Auteur Topic: [de Mol] Renée Fokker  (gelezen 107963 keer)

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #40 Gepost op: 4-01-2021, 23:45:19 »
Ja, maar mijn punt was alleen dat dat niet strookt met de moltactiek om als onhandig over te komen.

Onhandig doen en zijn... Dat doe je natuurlijk alleen wanneer het voor jezelf heel goed uit komt.

Is ze toevallig een hele goede actrice?

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #41 Gepost op: 5-01-2021, 10:28:44 »
Renée is een van mijn hoofdverdachten, maar het is me wel wat veel van het goede:

- een seizoensopening waar je met wat liplezen een bekentenis uit kunt halen
- een schaduw met zo te zien een knotje
- een dikke en makkelijk te vinden hint op de bordjes bij de fietsenroute
- zeer verdacht gedrag bij het lasergamen, onverhuld te zien in de uitzending

En dat na 1 aflevering! Dat heb ik van de Mol nog niet eerder gezien. Dus ja, het lijkt me toch sterk.

Eens. Lijkt wat teveel voor de eerste aflevering.
Tenzij we "Gelijk" alle hints hebben gekregen.  ::tandpastasmiley::

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #42 Gepost op: 5-01-2021, 10:38:42 »
Renée is een van mijn hoofdverdachten, maar het is me wel wat veel van het goede:

- een seizoensopening waar je met wat liplezen een bekentenis uit kunt halen
- een schaduw met zo te zien een knotje
- een dikke en makkelijk te vinden hint op de bordjes bij de fietsenroute
- zeer verdacht gedrag bij het lasergamen, onverhuld te zien in de uitzending

En dat na 1 aflevering! Dat heb ik van de Mol nog niet eerder gezien. Dus ja, het lijkt me toch sterk.

De meeste dingen valt ook wel wat van te zeggen:

- een seizoensopening waar je met wat liplezen een bekentenis uit kunt halen
Hier is expliciet door Rik gezegd dat de mol het al heeft toegegeven. Het liplezen van Renée was niet per sé het meest voor de hand liggend; dat was het "ja" van Charlotte al. Dus vind ik er niet per sé dik bovenop liggen. Eerder goed speurwerk, mocht het zo zijn. Het kwam ook pas na meer dan een week aan het licht, dus het was zeker niet te obvious.

- een schaduw met zo te zien een knotje
Die vind ik sowieso heel vreemd. Zouden ze zó weggeven dat het één van de vijf vrouwen moet zijn? Dat kan ik me toch bijna niet voorstellen. Misschien is het wel lichtval en lijkt het voor ons dat het zo is ??? Ik blijf het gewoon vreemd vinden.

- een dikke en makkelijk te vinden hint op de bordjes bij de fietsenroute
Ook die is voor de reguliere kijker wat verder gezocht natuurlijk. Meteen valt iedereen op dat er iets aan Lakshmi's bordje is, mij ook. Dat Renées bordje overeen komt met het eindbord, is in combinatie met de titel natuurlijk verdacht. Het zou echter een typische WIDM-hint zijn waarvan de makers misschien hebben gedacht dat hij minder snel gevonden zou worden? En ze weten natuurlijk dat - stel Renée is de mol - hij snel door de molloten weerlegd gaat worden met "te obvious". En de hint/theorie valt natuurlijk gemakkelijk te weerleggen mocht de titel Gelijk op iemand anders slaan.

- zeer verdacht gedrag bij het lasergamen, onverhuld te zien in de uitzending
Als het deel is van Renées moltactiek, en ze dit dus week na week na week gaat doen, is het niet raar dat ze dit nu al laten zien. Dan kan dit ook zgn. bij haar karakter als kandidaat in het spel passen. Dan zal het chaotische gedrag à la de laseropdracht ook niet meer als vreemd worden gezien naar mijn idee. Zeker niet door de reguliere kijker.

