Auteur Topic: [kandidaat] Marije Knevel  (gelezen 42814 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #100 Gepost op: 19-01-2021, 11:27:19 »
Marije is denk ik gewoon zo. (Ja, en als iedereen dat denkt kan ze ook prima de Mol zijn. Leuk spel hè.)

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #101 Gepost op: 19-01-2021, 12:03:27 »
Laat ik dan een tegengeluid laten horen. Inclusief de eerste opdracht.

1.1 Hier reageert Marije perfect voor een Mol. Je kunt twisten of ze niet te naturel reageert, maar door eerst de joker te weigeren is ze een held voor de groep - maar wel opvallend voor een kandidaat - en kan ze vervolgens 'wraak' nemen en Renée en Rocky meenemen in de keuze voor de joker.
1.2 Hier haalt ze geld binnen (zoals veel Mollen in vroege afleveringen) maar het is niet eens haar eigen geld. Het fragment dat je noemt herinner ik me niet eens, laat staan dat dit 'te' verdacht is voor de gemiddelde kijker.
1.3 Waar ze vooral voor zorgt, is dat vrijwel alle onzinnige informatie wordt meegenomen. Dan is een wel/niet-vergissing in al die ruis sneller gemaakt.
2.1 We zien Marije alleen over een hekje stappen in het museum, voor de rest doet ze niets. We zien ook niet of Renée Marije kan zien op dat moment (hoe ik het zie, kon Renée het zien omdat ze later bij het duimpje de camera vanuit de looprichting op haar richt).
2.2 Klopt, maar dat is ook alles wat ze doet. Later laat ze zich afschieten. Als Marije de Mol is, zien we deze opdracht gewoon niet terug in aflevering 10 (zo saai kan het zijn)
2.3 Zo verdacht wordt ze ook weer niet gemaakt toch? Ja, het is vol in beeld, maar dat is juist mooi. Een beetje net als Rob en de parkeeropdracht vorig jaar.
3.1 Hier ben ik met je eens dat het onmols is dat ze niet gelogen heeft. Maar ze denkt niet constructief mee, komt niet zelf met de oplossing (op het optellen van 10 en 11 na, na de voorzet van Joshua). Het is in feite Joshua die het oplost.
3.2 Ik vond het eerst onmols dat ze de anderen over wilde halen voor het geld te gaan, maar toen kwam de twist. Haar verbazing aan het einde wanneer Rocky geen geld in handen heeft spreekt boekdelen.

Al met al een prima Mol-cv dus ::trots::
Vanuit een tunnel geredeneerd zeker  ;D :P

Grapje, alles is 2 kanten op te redeneren dus niks is zeker, maar voor nu zie ik in Marije vooral een kandidaat met kandidaatse acties.

Offline Joff

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #102 Gepost op: 19-01-2021, 13:20:19 »
Marije is denk ik gewoon zo. (Ja, en als iedereen dat denkt kan ze ook prima de Mol zijn. Leuk spel hè.)

Ik word ook wel overtuigd door een aantal sterke hints in haar richting

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #103 Gepost op: 19-01-2021, 13:53:09 »
Marije reageert erg primair (een flapuit, zoals het zelf volgens mij zei). Op zichzelf is dat niet verdacht / onverdacht. Sommige mensen denken dat zo iemand niet de mol kan zijn en het lijkt me ook lastig om dit te blijven doen terwijl jezelf nooit verraadt (onverdacht). Andere mensen zien daar juist een dekmantel in en als je het maar consequent doet, valt een enkele misstap misschien ook niet zo heel erg op (dus juist weer verdacht).

De echt interessante vraag is of ze deze eigenschap ook inzet zoals een mol dat zou doen, bijvoorbeeld door (a) aandacht van mogelijke sabotage weg te leiden, (b) verdachte acties van anderen subtiel onder de aandacht te brengen of (c) door het gedachteproces van de groep in een richting te leiden die geld kost. Ik ben daar nog niet helemaal over uit.

Bij opdracht 1.1 (onder een deur) betekende haar onmiddelijke reactie wel dat ze anderen aanspoorde ook voor geld te gaan ((c) dus). Maar dat is wel zo'n beetje de enige keer. Haar reactie bij de ontknoping 3.3 is opmerkelijk, maar het past niet helemaal met wat een mol zou doen.

