Auteur Topic: [kandidaat] Marije Knevel  (gelezen 42516 keer)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #40 Gepost op: 9-01-2021, 15:53:22 »
Niet volgende week weer roepen dat het Erik is he?

Nee ik ben nu juist merkwaardig standvastig in het tunnelen in de mol, zo kennen ze me hier. Dus je zult me niet gauw zien switchen. Er moet dan wel heel wat gebeuren en ik heb er ook vaak ook spijt van zoals in het seizoen met Rob, die had ik als schot voor de boeg, maar ik maakte rond aflevering 5 toch even een uitstapje naar Nathan vanwege een koffiepot. Oopsjes. Bij Marije zie ik gelukkig nog geen pot verschijnen!

Marije is zeer verdacht in aflevering 1.
Jij hebt uitstekende stukken. Anderen ook, ik was al overtuigd maar met zulke kanjers kan het niet meer missen! Marije is de mol!  ::jaja:: ;D

De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #41 Gepost op: 9-01-2021, 22:32:26 »
Ze wordt heel fanatiek in beeld gebracht, maakt zichzelf niet verdacht, we zien geen mollige dingen bij haar zoals wel bij alle anderen. Ze zou een Susan-type mol kunnen zijn.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #42 Gepost op: 10-01-2021, 00:09:23 »
Ze werd anders wel supermollig in beeld gebracht met haar outfit. En op instagram maar volhouden dat het toeval is dat haar groenzwarte outfit een mollenprint lijkt te hebben.

 ::rofl:: ::rofl::

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #43 Gepost op: 10-01-2021, 00:25:15 »
Vind haar erg overdreven actief. En meteen anderen de schuld geven als er iets fout gaat. Je kan mij niet wijs maken dat ze het bordje, duidelijk en correct doorgegeven door Florentijn, niet kon onthouden. En dan dat gebaar met haar handen in de lucht: "Ik kan er niets aan doen". Echter uitgebreid door de regie in beeld gebracht, waarschijnlijk nepmolacties.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #44 Gepost op: 10-01-2021, 11:49:29 »
N.a.v. wat anderen hebben gevonden heb ik de kameropdracht van afl 1 nog eens bekeken, klopt inderdaad dat de envelop anders ligt als ie onder de deur wordt doorgeschoven en op het moment, in een ander shot, dat Marije hem oppakt.
Maar wat vooral opvallend is, is dat ze eerst verontwaardigd doet dat zovelen voor de joker gingen, om dan vervolgens meteen een echte joker te willen kopen én anderen probeert daarin mee te krijgen! Waardoor er 0 euro komt in de pot.
« Laatst bewerkt op: 10-01-2021, 11:51:13 door Run »

Offline Memmymol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #45 Gepost op: 10-01-2021, 13:56:54 »
Tijdens de opdracht " Om de tuin leiden" zegt Marije: Wie is de mol? IK hou er van. Geeft ze hier aan de mol te zijn,  net als in aflevering 1 toen ze voorlas: IK ben de mol

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #46 Gepost op: 10-01-2021, 14:08:14 »
Plus dat ze zei: 'iemand gaat vandaag naar huis, maar ik ben het zeker niet!' Kan natuurlijk later ingemonteerd zijn om een bepaalde reden, maar ik vind het toch opvallend. Misschien wil men extra benadrukken dat ze het heel fanatiek en goed speelt. Stel ze gaat er de volgende keer uit, dan kan iedereen haar plagen met die opmerking en dat zal de productie niet voor ogen hebben.
« Laatst bewerkt op: 10-01-2021, 14:10:08 door Run »

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #47 Gepost op: 10-01-2021, 14:31:28 »
Plus dat ze zei: 'iemand gaat vandaag naar huis, maar ik ben het zeker niet!'

Ja, dat viel mij ook op. Ben er nog niet zo uit of ze dat zei als bloedfanatieke kandidaat of toch als brutale mol. Verder is ze overal aanwezig en sturend. Heel extravert. En ze weet het allemaal zo goed te vertellen hoe dingen moeten gebeuren, maar eigenlijk heb ik haar niet echt goede dingen zien doen.  ::vergroot::

Verder: voor het geld gaan in afl. 1 (en vervolgens meteen een joker kopen en anderen daarin meenemen) past naar mijn idee heel goed in het profiel van een brutale mol. Daar zie ik Marije wel voor aan.