En sowieso heeft de reguliere kijker haar nog lang niet in de smiezen mocht ze de mol zijn. Alleen Lakshmi en Erik staan nog onder haar in de appverdenkingen. Zo obvious als het hier op het forum is genoemd, is het dus nog lang niet. Anders had Renée in de appverdenkingen wel een stuk hoger gestaan, als het allemaal zo voor de hand liggend was ;)
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #43 Gepost op: 8-01-2021, 00:12:36 »
Ik verdenk haar op het moment niet. Ze had twee hele opvallende acties bij de eerste opdracht: ten eerste resoluut de deal met de Mol weigeren omdat ze het niet vertrouwde en pontificaal dat kaartje met de deal erop onder de deur terugschuiven. Ten tweede direct "ja" roepen op het voorstel van Rik om een echte joker te kopen.* Ik kan hier niet echt een moltactiek in zien en vind het vooral heel kandidaats overkomen. Het zou in ieder geval niet passen bij een eventuele moltactiek die ze in de lasergame zou kunnen hanteren: het uitvergroten van onhandigheid.

*Dit was Marije
Waarom is kandidaats lijken in de kamer en mols acteren bij Rik een reden om haar niet als mol te zien? Ik begrijp de redenering niet :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #44 Gepost op: 8-01-2021, 09:08:08 »
Ik vond haar niet onhandig in die kamer (en bij het laseren wel). Vandaar dat ik het niet als molstrategie zie om onhandigheid uit te vergroten, dat is alles. In de kamer konden kandidaten haar niet zien maar wij wel. En de eerste indruk die ze de kijkers daar geeft is juist heel doordacht te zijn.

Maar goed, het was maar een observatie en eentje waar ik weinig waarde aan hecht. Het kan zomaar dat ik haar straks toch als Mol zie.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #45 Gepost op: 8-01-2021, 11:22:58 »
Aha, ik snap nu wat je bedoelt, goed punt.

Offline Karlijn13

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #46 Gepost op: 9-01-2021, 09:52:25 »
Bij de eerste keer kijken stond Renee hoog op mijn lijstje.
Gisteren de hele aflevering nog een keer gekeken en specifiek op haar 'doofheid' gelet waardoor dingen soms fout gaan. Ik heb het idee dat ze gewoon echt vrij doof is. Dat gezicht dat je iets niet goed verstaat kan je volgens mij niet faken (ja ik weet het, ze is actrice).

Volgens mij werd er in de montage gebruik gemaakt van dit feit om Renee verdacht te maken. Met name in "Vriend of Vijand" staat Remco bijna naast haar en hoort ze het niet. Remco benoemt dan heel expliciet dat het niet mogelijk is dat Renee zó doof is (montage verdachtmaking?)

Aan de andere kant heb ik sterk het idee dat het splitsen van informatie bij het "Moltainbiken" bij Rocky en Renee is gebeurd. Maar 1) dat weten we niet zeker en 2) daar kan Rocky de aanstichter van zijn.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #47 Gepost op: 9-01-2021, 21:37:12 »
Als mol had je toch prima goede antwoorden kunnen geven bij de schaduwopdrachten? hmm.  ???
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #48 Gepost op: 9-01-2021, 21:38:18 »
Als mol had je toch prima goede antwoorden kunnen geven bij de schaduwopdrachten? hmm.  ???

Ik denk dat de mol alleen wist dat ze een opdracht hadden en niet welke. Om het eerlijk te houden.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #49 Gepost op: 9-01-2021, 21:49:29 »
Zou kunnen, maar meestal weet de Mol wel van de hoed en de rand.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #50 Gepost op: 9-01-2021, 21:57:22 »
Renée kon eigenhandig en met een legitieme reden 700 euro uit de pot houden in 'Voorbeeld' en doet dat niet. Erg kandidaats van haar.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #51 Gepost op: 9-01-2021, 22:03:12 »
De filmpers waren wel in de beste positie om te mollen inderdaad

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #52 Gepost op: 10-01-2021, 19:06:13 »
Renée kon eigenhandig en met een legitieme reden 700 euro uit de pot houden in 'Voorbeeld' en doet dat niet. Erg kandidaats van haar.
::jaja:: En daarnaast erg scherp bij de derde opdracht met het spotten van bordjes. Vooral voor iemand die blind, doof en onhandig is ::rofl::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #53 Gepost op: 10-01-2021, 20:08:50 »
::jaja:: En daarnaast erg scherp bij de derde opdracht met het spotten van bordjes. Vooral voor iemand die blind, doof en onhandig is ::rofl::

maar goed, er zijn we twee bordjes fout. Daarmee haalt ze mogelijk die 700 van opdracht 1 er weer eigenhandig uit. En niemand die nog denkt dat ze de mol is.

