Auteur Topic: [de Mol] Renée Fokker  (gelezen 107984 keer)

Offline RazorBlade

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Jongens, Unite, de pot!
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #20 Gepost op: 2-01-2021, 22:50:53 »
Renée is wat mij  betreft een beetje de Jochem van Gelder van dit seizoen. Ze probeert overdreven duidelijk te mollen.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #21 Gepost op: 2-01-2021, 22:54:12 »

Ik moest bij Renee een beetje hieraan denken ;D Niet direct molvibes, maar denk wel dat ze een eindje gaat komen.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #22 Gepost op: 3-01-2021, 00:33:50 »
Ze was opzichtig bezig om de verkeerde cijfers op te noemen bij de geldkistjes.

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #23 Gepost op: 3-01-2021, 00:39:57 »
Tijdens de kick-off: hou je oren open, luister goed (advies van oudmollen).
Renee gaf daar ook al aan dat ze praktisch doof is.
Dat bleek tijdens de eerste aflevering ook al.

Renee zoekt bij opdr 1 de hele kamer door, maar pakt uiteindelijk de 250 euro uit het laadje van het tafeltje (daar kijk je toch als eerste?). Lijkt een beetje gescript.

Dat er minimaal 1 kandidaat geen deal sluit met de mol lijkt me noodzakelijk zodat de tweede deal plaats kan vinden. Als je van die theorie uitgaat kan het zijn dat de Mol die taak heeft gekregen (is in het verleden wel eens vaker gebleken).

Renee molt twee keer (wel duidelijk in beeld) bij de laseropdracht. Eerst A1502 ipv B1502 (corrigeert dit wel goed) en later Remco niet goed horen.

De woordvolgorde van "In eerste instantie wilde Renee de Mol wel zijn" is GELIJK aan de zinnen bij het eindbord.


Oppassen voor tunnelvisie  ::vergroot::

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #24 Gepost op: 3-01-2021, 07:30:59 »
Grootste molvibes bij haar maar ze wordt erg mols neergezet al. Maar dat had ik bij Rob Dekay ook in 1e aflevering en die bleek het wel te zijn. En idd die eind zin bij dat mountainbiken was precies de zin van Rennee.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #25 Gepost op: 3-01-2021, 10:00:14 »
Als ik in de kakafonie van alle kandidaten naar een fragment van haar kijk en probeer te liplezen lijkt het of ze iets zegt als: "waarom? want ik ben de mol"
...ben nog druk met uitzoeken hoe ik via mijn mac een gifje kan maken van het fragment...
kan beter, maar dit is het fragmentje


Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #26 Gepost op: 3-01-2021, 10:00:39 »
Ze wordt naar mijn idee deze eerste aflevering te verdacht neergezet. Maar de combinatie van haar bordje tijdens het moltainbiken en de manier waarop de vraagstelling aan het eind van de opdracht was doen me haar niet afschrijven.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #27 Gepost op: 3-01-2021, 17:30:28 »
Ik zag bij haar wel een mogelijk typische moltactiek. Na de uitleg van de laseropdracht vraagt ze meteen 'Wat moeten we nou precies doen?' Als ze de mol is lijkt me ook dit haar tactiek, doen alsof je het niet helemaal snapt en wat onhandig zijn. Deze aflevering voldeet ze daar totaal aan.

Opdracht 1 zegt niet zoveel, dat is een persoonlijke keuze en verschilt per mol.
Opdracht 2 was ze misschien iets te verdacht, maar dat past wel bij haar eventuele tactiek.
Opdracht 3 was haar duo best verdacht. Bij de informatieoverdracht stellen ze alles als vraag, waardoor het iets lastiger is te onthouden en de molvoorkeur een beetje er tussenweg valt.


Ik ga haar in ieder geval goed in de gaten houden.  ::vergroot::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #28 Gepost op: 3-01-2021, 17:31:47 »
Als ze de mol is lijkt me ook dit haar tactiek, doen alsof je het niet helemaal snapt en wat onhandig zijn.

Maar zou je dan niet op de deal van de Mol ingaan en "erin trappen"?

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #29 Gepost op: 3-01-2021, 17:38:22 »
kan beter, maar dit is het fragmentje

dank..!

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #30 Gepost op: 3-01-2021, 17:38:46 »
Ik zag bij haar wel een mogelijk typische moltactiek. Na de uitleg van de laseropdracht vraagt ze meteen 'Wat moeten we nou precies doen?' Als ze de mol is lijkt me ook dit haar tactiek, doen alsof je het niet helemaal snapt en wat onhandig zijn. Deze aflevering voldeet ze daar totaal aan.
Ik vond haar wel weer heel scherp toen ze inging tegen het idee om iemand het geld te laten verzamelen, onder rugdekking van de anderen. Gevaarlijk, zei ze, want dan kun je in 1x al het geld verliezen. In eerste instantie vond ik dat onmols, want ze heeft daar gewoon gelijk in. Maar het kan ook zijn dat e.e.a. niet strookte met haar eigen strategie als Mol, en dat ze daarom opeens zo helder was.