Plus: bij opdracht 3 van gisteren denk ik dat de mol toch de mensen in de trucks heeft aangestuurd (of dat degene op de posite van Florentijn zat  ;) ). Als mol is het perfect om mensen de verkeerde kant op te sturen (en daarover heel verontwaardigd doen als er iets verkeerds is gedaan, wat Marije dus deed) In de truck kun je weinig beginnen.

In de poll heb ik gisteravond op Florentijn gestemd, maar zit me nu toch wel af te vragen of dat niet Marije had moeten zijn.  ::rofl::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #48 Gepost op: 13-01-2021, 10:26:28 »
Ik neem haar er voorlopig nog even bij om niet te hard te tunnelen. Ze heeft me nog geen reden geven om haar helemaal af te strepen.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #49 Gepost op: 13-01-2021, 13:55:31 »
Daar wil ik aan toevoegen dat Marije erg vlotjes lijkt te schakelen van verschrikt naar 'er komt iets onder de deur door'. Ik vraag me af of ze hier niet al naar beneden kijkt vóór ze iets onder de deur door hoort of ziet komen. Alsof ze dat verwacht.


Bij Marije volgen ze nu exact dezelfde strategie. Je hoort bij haar wel op de deur kloppen (en bij anderen niet, dus dat is niet standaard) en je ziet de envelop onder de deur door komen. In eerste instantie zullen mensen missschien denken dat ze niet de mol kan zijn.

Maar ook hier is de envelop die onder de deur doorkomt een ander shot, wederom een close-up van alleen de envelop, zonder Marije erbij in beeld.

En als we vervolgens Marije de envelop zien oppakken ligt die ook anders dan in de close-up!

Worden we hier bewust op het verkeerde been gezet zoals dat eerder ook al gebeurde? Het zegt niet alles, maar ik vind het zeker verdacht gezien de parallel met hoe eerdere mollen icm aparte close-ups aan ons getoond worden.

Omdat ik deze beide zaken intrigerend vind, heb ik het fragment nog eens teruggekeken. Bij elkaar zijn ze eigenlijk heel logisch.
Er staat uiteraard maar één cameraman bij Marije. Wanneer er iets onder de deur wordt geschoven, kan die camera dus onmogelijk én Marije én de deur filmen. Conclusie: er moet een montagetrucje worden uitgehaald om de reactie van Marije snel te kunnen koppelen aan het onder de deur schuiven van de brief. Wanneer we Marije naar beneden zien kijken, ziet ze dus misschien (buiten beeld) al een envelop onder de deur verschijnen. Het kan zijn dat er niet in het geluid geknipt is, maar alleen een shot tussendoor is geplakt, bijvoorbeeld.

Of...?

Eén opmerkelijkheid is daarbij wel de snelheid waarmee dit gebeurt. We zien bij twee andere mensen aangeklopt worden: Charlotte en Joshua. Bij Charlotte zitten er minstens tien seconden tussen de laatste klop en het onder de deur. We zien zelfs nog een biecht tussen het moment dat Charlotte schrikt en dat ze naar de deur is gelopen om hem open te proberen te doen, dus wie weet was het zelfs ietsje langer dan dat. Bij Joshua zien we niet hoe lang het duurt, maar zeker vier seconden na de laatste klop is er in elk geval nog geen brief bij hem onder de deur geschoven.
 
Marije daarentegen, kijkt al binnen twee seconden na de laatste klop naar beneden, naar onder de deur. Kan de Mol zo snel na het kloppen de brief onder de deur hebben geschoven? ::vergroot::

(Ook opvallend trouwens: we zien niet haar eerste reactie op het geklop, we horen de eerste klop nog in het shot met Joshua ervoor, en vervolgens zien we Marije met grote ogen al geschrokken staan.)

TLDR; Het kan heel goed dat Marije de brief onder de deur door zag schuiven terwijl we haar bij bovenstaand shot naar beneden zien kijken. Maar het opvallende is wel dat dat dan een stuk sneller na het geklop is gebeurd dan bij de andere kandidaten voor zover we dat te zien krijgen.
« Laatst bewerkt op: 13-01-2021, 13:59:54 door Pač »
...óf niet!

