Auteur Topic: [de Mol] Renée Fokker  (gelezen 108836 keer)

Online Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #460 Gepost op: 26-02-2021, 17:41:45 »
Ja, het kan ook best natuurlijk. Maar ik had niet de indruk dat ze met zijn tweeën probeerden Splinter er uit te werken. Charlotte heeft zelfs nog geprobeerd om Rocky van Renée af te krijgen! Ik zie dit 'bondje' meer als een vriendschappelijke band. Heel anders dan dat bondje van Splinter en Joshua, waarbij het er echt om ging om verdenkingen op Joshua te laden.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #461 Gepost op: 26-02-2021, 18:27:50 »
Nou ja Heinz, ik double postte alleen omdat Molest de post had gewijzigd. Maar het forum laat dat visueel niet zien. Afijn, punt is wel gemaakt: het Splintertje.

zie dit 'bondje' meer als een vriendschappelijke band
Ja aangaande dat verbond tussen Charlotte en Rocky...... dat is inderdaad wel erg kandidaats. Je kunt beide dames er eigenlijk al om strepen. Ze zijn zo hard bezig om verder te komen en grijpen alles aan, zelfs zo'n last minute bondje.

Eigenlijk wil het op een andere manier bewijzen dat Renee de mol is. Namelijk dat ze er geen voet tussen kon krijgen. Want dit zijn allemaal ZULKE hyper kandidaten.

Joshua ten top natuurlijk, maar dan Rocky! En Charlotte zit niet ver. Splinter idemdito. Je zou willen dat je een schare hulpmollen om je heen hebt maar Renee had het gewoon erg moeilijk.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #462 Gepost op: 26-02-2021, 18:31:43 »
Als zij de mol is, dan is het een slechte mol.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #463 Gepost op: 26-02-2021, 18:35:53 »


Ja ook Koningin Molpositie. Ze heeft het echt prachtig gespeeld. En zo effectief met een heel lage pot.

[/quote]

En Charlotte dan met o.m. - 5000.- en - 2000.- Heeft zij er niet voor gezorgd dat de pot zo laag is?

Online Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #464 Gepost op: 26-02-2021, 18:57:30 »
Ja aangaande dat verbond tussen Charlotte en Rocky...... dat is inderdaad wel erg kandidaats. Je kunt beide dames er eigenlijk al om strepen. Ze zijn zo hard bezig om verder te komen en grijpen alles aan, zelfs zo'n last minute bondje.
Tenzij de een de ander manipuleert. Dat denk ik dus... Er klopt nog al het een en ander niet aan dat bondje. Ik heb ze geen enkele keer posities zien verdelen om die of die in de gaten te houden. Dat is wat bondjes normaal gesproken doen. Wat heb je aan een bondje als je elkaar meetrekt in een Renéetunnel? Alleen maar voor de gezelligheid?

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #465 Gepost op: 26-02-2021, 19:15:43 »
Des te meer interessant dat Charlotte en Rocky de twee finalisten zijn die nooit penningmeester wilden worden. Renée wel. En hun bondje zo vlak voor de finale is al helemaal niet te verklaren, want het zijn elkaars concurrenten. Je zou dan zeggen dat er toch een van de twee een spelletje zit te spelen.

Dat bondje is juist heel goed te verklaren: beiden zitten op Renee en willen bij de ander testen hoeveel die weet. Nu denk ik niet dat ze er veel wijzer van worden, maar het is logisch dat ze het proberen.


Charlotte heeft zelfs nog geprobeerd om Rocky van Renée af te krijgen!

Logisch! Charlotte zit vermoedelijk al een hele tijd op Renee en probeert Rocky daar nog vanaf te krijgen omdat ze allang doorheeft dat Rocky haar grote concurrent is.


Ja aangaande dat verbond tussen Charlotte en Rocky...... dat is inderdaad wel erg kandidaats.

Dat is het ook! En het is echt niet omdat Renee slechthorend is dat ze geen bondjes had en heeft. Dat is omdat Jan en Alleman allang doorhad dat zij de Mol is en niemand stak natuurlijk energie in een bondje met de Mol.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #466 Gepost op: 26-02-2021, 23:30:54 »

Ja ook Koningin Molpositie. Ze heeft het echt prachtig gespeeld. En zo effectief met een heel lage pot.



En Charlotte dan met o.m. - 5000.- en - 2000.- Heeft zij er niet voor gezorgd dat de pot zo laag is?

