Auteur Topic: [de verliezend finalist] Charlotte Nijs  (gelezen 95366 keer)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #80 Gepost op: 18-01-2021, 01:43:03 »
Haar acties zullen wel buiten beeld gebeuren, zien we in de laatste aflevering.   :)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #81 Gepost op: 18-01-2021, 17:13:28 »
De vraag is wie de 8 uit het kaartspel apart heeft gelegd, Charlotte of Renée, en waarom. Charlotte ging in eerste instantie uit van de 5. Zou de Mol willen dat er hoe dan ook 1 deur open ging, en er 2x2 jokers in het spel kwamen? Het zou de abseilers een extra reden geven voor de vrijstellingen te gaan. Als een ander duo de deur al open had, kon je dat zien want dan werden er door hen geen vragen meer beantwoord. Dus als je doel als Mol was: 1 deur open, moest je niet te snel naar de juiste oplossing. Met op een fout spoor zitten met die 8 achter de hand kon je op het laatste moment besluiten dat wel te doen, of de oplossing te laten vinden door je partner.

Onthouden zonder meteen op te kunnen schrijven, kon nog wel eens een dingetje worden, zei Charlotte in haar voorstellingsfilmpje. Maar ik verwacht van een journalist toch wel een iets beter geheugen! De kajakkers kwamen bij de Binnenvaart alle projecties meerdere keren tegen. Er was na afloop gelegenheid de zinnen in je molboekje te schrijven er nog tot de volgende dag te repeteren, eventueel in de bus met de anderen te overleggen. En toch gaat Charlotte voor de zin die hoort bij 1 joker i.p.v. 2.
Als gevolg daarvan kwamen de abseilers met 8 kokers beneden, met 3 verschillende Tsjechische zinnen in de verdeling 4-3-1. Als die hadden gekozen voor zichzelf, en beneden nog even hadden overlegd, hadden ze de 4 geldkokers al gevonden.

Ook in opdracht 2.3. moest Charlotte onthouden (positie van bordjes met een vinkje), en heb ik de indruk dat het is mis gegaan (op basis van maar 1 shot, waarin Rocky niet naar het juiste bordje kijkt).
In die opdracht lijkt het me erg lastig mollen als je niet bij de fotografen zit. Er waren 3 foute bordjes omgereden op het speelveld en er miste 1 goed bordje. 4 fouten in totaal. Niet onmogelijk. 1 fout weten we al, + er kan daarnaast nog een goed bordje voor een fout bordje zijn verwisseld, maar dan moet er nog steeds een fout van een fotograaf zijn overgenomen. Ik zou het knap als een van de twee hoofdverdachten in de poll, Marije en Splinter, dat heeft klaar gespeeld zonder op te vallen. Maar daar heb ik vooralsnog een hard hoofd in.
« Laatst bewerkt op: 19-01-2021, 18:47:01 door Molest »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #82 Gepost op: 18-01-2021, 20:49:42 »
De vraag is wie de 8 uit het kaartspel apart heeft gelegd, Charlotte of Renée, en waarom. Charlotte ging in eerste instantie uit van de 5. Zou de Mol willen dat er hoe dan ook 1 deur open ging, en er 2x2 jokers in het spel kwamen? Het zou de abseilers een extra reden geven voor de vrijstellingen te gaan. Als een ander duo de deur al open had, kon je dat zien want dan werden er door hen geen vragen meer beantwoord. Dus als je doel als Mol was: 1 deur open, moest je niet te snel naar de juiste oplossing. Met op een fout spoor zitten met die 8 achter de hand kon je op het laatste moment besluiten dat wel te doen, of de oplossing te laten vinden door je partner.

Onthouden zonder meteen op te kunnen schrijven, kon nog wel eens een dingetje worden, zei Charlotte in haar voorstellingsfilmpje. Maar ik verwacht van een journalist toch wel een iets beter geheugen! De kajakkers kwamen bij de Binnenvaart alle projecties meerdere keren tegen. Er was na afloop gelegenheid de zinnen in je molboekje te schrijven er nog tot de volgende dag te repeteren, eventueel in de bus met de anderen te overleggen. En toch gaat Charlotte voor de zin die hoort bij 1 joker i.p.v. 2.
Als gevolg daarvan kwamen de abseilers met 8 kokers beneden, met 3 verschillende Tsjechische zinnen in de verdeling 4-3-1. Als die hadden gekozen voor zichzelf, en beneden nog even hadden overlegd, hadden ze de 4 geldkokers al gevonden.

Ook in opdracht 2.3. moest Charlotte onthouden (positie van bordjes met een vinkje), en heb ik de indruk dat het is mis gegaan (op basis van maar 1 shot, waarin Rocky niet naar het juiste bordje kijkt).
In die opdracht lijkt het me erg lastig mollen als je niet bij de fotografen zit. Er waren 3 foute bordjes omgereden op het speelveld en er miste 1 goed bordje. 4 fouten in totaal. Niet onmogelijk. 1 fout weten we al, + er kan daarnaast nog een goed bordje voor een fout bordje zijn verwisseld, maar dan moet er nog steeds een fout van een fotograaf zijn overgenomen. Ik zou het knap als een van de twee hoofdverdachten in de poll, Marije en Splinter, dat heeft klaar gespeeld zonder op te vallen. Maar daar heb ik vooralsnog een hard hoofd in.