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #50 Gepost op: 13-01-2021, 18:08:25 »
TLDR; Het kan heel goed dat Marije de brief onder de deur door zag schuiven terwijl we haar bij bovenstaand shot naar beneden zien kijken. Maar het opvallende is wel dat dat dan een stuk sneller na het geklop is gebeurd dan bij de andere kandidaten voor zover we dat te zien krijgen.

In het extra beeldmateriaal bespraken de kandidaten ook dat sommigen van hen probeerden de deur te openen en eentje zei zelfs dat hij 'Binnen!' riep. Dat bevestigt inderdaad dat er doorgaans nog wel een tijdsgat tussen het kloppen en het schuiven zat. Dat betekent inderdaad dat de cameraman zich richting de deur verplaatst kan hebben, voordat de envelop eronder door geschoven werd. Ik zou het wel raar vinden, want dat neemt dan aan dat Marije niet (i) richting de deur waarop geklopt gelopen is, maar ook niet (ii) achter de cameraman aangelopen is die zo vreemd de vloer aan het filmen is.

Al met al acht ik het het meest waarschijnlijk dat het shot van de schuivende envelop een retake is. Een retake kan natuurlijk zowel bij de mol als een kandidaat gebeuren, dus ik denk niet dat we er veel wijzer uit worden.

(Al hoop ik ergens dat we na de ontknoping zien dat de mol de deur opendeed, een envelop onder zijn eigen deur schoof en vervolgens terug naar binnen ging om de rest van de opdracht te acteren.)

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #51 Gepost op: 13-01-2021, 19:12:55 »
In het extra beeldmateriaal bespraken de kandidaten ook dat sommigen van hen probeerden de deur te openen en eentje zei zelfs dat hij 'Binnen!' riep. Dat bevestigt inderdaad dat er doorgaans nog wel een tijdsgat tussen het kloppen en het schuiven zat.
Scherp!

Het is sowieso een retake of pretake, van de brief die onder de deur doorschuift. Het zijn gewoon shots om het verhaal makkelijker beeldend te vertellen.

Waar het mij om ging is dat Marije al naar de onderkant van de deur lijkt te kijken, iets ziet of 'verwacht', terwijl we op basis van wat we van de anderen zien juist zouden denken dat er in dat korte tijdsbestek nog niets onder de deur geschoven werd. Het lijkt dus alsof ze iets al aan ziet komen voordat ze dat als kandidaat kon verwachten -> logische conclusie: ze is de Mol.

Of het moet inderdaad sneller zijn gebeurd bij haar, helemaal sluitend is het niet.
...óf niet!

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #52 Gepost op: 13-01-2021, 21:07:34 »
Waar het mij om ging is dat Marije al naar de onderkant van de deur lijkt te kijken, iets ziet of 'verwacht', terwijl we op basis van wat we van de anderen zien juist zouden denken dat er in dat korte tijdsbestek nog niets onder de deur geschoven werd. Het lijkt dus alsof ze iets al aan ziet komen voordat ze dat als kandidaat kon verwachten -> logische conclusie: ze is de Mol.

Dat kan. Ik vond het shot waar het hier om gaat al vreemd, maar ik kon er niet echt de vinger op leggen waarom.

Is de richting waarop ze kijkt inderdaad richting de deur waar de envelop onderdoor komt? Ik had eerder de layout van haar kamer proberen uit te zoeken en volgens mij staat de bank waarin ze geld vindt links van haar en er is een muur met een deur rechts van haar (maar dat is niet de deur waar de envelop onderdoor komt). Misschien dat we op basis van licht inval of zo nog kunnen achterhalen aan welke kant het raam is (en dan is de deur waarschijnlijk aan de laatste overgebleven muur).

Edit: dit teruggevonden, maar het geeft niet echt antwoord op mijn vraag:

https://awwwesome.nl/widm/1/1/

Er valt wel iets anders op. Bij Marije weten we dat de envelop niet onder de deur aan beide kanten van de bank kwam (want de deur zag er anders uit dan de deuren aan beide zijden van de bank, waarvan 1 na een hoek kwam). Als de rest van het kaartje klopt, kwam het dus uit 1 van de zijdeuren. Dat is dus de kamer van Lakshmi of Renee. Dat zou nogal een bomb shell zijn als dat klopt...
« Laatst bewerkt op: 13-01-2021, 21:24:44 door Leendert »

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #53 Gepost op: 14-01-2021, 11:50:58 »
...Dan zou je moeten checken (via die awwsome site?) onder welke deuren de andere enveloppen geschoven worden...