Charlotte is zeker niet alleen verantwoordelijk voor die € 5000,-. Dat heeft ze samen met Marije en Rocky gedaan; dus tenminste zij verdienen daar net zo veel credits voor, maar stel dat Renée de mol is en op dat moment kennelijk al redelijk verdacht, dan kan ik me voorstellen dat je als mol die € 5000 uit de pot genoeg vindt. Nog verdachter worden wil je niet. Je ziet vaak bij opdrachten waar geboden wordt dat de mol niet het hoogste wil bieden, maar ook zeker niet het laagste.

Ook die - € 2000,- wil ik niet volledig aan Charlotte toeschrijven, omdat ze (waarschijnlijk) niet kon weten wat ze gedraaid had en Splinter ook wel erg vaag deed.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #467 Gepost op: 26-02-2021, 23:44:40 »
Charlotte is zeker niet alleen verantwoordelijk voor die € 5000,-. Dat heeft ze samen met Marije en Rocky gedaan; dus tenminste zij verdienen daar net zo veel credits voor, maar stel dat Renée de mol is en op dat moment kennelijk al redelijk verdacht, dan kan ik me voorstellen dat je als mol die € 5000 uit de pot genoeg vindt. Nog verdachter worden wil je niet. Je ziet vaak bij opdrachten waar geboden wordt dat de mol niet het hoogste wil bieden, maar ook zeker niet het laagste.

Ook die - € 2000,- wil ik niet volledig aan Charlotte toeschrijven, omdat ze (waarschijnlijk) niet kon weten wat ze gedraaid had en Splinter ook wel erg vaag deed.
Het is maar net hoe je iets wilt zien. Het is niet zo dat er 3x 5000.- wordt gerekend, dat bedoelde ik ook niet. Charlotte was medeverantwoordelijk voor die 5000.-.  Die 2000.- schrijf ik volledig aan haar toe. Immers door haar ging die 2000.- uit de pot. Doet er niet toe of Splinter vaag was. Charlotte koos er voor.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #468 Gepost op: 27-02-2021, 01:01:49 »
Die €2000 die Charlotte in één klap uit de pot haalde is wat mij betreft ook 100% toe te schrijven aan Charlotte. Ze had op zijn minst nog een keer kunnen laten draaien, al was het alleen maar om Splinter uit te testen. En haar excuus leek ook nergens op. Maar goed daar hebben we het al uitgebreid over gehad.

Die €5000 zouden we aan Marije moeten toeschrijven aangezien zij als eerste dit bood. Dat bedrag ging dus sowieso uit de pot ook al hadden Charlotte en Rocky €0 geboden. Maar het gaat hier niet alleen om het geld volgens mij. Ik denk dat de Mol hier liever niet bij de pipo's wil zitten. En dat er dus een afspraak is gemaakt om bij het eerste hoge bod hierbij aan te sluiten en te hopen dat dit het hoogste bod blijft. De Mol kan het zich niet permitteren om als enige het hoogste bod te bieden imo. Maar we kunnen ook niet uitsluiten dat de Mol buiten spel is gezet door de 3 biedingen van €5000, als is afgesproken dat de Mol als laatste zou gaan. Wat op zich ook de Mol weer verdacht maakt.
Ik denk dat we ons toch niet moeten blindstaren op FTM (f*ck the money).
« Laatst bewerkt op: 27-02-2021, 01:07:55 door MartinJ »

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #469 Gepost op: 27-02-2021, 02:39:20 »
Die €2000 die Charlotte in één klap uit de pot haalde is wat mij betreft ook 100% toe te schrijven aan Charlotte. Ze had op zijn minst nog een keer kunnen laten draaien, al was het alleen maar om Splinter uit te testen. En haar excuus leek ook nergens op. Maar goed daar hebben we het al uitgebreid over gehad.

Wat ik al zei als Splinter vaag doet, is er geen reden voor Charlotte om nog een keer te draaien. Kennelijk was ze tevreden met - € 1000 of de zwarte vrijstelling. Dus nee, die valt niet voor 100% aan Charlotte toe te schrijven.