Goh ja, ik ga haar nog niet afstrepen. Een prestigemomentje met geld voor de mol mag wel, en inderdaad jokers in het spel brengen zodat de kans op de vrijstelling groter was. Maar met 500 euro verdienen moet ze echt niet nog eens mee afkomen.

Offline Miem

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #83 Gepost op: 19-01-2021, 16:01:59 »
Volgens mij ben ik de enige die de redenatie om tot 21 te komen niet heel gek vind. Helemaal na de pogingen drie, geluksgetal en cijfer. Er zijn niet zo veel getallen met 12 letters. 21 is zelfs de enige die je kan maken als je er vanuit gaat dat 3, 9 en 0 kloppen. En daarin waren ze vrij zeker van hun zaak. Als je dan met 8 uitkomt..

Of het Mols is of niet kunnen we denk ik nog niet zeker zeggen. Zelf verwacht ik in de komende afleveringen nog wel een veiling, of iets anders waardoor de pot leeg gaat. Dan kunnen jokers in het spel en geld in de pot juist goed van pas komen

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #84 Gepost op: 19-01-2021, 16:05:29 »
Volgens mij ben ik de enige die de redenatie om tot 21 te komen niet heel gek vind. Helemaal na de pogingen drie, geluksgetal en cijfer. Er zijn niet zo veel getallen met 12 letters. 21 is zelfs de enige die je kan maken als je er vanuit gaat dat 3, 9 en 0 kloppen. En daarin waren ze vrij zeker van hun zaak. Als je dan met 8 uitkomt..

Ik vind het ook niet raar. Als je al op een gedachtegang zit dat het antwoord een getal moet zijn en dat je dan een aanwijzing krijgt dat het 12 letters moet zijn, dan kom je met wat nadenken en kromme redeneringen uiteindelijk wel op 21 uit.

Uiteindelijk is het geld verdiend, vooral dankzij Charlotte, en dat is onmols. Dat de onderliggende redenering niet klopte, maakt het niet minder onmols. Geld verdienen vereiste namelijk niet dat je het ook nog kon uitleggen.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #85 Gepost op: 19-01-2021, 17:40:37 »

Uiteindelijk is het geld verdiend, vooral dankzij Charlotte, en dat is onmols. Dat de onderliggende redenering niet klopte, maakt het niet minder onmols. Geld verdienen vereiste namelijk niet dat je het ook nog kon uitleggen.

Idd, 500 puur op haar rekening. En was het nodig? Nee.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #86 Gepost op: 19-01-2021, 17:44:19 »
Maar als je de redenering neemt dat er jokers in het spel moesten komen zodat later het kiezen voor vrijstellingen een grotere kans zou hebben bij de groep is het weer mols van Charlotte dat ze de kamer uitkomt.

Is niet geheel uit te sluiten lijkt me


Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #87 Gepost op: 19-01-2021, 17:47:03 »
Charlotte heeft het codewoord gevonden, maar Renée heeft geholpen door de 5 om te ruilen voor een 8 (Renée: "en als we nu de acht proberen")
 
4+5+9+0 = achttien,

maar 4+8+9+0 = eenentwintig

Uiteindelijk een gezamenlijk succes.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #88 Gepost op: 19-01-2021, 18:24:52 »
Uiteindelijk een gezamenlijk succes.
De 8 schreeuwde erom om in de berekening te worden meegenomen, hij lag pontificaal op tafel. En dat is weer te danken aan Charlotte. Renée pakt het spel kaarten, keert het om, en komt zo met de bovenste kaart (de 5). Maar Charlotte wil nog verder door het spel, om te kijken of er niet een 'molkaartje of zo' tussen zit (!). En ja hoor: ze haalt schoppen aas eruit. Renée ketst hem af, Charlotte stopt hem meteen weer weg. De bijbehorende boer niet gezien verder. Maar de 8 ligt al op tafel. Hij zal onderaan hebben gelegen.
Ze hadden dus op dat moment alle ingrediënten om tot een goede oplossing te komen, maar Charlotte houdt het initiatief (gaat bij het alfabetbordje meteen voor de 0) en typt nog de woorden, 'geluksgetal' en 'cijfer' in. Weet zeker dat als het niet 'cijfer' is, het dan 'getal' moet zijn.

Het komt op mij over alsof Charlotte het heft volledig in eigen handen wil houden. Om niet noodzakelijk bij de oplossing uit te komen, maar eventueel wel, aan het eind. Zolang ze nog niet wisten dat het codewoord 12 letters telde, was het antwoord 'eenentwintig', mocht het per ongeluk opkomen, nog wel weg te redeneren. Dan hadden ze bijvoorbeeld eerst nog 'achttien' kunnen proberen.