(Wat ook opvallend is, is dat ze aangeeft bij Joshua in een team te willen .... Joshua is al superverdacht. Als er in dat team iets mis gaat zal de rest mogelijk denken dat het weer aan Joshua ligt)

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #54 Gepost op: 10-01-2021, 20:13:00 »
Ze is verdacht scherp in de truck.

Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #55 Gepost op: 11-01-2021, 00:05:37 »
Renée kon eigenhandig en met een legitieme reden 700 euro uit de pot houden in 'Voorbeeld' en doet dat niet. Erg kandidaats van haar.

Helemaal mee eens,  hiedoor valt ze voor mij echt af als potentiële mol

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #56 Gepost op: 11-01-2021, 00:44:17 »
maar goed, er zijn we twee bordjes fout. Daarmee haalt ze mogelijk die 700 van opdracht 1 er weer eigenhandig uit. En niemand die nog denkt dat ze de mol is.


Renée had - als ze de mol is - makkelijk NIET voor die €700,- kunnen gaan en de tweede opdracht alsnog kunnen verstieren, in plaats van dit 'compensatiegedrag' (geld binnenhalen om het er later weer uit te halen). Voor de joker gaan en de vraag vervolgens correct beantwoorden had niet snel iemand verdacht geworden, denk ik. Je kunt hooguit zeggen dat ze door die €700,- misschien iets meer vertrouwd werd.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #57 Gepost op: 11-01-2021, 11:11:40 »
Renée had - als ze de mol is - makkelijk NIET voor die €700,- kunnen gaan en de tweede opdracht alsnog kunnen verstieren, in plaats van dit 'compensatiegedrag' (geld binnenhalen om het er later weer uit te halen). Voor de joker gaan en de vraag vervolgens correct beantwoorden had niet snel iemand verdacht geworden, denk ik. Je kunt hooguit zeggen dat ze door die €700,- misschien iets meer vertrouwd werd.

Als Renee niet voor de 700 euro had gekozen maar wel twee geheime opdrachten had gekozen zonder die duimpjes was dat wel heel verdacht geweest. Dus zowel als kandidaat en als mol was dit een logische zet.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #58 Gepost op: 11-01-2021, 16:50:05 »
Als Renee niet voor de 700 euro had gekozen maar wel twee geheime opdrachten had gekozen zonder die duimpjes was dat wel heel verdacht geweest. Dus zowel als kandidaat en als mol was dit een logische zet.

Goed punt.
De duimpjes waren het meest opvallend, dus het zou heel vreemd zijn als ze die niet als eerst zou benoemen.

Ik hoop eigenlijk er een beetje op dat de mol in deze opdracht niet alles van te voren wist. En dus het spel wat meer onbevangen tegen de kandidaten kan spelen. Dat is al een tijdje een van de kritieken hier op het forum... Misschien is er wel naar geluisterd in dit geval?
Dus het zou ook nog kunnen dat Renée als mol de selfie gewoon echt niet heeft gemerkt, en het vliegenmeppen uiteraard wel, maar er geen opdracht bij heeft kunnen benoemen.




Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #59 Gepost op: 11-01-2021, 16:55:59 »
Als Renee niet voor de 700 euro had gekozen maar wel twee geheime opdrachten had gekozen zonder die duimpjes was dat wel heel verdacht geweest. Dus zowel als kandidaat en als mol was dit een logische zet.

Mee eens. En natuurlijk is 'compensatiegedrag' een beetje flauw, maar soms wel erg handig. Juist omdat de Mol dit makkelijk had kunnen verpesten. En het dan toch niet doen. Dan kan die lieve Renée toch nooit meer de Mol zijn? Als je dan als Mol zoiets doet, pik het juiste moment. En dit was er bij uitstek zo een. Vroeg in het spel, weinig geld, en 'de Mol zou dit nooit doen'. En niet voor de duimpjes gaan is daarbij superverdacht.
« Laatst bewerkt op: 11-01-2021, 17:05:05 door tumtum »