Ik neig ernaar dat Marije gewoon zichzelf is, maar ik ben er nog niet helemaal uit.

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #104 Gepost op: 19-01-2021, 18:44:17 »
Ik word ook wel overtuigd door een aantal sterke hints in haar richting

Die biechthint vind ik wel heel overtuigend
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #105 Gepost op: 19-01-2021, 20:13:02 »
Ik vind Marije ook geacteerd overkomen net als Merel 2 jaar geleden (denk maar aan haar reactie op die puzzel waar ze een blokje wegnam waardoor Niels de vrijstelling kreeg), reden waarom ik haar verdenk. maar vooral het feit dat ze zelf niets in de pot heeft gebracht (die €100 in de laseropdracht komt van Joshua), op de achtergrond blijft en ook de biechthint.
« Laatst bewerkt op: 19-01-2021, 20:15:22 door Luc »

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #106 Gepost op: 19-01-2021, 20:53:52 »
Ik vind Marije ook geacteerd overkomen net als Merel 2 jaar geleden (denk maar aan haar reactie op die puzzel waar ze een blokje wegnam waardoor Niels de vrijstelling kreeg), reden waarom ik haar verdenk.

Ik denk niet dat de makers Merel als mol zo’n daverend succes vonden dat ze daar op door moesten bouwen. De laatste 3 kandidaten hadden het allemaal goed en Nikkie eigenlijk ook (maar die zette bewust verkeerd in zodat ze bij haar stervende broertje kon zijn). ‘Lijkt op Merel’ overtuigt me niet zo als argument.

Ik begrijp echt niet waarom deze tunnel zo vol is. Die biecht hint kan volgens mij best toeval zijn. Mis ik iets?

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #107 Gepost op: 20-01-2021, 01:26:11 »
Zie nu zo'n vreemd beeld op het wereldwijde net. 

Zie ik Marije, Lakshmi en Joshua plus de Mol?

En had Charlotte "IVY" op haar shirt?
Omnia vincit amor

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #108 Gepost op: 20-01-2021, 06:48:58 »

Ik begrijp echt niet waarom deze tunnel zo vol is. Die biecht hint kan volgens mij best toeval zijn. Mis ik iets?

Ik ook niet eigenlijk. Ze lijkt eerder een persoonlijkheid die van nature verdenkingen naar zich toetrekt, niet de beste uitgangspositie voor een mol.
De biecht kan idd toeval zijn maar ook iets dat net zo goed door een kandidaat kan gezegd worden, die het gewoon leuk vindt om ons even op het verkeerde been te zetten.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #109 Gepost op: 20-01-2021, 10:29:15 »
Zie nu zo'n vreemd beeld op het wereldwijde net. 

Zie ik Marije, Lakshmi en Joshua plus de Mol?

En had Charlotte "IVY" op haar shirt?

Jee das wel een heel bijzonder plaatje! Maar moet ik nu Joshua of splinter in de joker zien..?

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #110 Gepost op: 20-01-2021, 17:43:22 »
Jee das wel een heel bijzonder plaatje! Maar moet ik nu Joshua of splinter in de joker zien..?

Dat is Marije die afvalt bij de executie door toedoen van Splinter.
En Lakshmi die het ziet gebeuren. We zijn eruit. :D

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #111 Gepost op: 20-01-2021, 20:30:45 »
Yessss ;D

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #112 Gepost op: 21-01-2021, 04:46:18 »
Natuurlijk wel. Ze hadden kunnen zeggen: "We moeten een woord hebben, geen getal!" En dan gauw andere suggesties doen. Dan was Joshua daar op gaan voortborduren. Kortom: ik denk niet dat ze het is.

Ik bedoel hiermee: als iemand 10 + 11 voorschotelt, zou het wat al te maf zijn als je 'theepot' of 'eenendertig' roept. Dus zegt ze 'eenentwintig'.  Daarna spurt Joshua al meteen weg terwijl hij zegt "dat is twaalf letters".  Marije zegt dan nog "Je lult!". Kreeg de indruk dat Joshua haar compleet negeerde, zoals hij bij het antwoord "blackjack' ook al had gedaan. Misschien heeft ze nog iets geprobeerd of het opgegeven maar wat ze ook gedaan heeft, het komt door Joashua dat ze uit de kamer geraken. Is ze kandidaat, had ze meer mazzel met Joshua dan ze hem krediet voor geeft. is ze de de mol, had ze de pech dat Joshua haar lijkt te verdenken en geheel op eigen houtje speelde.