Die €5000 zouden we aan Marije moeten toeschrijven aangezien zij als eerste dit bood. Dat bedrag ging dus sowieso uit de pot ook al hadden Charlotte en Rocky €0 geboden. Maar het gaat hier niet alleen om het geld volgens mij. Ik denk dat de Mol hier liever niet bij de pipo's wil zitten. En dat er dus een afspraak is gemaakt om bij het eerste hoge bod hierbij aan te sluiten en te hopen dat dit het hoogste bod blijft. De Mol kan het zich niet permitteren om als enige het hoogste bod te bieden imo. Maar we kunnen ook niet uitsluiten dat de Mol buiten spel is gezet door de 3 biedingen van €5000, als is afgesproken dat de Mol als laatste zou gaan. Wat op zich ook de Mol weer verdacht maakt.
Ik denk dat we ons toch niet moeten blindstaren op FTM (f*ck the money).

De gemiddelde kijker kijkt alleen de afleveringen en waarschijnlijk weet ruim de helft van de kijkers niet dat Renée als laatste bij Rik is geweest en er is nog steeds een deel dat gelooft dat er meerdere takes zijn geweest (zoals de Marijetunnelaars lang dachten).
En wat is er voor clown Renée nou leuker dan om in het pipo-team te zitten? Niets toch?
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Online Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #470 Gepost op: 27-02-2021, 07:43:16 »
Kennelijk was ze tevreden met - € 1000 of de zwarte vrijstelling.
Goed punt. Welke kandidaat zou daar nou niet tevreden mee zijn.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #471 Gepost op: 27-02-2021, 09:46:31 »
Goed punt. Welke kandidaat zou daar nou niet tevreden mee zijn.

 ::rofl::

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #472 Gepost op: 27-02-2021, 10:40:51 »
Als zij de mol is, dan is het een slechte mol.

En een echt slechte mol bestaat niet. Met andere woorden, Renée is niet de mol.  ::vergroot::

Online Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #473 Gepost op: 27-02-2021, 10:44:25 »
Goed punt. Welke kandidaat zou daar nou niet tevreden mee zijn.

Dat kan toch perfect?
Ze wist dat Splinter twee jokers had ("je zag het aan zijn kop") en had op dat moment zelf geen enkele zekerheid dat ze die zelf zou kunnen bemachtigen (wat later via een iets te goedgelovige Rocky wel lukt).
Ze kreeg de indruk dat Splinter wou vermijden dat ze die keuze maakte en dacht aan een (aanvaardbaar) minbedrag maar vooral aan de mogelijkheid van de zwarte vrijstelling waarmee ze in 1 klap de jokers van Splinter ongedaan kon maken.
Charlotte als kandidaat die voor de finale gaat, en ook Rocky om de tuin leidt om zelf jokers te bemachtigen.
 
« Laatst bewerkt op: 27-02-2021, 10:48:02 door Molekule »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #474 Gepost op: 27-02-2021, 10:46:02 »
de zwarte joker


Interessante nieuwe spelfeature. Hoe zou deze te werk gaan dan?

Online Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #475 Gepost op: 27-02-2021, 10:50:21 »
Interessante nieuwe spelfeature. Hoe zou deze te werk gaan dan?

alle jokers wegspelen, maar ben nog niet overtuigd van de meerwaarde  ::rofl::

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #476 Gepost op: 27-02-2021, 10:51:31 »
Charlotte was medeverantwoordelijk voor die 5000.-. 
Hoe kom je daar nou bij? Zij was echt totaal onverantwoordelijk, voor nog geen cent. Sterker nog, het is een dik streepmoment voor haar want het is ZO onmols. Er waren er al 2 die dit boden, dus jij gaat op 1000 zitten. Perfect! Natuurlijk niet 5000: onmols.

Maar we hebben het hier over Renee, en zoals al eerder beargumenteerd zal die vinden dat die 5000 op haar conto te schrijven valt. Dus -5000 dankzij haar. Zie daarover ook wat Leendert daar over schrijft. Iets in het water zetten enzo, vooruit plannen, overkoepeling. Conclusie: Charlotte: 0, Renee: 5000 uit de pot.