Online Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #89 Gepost op: 19-01-2021, 22:04:01 »
Charlotte ontsnapte (met Renée) weliswaar uit de kamer en is hierdoor iets minder verdacht maar het kan ook zijn om zich onverdacht te maken. Haar uitsluiten als mol kan ik nog niet.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #90 Gepost op: 20-01-2021, 01:56:21 »
Het zal wel niks zijn maar ze draagt een shirt met IVY erop.

Wat naast the Joker ook n tegenstander is van batman

Grappig feit is dat Poison Ivy juist lijkt op Marije. Qua rood haar.  En Charlotte dit als hint geeft...

Maar dat zegt nog helegaar niets! ... Of juist toch?...
 
Omnia vincit amor

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #91 Gepost op: 20-01-2021, 09:12:36 »
Idd, 500 puur op haar rekening. En was het nodig? Nee.
Onzin, Renee hielp bijv gewoon mee door goede antwoorden te geven over haar test, waardoor al die aanwijzingen werden verdiend.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #92 Gepost op: 20-01-2021, 15:54:58 »
Onzin, Renee hielp bijv gewoon mee door goede antwoorden te geven over haar test, waardoor al die aanwijzingen werden verdiend.

Akkoord, je kan 150-200 euro toewijzen aan Renee.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #93 Gepost op: 20-01-2021, 17:12:05 »
Ik vond het wel een echte kandidaten actie van Charlotte om voor 1 joker te gaan. Zelf had ze er al 2, kon deze dus gerust weggeven waarbij ze nog steeds meer kans had. Als ze voor 2 was gegaan was er geen voordeel voor haar (2 om 2), mits ze ze beide aan splinter had gegeven.
Al typend bedenk ik me dat ze er dan zelf 3 had gehad als ze splinter er alsnog 1 had gegeven dus spreek mezelf wat tegen.. 🤣

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #94 Gepost op: 20-01-2021, 17:49:14 »
Ik vond het wel een echte kandidaten actie van Charlotte om voor 1 joker te gaan. Zelf had ze er al 2, kon deze dus gerust weggeven waarbij ze nog steeds meer kans had. Als ze voor 2 was gegaan was er geen voordeel voor haar (2 om 2), mits ze ze beide aan splinter had gegeven.
Al typend bedenk ik me dat ze er dan zelf 3 had gehad als ze splinter er alsnog 1 had gegeven dus spreek mezelf wat tegen.. 🤣

De ene joker is echt onlogisch. Ideaal om Splinter meer voor de vrijstelling te laten gaan.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #95 Gepost op: 20-01-2021, 21:59:08 »
Vond haar bijdehante houding tegen Rutte tijdens de persvragen na de persco vandaag super verfrissend  ::rofl:: ::bravo::

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #96 Gepost op: 21-01-2021, 00:02:07 »
Vond haar bijdehante houding tegen Rutte tijdens de persvragen na de persco vandaag super verfrissend  ::rofl:: ::bravo::

Jammer dat ze nogal wat stront over zich heen kreeg alleen.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #97 Gepost op: 21-01-2021, 00:25:11 »
Ja .. als je tegenwoordig niet als een 🐑 achter de rest aanloopt en kritisch bent krijg je veel shit naar je hoofd.

Ik werd er blij van iig  ;D

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #98 Gepost op: 21-01-2021, 04:22:39 »
Ze zou prima bij de kajakkers gemold kunnen hebben en omdat ze eerder aan heeft gegeven hoogtevrees te hebben, kan ze ook makkelijk in die groep geraken. Toch denk ik niet dat ze mol is. Ze was het slechts voorbereid op de lasergame opdracht met haar kleding en haalt daar geld binnen. Ze lijkt het prima te doen bij het fietsen. Wordt meteen aan het begin afgeschoten bij de blacklight ballerina's. Komt - door deels geluk - uit de hotelkamer en haalt daar geld binnen.

Er vanuit gaande dat de uitspraken van de fietsopdracht kloppen, wilde ze in eerste instantie geen mol zijn. Ik denk dat er bij haar geen tweede instantie geweest is.


Vond haar bijdehante houding tegen Rutte tijdens de persvragen na de persco vandaag super verfrissend  ::rofl:: ::bravo::

Ja ik ook!! Begrijp de ontploffing op sociale media ook niet. Mensen die al elf maanden gal spuwen over Rutte, coronabeleid en toeslagen affaire maar nu de eerste journalist die eens kritisch is en zich niet in de zeik wil laten nemen daarop afserveren.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #99 Gepost op: 21-01-2021, 12:04:49 »
Haar rol in widm lijkt mij beter bij haar passen dan de rol die ze aanneemt bij hvn als politiek verslaggever. Ik volg niets op sociale media -juist vanwege die ongebreidelde ongefilterde onnadenkende kritiekspuiterij waar je niet goed van wordt- maar het beeld dat ik in widm van Charlotte krijg is toch doortastend, ik denk dat Charlotte veel meer diepgang heeft dan ze in die rol bij hvn tentoonspreidt. Een leuke kandidaat. Ik heb het idee dat ze in dit stadium van het spel al weet wie de mol is.