Andere gedachten:

Ze komt wat overdreven over maar de weinige keren dat ik haar in Lady's Night zag, was ze precies zo. Dat ze daarom niet gekozen zou worden als mol/niet door de auditie zou komen, ben ik niet zo zeker van. Het lijkt erop dat ze per ongeluk aandacht trekt door hoe ze is, niet omdat ze moeite doet verdacht te worden. Lijkt me voor de productie van te voren moeilijk in te schatten dat dit zo uitpakt. Het had net zo goed de andere kant op kunnen vallen: een groep kan snel denken dat een flapuit als Marije met het hart op de tong niet gekozen zal zijn als mol en haar lang niet verdenken.

Vind het lastige dat ik bijna iedereen eigenlijk afgestreept heb behalve Marije en Splinter. Dan heeft Splinter hier en daar geld verdiend en Marije bar weinig zelf verdiend. En Splinter zou wel een erg ingewikkelde manier hebben verzonnen om de hotelkamer opdracht te laten mislukken waar het bij Marije een kwestie van pech in de vorm van Joshua lijkt te zijn. Dingen die ze goed doet, zit soms een raar tintje aan. Bijvoorbeeld bij de fietsopdracht. Ze zegt de informatie te bundelen en dat klinkt heel slim. Maar we zien haar feitjes niet bundelen. Ze noemt twee losse feitjes  en de rest zien we niet. Vlak daarna wordt de hamvraag wie aanvankelijk de mol wel/niet wilde zijn op volgorde van de gevonden bordjes gegeven. Heeft zij dat gedaan? Samen met eerst noemen van allerlei andere feitjes is dat eerder mols dan kandidaats.

Heb bij de abseil opdracht (topic) mijn theorie gegeven waarom k denk dat de mol bij de kajakkers zal willen zitten. Daar vallen Florentijn en Renee voor mij af en blijven Marije Charlotte over. Charlotte verdenk ik vanwege andere opdrachten niet dus kom ik uit op Marije.

Iets anders waarom ik Marije ook ben gaan verdenken is Joshua. Hij wil haar al testen - zo lijkt het - in de lasergame opdracht waar hij zijn geld aan haar geeft. Hij wil verderop in het seizoen haar vertrouwen winnen, zegt hij. Maar ondertussen vertrouwt hij haar duidelijk niet. In de hotelkamer luistert hij niet eens naar haar maar doet wat hij zelf zinnig vindt. De laatste test vind hij het wel vervelend dat Florentijn zijn jokers niet wil delen maar hij zegt ook dat hij toch wel door gaat, de jokers niet nodig heeft. Kan zijn dat hij kan inschatten dat Florentijn vol op Joshua zal gaan en Joshua overtuigd is dat hij sowieso een betere kans heeft te blijven dan Joshua. Er kan ook meespelen dat Joshua overtuigt is van Marije als mol.

Enfin, ik ben niet heel erg zeker maar blijf wel bij Marije uitkomen inmiddels.
« Laatst bewerkt op: 21-01-2021, 08:43:36 door Heinz, Reden: Berichten samengevoegd »

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #113 Gepost op: 21-01-2021, 15:55:53 »
Voor bijna alles wat ik hier lees is wel iets te zeggen. Maar het ligt er allemaal zo dik op bij Marije. Als het geacteerd is, is het slecht geacteerd, zo komt het op mij over. Kun je natuurlijk ook andersom bekijken dat slecht acteren ook goed acteren kan zijn. Het is immers WIDM!
Op dit forum is een topic : Gelaatsuitdrukkingen, als je daar nog eens naar Marije kijkt komt het toch onnatuurlijk over?
De lichaamstaal MOL, handen M, ronddraaien O en handen langs de zij L.
De tekst eerste zin begint met M, de tweede zin, die niet natuurlijk overkomt, begint met O, de derde zin begint met L. Weet even de tekst niet precies meer.
Dan de overdreven, goed in beeld gebrachte reacties, bv bij de test. De zwart, groene Mol kleding bij de vrachtwagens enz.
En alles uitgebreid en opvallend in beeld gebracht.
Gaat bij mij er niet in dat de regie dat bij de Mol doet.
Marije kan best in de finale komen, maar ik schrijf haar af als Mol. ::jaja:: ::jaja::


Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #114 Gepost op: 21-01-2021, 21:45:06 »
Hi Cinner, je schrijft
‘ Daarna spurt Joshua al meteen weg terwijl hij zegt "dat is twaalf letters".  Marije zegt dan nog "Je lult!".