Klinkt misschien een beetje straf maar bedenk wel dat Annemarie nu NOG zo denkt over dat Hofdi huis. Zij werd een 'slechte mol' genoemd. Ik zou het ook anders noemen maar Renee is wel zo'n soort van mol: de effectieve mol. En dat is ze.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #477 Gepost op: 27-02-2021, 11:51:22 »
Dat warrige, beetje dove, dingen niet goed kunnen zien. Hoeveel voordeel heeft dat Renée nou eigenlijk opgebracht in al die opdrachten? Bitter weinig, als ik er eens over nadenk. En hoeveel nadeel? Iedereen is haar gaan verdenken.
Opvallend is dat de mannen wél in deze tactiek trapten.
Rocky doorzag het vanaf het begin af aan: 'Renée is een intelligente vrouw, ik heb het idee dat ze zich dommer voordoet dan ze is.' Terechte winnaar als ze winnaar wordt!
« Laatst bewerkt op: 27-02-2021, 11:54:13 door Run »

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #478 Gepost op: 27-02-2021, 12:16:10 »
Hoe kom je daar nou bij? Zij was echt totaal onverantwoordelijk, voor nog geen cent. Sterker nog, het is een dik streepmoment voor haar want het is ZO onmols. Er waren er al 2 die dit boden, dus jij gaat op 1000 zitten. Perfect! Natuurlijk niet 5000: onmols.

Maar we hebben het hier over Renee, en zoals al eerder beargumenteerd zal die vinden dat die 5000 op haar conto te schrijven valt. Dus -5000 dankzij haar. Zie daarover ook wat Leendert daar over schrijft. Iets in het water zetten enzo, vooruit plannen, overkoepeling. Conclusie: Charlotte: 0, Renee: 5000 uit de pot.

Klinkt misschien een beetje straf maar bedenk wel dat Annemarie nu NOG zo denkt over dat Hofdi huis. Zij werd een 'slechte mol' genoemd. Ik zou het ook anders noemen maar Renee is wel zo'n soort van mol: de effectieve mol. En dat is ze.

Dit is nu wat ik bedoel met onderstaande post uit het topic Charlotte.

    Forumlid

Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #544 Gepost op: Gisteren om 23:59:49 »

    Citaat
    Verander
    Verwijder

Citaat van: Molest op Gisteren om 22:07:14

    Ik ben er ook wel uit, hoor. Elkaar proberen te overtuigen heeft weinig zin meer, de tunnels staan zoals ze staan en we zien veel herhaling van dezelfde argumenten. Ik vind dat we een prachtige tunnel hebben, en hij staat stevig.


Ja, mee eens.
Heb Charlotte vanaf aflevering 3 als Mol. Ben niet zo'n tunnelaar maar ga mij nu toch aansluiten bij deze stevige tunnel.
Kijk, meningen uitwisselen is goed, te vuur en zwaard verdedigen ook goed, maar soms lijkt het er op alsof de ander niet voor vol wordt aangezien. :(
Iemand kost wat kost een mening opdringen heeft geen zin en komt de sfeer niet te goede. Gelukkig sijpelt er hier en daar wat humor door ::bravo::
Morgen wordt er vast meer duidelijk, ben heel benieuwd naar de opdracht in het bos.



Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #479 Gepost op: 27-02-2021, 16:15:49 »
Hoe kom je daar nou bij? Zij was echt totaal onverantwoordelijk, voor nog geen cent. Sterker nog, het is een dik streepmoment voor haar want het is ZO onmols. Er waren er al 2 die dit boden, dus jij gaat op 1000 zitten. Perfect! Natuurlijk niet 5000: onmols.


Onmols of te veel toeval om waar te zijn? Plus, de mol wil invloed op de opdracht erna om niet wederom langs te zijlijn te staan, dus gaat ook hoog bieden.


Citaat
Maar we hebben het hier over Renee, en zoals al eerder beargumenteerd zal die vinden dat die 5000 op haar conto te schrijven valt. Dus -5000 dankzij haar. Zie daarover ook wat Leendert daar over schrijft. Iets in het water zetten enzo, vooruit plannen, overkoepeling. Conclusie: Charlotte: 0, Renee: 5000 uit de pot.

Laten we anders gewoon al het niet verdiende geld aan Renée toeschrijven. Dan klopt je FTM ook nog.

Citaat
Klinkt misschien een beetje straf maar bedenk wel dat Annemarie nu NOG zo denkt over dat Hofdi huis. Zij werd een 'slechte mol' genoemd. Ik zou het ook anders noemen maar Renee is wel zo'n soort van mol: de effectieve mol. En dat is ze.

Buiten heel lange verhalen waarom er geld verdiend is door Renée en waarom dat meesterlijk is, heb ik toch weinig voorbeelden van effectiviteit gelezen.