluchting dat hij zelf door is.

Maar goed ik geef toe, het is vanuit de tunnel beredeneert natuurlijk.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #259 Gepost op: 5-02-2021, 13:57:59 »
Zodat de mol Splinter in het pipoteam zou komen, daar kon helpen de kansen wat gelijk te trekken op de vrijstellingen, die te winnen zodat de andere groep weliswaar de test moest doen maar in elk geval goed gestudeerd had? Dan was de opdracht ook leuker geweest om te zien. Mooie twist en de vrijstellingen jagers een lesje niets is wat het lijkt.

Ik geloof hier geen klap van. Dit hele plan zou al uit elkaar vallen als de hoogste bieder Splinter voor het voorkennisteam had geselecteerd. Daarnaast is het aan de makers om het spel zo op te zetten dat het voldoende eerlijk is. De mol zou daar niet mee bezig moeten zijn, die heeft al genoeg om handen.

De theorie van mol als productieassistent hoor ik veel op het forum, maar is door Rick van de hand gewezen en het heeft eigenlijk nog nooit naar de juiste mol gewezen.