Als je goed kijkt zie je dat marije tijdens het omdraaien op haar vingers gaat tellen hoeveel letters het zijn...
Dat hoeft een mol niet te doen, toch?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #115 Gepost op: 21-01-2021, 21:54:31 »

Als je goed kijkt zie je dat marije tijdens het omdraaien op haar vingers gaat tellen hoeveel letters het zijn...
Dat hoeft een mol niet te doen, toch?

Klopt.. dit zijn van die typische kandidaatdingetjes waar ik ook altijd op let


Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #116 Gepost op: 21-01-2021, 23:55:49 »
Marije is denk ik gewoon zo. (Ja, en als iedereen dat denkt kan ze ook prima de Mol zijn. Leuk spel hè.)

Haha, voor mij is dat de hoofdreden waardoor ik haar nog niet durf uit te sluiten als mol.  ::jaja::
Al met al denk ik nu wel dat de kans toch groter is dat ze kandidaat is.

Al zou het wel super zijn wanneer ze meteen in opdracht 1 als mol zo brutaal heeft toegeslagen. Maar misschien is dat te mooi om waar te zijn. Laten we het hopen!  ::ok::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #117 Gepost op: 22-01-2021, 00:11:30 »
Klopt.. dit zijn van die typische kandidaatdingetjes waar ik ook altijd op let
Juist! Goed gevonden! ::jaja::

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #118 Gepost op: 22-01-2021, 05:17:32 »
Hi Cinner, je schrijft
‘ Daarna spurt Joshua al meteen weg terwijl hij zegt "dat is twaalf letters".  Marije zegt dan nog "Je lult!".

Als je goed kijkt zie je dat marije tijdens het omdraaien op haar vingers gaat tellen hoeveel letters het zijn...
Dat hoeft een mol niet te doen, toch?

Oew ja, dat was me helemaal ontgaan. Erg kandidaats.

Ik denk dat ik weer terug verhuis naar de Splinter tunnel  ::rofl::

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #119 Gepost op: 22-01-2021, 15:16:05 »
Voor mij is Marije de mol door tal van molacties, geen cent in de pot, altijd op de beste molpositie en vooral haar 'voorkennis/productieassistent'-gedrag.

Over het slechte acteerwerk, ik vergelijk haar al vanaf schot voor de boeg met Kim en Anne Marie. Dat zijn actrices van beroep! En die vielen al gelijk door de mand. Bij wie? De dames. Die prikken er genadeloos erdoorheen.

Het is dan ook geen wonder dat man op man verdwijnt.

En dan is Marije nog geeneens een actrice, dus hoe zou ze het nog beter moeten doen?

Omgekeerd zie je dat ultieme mollen toch de mannen zijn. Jan. Vorig jaar Jeroen. Die bleven toch tot het einde onverdacht. Mannen zijn notoire vreemdgangers, het liegen en bedriegen is 2e natuur.

Schiet me maar af maar ik denk dat er wel een man/vrouw ding speelt nu er alsmaar mannen exit gaan. Marije kan gewoon niet zo goed bedriegen, is geen actrice. De vrouwen hebben haar door. Ze kon nog wel de mannen om de tuin leiden. Maar verder verwacht ik dus geen hoogstandje van haar als mol. Niet zoals Jeroen verleden jaar. En Rob, Jan etc.

Milouska is nog steeds in mijn top-3 aller tijden van alle mollen. Zij had een fenomenale strategie. Marije als de flapuit is gewoon een tikkie minder. Maar wel weer eens wat anders. Lang geleden dat we een Kimmetje hadden, toch? Ook weer eens leuk.

De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)