Offline flupke01

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #31 Gepost op: 3-01-2021, 19:03:01 »
Los van theorieën hoor op dit moment, maar ik vind het zo intrigerend dat zij op de molfoto aan het eind rode pumps aan heeft, terwijl de rest toch echt de handige sportschoenen draagt. Weet ze soms al dat ze die nodig had voor de laatste aflevering en trekt ze ze als seintje al even aan? Hersenspinsels, maar vond het gewoon vreemd...
Uw betrouwbare tipgever!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #32 Gepost op: 4-01-2021, 12:21:21 »
Maar zou je dan niet op de deal van de Mol ingaan en "erin trappen"?
Als je de eerste opdracht bedoelt: als mol weet je wat er komen gaat. Zou ik de mol geweest zijn zou ik zeker niet op het aanbod ingegaan zijn, zeker aangezien het me logisch lijkt dat de mol weet wat de andere kandidaten beslissen.Als er anderen zijn die niet op het aanbod zijn ingegaan is het toch handiger om ook zogenaamd niet in te gaan op het aanbod? Dan kan je immers nog actief invloed uitoefenen op degenen die ook niet op het aanbod zouden zijn ingegaan...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #33 Gepost op: 4-01-2021, 12:28:23 »
Als er anderen zijn die niet op het aanbod zijn ingegaan is het toch handiger om ook zogenaamd niet in te gaan op het aanbod? Dan kan je immers nog actief invloed uitoefenen op degenen die ook niet op het aanbod zouden zijn ingegaan...

Ja, maar mijn punt was alleen dat dat niet strookt met de moltactiek om als onhandig over te komen.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #34 Gepost op: 4-01-2021, 13:12:23 »
...Als er anderen zijn die niet op het aanbod zijn ingegaan is het toch handiger om ook zogenaamd niet in te gaan op het aanbod? Dan kan je immers nog actief invloed uitoefenen op degenen die ook niet op het aanbod zouden zijn ingegaan...
Rik had die 3 kandidaten wat mij betreft meteen de joker kunnen geven. Ondenkbaar dat iemand die joker zou weigeren, zeker als je medekandidaten ook al voor eigenbelang hebben gekozen.
In het onwaarschijnlijke geval dat er maar heel weinig kandidaten het aanbod van de Mol hadden aangenomen, hadden de andere kandidaten kunnen overwegen Rik's aanbod af te slaan, omdat dit a) veel geld scheelt voor de pot en b) het veel minder nadelig is als bijna iedereen 1 joker zou krijgen (die heffen elkaar dan op).

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #35 Gepost op: 4-01-2021, 14:48:33 »
Ja, maar mijn punt was alleen dat dat niet strookt met de moltactiek om als onhandig over te komen.
In dat opzicht is dat inderdaad een minpuntje voor Renee.
Ich bin ein Bärliner!

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #36 Gepost op: 4-01-2021, 14:50:53 »
Als ik in de kakafonie van alle kandidaten naar een fragment van haar kijk en probeer te liplezen lijkt het of ze iets zegt als: "waarom? want ik ben de mol"
...ben nog druk met uitzoeken hoe ik via mijn mac een gifje kan maken van het fragment...

En als allerlaatste iets als... "ik zelf" ?


Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #37 Gepost op: 4-01-2021, 15:01:18 »
En als allerlaatste iets als... "ik zelf" ?
Hmmm.... dat zag ik ook onder een video van Faab staan. Diegene postte dat Renée  "..ben ik zelf" zei ...en dacht dat zeker te weten, als ik het goed begrijp. Ga ik haar toch weer zwaar verdenken als dat allemaal klopt.


CALL-key-S
2 days ago (edited)
Je moet goed kunnen liplezen. Renée zegt bij het voorstellen in het laatste fragment tijdens het door-elkaar-praat-gedeelte : '...ben ik zelf!'
Ik kan verder niet goed haar lippen lezen in de twee fragmenten daarvoor, maar ik vermoed dat ze daar iets van zegt als 'iedereen doet wel of hij de mol is, maar de mol...'

Dus heeft Renée zichzelf als mol gewoon gelijk al bekend gemaakt, maar was het niet te horen omdat iedereen door elkaar praatte. We zullen na afloop te zien krijgen dat ze dit zo zegt...
In haar fragmenten zie je haar ook met haar hand op haar keel. Zo is ze niet eerder opgenomen... mensen leggen vaak hun hand op hun keel als ze iets met spanning vertellen.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #38 Gepost op: 4-01-2021, 20:36:31 »
Een interessante hint naar Renée: het bordje over Renée in de derde opdracht is de enige waarvan de zin volledig overeenkomt met de zin op het bord en laat de afleveringstitel 'gelijk' zijn.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #39 Gepost op: 4-01-2021, 21:50:58 »
Renée is een van mijn hoofdverdachten, maar het is me wel wat veel van het goede:

- een seizoensopening waar je met wat liplezen een bekentenis uit kunt halen
- een schaduw met zo te zien een knotje
- een dikke en makkelijk te vinden hint op de bordjes bij de fietsenroute
- zeer verdacht gedrag bij het lasergamen, onverhuld te zien in de uitzending

En dat na 1 aflevering! Dat heb ik van de Mol nog niet eerder gezien. Dus ja, het lijkt me toch sterk.