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #54 Gepost op: 14-01-2021, 17:15:04 »
...Dan zou je moeten checken (via die awwsome site?) onder welke deuren de andere enveloppen geschoven worden...

Ik heb het zelf even uitgezocht en in het opdrachttopic gezet. Conclusie: heel veel kandidaten krijgen hun molenvelop vanuit een zijdeur. Ik denk niet dat daar iets achter zit.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #55 Gepost op: 14-01-2021, 17:37:12 »
Plus dat ze zei: 'iemand gaat vandaag naar huis, maar ik ben het zeker niet!' Kan natuurlijk later ingemonteerd zijn om een bepaalde reden, maar ik vind het toch opvallend. Misschien wil men extra benadrukken dat ze het heel fanatiek en goed speelt. Stel ze gaat er de volgende keer uit, dan kan iedereen haar plagen met die opmerking en dat zal de productie niet voor ogen hebben.
Ik denk dat de productie echt niet zo gevoelig is dat ze willen voorkomen dat een kandidaat met zo'n uitspraak geplaagd wordt hoor. Ze hebben wel hardere dingen gedaan, denk aan Ron.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #56 Gepost op: 16-01-2021, 17:59:05 »
Allemaal hele mooie voorkennistheorieen. Applaus, ze is een ware Productieassistent ::bravo::.

Maar laten we ook al die daadwerkelijke molacties niet vergeten. Het mooiste was nog wel het verkeerde bord dat ze aanwees. Dit kwam namelijk zo mooi in beeld, als een waar afl. 10 moment.

Het feit dat Erik er zo de nadruk op legde "Marije wees dit verkeerde bord aan" en vervolgens exit moest geeft de edit wel aan....... ze willen vooral niet dat we haar nog verdenken.

Maar de conclusie moet zijn (a la Annemarie) dat iedereen nu eenmaal al op haar zit. De kandidaten zijn er al uit....... dan kunnen wij toch niet achterblijven?

Het is wel jammer, we zijn verwend met Jeroen die totaal onverdacht bleef tot het einde. Jan was er ook zo een. Rob was goed. Maar mollen a la Marije zijn er ook. Plenty. Bovendien is het dan zo dat mannen nog wel om de tuin geleid kunnen worden maar vrouwen hebben het molgedrag al gauw in de smiezen. Zodoende vertrekken alleen mannen momenteel.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #57 Gepost op: 16-01-2021, 18:25:07 »
Oei oei!
Vandaag dan maar een vrouw er uit? Bv Marije?
Maar alle gekheid daargelaten, is er iemand die Marije een beetje kent van haar werk o.i.d.?
Is zij altijd zo aanwezig en druk gebarend? Zou wat zijn op de redactie van de Linda als zij zich daar ook zo zou gedragen. Dan is een rustige werkomgeving ver te zoeken.
Mogelijk speelt zij hier de schaduw Mol, om de aandacht op zich te vestigen en zodoende anderen uit de tent te lokken.
Als dit de echte, drukke, aanwezige, Marije is, ben ik echt benieuwd of zij dit tot het einde kan volhouden zonder ontdekt te worden als zij de Mol blijkt te zijn.
Wat mij betreft is zij niet de Mol.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #58 Gepost op: 16-01-2021, 19:16:53 »
of zij dit tot het einde kan volhouden zonder ontdekt te worden
Dat kan ze juist niet, daarom is ze al zo massaal verdacht. Al die primaire reacties worden ook opgemerkt door de kandidaten. "Hoe kan zij al zo reageren terwijl ik nog moet nadenken over wat net door Rik gezegd is?!?!?!" We hebben al vaker zulke mollen gezien; een echte Kim.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #59 Gepost op: 16-01-2021, 19:35:14 »
Wat opvalt, is dat Erik na zijn rode scherm nadrukkelijk oogcontact zoekt met Marije. Daarna hetzelfde met Joshua.
Dat bevestigt zijn verdenkingen tijdens de test, en maakt de kans dat Marije de mol is toch wel erg klein voor mij.

Ook valt op dat Marije na proef 3 (Symbolisch bedrag) haar medekandidaten monstert, zoekend naar wie hier saboteerde. Kandidatengedrag dus.

Zou wel eens kunnen dat ze er vanavond uitgaat.